LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pisnijdig hoe komen sommige mensen er zo ongestraft mee weg

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
just-me
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2008 10:14

pisnijdig hoe komen sommige mensen er zo ongestraft mee weg

Ongelezen bericht door just-me »

Heb afgelopen vrijdag een franse bulldog teefje van 2 jaar gehaald uit rotterdam. een scheetje is het ze is zo lief, is nooit met katten omgegaan en ze doet ze helemaal niks lief voor me kinderen.
Ben bij die mensen thuis geweest zag er allemaal picobello uit, ze stoneden op de markt en de twee oudste zoons werken waarvan er 1 in dienst zit. Dus ze deden haar weg omdat ze geen tijd voor haar hadden en wilden dat ze een huisje zou krijgen waar ze meer aandacht kreeg.
Nou achteraf hebben ze die hond volgens mijn helemaal opgepoetst en haar oren goed schoongemaakt zodat ze even geen last zou hebben.
De hond reageerden meteen positief op me, zag er schoon uit ook de oren zo op het eerste gezicht.Ik betaald en ben netjes met hond en spulletjes afgezet op het station. Gister naar de dierenarts met haar geweest omdat ze dus last van haar oor had. En ja hoor kon wel janken (heb ik ook gedaan) haar oortje is dus helemaal dichtgegroeid door poliepen en er zit een goeie onsteking onder daarnaast heeft ze last van een soort gist (allergie) aan haar pootjes die tussen de tenen van de hond helemaal stuk zijn (ze gilde het uit bij de dierenarts toen die tussen haar teentjes keek) Ze is nooit goed ingeeent geweest.
Ik heb echt lopen janken want deed mijn echt pijn dat mensen zo met hun beestje om kunnen gaan. Het kosten plaatje is dus heel hoog en ik als alleenstaande moeder kan dat niet bekostigen. Me dierenarts was daarover ook heel eerlijk tegen me dat het zelfs kon dat het nog verder zou kunnen oplopen en dat ik zelf een keuze moest maken, hun hebben ook kontakt met een asiel gezocht waar ook een dierenarts zit zodat ik afstand van haar kan gaan doen en dat zij op alle fronten geholpen zou worden en alsnog een nieuwe start kan krijgen. Denk je iets goeds te doen om een iets ouder hondje te nemen en een nieuwe kans te geven. Ben er doodziek van :cry: En je kan niets tegen die mensen doen, niks op hun verhalen nikssssssssssss.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: pisnijdig hoe komen sommige mensen er zo ongestraft mee weg

Ongelezen bericht door Soraya »

Sommige mensen zijn helaas niet zo lief naar dieren toe....

Misschien kun je een betalingsregeling treffen met je DA? En ik weet dat veel DA een soort van potje hebben om eventueel mensen te kunnen helpen.
Tevens is er ook een stichting die mensen hierbij kan helpen, maar ik zou echt niet weten hoe deze heet, die moet je proberen te zoeken op internet.

Maar mocht je de hond niet kunnen houden, weet dan dat je in ieder geval helpt te zoeken op deze manier naar een andere goede baas en dat ze niet bij de vorige eigenaren bleef zitten.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: pisnijdig hoe komen sommige mensen er zo ongestraft mee weg

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Alleenstaande moeder die een kat advantage geeft i.p.v. met een vlooienkam aan het werk te gaan en vervolgens het hondje naar een asiel brengt omdat de kosten te hoog oplopen :shock:

just-me
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2008 10:14

Re: pisnijdig hoe komen sommige mensen er zo ongestraft mee weg

Ongelezen bericht door just-me »

lekker bijdehand reintje :evil: maar vlooiendruppels zijn even wat anders dan operatie- allergie en nog verdere kosten!!!!

Als ik het zelf neer zou kunnen leggen had ik het meteen gedaan!!!
Ben niet iemand die een dier zo snel naar een asiel brengt!!
Ik had haar ook terug kunnen brengen maar dan weet ik ook dat ze weer word verkocht of dat ze haar verder laten lijden!!
Ik had haar ook door kunnen verkopen maar nee dat doe ik niet want ik wil dat ze geholpen word!! Ik kan het niet missen nee, maar ik weet wel dat ze word geholpen en dat ze niet meer lijdt!!
Bedankt voor je aanval!!

de groeten

En voor de mensen die er begrip voor hebben harstikke bedankt

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: pisnijdig hoe komen sommige mensen er zo ongestraft mee weg

Ongelezen bericht door TdeHond »

Alleen u kunt bepalen of u de medische kosten voor deze hond kunt opbrengen. In uw geval is dat volgens u niet mogelijk.

Tip: neem geen andere hond, omdat u niet van te voren weet welke medische kosten een ander huisdier met zich mee zal brengen. En een dierenarts is duur. Ik was b.v. over 100 euro kwijt aan kosten consult d.a., hart tabletten voor mijn oudje en voeding voor de jonge hond.

Ik kan niet zeggen: dan geen harttabletten voor mijn oudje of geen dieet voor de jongere,
of ik laat niet eens extra naar mijn oudje ( nu 15 1/2 jaar oud) kijken.

just-me
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2008 10:14

Re: pisnijdig hoe komen sommige mensen er zo ongestraft mee weg

Ongelezen bericht door just-me »

Tdehond sorry ben het niet eens met jou tip!
Als je normaal een gezonde hond koopt, kan je je dier laten verzekeren!
dan ben je maar een x bedrag per maand kwijt!
En als er dan wat met je hondje is betaal je ja maar dan kan je het via de verzekering weer vergoed krijgen(dan betaal je maar een klein gedeelte zelf) Maar in dit geval kan ik de hond niet verzekeren omdat ze al vanalles mankeert!!

Sorry hoor maar ben ook al van alles aan het bedenken en doen want dit zit me echt niet lekker!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: pisnijdig hoe komen sommige mensen er zo ongestraft mee weg

Ongelezen bericht door TdeHond »

Verzekeren is een mogelijkheid. Voeding valt echter niet onder wat verzekerd wordt door de verschillende dieren verzekeringen.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: pisnijdig hoe komen sommige mensen er zo ongestraft mee weg

Ongelezen bericht door Soraya »

ik moet toch even melden dat dit ook niet helemaal klopt wat je nu zegt. Er zijn verzekeringen die of gedurende alle kosten die hierbij horen gedurende een jaar niet betalen, maar ik heb ook verhalen gehoord dat ze dit wel vergoedden, omdat het iets is wat verholpen kon worden en nooit meer terug hoefde te komen.
Dus ik zou zeker eens heeeeeel goed navragen en de situatie tot in detail vertellen eventueel het verhaal van de DA ook op papier laten zetten.

En daarbij sluit ik me hoe dan ook aan bij het stuk dat je altijd vooruit moet kijken, en niet zomaar een dier moet aanschaffen, want ook de bijkomende kosten (die niet vergoed worden) kunnen flink oplopen. En dan heb je ook nog idd een goede voeding want ook dit kan er flink inhakken, zeker als je het niet breed hebt.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: pisnijdig hoe komen sommige mensen er zo ongestraft mee weg

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

En van mijn kant nogmaals de vraag: als jij financiëel zo krap zit waarom dan niet de ouderwetse vlooienkam gepakt i.p.v. advantage ??? :roll:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: pisnijdig hoe komen sommige mensen er zo ongestraft mee weg

Ongelezen bericht door TdeHond »

+ waarom het risico lopen het volgende huisdier naar het asiel te moeten brengen mocht deze onverwacht toch een te grote kostenpost gaan vormen?

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: pisnijdig hoe komen sommige mensen er zo ongestraft mee weg

Ongelezen bericht door petty1950 »

.'' een scheetje is het ze is zo lief, is nooit met katten omgegaan en ze doet ze helemaal niks lief voor me kinderen.''

Een gouden hondje dus...... :idea:



U bent er doodziek van???
Tja.... zal wel kort door de bocht zijn maar ik heb minder medelijden met u maar wel met dit hondje dat van de regen in de drup gepleurt wordt door zgn ''hondenliefhebbers'' Je zal die pech maar hebben ....als machteloze hond :?

En nee...geen luxe uitspraak in dit geval, mijn gouden herplaatsertje bleek een ernstige aandoening te hebben en ook ik leef van het minimum.
Waar ,n wil is...is heel vaak ,n weg en mijn ervaring is dat veruit de meeste da,s bereid zijn (vooral in dit soort gevallen) om een betalingsregeling te treffen en verder zijn er ook nog diverse steunfondsen die een bijdrage willen doen.

Maar goed....neem aub geen nieuwe hond want ,n hond kan ook ''gewoon'' ziek worden......

Gesloten