LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP !!! wAT NU ???

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
WG Smits

HELP !!! wAT NU ???

Ongelezen bericht door WG Smits »

We hebben een paar dagen geleden besloten om maar te betalen.
Onder protest en met een aangetekende brief.
Ik belde naar Dexia voor t rekeningnummer,want zoveel geld is niet niks en ik wilde zeker weten dat ik t op het goede rekeningnummer zou storten.Dus de overschrijvingskaart werd opgestuurd. Dit zou enkele dagen duren. Nu krijg ik ineens een incasso brief thuis vermeerderd met zo n 20% !!! Terwijl ze dus wisten dat we gingen betalen hebben ze nog even gauw een incassoburo ingeschakeld!!
Het bedrag is nog niet van mijn rekening afgeschreven, maar betalen doe ik niet!!! Ik ben zelfs aan t denken om de machtiging in te trekken, en helemaal niet te betalen! Het punt is allen dat mijn vrouw geen vernietiging heeft ingeroepen omdat het langer dan 3 jaar geleden is, dus hoe hou ik dan t incassoburo van mijn nek?
Als de betaling zich gekruisd heeft met de brief van t incassoburo kunnen ze me dan toch verplichten om te betalen omdat ik zogezegd 'te laat" ben? :x
Laatst gewijzigd door WG Smits op 18 sep 2003 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans2

Re: HELP !!! wAT NU ???

Ongelezen bericht door Hans2 »

Je hebt denk ik waarschijnlijk te laat gereageerd, waardoor er geen verrekening meer heeft plaats gevonden van jouw restschuld net de verkoop van de aandelen.
Je hebt waarschijlijk te laat je geld overgemaakt, waardoor het niet op de dag dat jouw aandelen verkocht werden op de rekening van Dexia stond.
Je zit dus waarschijnlijk niet meer in de kaartenbak bij Dexia maar bij GGN.
Ik denk als je leest welke harde lijn Dexia kiest dat je als je toch wil betalen dit nu met extra incaassokosten moet voldoen.

Ron uit Den Haag

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Het is en blijft een grote boebenbende Om maar niet te zeggen *********** K en, anders wordt dit bericht verwijderd.

WG Smits

Bedankt voor jullie reactie, maar ik denk dat t eenigste wat ik kan doen is bellen naar de rechtswinkel en vragen of zij iets weten over het kruisen van de betaling, en naar de ggn bellen natuurlijk want er was al een opdracht tot betalen gegeven.Maar of dit iets uithaalt?

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Meestal is het zo wanneer aangetoond kan worden dat de betaling is gedaan voordat de incassobrief op de mat viel, dat dan de incasso als niet verzonden wordt beschouwd.

WG Smits

Aantonen dat er opdracht is gegeven of de datum dat het geld is afgeschreven? De betalingsopdracht is dinsdag verzonden, maar dat duurt altijd een paar dagen, voordat t verwerkt is. ik denk dat dit nog niet t geval is.

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Meestal is de dag waarop de afschrijving door de opdrachtgever is getekend het moment waarvan men dan uitgaat mits deze dezelfde dag naar de bank is verstuurd.

WG Smits

Deze is verstuurd 2 dagen voor de dagtekening van de ggn brief.
Ze zullen waarschijnlijk toch proberen ons te laten betalen.
Ongelooflijk wat dexia voor smerig spelletje speelt!

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

heb je het wel onder protest gedaan?

Je kan de betaling intrekken en een goede advocaat nemen.
Nu kan het nog.
Maar ik aarzelde ook een tijdje of ik zou betalen.
Mijn restschuld is ook met 500 euro al vermeerderd.
Moeilijk he.
Maar ik betaal toch maar niet.
Mijn advocaat handeld het verder af.
Sterkte.sonja.

WG Smits

Ja ik heb middels een aangetekende brief met ontvangstbevestiging laten weten dat ik betaal onder protest en behoud van alle rechten.
Later deze week stuur ik er nog een waarin ik laat weten dat ik het niet eens was met de betaling en dat ik na een positieve uitspraak van de rechter mijnerzijds, de terugbetaling invorder vermeerderd met rente en evt.kosten.En ja ik twijfel nog steeds of ik de betaling zal laten intrekken.De emotionele last is wat de doorslag had gegeven tot betalen, maar eenmaal betaald zie je er dan nog wat van terug? moeilijkallemaal. En een advokaat zal ook heel wat kosten natuurlijk.

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Hi WG Smits,

Je schrijft:
Ja ik heb middels een aangetekende brief met ontvangstbevestiging laten weten dat ik betaal onder protest en behoud van alle rechten.
Later deze week stuur ik er nog een waarin ik laat weten dat ik het niet eens was met de betaling en dat ik na een positieve uitspraak van de rechter mijnerzijds, de terugbetaling invorder vermeerderd met rente en evt.kosten.
Hoezo ga je later nog zeggen dat je het niet eens zou zijn met de door jou bewust en onder protest verrichte betaling? Dat je meent dat het anders zou moeten blijkt wel uit het feit dat je onder protest en onder voorbehoud van alle rechten en weren tot betaling bent overgegaan (daarin aangeven dat je dit deed onder grote druk van Dexia gezien de stelselmatige intimidaties en dreigementen).

Indien je in een eegalease situatie zit is het wel handig dat er nog een brief verzonden wordt over het feit dat eega het niet eens is met de betaling. Niet jij maar je tot vernietiging bevoegde eega moet eigenlijk, nadat de betaling door jou is verricht aangeven dat zij daarvoor geen toestemming heeft gegeven en dat ze het bedrag terug gestort wil zien binnen vier weken. Wanneer na vier weken het bedrag door Dexia niet is geretouneerd kan je tot vernietiging bevoegde eega nog een brief sturen waarin ze stelt de invorderingsmaatregelen die ze kan nemen op te zullen schorten in afwachting van de collectieve uitspraak inzake Eegalease. Dit alles om te voorkomen dat er een bevestigingsdiscussie komt op een later moment.

Groet, Sara

john

Ongelezen bericht door john »

Hoi sara,

Heb jij een conceptbrief omtrent die invorderingsmaatregelen op Dexia. Zou je hem hieronder willen plaatsen.

Gr. John

WG Smits

Hoi Sara

Dus als ik het goed begrijp is dit dubbel, het heeft dus geen zin om achreraf nog een brief te sturen?Dit heb ik dus al aangegeven.
Wat mijn vrouw betreft, zij is geen eegaleaser omdat het al langer dan 3 jaar is geleden dat het contract is aangegaan nl dec. 1999.Zij kon zich dus niet meer aanmelden bij de stichting. Is er in dit geval wel nog een andere mogelijkheid?

Groetjes WG Smits

WG Smits

Sonja,

Bedankt voor je reactie en veel sterkte!

Groetjes WG Smits

Sara Etty

HI Smits,

Geen eegaleaser omdat het meer dan drie jaar geleden is? In verweer verjaart een beroep op vernietiging in beginsel niet. Indien jij dus niet zou betalen en Dexia jou voor de rechter zou slepen voor nakoming, dan zou je vrouw zich in die procedure kunnen voegen (indien jullie gehuwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben) en in verweer een beroep op de gezinsbeschermende bepalingen kunnen doen.

Maar... je hebt betaald. En dus zal Dexia geen procedure tegen jou starten en dus kom je niet (meer) in de situatie van verweer dus die weg heb je in feite gesloten.

Misschien dat je nog wel gronden kunt vinden in jou zaak die een procedure gestart door jou kunnen rechtvaardigen. Maar op vernietigingsgronden als gezinsbeschermende bepalingen kan je vrouw niet meer gaan zitten en op dwaling kun jij niet meer gaan zitten. Dat kan immers enkel nog in verweer en die situatie heb je uitgesloten door alles te betalen.

Groet, Sara

Sara Etty

Hi John,

Je doelt op een brief in geval lessee betaalt, terwijl eega vernietigd heeft? Eega zou in die situatie bijvoorbeeld onderstaande elkaar opvolgende concepten kunnen versturen.

Groet, Sara

CONCEPT

Eega brief nummer I (n.a.v. betaling onder protest door echtgenoot/lessee):

AANGETEKEND

Betreft: contractnummers…………………………………..

Geachte heer / mevrouw,

Heden heeft mijn echtgenoot (naam echtgenoot) mij medegedeeld dat hij d.d. (……………………) aan u een bedrag van (noem het betaalde bedrag) heeft overgemaakt. Dit bedrag betreft een door u gestelde restschuld voortvloeiend uit het tussen u en mijn echtgenoot op (datum totstandkoming contract) eerder gesloten leasecontract (contractnummer). Dit contract werd door mij d.d. (………….) buiten rechte bij aangetekend schrijven vernietigd op grond van artikel 1:88 juncto 1:89 juncto 3:49 ev. BW. Er is om die reden geen sprake van enige contractuele verbintenis tussen mijn echtgenoot en u. De door u gestelde vordering en nu door mijn echtgenoot voldane vordering bestaat niet. Dat is in eerdere correspondentie ook duidelijk besproken (zie mijn/ons schrijven d.d. etc). Mijn echtgenoot heeft kortom eerder genoemd bedrag aan ‘restschuld’ onverschuldigd betaald.

Ik was niet op de hoogte van deze betaling en heb hier op geen enkele wijze toestemming voor gegeven en zou hiervoor ook nooit mijn toestemming gegeven hebben, zoals ook mag blijken uit de door mij ingeroepen vernietiging en de voorafgaande correspondentie met u.

Mijn echtgenoot heeft het bedrag aan u overgemaakt onder grote druk en intimidatie van uw kant. Op uiteenlopende wijze heeft u in de afgelopen maanden acties ondernomen om mijn echtgenoot tot deze handeling te dwingen. Terwijl u heel goed wist en weet dat de buiten rechte ingeroepen vernietiging effect kreeg bij ontvangst door u d.d. (..……….) en u deze vernietiging enkel binnen rechte zou kunnen trachten te betwisten. Iets wat u tot op heden heeft nagelaten.

Mijn echtgenoot is, zoals mij nu gebleken is uiteindelijk bezweken onder uw intimidaties en bedreigingen en heeft het bedrag aan u overgemaakt om verdere onrust voorlopig te voorkomen. Daar er geen enkele vordering bestond van u op mijn echtgenoot heeft hij onder druk deze betaling onverschuldigd verricht.

Nu mijn echtgenoot onverschuldigd aan u heeft betaald verzoek ik u per ommegaande het bedrag te retourneren op rekeningnummer (…………….). Voorts verzoek ik u de voorafgaand aan de vernietiging door mijn echtgenoot onverschuldigd betaalde bedragen (in totaal: ……….. euro) op eerder genoemd rekeningnummer te retourneren. In totaal komt dit dan op een bedrag van …………euro.

Met vriendelijke groet,

Naam echtgenote

CONCEPT:

Eega brief nummer 2 (n.a.v. betaling onder protest door echtgenoot/lessee):

AANGETEKEND

Betreft: contractnummer…………………………………..

Geachte heer / mevrouw,

Op (datum eega brief n.a.v. betaling onder protest nummer 1) verzocht ik u per ommegaande het door mijn echtgenoot onverschuldigd betaalde (totaal betaald bedrag restschuld:……… euro / totaal bedrag eerdere betalingen: ………..euro) per ommegaande te retourneren. Mijn echtgenoot ging, buiten mijn medeweten en zonder mijn toestemming over tot deze onverschuldigde betaling n.a.v. een maandenlange reeks van intimidaties en dreigementen van uw zijde.

Tot op heden heeft u het gevorderde bedrag niet geretourneerd.

Ik heb besloten om in afwachting van de uitkomst van de Eegalease procedure voorlopig af te zien van invorderingsmaatregelen. Zodra in die procedure meer duidelijkheid is ontstaan zal ik alsnog overgaan tot het nemen van maatregelen om het door mijn echtgenoot onverschuldigd betaalde terug te vorderen.

Met vriendelijke groet,

Naam echtgenote.

Gesloten