LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ibo van de poel
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2008 09:47

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Ibo van de poel »

Ook wij hebben slechte ervaringen met GLS. We bestellen regelmatig spullen via internet en via alle andere bezorgbedrijven is er eigenlijk nooit een probleem: het wordt bij de buren bezorgd of opnieuw gebracht. GLS blijkt uit ervaring al bij de eerste bezorging in te vullen dat het de tweede aanbieding betrof en dat het pakje opgehaald moet worden. Vervolgens is het een hele toer hun telefonisch te bereiken en nog duur ook. Laatste pakje blijkt nu al retour afzender. ik sluit me aan bij eerder advies: bestel niet iets als het via GLS geleverd wordt.

Tjalling80
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2008 14:23

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Tjalling80 »

De GLS soap

Op dinsdag 8 juli bestel ik op de website van www.aeg.com en onderdeel voor mijn wasmachine, wat onder rembours zal worden bezorgd. De leveringsdatum en de leverancier zijn mij dan niet bekend.
Op donderdag 10 juli ben ik tussen 12.00 en 13.00 niet thuis en op die dag wordt er rond 13.30 aangebeld door een mevrouw, die hier ergens in de buurt woont. Bij haar was een ‘niet thuis bericht’ van GLS achtergelaten, terwijl ze niks had besteld. Nadat zij met de klantenservice van GLS had gebeld, wist ze dat de chauffeur van GLS op het verkeerde adres aan de deur was geweest. Het pakketje had niet op haar adres, maar op het Humboldtplein 2 moeten worden bezorgd. Vervolgens overhandigde zij mij het ‘niet thuis bericht’. Dit was slechts deels ingevuld. Zo was de naam van de afzender niet ingevuld en bij de tijd was slechts ‘pm’ ingevuld. Het pakketnummer van de zending was 65002403933227. Vervolgens heb ik nog dezelfde dag via de internetpagina
www.gls-nietthuis.nl een afspraak voor de bezorging gemaakt voor de dag daarop.
Op vrijdag 11 juli ben ikzelf tot 11.45 thuis geweest en rond 14.00 was ik weer thuis.
Al die tijd was er wel een huisgenoot aanwezig, die ik had verteld dat er een pakketje bezorgd zou worden. Toen ik thuiskwam zat er een ‘niet thuis bericht’ in de brievenbus, wederom gebrekkig ingevuld door dezelfde chauffeur (identiek handschrift) met als tijdstip ‘am’. Mijn huisgenoot die al die tijd thuis was geweest, had geen deurbel gehoord. Op het ‘niet thuis bericht’ stond verder vermeld dat het de tweede aanbieding betrof en dat ik de pakketzending kon komen ophalen op het depot in ’s-Hertogenbosch, terwijl ikzelf in Eindhoven woon. Vervolgens heb ik nog dezelfde dag met de klantenservice gebeld en dit hele verhaal uitgelegd. De medewerker van GLS, die mij overigens netjes behandelde, zei dat ‘dit erg lomp was van de chauffeur’, omdat hij hoogstwaarschijnlijk 2 keer op het verkeerde adres geweest was. Dit vermoeden had ik toen zelf ook en ik dacht dat dezelfde mevrouw uit de buurt het ‘niet thuis bericht’ bij mij in de brievenbus had achtergelaten. De medewerker van de klantenservice zei dat hij een plattegrond bij de zending zou voegen, opdat de chauffeur de derde keer wel op het goede adres zou komen. Ook werd mij verteld dat het pakketje maandag 14 juli zou worden bezorgd.
Die maandag ben ik de hele dag thuis geweest en is er niemand langsgekomen om het pakketje te bezorgen. De dag erna bel ik wederom met de klantenservice en mij wordt verteld dat ‘er iets mis is gegaan’ en dat het pakketje nog gewoon op het depot ligt. Omdat de chauffeur al weer onderweg was, was het niet meer mogelijk om alsnog dezelfde dag de zending te bezorgen en dus zou het pakketje dit keer op woensdag 16 juli worden bezorgd.
Die dag werd bij ons een nieuwe dakkapel geplaatst en rond half 9 ging de deurbel. Dit waren de mensen die de dakkapel kwamen plaatsen. Vanaf dat moment heeft de voordeur de hele ochtend open gestaan. Rond 11 uur werd er nog een keer aangebeld. Dit was de ontstopper die langskwam. Daarna ben ik wat gaan computeren en rond half 1 kwam ik weer beneden. De voordeur stond nog open en tot mijn verbazing lag er een ‘niet thuis bericht’ van GLS op de verwarming naast de voordeur. Als tijd was wederom ‘am’ ingevuld door dezelfde chauffeur. De hele morgen ben ik thuis geweest en heb ik geen deurbel gehoord, behalve de twee hierboven beschreven. Vervolgens heb ik wederom met de klantenservice van GLS gebeld. Nadat ik hele verhaal had uitgelegd, werd mij op vrij lompe manier verteld dat ‘de chauffeur nu heus wel op het goede adres was geweest, dat het hem (de medewerker van de klantenservice) allemaal erg onwaarschijnlijk leek en dat ik het pakketje kon komen ophalen op het depot in ’s-Hertogenbosch’. Ik heb de medewerker nog geprobeerd te overtuigen van de waarheid van de gebeurtenissen, maar hij hield resoluut voet bij stuk. Vervolgens heb ik het gesprek beëindigd. Zwaar teleurgesteld in GLS heb ik vervolgens het onderdeel voor mijn wasmachine opnieuw besteld op www.aeg.com. Normaal gesproken zou ik dit niet snel doen, omdat ik het niet netjes vind ten opzichte van het bezorgingsbedrijf en aeg. Daarentegen heeft GLS mij ook niet bepaald netjes behandeld en ook had ik nog niet betaald omdat het een rembours zending betrof. Helaas heb je op de website van aeg niet de keuze om een ander bezorgingbedrijf te selecteren.
Op vrijdag 18 juli ben ik tot 11.15 thuis geweest en rond 13.00 was ik weer thuis.
In de brievenbus vond ik wederom een ‘niet thuis bericht’ van GLS met als tijdstip ‘am’, ingevuld door dezelfde chauffeur. In de 3 kwartier dat ik ’s morgens dus niet thuis was, was de bezorger waarschijnlijk langs geweest. Het pakketnummer was ditmaal 65002403935771. Op zaterdag 19 juli heb ik via de website www.gls-nietthuis.nl een afspraak gemaakt voor de tweede bezorging op woensdag 23 juli. De hele dag ben ik thuis geweest en rond 14.00 ’s middags was er nog niemand langsgekomen. Omdat ik weinig vertrouwen had ik de bezorgservice van GLS, heb ik toen weer met de klantenservice gebeld. Het bleek dat er wederom iets mis was gegaan en dat het pakketje nog op het depot in ’s-Hertogenbosch lag. Maar dit keer was het mogelijk om het pakketje per expres de volgende dag 24 juli voor 12.00 te bezorgen.
Die dag ben ik ’s morgens thuis geweest en rond 10.30 kwam er inderdaad iemand aan de deur een pakketje bezorgen. Het was eindelijk het lang verwachtte onderdeel voor mijn wasmachine. Toen ik eenmaal betaald had, pakte ik het onderdeel uit en het was inderdaad datgene wat ik nodig had. Ik vond wel dat het onderdeel nogal slecht was ingepakt. Het was ingerold in een stukje papier en dit zat in een klein doosje, wat ingedeukt was. Toen ik het onderdeel beter bekeek, zag ik dat er een klein hoekje van de printplaat was afgebroken. Gelukkig liep hier geen elektrisch spoor overheen. Nabij het afgebroken deel zat ook nog een breuk in de printplaat, maar het spoor dat over de breuk heen liep, was gelukkig nog heel. Misschien had ik, als de bezorging normaal was verlopen, het onderdeel teruggestuurd en een andere besteld. Ik zat echter al ruim 2 weken te wachten en al die tijd zonder wasmachine, zeker als je net van vakantie terug komt, is niet echt handig.
Nog dezelfde dag kwam ik de vrouw, die de eerste keer het ‘niet thuis bericht’ van GLS bij ons had gebracht, in de straat tegen. Ik vroeg haar of ze nog meer ‘niet thuis berichten’ van GLS bij ons had gebracht. Dit was inderdaad het geval en ze zei dat ze één dag later nog een ‘niet thuis bericht’ bij ons in de brievenbus had gedaan. De eerste twee keer is de chauffeur van GLS, zoals ik al vermoedde, dus op het verkeerde adres geweest.
Als ik in de toekomst weer iets bestel via internet en ik heb de mogelijkheid om te kiezen tussen verschillende bezorgingsbedrijven, dan weet ik wel dat GLS de laatste is die ik zal kiezen. Nog losstaand van hoe slecht deze zending is verlopen, vind ik het erg gek dat je een pakketje moet komen ophalen in ’s-Hertogenbosch, als je ook bij de tweede bezorging niet thuis bent. Dit terwijl ik zelf in Eindhoven woon. Ik laat het juist bezorgen zodat ik het zelf niet hoef te komen ophalen. TNT heeft hiervoor een mooie oplossing. Als je bij de bezorging niet thuis bent, wordt het pakketje op een postkantoor in de buurt achtergelaten. In dat geval kun je het zelf gaan ophalen, wanneer het je uitkomt.

Inzani
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2008 16:47

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Inzani »

Kleine twee weken geleden in Duitsland een limited edition horloge besteld. Mijn bestelling werd keurig afgehandeld en dezelfde dag nog verstuurd, door GLS. Duurt dan twee dagen voordat je het in huis hebt.
Drie dagen later het bedrijf in Duitsland gebeld en gevraagd of ze enig hadden wanneer mijn horloge bezorgd zou worden.
De vriendelijke dame keek het even na en vertelde mij dat ik de dag ervoor het pakketje in ontvangst had genomen.... Dat vond ik erg bijzonder want ik wist van niks. De dame beloofde mij het uit te zoeken.
De volgende dag besloot ik GLS zelf maar eens te bellen.
Daar werd ik buitengewoon onvriendelijk behandeld door een dame die mij toch echt verzekerde dat ik het pakketje wel aangenomen MOEST hebben.
Ik vroeg de dame of zij mij het getekende ontvangstbewijs wilde mailen en deze had ik gelukkig ook terplekke in mijn mail.
Hier zag ik inderdaad mijn naam staan en een krabbel. Ik vertelde de dame wederom dat ik geen pakketje in ontvanst had genomen en dat dit mijn handtekening niet was.
Ik moest maar even bij de buren gaan kijken, daar zou het vast liggen.
Ik vertelde haar dat in de algemene voorwaarden van GLS staat dat de chauffeurs de pakketten niet bij de buren mogen afleveren.
Ik moest toch maar even gaan kijken....tegen beter weten in alle buren, waar ik een goed kontakt mee heb, gevraagd of ze een pakketje voor mij hadden. Nee dus. Ik de dame weer gebeld en gevraagd of ze misschien de chauffeur kon opsporen en deze te vragen hoe het nou zat. Nou dat was allemaal nog al lastig, want de chauffeur had ontslag genomen!?! Na het weekend de dame nog maar een keer gebeld en gevraagd of ze al wat wist. (Dame doet nog steeds buitengewoon onvriendelijk en laar duidelijk merken dat ze me best wel vervelend vind) Nee, ze wist nog steeds niet hoe het zat....Volgende dag werd ik gebeld door de dame en de chauffeur "wist zeker" dat hij het pakketje bij mij had afgeleverd.
"Tja, dus meer kan ik niet voor u doen mijnheer, het zal wel bij de buren moeten liggen, want ja als de chauffeur zegt dat hij het heeft afgeleverd dan is dat zo, neemt u maar kontakt op met de leverancier van het horloge en laat hun maar een claim indienen bij ons"

Het feit dat de handtekening op de lijst van de chauffeur niet overeenkomt met die van mij, interesseert de dame helemaal niet.(Heeft ook niet naar mijn handtekening gevraagd om dit voor te leggen aan de chauffeur)
Dat ik dat unieke horloge niet heb, interesseert haar nog minder.
Dat ik er al voor heb betaald.....whatever.

Als ik dan voorzichtig zeg dat het wel een beetje toevallig is dat op de laatste werkdag van de chauffeur mijn pakketje "zoek" is, voelt de dame zich persoonlijk aangevallen en wil bijna ophangen.

Kortom:
Bij GLS doen de algemene voorwaarden niet terzake.
Een handtekening is niks waard.
Het woord van de chauffeur gaat boven die van de klant.
Klantenservice is geen klantenservice.
Als een pakket "zoek" is, zoek het dan maar uit met de leverancier.

Ik bestel relatief veel over het internet en krijg altijd alles keurig via TNT bezorgd.
Nu zal er bij TNT waarschijnlijk ook wel is wat mis gaan, maar die ervaring heb ik gelukkig niet.
Maar de manier waarop GLS met haar klanten omgaat vind ik buitengewoon schandalig.

GLS, bedankt!

Fredso
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 nov 2008 13:05

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Fredso »

Toevallig laat ik mijn oog vallen op de berichtgeving van het postbedrijf GLS. Ik heb een abonnement op een Engels tijdschrift welke ik vanuit Engeland krijg toegezonden via Royal Mail. In Nederland worden deze zendingen door GLS verwerkt en bezorgd. De tijdschriften zitten in een transparante plastic folie geseald. In de eerste twee jaar het tijdschrift keurig ontvangen te hebben gaat het mis. Ineens ontvang ik geen enkel tijdschrift meer uit Engeland en dit terwijl mijn abonnement geldig is. Ik had contact gehad met de uitgever van het tijdschrift welke mij verzekerde dat de tijdschriften op de gebruikelijke manier werden verzonden. De uitgever was zo vriendelijk om kostenloos de ontbrekende exemplaren alsnog te verzenden.

Na enkele dagen krijg ik daadwerkelijk mijn ontbrekende tijdschriften in een ondoorzichtige enveloppe geleverd door GLS. Echter het eerst volgend tijdschrift komt weer niet door. Weer contact met de uitgever gehad met de vraar het exemplaar na te leveren in een ondoorzichtige enveloppe. Ook deze maal wilde de uitgever dit kostenloos doen, terwijl dit al het zesde exemplaar was. En ja, ook deze kwam keurig in de bus. De uitgever kon mij niet tegemoetkomen om alle tijdschriften in een ondoorzichtige enveloppe te sturen. Dit was niet haalbaar in het leveringsysteem. Optie als test een ander adres opgeven. Ik gaf een adres van een familielid welke aan de andere kant van het land woont op. Met dit afleveradres was het opgelost. Elk tijdschrift wordt door GLS wel afgeleverd. Zodra ik mijn eigen adres opgeef komen de tijdschriften niet aan. Is er nu een GLS chauffeur met een leuke verzameling tijdschriften?

fourtobs
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2008 18:21

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door fourtobs »

Beste Rho ik weet niet wat je had bestelt en ik weet niet wat voor werk je hebt maar het zal die mannen echt niet uitmaken of het thuis bezorgen of op je werk

Fredso
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 nov 2008 13:05

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Fredso »

Beste GLS medewerkers,

Het is niet slim om buiten de persvoorlichter van de firma GLS te reageren op berichten geplaatst door gedupeerde personen. Dit geeft meer (negatieve) reacties. Laat de persvoorlichter van de firma GLS aan het woord. Let wel; ik ben geen medewerker van de firma GLS en ik heb zeer zeker geen belangen in de firma GLS. De firma GLS dient wel orde op zaken te stellen en het personeel eens door te lichten.

Groeten Fredso.

ton los
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2008 21:20

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door ton los »

Datum Tijd Code Handeling Depot Land Status/Info
30-10-2008 17:20 VTDV Vertrek 5200 Direct vervoer
31-10-2008 06:23 AS301 Aankomst 4100
31-10-2008 06:33 BS Bestel 4100
31-10-2008 17:02 AL634 Aflevering 4100 Route niet compleet
31-10-2008 17:02 NT004 Terugscan Gesloten
03-11-2008 09:53 BS Bestel 4100
03-11-2008 16:57 NT004 Terugscan Gesloten
03-11-2008 18:00 AL634 Aflevering 4100 Route niet compleet
04-11-2008 10:19 BS Bestel 4100
04-11-2008 19:00 AL634 Aflevering 4100 Route niet compleet
04-11-2008 19:55 NT004 Terugscan Gesloten
05-11-2008 10:54 BS Bestel 4100
05-11-2008 18:00 AL634 Aflevering 4100 Route niet compleet
05-11-2008 20:00 NT004 Terugscan Gesloten
06-11-2008 10:27 BS Bestel 4100
06-11-2008 14:05 AL638 Aflevering 4100 Niet thuis / KIB
06-11-2008 17:51 NT001 Terugscan K.I.B.
========================================
Mooie lijst niet ? Ik heb dit met geen enkele andere pakketdienst meegemaakt. pakket nog steeds niet in huis.
vraag mij af of GLS zelf ook iets doet met de track en trace en hier actie op onderneemt. de klant is in ieder geval de dupe.

GLS komt mij zeer onbetrouwbaar over. Ik las net de stukken van 2007 en wat mij betreft gaat dit nog steeds op.

M&G
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2008 19:32

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door M&G »

Vorige week heb ik ook via internet wat besteld, zonder te weten dat dit via GLS werd verzonden. De eerste keer dat het pakket werd aangeboden was ik daadwerkelijk niet thuis. Via internet kon ik een nieuwe afspraak maken om het pakket et laten bezorgen.

Op de internet site van GLS heb ik deze nieuwe afspraak gemaakt voor dinsdag 11-11-2008, ook kon ik aankruisen of ik wilde dat het pakket bij de buren zou worden afgeleverd wanneer ik niet thuis was.

Dinsdag 11-11 heb ik de hele dag thuis gezeten, tot 's avonds 20.00. En er was niemand aan de deur geweest! Om 20.00 ging ik toch maar de deur uit, en wat zie ik? een niet-thuis bericht van GLS met de vermelding dat zij om 14.55 zouden zijn langs geweest! Ik was gewoon thuis en nu moet ik mijn pakket mijlenver ophalen! Want ondanks dat ik via internet had aangekruist dat het bij de buren mocht worden afgeleverd is dit niet gebeurd!

Dit is toch belachelijk! En zeker als ik al die verhalen hoor over GLS!

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Zooplus verstuurde ook pakketjes met GLS. Van de week kreeg ik een mailtje van Zooplus dat alle klanten een leuk presentje zouden krijgen, omdat er logistiek nogal wat mis gegaan en dat "de logistiek-omzetting" nu klaar is. Ik ben benieuwd of dat wil zeggen dat ze op een andere koeriersdienst zijn overgegaan.
Overigens heb ik geen klachten over GLS. De dingen die ik kocht waren ook wel erg groot om zomaar hier in de flat op de galerij te laten staan (kooi van 150 cm lang, 5 pakken hooi, etc.).

Vermin
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2008 18:45

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Vermin »

Ik heb nu via een redcoon.nl een muismat en een 5.1-set besteld.
Ik merk wel dat ze niet zo efficient zijn als TNT.
Als ik iets bij bijvoorbeeld bol.com (die gebruikt TNT) bestel krijg ik het soms de volgende dag al. Ligt eraan of bol.com het op voorraad heeft.
Ik had het maandag avond besteld, dinsdag ochtend was het geheel verstuurd, en ik heb het nog niet. Ik vind ook de verklaringen van de "handelingen" bij Track & Trace wat vaag, is waarschijnlijk omdat ik niet gewend ben heel deftig Nederlands te praten. Ik had daarom een mailtje gestuurd via een emailadres wat ik ergens had gevonden op hun website (bij "contact"), dus gevraagd van, kunt u het mij beter uitleggen. Ik krijg al gauw een mail terug van Henk, zoals de man heet. "Geeft u maar uw pakketnummer, ik kan zo kijken op welke dag uw pakket waarschijnlijk aan zal komen". De erg snelle emails, en ook meteen zo'n soort reactie vind ik erg top.
Ik snap denk ik ondertussen trouwens wel de TrackTrace verklaringen, maar ik moest het wel een paar keer doorlezen. Onbegrijpelijk is het zeker niet.
Ik verwacht het pakket morgen te ontvangen, als ik het heb zal ik dus zien hoe de rest van de service is. Tot nu toe ben ik aardig tevreden, alleen jammer dat het niet zo'n efficient bedrijf is, maar ik heb wel geduld.

EDIT: Okee, vandaag is alles aangekomen. Ik heb het geheel aangesloten, en alles werkt perfect. Alles was netjes verpakt, en je kan mij niet mijsmaken dat het pakket ruw zou zijn behandeld. Het enige wat jammer is is dat ik het een of twee dagen eerder zou hebben gekregen met TNT. Verder niks aan de hand. Ik was ook enthousiast van de klantenservice van "Henk".

Misschien trof men gewoon net de verkeerde chauffeur en de verkeerde mevrouw aan de klantenservice. Maar dat zou niet moeten gebeuren.
Bij mij ging alles perfect, maar dat had bij iedereen moeten gebeuren.

ybf
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2008 18:17

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door ybf »

Details pakketVerlader 50170017 Pakketnummer 50170017573950
Vertrekdatum 25-11-2008 GP-nummer
Collo type PAK Referentie R21433050
Postcode 2135 Plaats HOOFDDORP
Gewicht 4 Land Nederland
COD EUR 0 Depot 5200


Datum Tijd Code Handeling Depot Land Status/Info
25-11-2008 16:46 VT Vertrek 5200
25-11-2008 22:00 COPR Overslag 0100 COP Conveyable - in
25-11-2008 22:01 COMN Overslag 0100 COP Conveyable - uit
26-11-2008 01:14 AS301 Aankomst 1000
26-11-2008 08:41 BS Bestel 1000
26-11-2008 16:00 AL638 Aflevering 1000 Niet thuis / KIB
26-11-2008 17:08 NT025 Terugscan Depot
26-11-2008 17:10 NT025 Terugscan Depot
27-11-2008 10:55 OS014 N. in bestelling In locker
28-11-2008 10:59 OS014 N. in bestelling In locker

Afleveradres

Dit pakket zou in 2 dagen geleverd worden, de 26e de gehele dag thuis gewacht, GEEN GLS (dus ook geen briefje). NU zie ik vandaag via de link van de verkoper van het gekochte artikel op de site van GLS dat er de 26e iemand geweest is (dus niet) en dat de 2 dagen erna de bestelling niet op route wordt meegenomen omdat de chauffeur blijkbaar van te voren kan zien dat hij het niet op tijd kan afleveren.De grootste onzin die er is, de chauffeur van GLS is vandaag wel geweest voor een ander pakket. Wie o wie kan mij dit uitleggen?

Vast bedankt.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door C200K »

Goedendag,

dat uw zending in de "locker" ligt komt doordat een particulier maar 1 keer wordt aangeboden en daarna zelf moet bellen voor een nieuwe afspraak.

Als ik uw verhaal zo lees zou het hier weer eens kunnen gaan om een verkeerd adres. Dus niet dat UW adres niet klopt, maar dat de bezorger een straat verder staat.

Voorts kan ik uit eigen ervaring melden dat het echt mogelijk is dat U een bel niet hoort.
In mijn regio verzorg ik een groot aantal postcodes en beheer ook een sub-depot. Weet dus hoe het werkt, ook ik heb dus meegemaakt dat ik thuis was en men bij mij voor de deur stond. Voor de goede orde; mijn eigen personeel stond voor de deur. Ze wisten dat ik thuis moest zijn, maar ik deed niet open. Uiteindelijk wist het kantoor mij te bereiken en vertelde mij van het verhaal...

Ik had echt niets gehoord. Was gewoon bezig met de dagelijkse bezigheden. De bel is best hard! Het hoeft dus niet altijd opzet te zijn.

Voorts blijft het voor de vervoersbedrijven heel moeilijk om goed personeel aan te trekken. Kijk maar wat een klachten je ook ziet over o.a TNT en Selektvracht.
Ook wij komen steeds zeer moeilijk aan personeel. Niemand wil voor ongeveer € 9,00 bruto per uur dit zeer zware werk doen. En toch is dat de CAO. Gevolg is dat je veel jongens moet uitproberen totdat je iets goeds vindt.En die slechte jongen rijdt dan toch een paar dagen; de route MOET immers altijd weg. Dit kan soms wel weken voortslepen.

ybf
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2008 18:17

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door ybf »

Is het niet bizar dat rond het tijdstip dat de chauffeur aan de deur zou hebben gestaan ik voor de deur bezig was met het aanbrengen van mijn winterbanden op de auto en er geen auto/bezorger is langsgekomen? Heb de verkopende partij (Redcoon) al verzocht de koop te annuleren, dit is natuurlijk geen manier van doen (al kan redcoon hier niet veel aan doen)
Gr. ybf

Inzani
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2008 16:47

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Inzani »

Geachte C200K,

U bent waarschijnlijk de uitzondering op de regel.

Maar stop ermee om de incompetente chauffeurs van GLS te verdedigen.
De reacties hier zijn slechts het topje van de ijsberg.
In verhouding tot andere bezorgers zoals TNT maakt GLS er echt een puinhoop van.
Iedereen weet dat, inclusief GLS.

Het vervelende is dat GLS doet alsof de klant gek is en dat is een beetje jammer.
Ik bestel in ieder geval nooit meer bij een bedrijf wat zaken doet met GLS.
En wat betreft de CAO, dat is geen excuus.
Kwaliteit kost geld, dus meer betalen. Klaar.

Oh ja, misschien weet u waar m'n horloge is? :-)

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door C200K »

@Inzani,
vwb uw niet steekhoudende reactie zou ik U willen vragen:

Staan er op dit forum meer klachten over TNT dan over GLS?

Staan er op dit forum meer klachten over Selektvracht dan over GLS?

Beide vragen zal U met JA moeten antwoorden. Zo ook op diverse andere fora!

Gaarne zie ik dat U mij weer in het ongelijk kan stellen met keiharde gegevens!!
En wat betreft de CAO, dat is geen excuus.
Kwaliteit kost geld, dus meer betalen. Klaar.
Wat een domme opmerking! U verdient toch ook de kost op basis van een CAO?? Waar denkt U dat wij in Nederland CAO's voor hebben??

Maar 1 ding zegt U goed, "Kwaltiteit kost geld", maar jullie weigeren allemaal 50 euro voor een zending binnen Nederland te betalen, doen jullie dat wel DAN krijg je kwaliteit. Wat voor kwaliteit willen jullie verwachten voor bedragen van 5 tot 15 euro??

Inzani
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2008 16:47

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Inzani »

@C200K

Punt 1: Ik heb niet gezegd dat U ongelijk heeft, ik heb gezegd dat U moet ophouden met het verdedigen van incompetente chauffeurs.
(en die zijn er genoeg, ja ook bij TNT)

Punt 2: Mijn problemen zijn met GLS en niet met TNT etc.

Punt 3: Een CAO kan opengebroken worden door de werkgevers.
Als bezorgers structureel onderbetaald worden, zal je altijd problemen houden met het vinden van correcte chauffeurs. Dit heeft dus direct invloed op de kwaliteit.

Punt 4: Niet generaliseren, jullie, ik dus wil best wat meer betalen voor kwaliteit.
De leveranciers maken de afspraken met bedrijven zoals GLS en doordat GLS z'n concurrerende positie wil behouden, bieden ze lage tarieven. Daar heb ik verder geen invloed op.

Punt 5: Wat voor kwaliteit verwacht ik? Dat m'n pakketje op z'n minst wordt afgeleverd. Niet teveel gevraagd dacht ik.


Hier wilde ik het graag bij laten. Ik heb verder niet zoveel zin in een wellus nietes discussie.
Dit is mijn ervaring met GLS. Leest u mijn eerder ingezonden bericht, dan begrijpt U het vast wel.

nooitmeerGLS
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2008 11:42

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door nooitmeerGLS »

Ik zie dus dat ik niet de enige ben met problemen met GLS.
Hier volgt een opsomming van wat ik met dit fijne bedrijf al heb mogen meemaken:

- 2 pakketjes nooit afgeleverd, tot op dag van vandaag niet opgelost

- Pakket word gescand als afgeleverd, maar is nooit aangeboden...sterker nog bezorger heeft het voor de voordeur neergelegd, tijdens een leuke herfststorm. Geen briefje door de bus. Gewoon pakket neergelegd en weggegaan. Waarde : 180euro, inhoud: stickers die onbruikbaar zijn geworden omdat het pakketje nat geregend is. (godzijdank heeft verstuurder over zijn hart gestreken en kreeg ik via ander bedrijf WEL netjes m'n pakketje)

- pakket onder mijn motorhoes, op mijn motor gelegd (ter info van ander mans motor blijf je met je handen vanaf!!)
pakket had een waarde van 390 euro. Dus dat heeft daar 7 dagen gelegen, aangezien ik weer geen briefje in de bus had gehad. Pas bij navraag bij de chauffeur, kwam naar voren dat hij het onder de motorhoes had gelegd.

- Foto's bij de canvascompagnie besteld, die worden helaas door GLS verstuurd. Was een verjaardagskado, die ruim van te voren was besteld EN verstuurd. Helaas werd ik na 2 weken gebeld door GLS wat mijn adres nou precies was, dat stond niet op het pakket. Adres doorgegeven en men zou mijn pakket de eerstvolgende dag afleveren. Weer een week later werd ik gebeld, met de vraag wat nou mijn adres was......stond namelijk niet op het pakketje. Uiteindelijk heb ik het zelf maar opgehaald.(en tot mijn verbazing stond het adres samen met mijn telefoonnummer op het pakket, wel in staat om mijn telnr te vinden, maar niet mijn adres)


En dan NU recent:

Voor 299euro archos player besteld, zie bij track and trace staan dat ze vrijdag 5 december afgeleverd hebben. HELAAS IS DIT NIET WAAR, aangezien er niemand thuis was. Joost mag weten waar dit pakketje zich bevind, aangezien er wel voor getekend is voor aflevering.

Signature: WET
Pick-Up Date: 03/12/2008
Delivery Date: 05/12/2008
Parcel Number: xxxxxxx4577
Netherlands parcel number: xxxxxx38340994
Customer's own reference number: xxxxxx687800
Weight: 1.6 kg
Product: Euro Business-Parcel

History
Date + Time Location Event No Event
05/12/2008 15:47 NL4100 , Netherlands 3.0 Delivered
05/12/2008 07:38 NL4100 , Netherlands 11.0 Out for delivery on GLS vehicle
05/12/2008 07:19 NL4100 , Netherlands 2.0 Inbound to GLS location
04/12/2008 14:10 NL0100 , Netherlands 2.0 Inbound to GLS location
04/12/2008 01:53 DE 001 , Germany 1.0 Outbound from GLS location
04/12/2008 01:53 DE 001 , Germany 2.0 Inbound to GLS location
03/12/2008 09:05 DE 280 Bremen, Germany 0.0 Data transferred to GLS System

Please press the "OK" button to confirm your entries and find detailed information about your parcels.

Zo, zijn er nu nog mensen die het op durven te nemen voor deze prutsers?

Nooit_meer_GLS_nr*
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2008 01:22

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Nooit_meer_GLS_nr* »

Hi,

Om even ook mijn frustratie kwijt te raken, midden in de nacht kom ik mijn bijdragen leveren aan hoe GLS zich presteert.

Net voor de Sinterklaas heb ik mijn surprise gehaald bij een internet bedrijf. GLS was goedkoper, heb ik dus tussen TNT en GLS toen GLS gekozen. Ontzettend veel spijt. Want tot op heden is mijn pakketje nog steeds niet geleverd. Het triest is wel dat volgens hun tracking wel twee keren waren geweest. Ik geloof dus helemaal niets van. Ook nooit iets in mijn brievenbus achtergelaten.

Ik heb contact opgenomen met de internet bedrijf, helaas gaan ze vaak de tracking informatie heilig nemen. Ik had de internet bedrijf erop aangesproken dat ik ten onrecht vind dat ik bij moet betalen voor een her-bezorging. Eigenlijk ook een kans te geven om te kijken wat voor actie ze zullen ondernemen. Helaas is de reactie teleurstellend.

Het is verder eigenlijk niet veel meer aan te doen.

Geen product nemen van bedrijf die zaken relatie hebben met GLS IS inderdaad ook de enige manier om jezelf te besparen om geen dupe meer te worden van GLS. Als wij als consumenten dit langer pikken, zullen de detailhandel, dealers of internet bedrijven nooit beseffen dat ze zelf ook te slap omging met de logistiek service die ze zelf inkopen.

Zelf werk ik ook binnen logistiek branche met een mooi woordje supply chain heh... ik weet dus heus wel wat er gespeeld kan worden. Bij slechte service, komen ze altijd met slappe excuus. Ze moet toch wat heh. En ze proberen altijd van de kosten af te zijn. En dat blijven ze doen zolang het kan. Zonder nog ooit iets aan de kwailiteit te doen. En vooral niet in deze financieel crisis omdat niemand nog daarin extra willen investeren.

Dus in het kort: mensen, of ga je vanuit dat je een keer geluk moet hebben met GLS. Anders, zal ik maar geen risico nemen met GLS. Ik wil niet zeggen dat andere logistiek bedrijf zoveel beter zijn. Maar zeker minder extreem op het gebied van bezorging naar particuliere adressen.

Goede nachtrust!

Caine
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2008 03:29

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Caine »

Normaal gesproken bestel ik wel eens wat op internet.
maar deze keer werd het verstuurd via GLS (nooit problemen met TNT).
1 december wat besteld bij complus.nl.
8 december aangeboden bij de transporteur.
ondertussen gemaild bij complus.nl
heb mooi een een track nummer gekregen complus.nl:
Verlader 75470107 Pakketnummer 75470107114414
Vertrekdatum 08-12-2008 GP-nummer
Collo type PAK Referentie 59905
Postcode 2541VE Plaats S GRAVENHAGE
Gewicht 2 Land Nederland
COD EUR 0 Depot 7500

Datum Tijd Code Handeling Depot Land Status/Info
08-12-2008 16:49 VT Vertrek 7500
09-12-2008 07:42 AS301 Aankomst 2500
09-12-2008 08:41 BS Bestel 2500
09-12-2008 14:20 AL634 Aflevering 2500 Route niet compleet
10-12-2008 08:11 BS Bestel 2500
10-12-2008 09:52 AL624 Aflevering 2500 Adres onjuist/onvoll
10-12-2008 17:28 NT025 Terugscan Depot
12-12-2008 07:45 OS014 N. in bestelling In locker
15-12-2008 08:22 OS014 N. in bestelling In locker
16-12-2008 07:52 OS014 N. in bestelling In locker
ze waren welliswaar achteraan geweest. zodat de juiste huisnummer is doorgegeven!
16de gemaild naar gls. ze zeggen dat het de 17de wordt geleverd. maar niemand was overdag thuis
vandaag 21 december helaas nog niet in me handen.
maar als ik op de website van gls kijk onder niet thuis bericht, zie ik:
Deze zending is al afgeleverd. (Op 17-12-2008, de ontvanger heeft getekend met: VD MAAS ). Controleer of de door u ingevoerde gegevens correct zijn. (terwijl dat niet eens me achternaam is)
terwijl ik niet eens een "niet thuis bericht" had gekregen
moet ik me alvast zorgen maken dat ik het pakket nooit meer terug zie of is er een misverstand??
kortom. ik ga maandag bellen naar gls. lijkt me wel raar dat een pakketje 2 weken lang onder weg is en nog niet in huis is.

Caine
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2008 03:29

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Caine »

het is nu dinsdagavond.
ik heb nog steeds geen thuis bericht gehad.
en nog steeds geen pakketje in huis.

hoe en waar kan ik gls aanklagen?

Gesloten