Met woningbouw verenigingen en incasso bureau's valt meestal niet te praten en beslissen zij wat er moet gebeuren. Ook als je niet kan betalen en aangeeft dat een incassobureu niets oplost, dan zijn ze daar doof voor.
Ik zal mijn voorbeeld nogmaals herhalen. Mijn zaak is door criminelen tot 3X toe binnen 2 maanden bezocht. Hierdoor zijn betalingsproblemen ontstaan. Toen verscheen I. J. ten toneele en die hebben de vordering over genomen.
De achterstand was 3 maanden huur voor mijn winkel ad 6300 euro. Die kon ik onmogelijk betalen en heb contakt met hun opgenomen en afgesproken dat er 5000 euro betaalt kon worden als ik de bedrijfswagen had verkocht.
Daar ging men voorlopig mee accoord en dat heb ik voldaan. Zelf had ik geen cent meer over en dan bedoel ik ook geen cent!
Zelfs kon ik geen boodschappen meer halen en had nog cent meer om van de bus gebruik te maken om alsnog bij een collega 50 euro te verdienen.
Dus ben ik 10 KM gaan lopen en heb die 50 euro verdiend. Toen kwam een afrekening van I.J. voor een bedrag van 11500 euro! Ik gelijk gebeld dat 6300-5000= bij mij nog steeds 1300 euro was.
Er waren kosten gemaakt en rente berekend en weet ik al wat niet meer en moest ik binnen een week het gehele bedrag hebben voldaan, anders ging men naar de rechter en zou het nog veel meer gaan kosten.
Ik zei dat bij hun een lamme in een rolstoel moest gaan lopen anders sloegen zij hem wel dood.
Het antwoord wat ik kreeg was, ja meneer U heeft toch een bedrijf? Waarop ik zei, ja dat had ik en daarom heb ik nog wel ergens een paar millioen achter de hand! Ik vertelde dat ik letterlijk geen cent meer had en het antwoord wat ik daarop kreeg was, dat geloof ik niet, U leeft ook ergens van.
Ja, inderdaad van niets! Men heeft dit voor de rechtbank gehaald en dat heb ik gewonnen en moest uiteindelijk nog 20% van de vordering voldoen.
Afglopen zomer kreeg ik weer met hen te maken en lag er weer een aanmaning voor het restant bedrag.
Gelukkig had ik alle stukken bewaard, alle documenten opgeslagen en de regeling met de WSNP dat alles in orde was gemaakt, zodat ik alles netjes kon uitprinten en ben ik daar naar toe gegaan. Ik heb daar gezegd dat ik niet eerder weg ging voordat deze kwestie was geregeld.
De man achter de computer heeft daarna een lang rapport geschreven en zei mij dat het nu in orde was en ik er verder geen acties meer van zou ontvangen.
Dus de moraal van dit verhaal, laat je niet intimideren en bewaar ALLES! ook al is het bijna 5 jaar geleden.
Zie ook:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=56659 en
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=61022
Vr. Gr. Hans.