LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB jongerenlidmaatschap

Andere onderwerpen over auto en vervoer
arjan1

ANWB jongerenlidmaatschap

Ongelezen bericht door arjan1 »

Hallo,

Ik heb voor vorig jaar een ANWB jongerenlidmaatschap afgesloten. Dit lidmaatschap hield in dat ik geen lidmaatschap hoefde te betalen. Pas wanneer ik gebruik zou maken van een anwb service zou ik de lidmaatschapskosten hoeven te betalen.

De ANWB heeft besloten deze vorm van lidmaatschap op te heffen. Ik kreeg hierover een brief. Daarin deelde ze me ook mee dat ze mijn abonnement automatisch om zouden zetten in een normaal abonnement waarvoor ik moet betalen.

Aangezien ik ondertussen niet meer de beschikking heb over een auto, heb ik hier helemaal geen interesse in.

Ik heb de ANWB een brief geschreven dat ik hier geen interesse in heb. En dat ik de gang van zaken niet netjes vind. Naar mijn mening had de ANWB mij de vraag moeten stellen of ik een gewoon abonnement wil. En dus niet mijn 'gratis' abonnement zomaar omzetten in een betaalde.

Mijn brief is echter niet voor 15 november verstuurd. En nu kreeg ik dus een brief terug van de ANWB waarin ze melden dat m'n lidmaatschap beeindigd is per 1 januari 2009. Dus dan zou ik komend jaar toch gewoon moeten betalen (iets waar ik overigens geen geld voor heb, student). Er werd helemaal niet ingegaan op mijn klacht over de gang van zaken.

Kan ik hier iets tegen doen? Ben ik nu verplicht te betalen?

Maarten1234

Re: ANWB jongerenlidmaatschap

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Lees je polisvoorwaarden GOED door. Dit moet erin staan. Zoniet dan mogen zij jou, naar mijn mening en weten, niet zomaar moeten laten betalen. Hier dien je dan toestemming voor te geven.

NLtrotter

Re: ANWB jongerenlidmaatschap

Ongelezen bericht door NLtrotter »

Als de ANWB zijn voorwaarden veranderd,
kun jij hier vanaf door een simpele opzegging.
De ANWB pakt het echter heel goed aan voor zichzelf door
het abonnement automatisch over te zetten en niet de abonnees
te vragen of zij dit willen.

De vraag is echter wel, of je meteen toen je de brief kreeg
hebt gereageerd, of eerst een paar maanden hebt gewacht
om je abonnement op te zeggen. In het laatste geval heb je
tijd genoeg gehad om op te zeggen en ben je dus gewoon te
laat, wat bij de ANWB betekend, dat je er weer een jaar aan vast
zit, met of zonder auto.

Gesloten