LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] centrale portier vergrendeling Focus

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Edwin van Velsen

centrale portier vergrendeling Focus

Ongelezen bericht door Edwin van Velsen »

Ook ik heb het probleem met de centrale portier vergrendeling van de Ford Focus. Mijn probleem is niet bij het op slot doen maar bij het openen van de auto met de afstandsbediening, vaak springt de cv dan spontaan weer op slot. Dit gebeurd ook wel eens onder het rijden.
Als de deuren op slot springen onder het rijden dan werkt de cv niet meer van binnenuit. Als je dan de knop op deur wilt openen gaat alleen de deur aan de bestuurderszijde van het slot, en dus niet de gehele auto.

Ik heb een 1.8i Collection Wagon uit juli 2000. Op 15 januari 2003 is de auto te controle hiervan aangeboden bij de garage. Ze hebben de auto "aan de computer gehangen" en daar hebben ze geen fouten kunnen uitlezen. Ik werd 2 uur later gebeld dat ze niets konden vinden maar dat ze alle stekkers gingen inspuiten. Het heeft tot op heden nog geen steek geholpen.
Wie helpt mij verder????

Jaga73

Re: centrale portier vergrendeling Focus

Ongelezen bericht door Jaga73 »

Indien u het probleem niet laat verhelpen, zal het steeds erger worden.

Mijn vergrendeling gaat bij koud / vochtig weer, ook tijdens het rijden, vanzelf op slot. Ook kan het zijn dat de vergrendeling zomaar open gaat, dit heb ik gelukkig niet.

Op dit moment wordt de slotsensor in het linkerportier vervangen, dit is naar alle waarschijnlijkheid de boosdoender. Ik hoop hier ook op, want dit kost bijna 200 euro.

Mailt u naar [email protected] wanneer u vragen heeft...

Gr,

Jan Menzinga

herzon

Ongelezen bericht door herzon »

Zou Edwin na 5 jaar nog steeds met het probleem rijden? Wat denk je zelf? Maw: reageren op een 5jr oud topic is niet altijd meer nodig.

Jaga73

Dat had ik niet opgemerkt, maar maakt dat iets uit?

Het kan ook zijn dat er nu mensen hetzelfde probleem ervaren, dan is het toch handig dat ik de 'oplossing' heb vermeld, naar mijn idee.

Het slot is inmiddels vervangen en het probleem is voorbij.

Jan

J.Dubbeltje

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

Het klopt wat u beschrijft,ik hoor onder het rijden van mijn Ford Focus 2001 ook steeds een schakeling van de deurportieren ,ik verneem dit pas de laatste tijd.Dus dit schijnt wel vaker voor te komen bij dit type zoals ik lees in her forum.
Vr. bdankt ik ga kijken wat ik er mee zal doen. :D

Jaga73

Graag gedaan, ik hoop dat de klachten spoedig bij u ook weg zullen zijn.

We zijn nu een aantal weken verder en ik heb het nog niet weer gehoord.

Groeten

Jan

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

www.problemcar.nl en het probleem komt nog steeds voor maar wel minder....
Vermoedelijk niet zo vocht bestendige onderdelen gebruikt.

Met blanke Tectyl zou het preventief behandelen dit voorkomen!
Maar na 5 jaar nog steeds bekend helaas.

Gesloten