LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstappen naar alice

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
R!CK
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2007 13:19

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door R!CK »

Goh, een tevreden klant!
Hoe is het mogelijk?

Je ziet, die helpdesk zijn afgestudeerde VMBO-ers. Weten namelijk niets.
Kost wel € 0,25 per minuut.

Ik hoop dat je zo vrolijk blijft met Alice want ik hoop deze week nog weg te zijn.

Kijk ook uit met de fucktuur die ze sturen.
Je betaalt ook nog eens vooruit.
Dus hoezo één maand??

Wilwa

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door Wilwa »

Tja, daar ben ik weer. Van een voorlopige tevreden klant ben ik de afgelopen weken in een zeer ontevreden klant veranderd. De reden?? Telefoon die een aantal uren per dag niet werkt.
Internet dat regelmatig uitvalt.
De beloofde snelheid wordt n.a.v bovenstaande klachten steeds verder terug gebracht. Van de 13 mb/s is inmiddels niet meer dan 7 mb/s over.
Als je een storing meldt duurt het 3 tot 5 dagen voordat deze in behandeling genomen wordt.
Kennis van de helpdesk is inderdaad slecht.
Kortom voor de mij de redenen om het contract per januari 2008 te laten ontbinden.

wbreugel
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2007 21:00

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door wbreugel »

Na enige tijd veel problemen met @home te hebben gehad ben ik gaan omkijken naar een andere provider. Alice bleek mijn keuze te zijn op basis van vergelijkingen met prijs en snelheid. Ik hield Alice nauwlettend in de gaten. Wel fijn dat ze bij de aanmelding aan geven wat hun volgende stap is. Uit voorzorg heb ik op de datum dat ik iets zou moeten horen meteen gemaild. De helpdesk reageerde meteen en liet direct weten wat hun volgende stap was. Dit ging zo door tot de laatste stap van de in totaal 3 stappen. (ik had namelijk nog geen vaste telefoonaansluiting). Nadat ik zelf het modem en splitter had aangesloten kwam op de bewuste dag de KPN langs om de lijn te activeren. 's avonds dezelfde dag na mijn werk ging ik aan de slag. Ik had er de hele avond voor gepland. Maar dit viel mee. Spanning op het modem gezet en de lijn ingeplugd gingen meteen alle lampjes branden. Dit was een goed teken. Maar meteen de pc erop aangesloten en zie....zonder iets te installeren of in te stellen had ik zowaar meteen een verbinding die er niet om loog. De verbinding is snel en goed. Weliswaar minder snelheid dan beloofd maar toch. Hier blijf @home met meer dan een dubbel tarief en een veel lagere snelheid dan beloofd en ook nog geen telefoonaansluiting beduidend achter bij Alice. Het aanmelden van de email via de lounge ging de eerste dag niet maar daarna was het zo gepiept. Ook de web outlook exchange werkt zeer makkelijk. Na bijna een week kan ik zeggen dat de verbinding stabiel is. Bij @home ging deze er nog al eens uit. Misschien dat @home niet zo goed met een router overweg kan. Bij Alice gaat dit perfect. Tot op heden zeer tevreden. Als het anders wordt hou ik jullie op de hoogte.

Groet tevreden klant Alice. :D

franstomaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2006 14:17

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door franstomaat »

Handig om het adres te weten en zeker het e-mailadres van klantenservice i.p.v. dure telefoonlijnen.
WIE WEET HET ADRES EN/OF E/MAILADRES VAN ALICE?? stuur even een mailtje . [email protected]

kafi
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2008 10:37

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door kafi »


veerboot
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2008 20:06

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door veerboot »

Ik heb in december Alice afgesloten voor in mijn nieuwe woning die ik per 1 januari zou betrekken). Door een fout hebben ze mijn oude adres aangesloten (wat opgegeven was als postadres). Vervolgens had ik pas in februari telefoon en internet op het juiste adres, terwijl ze drie maanden dubbele kosten (ongeveer 3 x 130 euro) in rekening hebben gebracht. Vanwege het nog niet hebben van de telefoonaansluiting heb ik in januari uren aan de telefoon gehangen met ze (a 0,25 cent/ min. plus de kosten voor gebruik van blablabla..). Mij werd verzocht om het teveel gefactureerde bedrag via een creditverzoek terug te vragen. Nu 4 maanden na deze brief, heb ik vandaag 28 euro teruggekregen?!?!
Daarnaast doet enkele uren per week telefoon en internet het niet (en dat terwijl ik telefoon voornamelijk voor mijn werk gebruik). Met name op vrijdag totaal onbereikbaar voor klanten, zowel via telefoon als via email. Tot slot betaal ik ook nog eens voor het opsturen van een papieren factuur. Nog nooit een ontvangen! Hier heb ik ook al meerdere manieren voor gebeld, waarna iedere keer werd beloofd 'dat ze wel even opgestuur zouden worden',... dus niet. Ik heb de hoop opgegeven. Het geld mogen ze houden. Gelukkig dat de opzegtermijn maar 1 maand bedraagt. Zodra ik een ander abonnement heb, geld stoneren, modem niet terug zenden en wellicht met mijn afgeschreven 205 door de gevel van het hoofdkantoor knallen. Ik heb me nog nooit zo geergerd aan iets. Ben normaal erg beheerst en heb me nog nooit in mijn leven echt kwaad gemaakt om iets. Maar dat f*%ng Alice heeft ervoor gezorgd dat ik ontplofte tegenover een van die debiele helpdeskers en haar uitgschold voor van alles en nog wat met de mededeling dat ik haar en haar hele familie weet te vinden (in minder subtiele woorden uitgedrukt).

MaXMhZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2008 18:50

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door MaXMhZ »

Begin in vredesnaam NIET aan alice.

Daar zul je zeker spijt van krijgen.

Ze hebben letterlijk ALLE poorten behalve http en dns op hun router dichtgegooid, en je mag de instellingen NIET veranderen. Spelletjes spelen/ftp kun je wel vergeten. Hun dns servers liggen vaker wel dan niet plat (gebruik www.opendns.com)

Ze maken absoluut NIETS van al hun mooie beloftes waar.
De "helpdesk" wordt wwargenomen door een stelletje onbenullen die zo maar iets roepen - als ze je al "helpen". Op een andere manier zijn ze totaal onbereikbaar, EN JE KOMT ER NIET VAN AF!! Hoezo geen contract?? - stelletje @#$@!$ zijn het.

Zelfs nadat je aangetekend opgezegd hebt, gaan ze gewoon door geld afboeken, betaal je niet dan heb je binnen de korste keren incasso buro's op de stoep staan.

Kortom een en al ellende

Als je er toch ingestonken bent en hulp nodig hebt, ga naar het Alice forum op http://www.gebruikers.eu/ - daar vindt je tenminste antwoorden.

Moreo
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2005 16:20

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door Moreo »

NIET NAAR ALICE! NIET NAAR SPEEDLINQ!

Ik krijg nog geld van ze, ze hebben 1 maand teveel afgeboekt.

Hoe kan het dat juist typsich deze interrnet providers voor zoveel klachten zorgen? Hoe kan het dat je daar nooit een echt mens aan de lijn krijgt, alleen maar callcentre medewerkers die geen bevoegdheid hebben om wat dan ook te doen (behalve je aanmelden als nieuwe klant) zo lijkt het.

Wordt het niet eens tijd dat de overheid hier iets aan gaat doen? Verbieden om betaalnummers te gebruiken (want dat lijkt me toch echt een van de grote melkkoeien te zijn: ik heb bij geen enkele provider het ooit voor elkaar gekregen niet in de wacht gezet te worden. EN het is zo makkelijk verdiend: als je geen kwaliteit levert, hetgeen een klacht vberoorzaakt, bellen de klanten op en krijgt het bedrijf zodoende ook nog eens extra inkomsten.

Voortudrend krijg je daar het gevoel (Alice, Speedlinq) niet serieus genomen te worden. Het lijken wel horeca ondernemers: snel veel geld verdienen, er een zooi van maken en dan weer wegwezen/verkopen.

Wel goede ervaringen heb ik met internlnet en &Home...hoe vreemd ook die laatste misschien, maar ik heb er dan ook nog weinig mee te problemen mee gehad. Daar lukte het in ieder geval om binnen 5 dagen een werkende internetaansluiting gerealiseerd te krijgen. Kom daar maar eens om bij de ADSL bedrijven...

Sorry moest even deze frustatie kwijt...

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door lammi »

heb dat al eens eerder op een side gezegt, waarom weggaan bij een provider waar je tevreden bij bent? alleen om die paar euro`s die je p/m goedkoper uit bent? kwaliteit is toch belangrijker? ik zit ook al jaren bij een en de zelfde provider en nooit geen problemen(internet, tv en bellen) en daarom blijf ik er ook gewoon zitten.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door Uranus »

Well, Alice is nu bij mij opgezegd. Ik ben even heel strickt geweest en medegedeeld dat ze aan oplichting doen van wat ze de mense toezeggen en werkelijk geven. Dat ze de mensen voorhouden, dat het niet de bedoeling was dat te doen, maar dat de oppermachtige technische dienst gewoon het internet zit af te knijpen. Collega's in de ICT zeggen dat precies hetzelfde. Dan heb ik uitgelegd wat oplichting betekent, dat is namelijk toezeggen wat je vervolgens niet nakomt en de mensen eisen en dwingen te betalen anders worden de kosten hoger. Hij stuurde me gelijk naar de afdeling opzeggingen en eind November ben ik van dat zooitje af en over twee weken heb ik FreeOnline internet.

Mensen ga naar de kleinere providers en niet bij de grote. Het zijn juist de grote providers die oplichters zijn. We hebben er één bij. Alice.

DUS MENSEN GA NIET NAAR ALICE!!!!!!!!

ant
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:36

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door ant »

Vanavond Alice 1 uur via mijn mobiele telfoon aan de lijn gehad om abonnement op te zeggen.De telefoon heeft slechts 2 dagen gewerkt.Mensen niet is zee gaan met ALice :twisted: :twisted:

borgward
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2008 18:50

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door borgward »

Op 4 juni is mijn internet+vast bellen bij Alice ingegaan. :cry:
Al direct had ik problemen met gebeld worden, de telefoon rinkelde niet als ik gebeld werd, waardoor het niet mogelijk was om de telefoon te beantwoorden.
Telefonisch contact met de klantenservice van Alice is echt een drama en beloopt soms meer dan een uur a € 0,15/min (kassa !!), eerst werd gezegd dat het modem gereset moest worden, waarna alles weer goed zou werken. Niet dus.
Reglematig niemand aan de telefoon te krijgen. Dan maar via de mail de vraag gesteld, na enkele dagen kwam het antwoord: wij kunnen uw vraag niet per mail beantwoorden, bel de klantenservice voor uw klacht.Natuurlijk weer niet te pakken te krijgen....
Via een forum bij de leverancier van het modem terecht gekomen. Volgens hen kon Alice eenvoudig het probleem oplossen.
Weer Alice gebeld en uiteindelijk iemand kunnen spreken. Verhaal verteld van modemleverancier, maar dit werd pertinent tegengesproken.
Dit weer aan modemleverancier voorgelegd, welke helemaal niets van dit antwoord snapte omdat het oplossen heel eenvoudig is volgens hen.
Toch weer Alice gebeld. Duidelijk werd mij opnieuw gezegd dat zij mijn probleem niet konden oplossen.
Mij restte niets anders dan het abonnement op te zeggen, hetgeen pas 1,5 maand later kon ingaan en overgestapt naar Telfort internet+vast bellen.
Bij Telfort werkt mijn telefoon sindsdien uitstekend :D en heb ik nu ook de beschikking over een snelle internetverbinding, hoewel op papier die van Alice net zo snel had moeten zijn.

Van Alice een doos ontvangen waarin ik het modem met toebehoren gratis terug kon sturen. Nog dezelfde dag (9 oktober) heb ik het pakketje naar het Postkantoor gebracht.
Vandaag kreeg ik een brief van Alice per mail toegezonden dat ik mijn modem niet had terug gezonden en als ik dat niet binnen 5 dagen alsnog zou doen, dan zou er € 75,00 van mijn rekening afgeschreven worden.
Gelukkig heb ik het bonnetje van het postkantoor nog. Bij invoering van het pakketnummer op de site van TNT blijkt dat het pakketje op 10 oktober al is afgeleverd bij Alice. :twisted:
Omdat het abonnement vooruit betaald wordt, is in september nog weer geint voor de maand oktober en dus nog geld terug moeten krijgen.
Volgens een mail van 2 dagen geleden zou ik echter nog weer een bedrag van € 30,71 open hebben staan.

Het beeindigen van het abonnement is, vrees ik, dus nog lang niet het einde van alle ellende met Alice. :evil:

bommel71
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2008 17:14

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door bommel71 »

zo als zoveel mensen heb ik ook problemen met de jonge dame.
mijn gewone ADSL aansluiting bij de dame werkte uitstekend.
daar heb ik geen klachten over.
maar voor een commuinictie bedrijf zijn ze wat betreft klanten binding c.q. de klant te woord staan en reageren op bieven en mails
meer dan behoorlijk laks(men antwoord gewoonweg niet) dus zeg maar onverschillig.
met eem beetje geluk krijg je een standaard mail terug ongeveer de volgende strekking wij kunnen uw mail niet behandelen bel svp het bekende nummer!
als je de euvele moed hebt om te bellen naar de helpdesk en je eindelijk na lang wachten iemand aan de lijn krijgt ben je als klant dom
doet men uit de hoogte het ligt nooit aan alice.
en men is rustig in staat om je te vertellen dat je een verkeerde menu keuze hebt gemaakt zodat je weer terug moet bellen en dezelfde elle lange weg tegen de inmiddels hoge kosten weer moet maken.
volgens mij is dit gewoon een ingehuurde helpdesk men weet van niets
je komt er gewoon niet verder.

in maart 2008 kwam de dame met een aanbieding van glasvezel voor de prijs van normaal adsl.
ik meteen een order hiervoor gegeven.
had ik dat maar nooit gedaan we zijn nu 7 maanden verder en eindelijk
werkt alles (d.d.28-10-08) maar heb ik nog steeds geen bevestiging van de jonge dame gehad over mijn aansluiting.
15-08-08 werd mijn modrm grplaatst door G.N.A. men vertelde mij erbij dat ik meteen kon internetten zij het op een zeer lage snelheid.
dit bleef zo tot 28-10-08 maar men wilde in september wel al geld zien voor de aansluiting die niet werkte.(heb ik natuurlijk gestorneerd)
nu is het wachten op de deurwaarder want ook aangetekende brieven aan de directie helpen niet.
mijn dossier Alice is inmiddels zo dik dat ik het makkelijk aan een bepaalde meneer in aalsmeer zou kunnen verkopen zodat hij er weer een soap van kan maken.
tevens ben ik er in de afgelopen maanden achter gekomen dat alice behoort tot een wirwar van bedrijven.
te weten alice .interNLnet.optibel. in nijmegen maar alice houdt volgens de kamer van koophandel kantoor in Hoofddorp (adres bekent bij mij)
en boven genoemde bedrijven zijn weer onderdeel van BBned c.q. BBeyond welke weer allemaal voor een groot deel van Telefonica Italia zijn.(groot aandeel houder)
men claimt lid te zijn van de geschillen commissie te den Haag.
maar dat is niet waar de intentie is dat ze er mee willen samenwerken
dat is in mijn ogen zo rekbaar als maar kan.

al met al val niet voor het mooie snoetje van deze jonge dame en voor haar mooie beloften.
welke zij niet c,q, maar gedeeltelijk waar maakt.
ik kan nog wel een uurtje doorgaan over nog andere afdelingen binnen dit concern maar dit lijkt mij voorlopig voldoende

renate1
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2008 21:57

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door renate1 »

http://www.vraagalex.nl/0900-alternatie ... -:&uid=735

geen 25 ct per minuut meer betalen?
kijk hier :)

bommel71
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2008 17:14

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door bommel71 »

helaas is het zo dat de jongedame niet altijd opneeemt op dit alternatieve nummer.
en als men opneemt niet door wil vewrbinden.
mar ik verwacht ook niets anders van deze jongedame!

mindchaoz
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2008 16:13

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door mindchaoz »

Alice is een provider waar niks aan klopt. Ze leveren de 1616 (modem) die met bijna geen enkele dect-telefoon overweg kan. Er zijn altijd wel wat problemen met Telefonie. Vaak komen ze ook nog eens met een advies om een telefoon MET draad aan te sluiten, u weet nog wel, zo'n ding wat u heden ten dagen aantreft in de Musea. We leven anno 2008, Alice is daarvan niet op de hoogte helaas.

De helpdesk bestaat uit niets minder dan een stelletje robots zonder enige technische kennis en omgangsnormen, die puur functioneren op basis van een script. Het zou goed zijn als iemand de manager van dit callcenter eens letterlijk een trap onder de reet verkoopt.

Daarnaast is Alice helemaal niet 'zo duidelijk'. Ze vermelden niet 'duidelijk' dat ze geen website bieden, geen nieuwsserver bieden, geen voicemail-mogelijkheden bieden etc etc.

Alice is een provider waar je voor 29,95 kunt internetten en bellen. Echter, doordat er zoveel problemen zijn (je zou bijna denken dat ze kwaadwillend gecreëerd worden door het bedrijf) ben je genoodzaakt om te vaak en te lang met de 'helpdesk' te bellen. Daardoor zijn ze ook niet 'duidelijk' over hun maandelijkse tarief. Ze vergeten erbij te vermelden dat het 29,95 Excl. DHD is.. En DHD staat natuurlijk voor Domme Help Desk.

Conclusie: Blijf weg. Dit bedrijf voegt niks toe, behalve irritaties.
Hou je van ellende en irritaties? Ga dan naar Alice.

Ps.. RADAR: jullie hebben de macht van de media, jullie kunnen hier iets aan doen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door D1RK »

In de voorwaarden staat niets over Dect dus jammer....

Je kunt elke maand weg dus als je nu opzeg ben je nog in Dec 2008 en dan in jan 2009 een echte zoals ik tevreden ben over www.compuserve.nl mits leverbaar zou zijn in jou woonplaats!

mindchaoz
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2008 16:13

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door mindchaoz »

Ik ben heel gelukkig met XS4ALL, kost een beetje, maar dan heb je ook wat. Zowat alles dat Alice niet heeft.. en DECT werkt ook gewoon..

..wat trouwens anno 2008 vanzelfsprekend hoort te zijn, ook bij Alice.

jackson
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2008 00:46

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door jackson »

Die papieren rekening kan men niet afzetten in de lounge, weet iemand of het op een andere manier kan?

fahn
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:22

Re: overstappen naar alice

Ongelezen bericht door fahn »

vanaf januari 2008 ben ik abonnee bij Alice
nog steeds toppie en mn dect telefoon werkt als een tierelier.
mijn vriendin heeft ook Alice sinds januari en ook bij haar alles perfect met een snelheid van 19MB.
ik heb juist weer slechte ervaringen met speedlinq en chello
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Gesloten