LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia vliegt vanuit Brussel naar de sneeuw

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sprookje

Transavia vliegt vanuit Brussel naar de sneeuw

Ongelezen bericht door sprookje »

De Nederlandse lagekostenmaatschappij Transavia gaat vanaf deze winter vanop Brussels Airport naar de sneeuw vliegen. Wintersporters krijgen zo de mogelijkheid om vanuit Brussel naar Innsbrück en Salzburg te vliegen.

Transavia voorziet driemaal per week, op maandag, woensdag en vrijdag, een vlucht van Brussels Airport naar Innsbrück. Tweemaal per week, op dinsdag en zaterdag, doet de lagekostenmaatschappij Salzburg aan. Het winterseizoen bij Transavia loopt van 3 november 2008 tot en met 31 maart 2009.

Oh wat zijn die kezen ministers dom, oh wat zijn die kezen dom!!!

dia

Re: Transavia vliegt vanuit Brussel naar de sneeuw

Ongelezen bericht door dia »

Inderdaad de hollanders zijn hun eigen ruiten aan t' inslaan.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Wie zijn er dom en waarom?
En ik zie niet in wat de ministers ermee te maken zouden hebben. Of bedoel je wellicht de vliegtax? Tsja, als je om die 11,25 te besparen zoveel extra reistijd wilt hebben en reiskosten wilt maken, dan ben je inderdaad dom bezig.

Wellicht kun je ook voordelig van München naar Salzburg vliegen, hup, allemaal in de auto naar Munchen. Of misschien wel van wenen naar salzburg.

NewDutchie

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Dit is alleen een aanvulling. De 'gewone' vluchten vanuit Amsterdam worden ook dit jaar weer gevlogen.

Transavia voert ook vluchten vanuit Parijs uit.

Gaat er gewoon om om in de winterperiode de vliegtuigen die neit worden verhuurd zoveel mogelijk in te zetten.

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

sterke nog ze overwegen zelf weg te gaan van schiphol en hum basis op te slaan in brussel die gerugten gaan er rond op schiphol

dia

Tja de taks doet geen goed aan schiphol en kweenie als je met vijf personen 45 euro taks betaalt voor Egypte is mijn keus nu snel gemaakt.Voor ons geen nederland meer en zo heb ik er al meer gehoord.Dat is je eigen ruiten inslaan.

kweenie

Dia, het gaat om 11,25 per persoon. Als je de tijd en de moeite wilt nemen om daarvoor naar Brussel te rijden, mijn zege heb je. Maar ik denk dat áls je ondanks de extra reiskosten al voordeliger uit zou zijn, veel mensen die extra tijd liever in de sneeuw staan dan onderweg naar Brussel zijn.

Voor een reis naar Egypte zal het wellicht nog lonen, maar op de totale reiskosten van vaal zo'n 1000 euro maakt die 45 euro geen heel groot deel uit. Dan kun je sowieso beter goed rondkijken waar je een voordelige reis kunt vinden, zowel in vertreklocatie als in reisburo.

Maar je kunt je ook afvragen of je tijdens de vakantie alles zo goedkoop mogelijk zou willen, of dat je ook wat over hebt voor gemak en comfort. Ik zie nl. steeds meer dat mensen er best wat extra geld voor over hebben om te vertrekken van het vliegveld in hun eigen regio, in plaats van eerst een eind naar Schiphol (of elders) te moeten reizen. Je hebt dan minder reistijd naar het vliegveld en vaak een veel rustiger vertrekhal.

dia

Nee hoor voor Egypte is het 45 euro pp wij zijn met vijf scheelt ons echt wel een slok op de borrel.Met dat geld kunnen wij ginder veel doen.En waarom vloog transavia vorig jaar niet vanef brusselnoh ja toen was er nog geen vliegtaks,.en hoe komt het dan schiphol zoveel pasagiers verliest en hun plaats bij de grote luchthavens aan verliezen is,juist ja de vliegtaks.

kweenie

Het gaat om vluchten naar Innsbrück en Salzburg die naar Brussel gaan. Daarvoor is de tax 11,25.

Ik denk dat een betere reden om vanaf elders te vliegen is dat Schiphol zo vol is, en overdag zoveel reguliere lijnvluchten heeft, dat er voor goedkope vakantievluchten alleen 's ochtends vroeg en 's avonds laat nog tijd is. Dat zal elders beter zijn.

MLF

Ongelezen bericht door MLF »

En de trein naar en van Brussel is pakweg 50 euro, dus ben je duurder uit.

dia

Niet als je in Belgie woont en altijd vanaf schiphol reisde.Dat bedoel ik dat wij dus niet meer vanaf schiphol zullen vliegen.Zels al is het naar 11,50pp dan ga ik liever via zaventem vliegen.

kweenie

Tsja, als je toch al in België woont, waarom zou je dan vanaf Schiphol gaan vliegen? Je bent dus wel bereid om de extra reiskosten naar Schiphol te betalen, maar niet om 11,25 extra voor de vlucht te betalen?

dia

Ja ik woon net in Belgie 500 meter verder is het Nederland en de verplaatsing naar schiphol of zaventem is ongeveer gelijk,daarom kozen wij altijd voor shiphol omdat het nederlandse reisbureau dicht bij ons gelegen is,lekker makkelijk dus.Nu gaan wij naar een Belgisch reisbureau wat 2 km verder ligt en kiezen wij om via zaventem te vliegen en geloof mij samen met oms zijn er zo veel.Tja 11.5. of soms zelf 45 euro uitgespaard is voor ons de reden om van luchthaven te veranderen.
En blijkbaar zijn er zo veel mensen als je bekijkt hoeveel reisigers er dit jaar al minder zijn in schiphol.
De groei van luchthavens in de omliggende landen valt ook op.

kweenie

Heeft u voorheen dan niet overwogen vanaf Zaventem te vliegen? Ik zou in uw situatie sowieso de prijzen en reizen van belgische en nederlandse maatschappijen (en belgische en nederlandse vertrekpunten) met elkaar vergelijken. Ik denk dat er in het algemeen ook voor de tax al een groter verschil zat tussen die prijzen dan het bedrag van de tax. Dat zal soms in het voordeel van het ene land zijn en soms in het voordeel van het andere land.

fransschepers

Ongelezen bericht door fransschepers »

Voor mensen uit zuid-oost Brabant en Limburg naar Oostenrijk (Innsbruck) willen vliegen is Keulen een goed altenatief. Tuifly vliegt 3x per week naar Innsbruck. De luchthaven is te bereiken via de Autobahn en het parkeren is in vergelijking met andere luchthavens goedkoop. De toeslag van 11,25 bestaat in Duitsland niet. De reisduur vanuit Keulen bedraagt 70 minuten. Keulen Airport is een moderne en efficiente luchthaven die de vergelijking met Schiphol en Zaventem gemakkelijk doorstaat. Bovendien is Tuifly een pak goedkoper dan Transavia.
Frans, Lanaken,Belgie

meniles

Ongelezen bericht door meniles »

@dia dat HV deze winter vanaf BRU vliegt op INN en SZG vanwege de ecotax is major bs. Ik zeg niet dat ik het eens ben met deze tax want ben idd met je eens dat de tax zelf ook zeer onzinnig is. Maar de reden dat HV vanaf Brussel naar wintersport bestemmingen vliegt is pure uitbreidingen van operaties. Er bleek vraag te zijn naar dergelijke vluchten vanuit Belgie en dus voert me ze uit. Om dezelfde redenen vliegt HV deze winter ook vanuit Duitsland en Denemarken naar wintersportoorden gevlogen...

De exo tax is madness en de enige manier om dit alles op te lossen is om A) een algemene europese tax in te stellen, of om B) de tax weer af te schaffen, iets wat gezien het huidige politieke klimaat voorlopige een utopie zal blijven...

Gelukkig is men in Belgie nu ook van plan een dergelijke tax in te voeren dus dat heft het Brusselse voordeel op. Nu onze ooster buren nog :)..

fransschepers

Nogmaals voor mensen die wonen binnen een straal van 125 km van Maastricht is een vlucht vanaf Keulen naar Oostenrijk (Innsbruck een goedkoop alternatief.Hieronder een vergelijking tussen Transavia vanaf Brussel en Tuifly vanaf Keulen beide voor 2 volwassenen een retourvlucht:
Vertrek 4 februari retour 11 februari:
Transavia 265,40
Tuifly 176,78
Vertrek 6 maart retour 13 maart:
Transavia 255,40
Tuifly 222,70
Let wel dit zijn de tarieven op 31 oktober 2008 en kunnen bijna per dag veranderen.
Parkeertarief voor een week:
Brussel 79,00
Keulen 29,00
De cijfers spreken voor zich.
In beide gevallen geen vliegtax, bovendien de vliegtax voor Belgie is zo goed als zeker van de baan.
Frans,Lanaken,Belgie

ice1982

Ongelezen bericht door ice1982 »

Ik woon in het zuiden van het land, en mijn reistijd naar Brussel is even lang als naar Schiphol. Er is voor mij geen enkele reden om nog vanaf schiphol te vliegen. Sterker nog, ik boek tegenwoordig mijn vakanties zelfs bij een Belgische touroperator! Vorig jaar op een reis van 8 dagen, All-in naar Egypte hierdoor 375 euro pp bespaard!!! Zelfde hotel, zelfde vlucht, alleen geboekt bij neckermann reizen Belgie, ipv Neckermann Nederland!

fransschepers

Goed nieuws !!!
Wat ik al eerder aangaf is nu bewaarheid, de voorgenomen vliegtax is in Belgie van de baan.
Nu Nederland nog, maar ja, Woutertje Bos
Frans,Lanaken.

Gesloten