LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEGON LEVENSLOOP PENSIOEN - Persbericht September 2008

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Michiel Luyken

AEGON LEVENSLOOP PENSIOEN - Persbericht September 2008

Ongelezen bericht door Michiel Luyken »

In 2004 heb ik een beleggings levensloop pensioen regeling afgesloten voor 30 jaar bij Aegon. Ik heb een gegarandeerd eind rendement (bruto) van 4% Leek op het eerste gezicht allemaal heel aardig en zonder risico.

De adviseur heeft het nooit gehad over de onkosten van dit product. Op mijn laatste overzicht stonden echter de in kosten aangegeven, en kom er echter nu pas achter dat ik gedurende eerste 10 jaar ongeveer 30% betaal aan zogenaamde onkosten. Omdat ik tijdens de eerste 3 jaar alleen een A4tje kreeg met de belegde waarde heb ik toen geen argwaan gekregen. (Het staat wel allemaal in de financiele bijsluiter, die ik destijds niet goed heb gelezen)

Doordat er nu een verplichting is om een duidelijk kosten overzicht te geven ben er nu dus achter wat ik misloop. Jaarlijks leg ik 1855 euro in waarvan ieder jaar +/- 560 euro op word gegeven als kosten.

Mijn vraag is nu, in een onlangs verschenen persbericht blijkt dat Aegon de kosten gaat reduceren voor lopende belegging verzekeringen. Zou ik hier ook in aanmerking voor kunnen komen?

Bedankt voor jullie reactie(s)

Michiel

Geitemans

Re: AEGON LEVENSLOOP PENSIOEN - Persbericht September 2008

Ongelezen bericht door Geitemans »

Als er gecompenseerd wordt, lijkt me dat jij daar ook in aanmerking voor komt, ik zou echter ter zekerheid de adviseur of AEGON zelf raadplegen hierover.

Eén opmerking over de kosten. Het kan zijn dat er kosten voor bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheidsdekking en overlijdensdekking in mindering op de premie of waarde wordt gebracht. Deze dekkingen krijg je uiteraard niet gratis. Je zou eventueel met de adviseur kunnen bespreken om, indien er inderdaad sprake is van deze dekkingen en er mogelijkheden bestaan, deze aan te passen.

Uiteraard weet je gezien de minimumgarantie, waar je sowieso minimaal aan toe bent op einddatum.

Gesloten