LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reizigersplatform ok met OV chip, ik niet

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Monique1974

Reizigersplatform ok met OV chip, ik niet

Ongelezen bericht door Monique1974 »

Dit platform is nagenoeg voor 100% tevreden dat je in Rotterdam metro straks alleen met de OV chip kunt reizen.

Ik zou wel eens willen weten hoeveel reizigers van het totaal aantal dat in Rotterdam ermee te maken heeft zich vertegenwoordigd voelen door dit platform en de conclusie delen.

De RET lijkt een deal gemaakt te hebben met dit platform.

Ik voel me niet vertegenwoordigd door dit platform.

Ik zou iedereen willen smeken de stem te laten horen op het meldpunt wat zover ik las zal worden opgericht. Een plek waar alles samenkomt in plaats van versnipperd over diverse fora.

Mensen die er nu niet mee te maken hebben zou ik willen adviseren het te volgen want "onze" problemen en extra kosten worden ook die van de rest van Nederland welke in dat meldpunt nog eens boven komen.

Wie er nog niet mee te maken heeft zou fijn zijn als ze adhesie betuigingen uitten dat mensen die het ervaren weten steun te krijgen van mensen voor wie ze het allemaal doen. Hoe goedkoper en beter die OV chip hoe meer straks iedereen er baat bij heeft. Nu is het een kleine groep klagers (ervaren reizigers welke zich niet vinden in de besluiten van de RET en het kabinetslid Huizinga gegeven andere ervaringen) tegen de RET en Huizinga (wetgever).

Ik ben boos als reiziger dat over mij wordt heengelopen door RET en Huizinga CDA (en Baljeu VVD).

Lees ook maar eens www.webwereld.nl waar het bekend gemaakt is nu mogelijk ie dat iedereen het kan kraken die het wil. Een identieke kopie kan niet ondersheiden worden van origineel. RET kan moeilijk die kaart (via kaartnummer) blokkeren, kan de originele houder ook last van ondevinden zowel praktisch als financieel.

Reizen wordt voor mij al duurder, geen oplossing voor genoemd. Eerst met de bus (strippenkaart is goedkoper). Kies ik strippen dan reis ik enkele haltes en moet de rest van de weg BIJBETALEN via de OV chip in de metro hoewel ik binnen een uur op plaats van bestemming had kunnen zijn.

Kies ik in bus OV chip dan betaal ik starttarief. Ik moet uitchecken met de bus en weer inchecken (opnieuw starttarief!!!!) metro. Dus ik betaal als reiziger binnen RET gebied dan altijd een keer starttarfief extra en dan nog een keer als ik terugga. Dat is een paar euro meer!!!!!!!!

Dit is veeeeeeeel duurder dan reizen met de strippenkaart, Waarom moet ik nu veel meer gaan betalen door dit systeem dan iemand buiten Rotterdam wellke niet afhankelijk gemaakt wordt van de OV chip? Mag dat wel?

weardguy

Re: Reizigersplatform ok met OV chip, ik niet

Ongelezen bericht door weardguy »

citaat:
''Kies ik in bus OV chip dan betaal ik starttarief. Ik moet uitchecken met de bus en weer inchecken (opnieuw starttarief!!!!) metro. Dus ik betaal als reiziger binnen RET gebied dan altijd een keer starttarfief extra en dan nog een keer als ik terugga. Dat is een paar euro meer!!!!!!!!''

Dit klopt slechts gedeeltelijk: Bij inchecken, 35 minuten na de laatste uitcheck, wordt er geen basistarief gerekend: dat is als de apparatuur tenminste juist werkt: 1 verkeerd lopende klok en het loopt in de soep

Gesloten