Ik werk in de reisbranche en heb een contract voor 32/39 uur voor bepaalde tijd. Momenteel gaat het economisch niet zo goed en zijn dus ook wij aan het bezuinigen. Daarom worden wij minder ingepland dan het aantal uren waarvoor we aangenomen zijn. Hierdoor ontstaan minuren, die wij dan later in moeten halen. Ik heb hierover 2 vragen.
1. Mag dit?
2. Als ik weg ga nadat mijn contract af loopt of mijn contract wordt door hen niet verlengt en ik heb nog minuren staan, moet ik deze dan alsnog komen werken of terug betalen? Ik heb die uren namelijk wel betaald gekregen tot minimaal 32 uur in de week.
Zelf dacht ik dat het 2de dus niet mag, omdat mijn baas mij voor minimaal 32 uur heeft aangenomen en het dan zijn verantwoordelijkheid is te zorgen dat hij ook werk voor mij heeft. Alleen nu hoorde ik weer van iemand dat dit dus niet zo is en ik wil het graag zeker weten. Wie kan mij helpen?
Alvast dank!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Minuren.
-
Re: Minuren.
ook ik zou hier graag wat meer informatie over willen hebben
werk zelf in de evenementen en ook bij ons loopt het terug.
ik bouw nu min uren op. Kan mij werk gever mij nu verplichten extra te komen werken op dagen die ik normaal gesproken vrij zou zijn? ook als ik aanbied om op andere dagen extra te werken en hij vervolgens mij niet in roosterd?
werk zelf in de evenementen en ook bij ons loopt het terug.
ik bouw nu min uren op. Kan mij werk gever mij nu verplichten extra te komen werken op dagen die ik normaal gesproken vrij zou zijn? ook als ik aanbied om op andere dagen extra te werken en hij vervolgens mij niet in roosterd?
Re: Minuren.
hoi
normaal zou je dus die minuren terug moeten betalen.
maar omdat jij een 32 urig contract heb ,en hij geen werk voor je heeft daar kan jij niks aan doen,jij had er best willen zitten,al moet je duimen draaien....
of heb je specifiek om vrij gevraagd....zo niet dan kan hij je niks maken!! sterker misschien krijgt hij het wel aangevuld van het uwv...
ik zou het hem eens vragen...zo van ..joh je stuurt ons elke keer wel naar huis,maar dit wil ik helemaal niet ik wil de min niet en eigenlijk benik niet van plan om die op mijn rekening te nemen ook....dit moet je niet zo boem boem zeggen maar gewoon beginnen met mag ik wat vragen...
ik zeg dat je niks terughoeft te betalen,mits je nu 3 weken vrij neemt dan ga dus de min in misschien?en die moet je wel terug betalan als je ooit weggaat..maar hopen dat dat niet gebeurd....
werk je bij thomas cook?
voor de andere...michaell
tja ik denk dat hij wel kan vragen of je op een andere dag kan werken,,al moet dat van beide kanten uit komen,maar ja je wilt ook jebaan behouden dus je bent al blij als er werk is lijkt me!
ook geld dan voor jou dagen die je in je contract hebt staan die is hij verplicht te betalen...werk of niet...
zijn jullie lid van een bond?zo niet dan zou ik dat even doen voor de zekerheid....kost niet veel en je krijgt veel hulp..
uh ik ben daar niet van hoor,lees mijn stukjes en je leest dat ik al 11 jaar ziek ben dus geen bond voor mij..
succes voor jullie en hopelijk houd het bedrijf zich staande
marieke2407
normaal zou je dus die minuren terug moeten betalen.
maar omdat jij een 32 urig contract heb ,en hij geen werk voor je heeft daar kan jij niks aan doen,jij had er best willen zitten,al moet je duimen draaien....
of heb je specifiek om vrij gevraagd....zo niet dan kan hij je niks maken!! sterker misschien krijgt hij het wel aangevuld van het uwv...
ik zou het hem eens vragen...zo van ..joh je stuurt ons elke keer wel naar huis,maar dit wil ik helemaal niet ik wil de min niet en eigenlijk benik niet van plan om die op mijn rekening te nemen ook....dit moet je niet zo boem boem zeggen maar gewoon beginnen met mag ik wat vragen...
ik zeg dat je niks terughoeft te betalen,mits je nu 3 weken vrij neemt dan ga dus de min in misschien?en die moet je wel terug betalan als je ooit weggaat..maar hopen dat dat niet gebeurd....
werk je bij thomas cook?
voor de andere...michaell
tja ik denk dat hij wel kan vragen of je op een andere dag kan werken,,al moet dat van beide kanten uit komen,maar ja je wilt ook jebaan behouden dus je bent al blij als er werk is lijkt me!
ook geld dan voor jou dagen die je in je contract hebt staan die is hij verplicht te betalen...werk of niet...
zijn jullie lid van een bond?zo niet dan zou ik dat even doen voor de zekerheid....kost niet veel en je krijgt veel hulp..
uh ik ben daar niet van hoor,lees mijn stukjes en je leest dat ik al 11 jaar ziek ben dus geen bond voor mij..
succes voor jullie en hopelijk houd het bedrijf zich staande
marieke2407