Ik heb laatst een klein dispuut mogen hebben met dit incassobureau. Het betrof een uitstaand bedrag van Eneco die uit handen is gegeven aan dit incassonbureau. Op Maandag 29 september mocht ik een brief ontvangen die gedateerd was op 26 september.
Op donderdag 24 september had ik reeds via Postbank internet opdracht gegeven tot betaling van de 2 van de 3 betreffende facturen van Eneco. De laatste factuur heb ik een week later betaald (hij was toen 7 werkdagen over tijd). De Postbank geeft aan dat betalingsopdrachten binnen enkele seconden op de rekening staan van de crediteur. In ieder geval een dag later; dit laatste heb ik kunnen zien op mijn overzichten.
Ik had dus 2 van de 3 facturen (de oudste 2) al betaald voor de dagtekening van de brief van het incassobureau. In mijn ogen is de brief dus ten onrechte verstuurd. Dit leidt ik af uit het feit dat wel vaker een betalingsherinnering wordt gestuurd met daarin de mededeling "dat indien de rekening al is voldaan u deze brief als niet verzonden mag beschouwen".
Toen ik hierna vroeg kreeg ik te horen dat dit niet uitmaakt. Het incassobureau gaf aan dat zij al veel eerder de opdracht van Eneco had ontvangen en dat dit bepalend is. Blijkbaar gelden er dus andere regels voor incassobureau's en doen data's er niet toe.
Mijn vraag is nu; heeft het incassobureau gelijk?
Met vriendelijke groet,
G.Nesselaar
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cannock chase
-
bodejosm43
Re: Cannock chase
Allereerst kom ik niet uit de datums. Je hebt het over donderdag 24 september, en maandag 29 september. 1 van de 2 datums is fout.
Incassobureaus hebben de neiging om mensen te overbluffen, als slechts een klein deel van de mensen daarop betaalt wat ze vragen, zijn zij al uit de kosten.
Ze mogen je aanmanen, maar geen fantasiebedragen opleggen.
Kijk vanavond eens naar de uitzending van Radar, daarin komt de handelwijze van incassobureaus aan de orde, en daarin komt ook naar voren wat ze wel en niet mogen.
Mijn eigen bevinding is dat het niet jouw probleem is dat het incassobureau beweert dat ze al eerder een opdracht hebben ontvangen. Laat hen die dan maar tonen. Jij hebt (zij het later dan eigenlijk moest) betaald, en daar heeft het incassobureau zich niet mee te bemoeien.
Incassobureaus hebben de neiging om mensen te overbluffen, als slechts een klein deel van de mensen daarop betaalt wat ze vragen, zijn zij al uit de kosten.
Ze mogen je aanmanen, maar geen fantasiebedragen opleggen.
Kijk vanavond eens naar de uitzending van Radar, daarin komt de handelwijze van incassobureaus aan de orde, en daarin komt ook naar voren wat ze wel en niet mogen.
Mijn eigen bevinding is dat het niet jouw probleem is dat het incassobureau beweert dat ze al eerder een opdracht hebben ontvangen. Laat hen die dan maar tonen. Jij hebt (zij het later dan eigenlijk moest) betaald, en daar heeft het incassobureau zich niet mee te bemoeien.
Re: Cannock chase
Hoi,
gewoon niet betalen (die xtra kosten!)en nergens op reageren,ben 49 heb nooit xtra(adm) kosten betaald bovendien heb je bijna alles al betaald 4 datum brief
ze houden vanzelf op en bovendien kunnen ze je nix maken ,geloof me!
Grt Simon
gewoon niet betalen (die xtra kosten!)en nergens op reageren,ben 49 heb nooit xtra(adm) kosten betaald bovendien heb je bijna alles al betaald 4 datum brief
ze houden vanzelf op en bovendien kunnen ze je nix maken ,geloof me!
Grt Simon