LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Courtage makelaar in Amsterdam

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
jimmy19
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2008 23:04

Courtage makelaar in Amsterdam

Ongelezen bericht door jimmy19 »

ben van plan mijn woning in amsterdam te verkopen, en wil hier toch een makelaar voor inschakelen. Is een courant huis in een zeer courante buurt (Oostenlijk Havengebied).
Welke courtages rekenen de makelaars in amsterdam ?
Is 1% ex btw niet te hoog ?

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: Courtage makelaar in Amsterdam

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

1% te veel?????????????

Zet dan je huis te koop op marktplaats. Kost bijna niets.
je zegt zelf dat het een courant pand is en in een courante buurt ligt.
Zo verkocht lijkt mij......toch??

Waarom geld uitgeven terwijl het pand zichzelf al verkoopt, Dat vindt je tenslotte zelf!

Alle waar naar z'n geld lijkt mij.

jimmy19
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2008 23:04

Re: Courtage makelaar in Amsterdam

Ongelezen bericht door jimmy19 »

Jammer van je inhoudelijk beperkte reactie ...
Gaat mij erom dat het courtage verhaal een achterhaald systeem is. Ik schat in dat de tijdsinspanning max 16 uur zal zijn, waarvan 12 voor de makelaar en 4 door assistenten. Dan is die 1% over EU 500.000 serieus geld, namelijk EU 5000. Een uurtarief van EU 312,50 ! Voo rmij als particulier komt daar dus 19% BTW over.
Dus inderdaad , alle waar zijn geld, daarom ook geen MP of Makelaarsland. Het verschil is alleen erg groot.

Overigens zie ik wel dat een makelaar toegevoegde waarde kan bieden, iets wat ik bij hypotheekadviseurs niet vaak tegenkom ;-)

Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Courtage makelaar in Amsterdam

Ongelezen bericht door Mk »

Dat ligt eraan of je verwacht dat die makelaar een meeropbrengst voor je weet te realiseren. Bij ons leverde het inschakelen van een makelaar een hogere verkoopprijs op dan dat we van tevoren hadden gedaccht en verdiende die zichzelf dus terug.

Bart-G
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2008 08:51

Re: Courtage makelaar in Amsterdam

Ongelezen bericht door Bart-G »

Inderdaad, een courtage systeem is achterhaald. Beter is het om een makelaar in te schakelen die een vast bedrag rekent dan weet je waar je aan toe bent.
als ik jou was zou ik makelaarsland serieus overwegen ze leveren goed werk.

boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Courtage makelaar in Amsterdam

Ongelezen bericht door boskabouter »

Overigens zie ik wel dat een makelaar toegevoegde waarde kan bieden, iets wat ik bij hypotheekadviseurs niet vaak tegenkom Wink

Die zijn er wel jimmy19, makelaar en hypotheekadviseur in één en ook voor een lage prijs! :wink:

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: Courtage makelaar in Amsterdam

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Bart-G,

Makelaarsland doet geheel niets.

Makelaarsland zet je pand alleen op Internet (lees Funda) en meer niet. De rest moet je allemaal zelf doen.

Oh ja, zij maken nog wel een koopakte op maar meer ook niet. maar dat doen zij alleen maar om je bij de Rabobank binnen te praten.

De woning op Marktplaats zetten en de koopakte door de notaris laten opstellen kost niets.

En daarom wil Jimmy geen zaken doen met Marktplaats of Makelaarsland.

jimmy19
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2008 23:04

Re: Courtage makelaar in Amsterdam

Ongelezen bericht door jimmy19 »

Tenslotte denk VEH en andere consumenten organisatie dat er op sommige hypotheken al gauw meer dan € 15.000,-- wordt verdiend???

En dat is dus niet zo ?

Maar even voor alle duidelijkheid, ik zoek dus alleen een makelaar ! Die hypotheek adviseur op uurtarief regel ik zelf wel ;-)

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: Courtage makelaar in Amsterdam

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Nee, dat is niet zo.

Was het maar waar dat ik op elke hypotheek € 15.000,-- verdiende.

Op een hypotheek van € 100.000,-- wordt € 500,-- tot € 750,-- verdiend op het geld. Nou dat is hoog! Maar wel dertig jaar gratis service geven aan je klant.

Voor een gemiddelde spaarhypotheek van € 250.000,-- (=gemiddeld koopsom in Nederland) wordt gemiddeld € 4.000,-- verdiend wanneer de hypotheek opgesplist is 50% spaar en 50% aflossingsvrij.

Maar dat zijn bruto verdiensten, daar moet nog wel alle kosten vanaf en nog belasting over worden afgedragen. En 30 jaar service geven kost ook geld. Maar dat vergeet men maar even gemakshalve.

Helen Blauw
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jun 2008 16:46

Re: Courtage makelaar in Amsterdam

Ongelezen bericht door Helen Blauw »

Ik hoor collega's die allemaal 2% zonder btw betalen, die komt er nog bij. advertentie kosten en alle andere dingen bord enzo komt er nog bij.
mar doet nu elke makelaar tzelfde of doet de een meer dan de ander en hoe kunje dat zien?

givdo
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2008 11:18

Re: Courtage makelaar in Amsterdam

Ongelezen bericht door givdo »

Wil je veel zelf doen en toch de hulp van een lokale nvm makelaar?
Kijk eens op www.beetjehulp.nl

chris111
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mar 2007 23:48

Re: Courtage makelaar in Amsterdam

Ongelezen bericht door chris111 »

Ik heb meerdere makelaars laten langskomen alvorens ik mijn woning in verkoop zou doen.
2 makelaars rekenden ca 1,5 % exclusief advertenties en btw
1 van de makelaars was ook aangesloten bij beetjehulp maar advsieerde mij om toch voor het totaalpakket te kiezen. wat ik vreemd vond. Alle beetjehulp makelaars hebben namelijk een eigen makelaarskantoor en doen dit volgens mij erbij om je over te halen om meer diensten bij ze af te nemen.
Heb met enige scepsis uiteindelijk voor Makelaarsland gekozen. Is allemaal boven verwachting gegaan en zij hebben veel meer gedaan dan alleen de woning op funda zetten. kan het iedereen aanraden.

LBLB
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2008 22:28

Re: Courtage makelaar in Amsterdam

Ongelezen bericht door LBLB »

De dienstverlening van een makelaar bestaat uit verschillende onderdelen. Je moet met je makelaar bespreken welke onderdelen dit zijn. Hierna kun je beslissen wat hij/zij wel of niet voor je moet doen. Hier kan dan ook de prijs op worden afgestemd.

Betaal waar je om vraagt.

Zou het niet makkelijker zijn, als je zelf bepaald welke dienstverlening je wilt en dat de makelaars vervolgens met hun aanbod op maat naar jou toe komen?

Gesloten