LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Een vraag:
Wie heeft er ooit een garantiecertificaat voor gas ontvangen??? En wie heeft daarover contact met de NEM gehad???
In het 'officiële' (opgenomen) deel van het gesprek namelijk hadden ze het bij mijn moeder over ".. u betaalt de leveringstarieven tegen inkoopprijs en tevens krijgt u de laagste prijsgarantie op het verbruik" en later ".. u voor het leveringstarief van gas en elektriciteit tegen de inkoopprijs betaalt en daarvan ook het garantiecertificaat ontvangt".
Het garantiecertificaat voor gas bestaat niet (dat geeft de NEM ook toe) en het is onze mening dat de NEM daarmee foute informatie geeft (dan wel contractbreuk pleegt). In de wettelijke regeling mbt kopen op afstand (en dat is dit) geldt dat bij bijvoorbeeld onjuiste informatie de zeven dagen bedenktijd automatisch naar 3 maanden verlengt wordt. als dit inderdaad zo is kunnen veel meer mensen alsnog hun contract opzeggen. Ik heb zojuist dit voorgelegd aan consuwijzer (en daarmee de NMA). Ik zal namens mijn moeder tot aan de rechter de rechtsgeldigheid van het contract op basis van dit argument aanvechten.
Ik lees regelmatig dat de medewerker van het callcentrum van de NEM zich voordoet als iemand van de Essent, of Nuon of zo. Dit is verboden! De NMA wil hier graag van op de hoogte gehouden worden. Via www.consuwijzer.nl kun je deze klacht registreren.
Voor de voicelog en het transcript van het gesprek van mijn moeder kun je terecht op www.xs4all.nl/~schenk/NEM
We hebben inmiddels al een advocaat in de arm genomen. Niet dat de NEM daar erg van onder de indruk is.
Wie heeft er ooit een garantiecertificaat voor gas ontvangen??? En wie heeft daarover contact met de NEM gehad???
In het 'officiële' (opgenomen) deel van het gesprek namelijk hadden ze het bij mijn moeder over ".. u betaalt de leveringstarieven tegen inkoopprijs en tevens krijgt u de laagste prijsgarantie op het verbruik" en later ".. u voor het leveringstarief van gas en elektriciteit tegen de inkoopprijs betaalt en daarvan ook het garantiecertificaat ontvangt".
Het garantiecertificaat voor gas bestaat niet (dat geeft de NEM ook toe) en het is onze mening dat de NEM daarmee foute informatie geeft (dan wel contractbreuk pleegt). In de wettelijke regeling mbt kopen op afstand (en dat is dit) geldt dat bij bijvoorbeeld onjuiste informatie de zeven dagen bedenktijd automatisch naar 3 maanden verlengt wordt. als dit inderdaad zo is kunnen veel meer mensen alsnog hun contract opzeggen. Ik heb zojuist dit voorgelegd aan consuwijzer (en daarmee de NMA). Ik zal namens mijn moeder tot aan de rechter de rechtsgeldigheid van het contract op basis van dit argument aanvechten.
Ik lees regelmatig dat de medewerker van het callcentrum van de NEM zich voordoet als iemand van de Essent, of Nuon of zo. Dit is verboden! De NMA wil hier graag van op de hoogte gehouden worden. Via www.consuwijzer.nl kun je deze klacht registreren.
Voor de voicelog en het transcript van het gesprek van mijn moeder kun je terecht op www.xs4all.nl/~schenk/NEM
We hebben inmiddels al een advocaat in de arm genomen. Niet dat de NEM daar erg van onder de indruk is.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
beste dasaliz,
het gaat erom of je vriendin in jouw naam dit soort contracten aan mag gaan. Als je getrouwd bent (of geregistreerd partner bent) mag je in dit soort gevallen voor elkaar zaken regelen (of dat is in elk geval dat wat mij verteld is). Mijn ouders zijn getrouwd en dus mag de NEM een contract met haar aangaan. Ze hebben dit mijn moeder ook gevraagd. Als jullie ergens opgenomen hebben dat jullie dit soort zaken voor elkaar mogen regelen dan zou het contract wel rechtsgeldig zijn. Maar als dit niet zo is, zit de NEM volgens mij sowieso fout
José
het gaat erom of je vriendin in jouw naam dit soort contracten aan mag gaan. Als je getrouwd bent (of geregistreerd partner bent) mag je in dit soort gevallen voor elkaar zaken regelen (of dat is in elk geval dat wat mij verteld is). Mijn ouders zijn getrouwd en dus mag de NEM een contract met haar aangaan. Ze hebben dit mijn moeder ook gevraagd. Als jullie ergens opgenomen hebben dat jullie dit soort zaken voor elkaar mogen regelen dan zou het contract wel rechtsgeldig zijn. Maar als dit niet zo is, zit de NEM volgens mij sowieso fout
José
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Even opvolgend de voorgaande berichten: voor zover ik kan ontdekken is mijn vriendin niet gemachtigd om in mijn naam contracten af te sluiten.
Voor de zekerheid gaat er vandaag wel een brief naar de NEM om mijn contract - onterecht in mijn ogen - bij voorbaat af te melden.
Wel heb ik telefonisch contact gezocht met de NEM. Uitgelegd dat ik niemand gesproken heb maar het contract wel op mijn naam staat. Ik kreeg te horen dat mijn vriendin het contract heeft afgesloten op mijn naam en dat het enige dat ik er nog aan kan doen is het schriftelijk weer opzeggen! Zij hanteerden het argument dat zij gezegd zou hebben dat ze daartoe gemachtigd zou zijn, wat ik niet kan controleren zonder de voicelog (die ook alleen schriftelijk op te vragen is). Het argument dat ik niemand gesproken zou hebben en dat zij niet gemachtigd is om in mijn naam, ook al heeft ze kennelijk beweerd van wel, een contract af te sluiten werd aan de kant geschoven. Zij heeft beweerd van wel en daarmee zit ik aan het contract vast.
Concluderend: zodra iemand beweert voor een willekeurig iemand anders gemachtigd te zijn, kan de NEM een contract op die naam uitschrijven.
Ik begrijp niet dat dat zo maar kan. Boevenbende als je het mij vraagt en het doet me denken aan de uitzending in september over Pretium Telecom!
Voor de zekerheid gaat er vandaag wel een brief naar de NEM om mijn contract - onterecht in mijn ogen - bij voorbaat af te melden.
Wel heb ik telefonisch contact gezocht met de NEM. Uitgelegd dat ik niemand gesproken heb maar het contract wel op mijn naam staat. Ik kreeg te horen dat mijn vriendin het contract heeft afgesloten op mijn naam en dat het enige dat ik er nog aan kan doen is het schriftelijk weer opzeggen! Zij hanteerden het argument dat zij gezegd zou hebben dat ze daartoe gemachtigd zou zijn, wat ik niet kan controleren zonder de voicelog (die ook alleen schriftelijk op te vragen is). Het argument dat ik niemand gesproken zou hebben en dat zij niet gemachtigd is om in mijn naam, ook al heeft ze kennelijk beweerd van wel, een contract af te sluiten werd aan de kant geschoven. Zij heeft beweerd van wel en daarmee zit ik aan het contract vast.
Concluderend: zodra iemand beweert voor een willekeurig iemand anders gemachtigd te zijn, kan de NEM een contract op die naam uitschrijven.
Ik begrijp niet dat dat zo maar kan. Boevenbende als je het mij vraagt en het doet me denken aan de uitzending in september over Pretium Telecom!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
hallo,
Ik ben een aantal weken geleden ook benaderd door NEM. In het gesprek waarin ik een aantal keren "ja" heb geantwoord, besloot ik tijdens een andere vraag dat ik hier geen zin in had, en heb gezegd dat ik dit niet wilde doorzetten en heb toen vriendelijk opgehangen.
Tijdens een vakantieperiode heb ik toen een welkomstpakket binnengekregen, waarbij ik niet de mogelijkheid had om dit binnen 7 werkdagen te annuleren. Ik heb brieven gestuurd en formulieren op internet ingevuld, steeds werd ik niet geholpen. Ik heb verscheidene malen gebeld en steeds wordt er beloofd mij terug te bellen. Ik heb ook een bandopname opgevraagd en daar is mijn reactie dat ik het niet wilde doorzetten (natuurlijk) niet op te horen. Vandaag heb ik nog eens naar die opname geluisterd en ik begin te denken dat mijn antwoorden door iemand anders zijn ingesproken (ik kom uit maastricht en heb echt geen harde "R"). Dinsdag 11 november zal ik worden teruggebeld, maar de telefoniste wist me al te vertellen dat ik het contract niet boetevrij kan beeindigen.
Heb ik een voet om op te staan? Ik wil namelijk echt graag het contract opzeggen, maar ik ga geen 250 euro boete betalen, voor iets dat ik niet wilde en wil.
Mijn dank is groot voor een reactie,
Vincent
Ik ben een aantal weken geleden ook benaderd door NEM. In het gesprek waarin ik een aantal keren "ja" heb geantwoord, besloot ik tijdens een andere vraag dat ik hier geen zin in had, en heb gezegd dat ik dit niet wilde doorzetten en heb toen vriendelijk opgehangen.
Tijdens een vakantieperiode heb ik toen een welkomstpakket binnengekregen, waarbij ik niet de mogelijkheid had om dit binnen 7 werkdagen te annuleren. Ik heb brieven gestuurd en formulieren op internet ingevuld, steeds werd ik niet geholpen. Ik heb verscheidene malen gebeld en steeds wordt er beloofd mij terug te bellen. Ik heb ook een bandopname opgevraagd en daar is mijn reactie dat ik het niet wilde doorzetten (natuurlijk) niet op te horen. Vandaag heb ik nog eens naar die opname geluisterd en ik begin te denken dat mijn antwoorden door iemand anders zijn ingesproken (ik kom uit maastricht en heb echt geen harde "R"). Dinsdag 11 november zal ik worden teruggebeld, maar de telefoniste wist me al te vertellen dat ik het contract niet boetevrij kan beeindigen.
Heb ik een voet om op te staan? Ik wil namelijk echt graag het contract opzeggen, maar ik ga geen 250 euro boete betalen, voor iets dat ik niet wilde en wil.
Mijn dank is groot voor een reactie,
Vincent
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Hier ook!
Ik ben onlangs ook gebeld en wilde ook eerst een infopakket ontvangen maar dat kon niet.
Ik heb ze toen expliciet gevraagd of ik het ook binnen 7 dagen kon annuleren via mail of telefoon. En dat was helemáál geen probleem.
DUS NIET...!!!!!!
Ik heb meteen een brief aangetekend naar dat vervelend bedrijf gezonden en m'n gal lopen spuwen.
Ze zitten echt op slinkse wijzen klanten te werven. Dat ze hier gewoon mee wegkomen, niet te geloven!
Ik krijg net een bevestiging binnen voor mijn overstap. Nu zal alle !@#$@-zooi beginnen...!
Ik ben benieuwd of ik een reactie op mijn brief krijg want ik heb namelijk op de brief vermeld dat ze deze tevens als klacht moeten aanmerken.
Iemand die er vooralsnog van af is gekomen??
Ik ben onlangs ook gebeld en wilde ook eerst een infopakket ontvangen maar dat kon niet.
Ik heb ze toen expliciet gevraagd of ik het ook binnen 7 dagen kon annuleren via mail of telefoon. En dat was helemáál geen probleem.
DUS NIET...!!!!!!
Ik heb meteen een brief aangetekend naar dat vervelend bedrijf gezonden en m'n gal lopen spuwen.
Ze zitten echt op slinkse wijzen klanten te werven. Dat ze hier gewoon mee wegkomen, niet te geloven!
Ik krijg net een bevestiging binnen voor mijn overstap. Nu zal alle !@#$@-zooi beginnen...!
Ik ben benieuwd of ik een reactie op mijn brief krijg want ik heb namelijk op de brief vermeld dat ze deze tevens als klacht moeten aanmerken.
Iemand die er vooralsnog van af is gekomen??
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Hoi Vincent.
Ik ben even helemaal van mijn kruk gevallen. Ik wist dat de NEM smerige praktijken erop nahoudt maar dit spant toch echt de kroon.
Als je echt bij ze weg wilt moet je het contract opzeggen. Het beste is om terug te gaan naar je oude leverancier en die de opdracht geven per direct de levering weer op zich te nemen. Zorg dat je je meterstanden goed bijhoudt, de NEM belazerd je waar je bij staat! En zorg dat je oude leverancier dit beschouwd als een ongewenste overstap en maak hen duidelijk dat je weet dat er een boete opstaat. Ik denk dat je de NEM ook een aangetekende brief moet sturen waarin je per direct de levering van gas en stroom opzegt en waarin je melding maakt van hoe het gesprek volgens jou verlopen is en je ze verdenkt van het knoeien met de opnames en dat je de boete niet betaald en dat zij maar via de rechter hun geld moeten gaan invorderen. Je zult waarschijnlijk een brief krijgen waarin ze zeggen dat ze je helaas moeten meedelen dat er wel degelijk sprake is van een rechtsgeldig contract en dat je dus de boete moet betalen. Bereid je voor op een lang, vervelende heen en weer correspondentie. De NEM is behoorlijk vasthoudend en niet bereidt tot overleg.
Maar zorg in elk geval dat je maandag je oude leverancier belt en zegt dat er sprake is van een ongewenste overstap. Ik weet dat de ESSENT alleen dan per direct de levering weer op zich neemt. Essent wil dan dat je hun een mailtje stuurt waarin je ze machtigt in te breken in het contract met de NEM. Ik weet niet of dit ook zo gaat bij andere leveranciers, maar zoiets zal het wel zijn. Als je nog vragen hebt, laat dat dan horen, inmiddels begin ik redelijk ervaren te worden in wat je vooral wel en vooral niet moet doen.
José
Ik ben even helemaal van mijn kruk gevallen. Ik wist dat de NEM smerige praktijken erop nahoudt maar dit spant toch echt de kroon.
Als je echt bij ze weg wilt moet je het contract opzeggen. Het beste is om terug te gaan naar je oude leverancier en die de opdracht geven per direct de levering weer op zich te nemen. Zorg dat je je meterstanden goed bijhoudt, de NEM belazerd je waar je bij staat! En zorg dat je oude leverancier dit beschouwd als een ongewenste overstap en maak hen duidelijk dat je weet dat er een boete opstaat. Ik denk dat je de NEM ook een aangetekende brief moet sturen waarin je per direct de levering van gas en stroom opzegt en waarin je melding maakt van hoe het gesprek volgens jou verlopen is en je ze verdenkt van het knoeien met de opnames en dat je de boete niet betaald en dat zij maar via de rechter hun geld moeten gaan invorderen. Je zult waarschijnlijk een brief krijgen waarin ze zeggen dat ze je helaas moeten meedelen dat er wel degelijk sprake is van een rechtsgeldig contract en dat je dus de boete moet betalen. Bereid je voor op een lang, vervelende heen en weer correspondentie. De NEM is behoorlijk vasthoudend en niet bereidt tot overleg.
Maar zorg in elk geval dat je maandag je oude leverancier belt en zegt dat er sprake is van een ongewenste overstap. Ik weet dat de ESSENT alleen dan per direct de levering weer op zich neemt. Essent wil dan dat je hun een mailtje stuurt waarin je ze machtigt in te breken in het contract met de NEM. Ik weet niet of dit ook zo gaat bij andere leveranciers, maar zoiets zal het wel zijn. Als je nog vragen hebt, laat dat dan horen, inmiddels begin ik redelijk ervaren te worden in wat je vooral wel en vooral niet moet doen.
José
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 nov 2008 13:44
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
kun je in dit soort gevallen niet volstaan met een enkele aangetekende brief waarin de situatie beschreven wordt, in combinatie met simpelweg niet betalen, en teruggaan naar de oude leverancier?
dan kunnen ze gaan dreigen en brieven sturen tot ze een ons wegen, maar zolang ze voor de rechter geen ondertekend contract of bandopname met mondelinge overeenkomst kunnen overleggen hebben ze geen poot om op te staan lijkt me.
Laat hun maar tijd verspillen en kosten maken, en afgaan als een gieter voor de rechter als ze het zover laten komen.
dan kunnen ze gaan dreigen en brieven sturen tot ze een ons wegen, maar zolang ze voor de rechter geen ondertekend contract of bandopname met mondelinge overeenkomst kunnen overleggen hebben ze geen poot om op te staan lijkt me.
Laat hun maar tijd verspillen en kosten maken, en afgaan als een gieter voor de rechter als ze het zover laten komen.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Op zes november ben ik (woon met mijn ouders en zusje) gebeld door een medewerker van NEM die zich voordeed als een medewerker van Essent. Het gesprek duurde ongeveer 30 minuten lang; ik heb de medewerker een paar keer aangegeven dat wij geen veranderingen willen en bij Essent willen blijven. De medewerker brabbelde door dat Essent en NEM hetzelfde waren en er niks zou veranderen, want er werd op dezelfde manier energie ingewonnen etc. Ik snapte er niks van, hij sprak ook zo snel, het leek alsof hij alles voorlas. Toen ik zei dat ik er niks van snapte, reageerde deze meneer erg geirriteerd. En weer begon hij met zijn verhaal waar ik niks van begreep.
Ik kan hier niet eens over beslissen, want mijn vader is diegene die hierover beslist in ons huis.
Informatie opsturen is wel mogelijk heb ik aangegeven. De medewerker zei dat dit mogelijk, maar alleen als ik een aantal vragen kon beantwoorden. Het gesprek werd opgenomen (paar keer vragen tussendoor gesteld, dus moest iedere keer opnieuw). Nadat de medewerker heeft opgehangen twijfelde ik of dit wel juist was en heb gelijk de klantenservice gebeld. Deze dame vertelde mij dat ik een contract heb afgesloten! Dit is totaal niet op deze manier gecommuniceerd!
Vrijdag 7 november heb ik 3 mails gestuurd naar NEM en ook een aangetekende brief plus een brief die niet aangetekend is. En tot mijn grote verbazing lag het welkomstpakket zaterdag al in de brievenbus. Op de brief stond datum 8 november. IK heb dus nog 7 werkdagen om het te op zeggen. De aangetekende brief komt waarschijnlijk dinsdag bij ze aan, maar heb nog veel twijfels! Ga morgen Essent bellen en heb al een klacht ingediend bij www.consuwijzer.nl. Toch ben ik erg bang. Kan iemand mij gerust stellen?
Seyran
Ik kan hier niet eens over beslissen, want mijn vader is diegene die hierover beslist in ons huis.
Informatie opsturen is wel mogelijk heb ik aangegeven. De medewerker zei dat dit mogelijk, maar alleen als ik een aantal vragen kon beantwoorden. Het gesprek werd opgenomen (paar keer vragen tussendoor gesteld, dus moest iedere keer opnieuw). Nadat de medewerker heeft opgehangen twijfelde ik of dit wel juist was en heb gelijk de klantenservice gebeld. Deze dame vertelde mij dat ik een contract heb afgesloten! Dit is totaal niet op deze manier gecommuniceerd!
Vrijdag 7 november heb ik 3 mails gestuurd naar NEM en ook een aangetekende brief plus een brief die niet aangetekend is. En tot mijn grote verbazing lag het welkomstpakket zaterdag al in de brievenbus. Op de brief stond datum 8 november. IK heb dus nog 7 werkdagen om het te op zeggen. De aangetekende brief komt waarschijnlijk dinsdag bij ze aan, maar heb nog veel twijfels! Ga morgen Essent bellen en heb al een klacht ingediend bij www.consuwijzer.nl. Toch ben ik erg bang. Kan iemand mij gerust stellen?
Seyran
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Als je ze op deze manieren te verstaan hebt gegeven niet van hun handelwijze te zijn gediend, en je hebt ze die aangetekende brief gestuurd, zou dat in principe al voldoende moeten zijn.
Echt bang hoef je niet te zijn, laat Essent weten dat het overstapverzoek van NEM, als dat al komt, simpelweg niet uitgevoerd moet worden.
Dan kunnen ze proberen wat ze willen, maar ze krijgen het dan niet meer klaar het contract tegen jullie wil over te nemen van Essent.
Diot soort firma's blinkt uit in onduidelijkheid, ze troggelen het abonnement af van Essent, maar als het om technische problemen gaat, dan verwijzen ze toch weer naar Essent. Ja, daar is Essent dan weel weer goed voor.
Niet bang laten maken, als jij Essent de situatie uitlegt, staat NEM met lege handen. Energie steken in een klant die geen zaken met ze wil doen, kost ze teveel geld.
Echt bang hoef je niet te zijn, laat Essent weten dat het overstapverzoek van NEM, als dat al komt, simpelweg niet uitgevoerd moet worden.
Dan kunnen ze proberen wat ze willen, maar ze krijgen het dan niet meer klaar het contract tegen jullie wil over te nemen van Essent.
Diot soort firma's blinkt uit in onduidelijkheid, ze troggelen het abonnement af van Essent, maar als het om technische problemen gaat, dan verwijzen ze toch weer naar Essent. Ja, daar is Essent dan weel weer goed voor.
Niet bang laten maken, als jij Essent de situatie uitlegt, staat NEM met lege handen. Energie steken in een klant die geen zaken met ze wil doen, kost ze teveel geld.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Ik werd zojuist ook gebeld door de NEM. (voor de 2de keer in 1 week)
ik dacht dat ik al veel mee gemaakt had qua telefoon verkopers, maar zij zouden zich echt moeten schamen.
ik ben klant bij essent en mij werd voorgelegd dat ik per direct een verlaging van mijn energienota krijg en dat de hele straat wordt omgezet van essent naar NEM. het kwam over alsof dit in samenspraak met essent was gedaan. er werd heel snel en gladjes gepraat en je kwam er bijna niet tussen. na al wat ervaring met telefoonverkopers stonden mijn radars al uit en op het eind van het gesprek kon ik eindelijk wat vragen stellen over hun en mijn contract bij essent. pas toen kwam de aap uit de mouw en bleek dat ze gewoon een leverancier zijn die zieltjes probeert te winnen met deze achterbakse verkoop- praktijken.
dit soort praktijken zouden verboden moeten worden en ik hoop dat RADAR eens een onderzoekje starten naar dit bedrijf.
IK DENK DAT IK VANAF NU BIJ IEDER VERKOOPTELEFOONTJE DIRECT AAN HUN VRAAG OF ZE ER ACCOORD MEE GAAN DAT IK HET GESPREK OPNEEM, BEN BENIEUWD WAT HUN REACTIE DAAROP IS.
mvgr,
roel
ik dacht dat ik al veel mee gemaakt had qua telefoon verkopers, maar zij zouden zich echt moeten schamen.
ik ben klant bij essent en mij werd voorgelegd dat ik per direct een verlaging van mijn energienota krijg en dat de hele straat wordt omgezet van essent naar NEM. het kwam over alsof dit in samenspraak met essent was gedaan. er werd heel snel en gladjes gepraat en je kwam er bijna niet tussen. na al wat ervaring met telefoonverkopers stonden mijn radars al uit en op het eind van het gesprek kon ik eindelijk wat vragen stellen over hun en mijn contract bij essent. pas toen kwam de aap uit de mouw en bleek dat ze gewoon een leverancier zijn die zieltjes probeert te winnen met deze achterbakse verkoop- praktijken.
dit soort praktijken zouden verboden moeten worden en ik hoop dat RADAR eens een onderzoekje starten naar dit bedrijf.
IK DENK DAT IK VANAF NU BIJ IEDER VERKOOPTELEFOONTJE DIRECT AAN HUN VRAAG OF ZE ER ACCOORD MEE GAAN DAT IK HET GESPREK OPNEEM, BEN BENIEUWD WAT HUN REACTIE DAAROP IS.
mvgr,
roel
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 nov 2008 20:51
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Werd zojuist gebeld door iemand van Nederlandse Energie Maatschappij met verhaal dat mn maandelijkse kosten omlaag gingen en dat dat toch allemaal heel mooie en prachtig was en of ik daar even meer accoord wilde gaan??? Dat zou dan dmv een telefonische bandopname moeten gebeuren... daar dit bij mij de sirenes op rood zette ging ik wat vragen stellen bv met wie spreek ik nu eigenlijk Nuon of Nederlandse Energie Maatschappij ( daar ik zaken doe met Nuon en niet met NEM), nee dit was dan de NEM, maar dat vond ik allemaal nogal vreemd klinken... zou toch mn huidige aanbieder moeten zijn die me komt vertellen dat ik minder ga betalen doordat ik inkooptarieven ipv verkooptarieven in rekening gebracht krijg..., daarnaast wist de belster me te vertellen dat dit niet zozeer een keuze was aangezien contract van Nuon in NEM over zou gaan aan einde van dit jaar???? Nuon zou me later dit jaar hier nog over gaan inlichten? Daarnaast kon ik over het voorstel ook nog wel schriftelijke informatie ontvangen in de vorm van een welkomstpakket ? maar dat dit langer duurde... ik vond het allemaal erg vreemd klinken en erg naar misleiding ruiken ... dus afgesloten met opmerking als dit allemaal zo is dat ik dan door Nuon gebeld wens te worden aangezien ik daar zaken mee doe en niet door evt nieuwe partijen waarvan ik niet weet of ze te goeder trouw zijn!
Zijn er meer mensen met dergelijke ervaring of die telefoontje als dit gehad hebben?? Als het klopt mag Nuon wel eens beter zijn klanten voorlichten of voortouw nemen in inlichten van klanten bij eventuele wijzigingen; in het andere geval is dit naar mijn idee een ernstige vorm van consumenten misleiding vanuit de Nederlandse Energie Maatschappij en dienen er stappen ondernomen te worden tegen dergelijke telefonische wanpraktijken (misleiding (voordoen als informatief gesprek;terwijl het keiharde verkoop betreft), verspreiden van onwaarheden, voordoen als onderdeel van mijn huidige leverancier Nuon).
NEM; jammer dat je zo aan je nieuwe klanten moet komen.... start eens een echte leuke & creatieve marketing actie ofzo.....
Zijn er meer mensen met dergelijke ervaring of die telefoontje als dit gehad hebben?? Als het klopt mag Nuon wel eens beter zijn klanten voorlichten of voortouw nemen in inlichten van klanten bij eventuele wijzigingen; in het andere geval is dit naar mijn idee een ernstige vorm van consumenten misleiding vanuit de Nederlandse Energie Maatschappij en dienen er stappen ondernomen te worden tegen dergelijke telefonische wanpraktijken (misleiding (voordoen als informatief gesprek;terwijl het keiharde verkoop betreft), verspreiden van onwaarheden, voordoen als onderdeel van mijn huidige leverancier Nuon).
NEM; jammer dat je zo aan je nieuwe klanten moet komen.... start eens een echte leuke & creatieve marketing actie ofzo.....
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Heb vanmiddag een mail gekregen!
Geachte heer/mevrouw ....,
Door middel van deze e-mail bevestigen wij u dat wij uw verzoek tot annulering van de overeenkomst van energielevering met de Nederlandse Energie Maatschappij hebben ontvangen.
Vanzelfsprekend betreuren wij het dat wij u niet tot onze snelgroeiende klantenkring mogen rekenen, maar wij respecteren uw wens en hebben aldus een en ander administratief verwerkt.
Mocht u in de toekomst alsnog besluiten uw energie via de Nederlandse Energie Maatschappij
te willen ontvangen dan zijn wij natuurlijk graag bereid uw overstap te regelen.
Vragen
Heeft u nog vragen? Onze afdeling customer care staat graag tot uw beschikking. Deze is te
bereiken tijdens kantooruren, op telefoonnummer: 0900 – 7307307 (lokaal tarief).
Met vriendelijke groet,
De Nederlandse Energie Maatschappij
{0}
Markeren als gelezen
Markeren als ongelezen
Verwijderen
Ongewenst
Gewenst
Afdrukken
Berichtbron weergeven
© 2008 Microsoft Privacyverklaring Gebruiksrechtovereenkomst Help Accountservices Feedback
Geachte heer/mevrouw ....,
Door middel van deze e-mail bevestigen wij u dat wij uw verzoek tot annulering van de overeenkomst van energielevering met de Nederlandse Energie Maatschappij hebben ontvangen.
Vanzelfsprekend betreuren wij het dat wij u niet tot onze snelgroeiende klantenkring mogen rekenen, maar wij respecteren uw wens en hebben aldus een en ander administratief verwerkt.
Mocht u in de toekomst alsnog besluiten uw energie via de Nederlandse Energie Maatschappij
te willen ontvangen dan zijn wij natuurlijk graag bereid uw overstap te regelen.
Vragen
Heeft u nog vragen? Onze afdeling customer care staat graag tot uw beschikking. Deze is te
bereiken tijdens kantooruren, op telefoonnummer: 0900 – 7307307 (lokaal tarief).
Met vriendelijke groet,
De Nederlandse Energie Maatschappij
{0}
Markeren als gelezen
Markeren als ongelezen
Verwijderen
Ongewenst
Gewenst
Afdrukken
Berichtbron weergeven
© 2008 Microsoft Privacyverklaring Gebruiksrechtovereenkomst Help Accountservices Feedback
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
@Ronald2008: Blijkbaar heb je niet alle reacties (of in ieder geval een deel) gelezen: we zitten nu namelijk al op 70 pagina's en dat is echt niet omdat de NEM het zo goed met ons voor heeft!
In al die 70 pagina's staan ook heel goede tips (van 'ervaringdeskundigen') zoals bv: mocht je gebeld zijn en denken dat je er zonder kleerscheuren afgekomen bent:
hou dan toch je post goed in de gaten want zelfs dan is het mogelijk dat je de papieren (dus het contract!) krijgt opgestuurd. Blijft je post liggen dan kun je alsnog een probleem hebben en veel gezeur om er weer vanaf te komen!
Kijk, over de prijs heb ik het niet, misschien zijn ze goedkoper en misschien ook niet.
Het gaat mij vooral op de manier zoals de NEM zieltjes probeert te winnen, deze vind ik meer dan schofterig!
En ik kan het weten aangezien ik ca. een jaar bezig ben geweest om de zaak voor mijn moeder (die 82 is) op te lossen!
In al die 70 pagina's staan ook heel goede tips (van 'ervaringdeskundigen') zoals bv: mocht je gebeld zijn en denken dat je er zonder kleerscheuren afgekomen bent:
hou dan toch je post goed in de gaten want zelfs dan is het mogelijk dat je de papieren (dus het contract!) krijgt opgestuurd. Blijft je post liggen dan kun je alsnog een probleem hebben en veel gezeur om er weer vanaf te komen!
Kijk, over de prijs heb ik het niet, misschien zijn ze goedkoper en misschien ook niet.
Het gaat mij vooral op de manier zoals de NEM zieltjes probeert te winnen, deze vind ik meer dan schofterig!
En ik kan het weten aangezien ik ca. een jaar bezig ben geweest om de zaak voor mijn moeder (die 82 is) op te lossen!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Beste mensen,
Zojuist ook een verdacht telefoontje gehad van de NL Energie Maatschappij. Mijn vraag is buiten de val om die ze zetten om je lid te maken en de manier waarop dat gaat, wat is er zo erg aan als je lid wordt??
Ze bieden 16% korting aan, dus mijn vraag is wat het probleem is? Kan iemand mij dat uitleggen? Bedankt vast, want ik voel nattigheid.
Groeten,
M. van Kooten
Zojuist ook een verdacht telefoontje gehad van de NL Energie Maatschappij. Mijn vraag is buiten de val om die ze zetten om je lid te maken en de manier waarop dat gaat, wat is er zo erg aan als je lid wordt??
Ze bieden 16% korting aan, dus mijn vraag is wat het probleem is? Kan iemand mij dat uitleggen? Bedankt vast, want ik voel nattigheid.
Groeten,
M. van Kooten
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 mar 2006 11:43
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Ik ben dus ook gebeld door de NL energie maatschappij. Ik ben helaas zeer gevoelig voor dit soort walgelijke acties. Ze bellen overdag (als je dus aan het werk bent) en je krijgt ze niet van je af. Ze lezen eerst een stuk op (dat hoor je niet alleen, maar als je er tussen wilt komen, lukt dat niet eens) en vervolgens: Dat klinkt toch ook heel interessant vind u ook niet (BAH!!!) Wij moesten ook binnen 7 werkdagen het terug sturen en wij waren 1 dag te laat (1 dag maar), maar wij zitten er nu ook drie jaar aanvast. Ze bellen op vrijdag, dan wordt de brief opgesteld en dan gaan de 7 werkdagen lopen. Alleen ik heb ook meerdere keren tijdens het opnemen van het gesprek gevraagd tot wanneer, want ik krijg jullie "geweldige" pakket pas dinsdag.... nee geen probleem mevrouw als u maar voor de week erop vrijdag het verstuurd. Nou prima!! Ik dinsdag het pakket in huis en terug gestuurd aangetekend, maar ik was dus een dag te laat.
We zijn begin dit jaar verhuisd en wij waren zeer te spreken over onze huidige (of nu oude?) leverancier (Eneco).
Ik kreeg nu een voorschotbedrag, maar die ligt alweer hoger dan ik betaalde bij Eneco. Raar denk ik. Dus ik even kijken wat er in de brief erbij staat: het vaststellen van uw nieuwe voorschotbedrag gaat automatisch en op basis van de gegevens die wij doorkrijgen van uw regionale netbeheerder. Als uw voorschotbedrag te hoog of te laag uitvalt, laat het ons dan weten via onze afdeling customer care. Wij passen in overleg met u uw voorschotbedrag aan. Houd er rekening mee dat het verlagen van uw voorschotbedrag kan leiden tot een hogeren jaarafrekening.
Ik ze natuurlijk opgebeld. Ja, hoor dat kunnen wij zeker voor u aanpassen. Wij kunnne het zelfs 10% verlagen voor u. Ja ****** denk ik. Ik wil gewoon hetzelfde bedrag houden als de Eneco, maar nee dat kunnen ze dan niet. Ze kunnen alleen 10% verlagen. Wilt u dat doen of niet? Nou ja, dan maar denk ik. Toen hing ik weer op, maar nu denk ik ze doen dat gewoon express zodat wij straks aan het einde van het jaar meer moeten gaan betalen.
Kunnen wij hier nog iets aan doen? Ik zag dat jullie al 70 pagina's hadden en om ze alle 70 te lezen duurt wel even.
We zijn begin dit jaar verhuisd en wij waren zeer te spreken over onze huidige (of nu oude?) leverancier (Eneco).
Ik kreeg nu een voorschotbedrag, maar die ligt alweer hoger dan ik betaalde bij Eneco. Raar denk ik. Dus ik even kijken wat er in de brief erbij staat: het vaststellen van uw nieuwe voorschotbedrag gaat automatisch en op basis van de gegevens die wij doorkrijgen van uw regionale netbeheerder. Als uw voorschotbedrag te hoog of te laag uitvalt, laat het ons dan weten via onze afdeling customer care. Wij passen in overleg met u uw voorschotbedrag aan. Houd er rekening mee dat het verlagen van uw voorschotbedrag kan leiden tot een hogeren jaarafrekening.
Ik ze natuurlijk opgebeld. Ja, hoor dat kunnen wij zeker voor u aanpassen. Wij kunnne het zelfs 10% verlagen voor u. Ja ****** denk ik. Ik wil gewoon hetzelfde bedrag houden als de Eneco, maar nee dat kunnen ze dan niet. Ze kunnen alleen 10% verlagen. Wilt u dat doen of niet? Nou ja, dan maar denk ik. Toen hing ik weer op, maar nu denk ik ze doen dat gewoon express zodat wij straks aan het einde van het jaar meer moeten gaan betalen.
Kunnen wij hier nog iets aan doen? Ik zag dat jullie al 70 pagina's hadden en om ze alle 70 te lezen duurt wel even.
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Voor Nicole:
Hoe bedoel je ''een dag te laat''? Jij zegt dinsdag gekregen? Dan moet je vanaf dinsdag 7 werkdagen erop zetten! Dat is mij gezegd.....vreemd dat je een dag te laat bent, vind het vervelend voor je dat je er nu aan vast zit!
Hoe bedoel je ''een dag te laat''? Jij zegt dinsdag gekregen? Dan moet je vanaf dinsdag 7 werkdagen erop zetten! Dat is mij gezegd.....vreemd dat je een dag te laat bent, vind het vervelend voor je dat je er nu aan vast zit!
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
Ik zal het proberen. NEM biedt 16% korting aan. 16% waarop? 16% in vergelijking met wat?Ze bieden 16% korting aan, dus mijn vraag is wat het probleem is? Kan iemand mij dat uitleggen?
De NEM beweert dat ze de stroom die ze aan jou leveren hetzelfde kost als de stroom die zij inkopen. Inkoopsprijs, dus. Enkel maar die stroom kan dus best wel 16% goedkoper zijn per KwH dan de prijs die je nu per KwH betaalt bij een andere leverancier. Maar nu komt het:
- Voor een gemiddeld huishouden omvat het stroomgedeelte gemiddeld slechts 15% van de eindnota. Vastrecht, Energiebelasting, heffingen, gasverbruik en BTW worden in de vergelijking niet meegenomen.
- Het vastrecht van de NEM is gemiddeld 4x zo hoog als dat van andere leveranciers. Je moet 30000 KwH per jaar verbruiken om dat verschil terug te verdienen. Dat is gemiddeld het verbruik van 10 gezinnen!
- De aanbieding geldt alleen als je ook gas afneemt bij de NEM.
- De kosten voor netwerkgebruik, energiebelasting en BTW (samen ongeveer 2/3 van je rekening) worden niet door de NEM bepaald en vallen dus buiten die vergelijking. Bij elke andere leverancier betaal je namelijk precies hetzelfde.
- Voor een acceptgiro betaling betaal je € 2,38 per keer.
- Je zit vast aan een 3-jarig contract met de oplichters van de NEM.
Het is eigenlijk heel eenvoudig: als de NEM hun gas en stroom tegen inkoopsprijs aan u verkopen, moeten ze natuurlijk hun winst op de andere posten (dus het vastrecht en opgelegde boetes bij overstap) binnenhalen! Of dacht u dat ze een liefdadigheidsinstelling zijn?
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
vorig jaar werd ik gebeld door de nederlandse energie maatschappij.
of ik lid wilden worden, en dat hun eigenlijk samen met eneco werkten.
heb geantwoord dat ik graag een informatie pakket wilden hebben om het eerst even door te lezen...
paar dagen later kreeg ik een welkomscontract thuis gestuurd, dat ik lid was geworden.
gelijk terug gebeld, en gezegd dat ik hier niet van gediend was om zonder toestemming zomaar lid te worden.
maar hun hadden zogenaamd band opnamen van mijn bevestiging dat ik akoord was gegaan enz enz.
ook van eneco kreeg ik dezelfde dag een eind nota van zoveel ...euro.
om alles weer bij het oude te krijgen moest ik de n.e.m opzeggen en weer aanmelden bij eneco, wat mij heel veel tijd en geld heeft gekost, want als ik niet betaalde, zouden er sancties volgen van de n.e maatschappij....
dus mensen trap er aub niet in , allemaal bedrog
of ik lid wilden worden, en dat hun eigenlijk samen met eneco werkten.
heb geantwoord dat ik graag een informatie pakket wilden hebben om het eerst even door te lezen...
paar dagen later kreeg ik een welkomscontract thuis gestuurd, dat ik lid was geworden.
gelijk terug gebeld, en gezegd dat ik hier niet van gediend was om zonder toestemming zomaar lid te worden.
maar hun hadden zogenaamd band opnamen van mijn bevestiging dat ik akoord was gegaan enz enz.
ook van eneco kreeg ik dezelfde dag een eind nota van zoveel ...euro.
om alles weer bij het oude te krijgen moest ik de n.e.m opzeggen en weer aanmelden bij eneco, wat mij heel veel tijd en geld heeft gekost, want als ik niet betaalde, zouden er sancties volgen van de n.e maatschappij....
dus mensen trap er aub niet in , allemaal bedrog
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
inderdaad ook ik werd benaderd door de NEM. Tijdens het gesprek geef ik aan wel informatie te willen ontvangen. Inderdaad na 2 dgn post. Ik werd welkom geheten als lid. Dit ongedaan maken kon alleen schriftelijk binnen 7 dgn. Dezelfde dag een brief de deur uit. Helaas niet bij nagedacht om dit AANGETEKEND te doen. Mijn brief is dus nooit ontvangen. nog meer leugens dus. Netzo als de cd van de geluidsopname die ik kreeg. Daar staat inderdaad NIET op dat ik geen lid wil worden maar alleen informatie wil ontvangen. Ze wilden mijn gegevens voor een offerte. Mijn idee bij en offerte is dat ik na ontvangst kan bepalen of ik dit wel of niet wil. Dus alleen bij mijn bevestiging nadat ik de offerte gelezen heb kan er een overeenkomst zijn en niet zoals hier; je gaat een overeenkomst aan en pas daarna weet je wat er instaat. Ik kan nu alleen nog onder de overeenkomst uitkomen als ik 250,-- euro betaal, voor de gemaakte kosten. een telefoontje en een standaard brief is dus al heel veel waard voor dit bedrijf. Ik ben echt benieuwd wat mijn nieuwe stroomrekeing dus wordt.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee maar wie kan mij vertellen hoe ik hier op een knappe manier onder uit kom??
vr.gr Winnetoe
Een gewaarschuwd mens telt voor twee maar wie kan mij vertellen hoe ik hier op een knappe manier onder uit kom??
vr.gr Winnetoe
Re: Nederlandse Energie Maatschappij
@Winnetoe, ik zou zeggen lees 'even' de diverse pagina's van dit forum er maar eens op na! Daar staan namelijk veel tips hoe nu te handelen. In ieder geval melden bij de verschillende instanties en in ieder geval bij de Geschillencommissie! Wees heel zuinig met je cd met de tekst van de opname; je hebt 'm heel waarschijnlijk nodig als bewijs.