LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nota verrekening zorgkosten

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

nota verrekening zorgkosten

Ongelezen bericht door bushalte »

Hallo,

Ik zal zekr nit d enigste zijn die een nota verrekening zorgkosten heeft
ontvangen.
Nu is dit niet het probleem maar het baart mij zorgen dat er niet duidelijkheid bestaat wat de zorgverlener wel en niet vergoed.

Ik bedoel als je naar een zorgverlener gaat bel je noooooit vn t voren je zorgverzekeraar op om te vrgn of dit en dat vergoed word.
Want telefonische toezeggingen kunnen in de toekomst ontkend worden.
Dus laat je je verzorgen en wacht op de rekening eind van het jaar?

Maak me gek.

gr.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: nota verrekening zorgkosten

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Je hebt gelijk hoor, dat is een hele lastige.

Ik raad je toch aan om het heft tochin eigen hand te nemen door je op de hoogte te stellen van de polisvoorwaarden. Zodra je zorg nodig hebt kijk je het na en bel je eventueel met je zorgverzekeraar.

Een zorgverzekeraar die gemakkelijk te bereiken is en ook deskundig heb je dan wel nodig. Liefst ook een zorgverzekeaar die in ieder geval een aantekeing maakt dat jou een bepaalde vergoeding is toegezegd.

Maar je hebt gelijk. Het is eigenlijk een onmogelijke situatie. Het is beter niet in een zo'n situatie te komen. Dus hou je liever bij een gewone huisarts en een gewoon ziekenhuis. Dat geeft meestal geen problemen.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: nota verrekening zorgkosten

Ongelezen bericht door bushalte »

Je hebt gelijk hoor, dat is een hele lastige.

Ik raad je toch aan om het heft tochin eigen hand te nemen door je op de hoogte te stellen van de polisvoorwaarden. Zodra je zorg nodig hebt kijk je het na en bel je eventueel met je zorgverzekeraar.

Een zorgverzekeraar die gemakkelijk te bereiken is en ook deskundig heb je dan wel nodig. Liefst ook een zorgverzekeaar die in ieder geval een aantekeing maakt dat jou een bepaalde vergoeding is toegezegd.

Maar je hebt gelijk. Het is eigenlijk een onmogelijke situatie. Het is beter niet in een zo'n situatie te komen. Dus hou je liever bij een gewone huisarts en een gewoon ziekenhuis. Dat geeft meestal geen problemen.
Bedankt voor je reactie Mathilde D.

De reden dat ik bericht plaatste is omdat je sinds de invoering van de eigen risico niet duidelijk was wat nou wel en niet eigen risico was.

Maar nu, na de rekening, weet ik dat alles in de BASIS VERZEKERING, ja ja alles in de basisverzekering, behalve dokter. eigen risico is.
Maar wat ik niet wist dat als je doorverwezen word door de dokter je ook alles tot 150 euro moet betalen.
Nee, ik dacht dat met een verwijsbrief je niets hoeft te betalen.

Maarja, dan maar in het vervolg een touwtje aan de deur en wachten totdat de deur opengetrokken word...... :D

Gesloten