LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verwijder Vista, installeer XP

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
patrick1995
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2008 17:49

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door patrick1995 »

Ik werk al sinds 2007 met Windows Vista en ik heb nog NOOIT een fout gehad.
Jullie kopen zeker allemaal Windows vista home basic met computers
die niet voldoen aan de eisen voor Windows Vista, je moet gewoon
betere computers kopen. Microsoft stelt niet voor niks eisen voor
Windows Vista op computers.
Jullie moeten een keer op XP Windows Vista Upgrade advisor gebruiken.
Dan kan je zien of je computer geschikt is voor Windows Vista.
Waarschijnlijk is je computer dus niet geschikt.

pijl1
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2008 15:13

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door pijl1 »

Ik kan mij werkelijk boos maken over het feit dat er zo word afgegeven op Microsoft of Vista, ik werk nu al een behoorlijke tijd met Vista en ik moet zeggen dat ik ten zeerste tevreden ben helemaal geen problemen en de service die door Microsoft wordt gegeven bij Vista is perfect.
De personen die zo afgeven op vista zijn vaak personen die niet met Vista om kunnen gaan en dat zijn in mijn ogen echte nitwitz, om met Vista om te kunnen gaan moet je wel wat in je mars hebben en geen simpele ziel zijn.
Ik ben dik tevreden over Vista, laat dat gezegd zijn.

ONNO.

kluus
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:40

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door kluus »

Problemen met Vista? Kijk eens onder www.leugens.nl daar zie je een stukje over Vista, wordt daar een probeerversie genoemd, enfin kijk zelf eens. Succes!

nachtlamp
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2006 12:02

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door nachtlamp »

Als je veel met xp heb gewerkt ben je er zo aangewend dan je vista niet wilt. maar wij werken redelijk veel zowel als met xp en vista en beiden werkt het hartstikke goed.

Ben over vista ook erg tevreden zitten al heel veel netwerkdrivers in verwerkt wat ik van xp niet kan zeggen.

En waarom kopen mensen nog steeds acer dat is echt vragen om problemen. Acer kan niet goed met vista en met xp over weg de hardware is gewoon low low low butget. (linux distro's draaien er meestal ook al niet goed op)

Ik zal een paar voordelen van vista geven en een paar van xp.
Vista:
Veel drivers worden al ondersteunt.
DirectX 10 (voor games heel mooi)
Nieuwe beveiligings mogelijkheden.
Een goede ondersteuning van ipv6

xp:
Heeft niet veel nodig qua hardware.
Draaien nog redelijk oude programma's makkelijk op

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door LeoZ »

Inderdaad... Dát is (meestal) het euvel... men gaat al gauw roepen dat Windows Vista niet goed is, en dat ligt dan niet aan hun! :(

Met de komst van Windows 95 waren de eisen voor een PC al wat hoger (draaide niet best op een 386), en dat ging door met Windows 98 en Millennium.
Vervolgens kwam Windows XP die veel stabieler én veiliger was dan zijn voorgangers (XP is gebaseerd op Windows NT), máár daar waren de eisen voor een PC al veel hoger... Met een trage processor en weinig geheugen (256MB) werd het niets, maar daar hoor je niemand over!

Vaak zijn de boosdoeners op een trage PC met Vista (én ook XP) de Virusscanners, zoals Norton, McAfee, die veel geheugen-capaciteit vragen, zo ook sommige Firewalls.

Dan ook nog de vele zogenaamde (gratis) hulprogramma's die men klakkeloos (zonder nadenken) download en installeerd en de hele boel onderin de taakbalk komt te staan, wat ook de nodige geheugenruimte kost!
Sommige hulpprogramma's zijn best wel goed, maar installeer ze dan niet onderin die Taakbalk, maar plaats ze met een snelkoppeling op het bureaublad, scheelt veel geheugenruimte!

Dan gaat men lustig op het Internet surfen op allerlei obscure sites en zonder meer alle bijgevoegde bestanden van emails binnen haalt én de nodige "Trojan Horses" op de PC's komen... dan vindt men het gek dat Vista traag wordt.
Vergelijking: Ga eens diesel tanken met een auto die op Euro95 loopt... Goh... wat doet mijn auto raar?.... :roll:

nachtlamp
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2006 12:02

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door nachtlamp »

hahaha ben het helemaal eens

Zineb
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2008 09:42

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door Zineb »

Hallo,

Ik heb 2 jaar geleden een Acer laptop Aspire 9410Z gekocht, met VISTA...mijn man kocht dezelfde tijd een PC, ook met Vista. Wij hebben geen van 2 ooit problemen gehad. het werkt allemaal perfect. :P Groetjes..

AntKar
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2008 13:05

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door AntKar »

Heb op het forum veel reacties gelezen over Vista...Slecht dus!Nog erger als xp wat staat voor eXtra Problemen...er is maar een betrouwbaar en goed besturingssysteem..Windows 2000!Word het trouwens geen tijd om zelf een besturingssysteem te gaan uitzoeken?en ons niet te laten overdonderen door Microsoft...Dus koop een computer zonder besturingsysteem zou ik zeggen en beding een korting in de winkel.Er zijn prima alternativen,gratis te downloaden!Consument koopt zelf de computer,mag hij zelf bepalen wat er op komt?als ik een dvd speler koop dan laat ik Microsoft of de winkelier ook niet bepalen wat ik draai..!
Consument word WAKKER!

Ant

robindvries
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2008 14:16

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door robindvries »

Ik heb laatst voor 500 euro (wat veel is voor een 15-jarige) een laptop gekocht. Een acer aspire 7220. Met vista :D. Na de installatie zat ik met 78 standaard geïnstalleerde programma's waarvan 50 games. Er zit een goede videokaart in, maar dat merkte ik niet in de films die ik bekeek. En vervolgens was er ook nog een hap van 10 gb, uit mijn 80 gb hdd.

Dus ik brand back-up dvd's. Stop de xp-cd erin, verwijder de back-up partitie, en ben opzoek gegaan naar drivers voor de videokaart cardreader etc. (wat niet erg makkelijk is). Eenmaal gevonden werkt mijn xp als een zonnetje. Loopt bijna nooit vast en kan de beste games draaien!

robindvries
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2008 14:16

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door robindvries »

Nachtlamp schreef:
Ik zal een paar voordelen van vista geven en een paar van xp.
Vista:
Veel drivers worden al ondersteunt.
DirectX 10 (voor games heel mooi)
Nieuwe beveiligings mogelijkheden.
Een goede ondersteuning van ipv6

xp:
Heeft niet veel nodig qua hardware.
Draaien nog redelijk oude programma's makkelijk op
wordt toch wakker, windows is niet en IE 1-8 al helemaal niet. veilig! Get firefox!

mcmodd
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2005 15:03

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door mcmodd »

Ik heb een Siemens Fijutsji met Vista en het loopt fantastisch.
Core2 quad, dit zegt mij niet zoveel maar bij mij loopt er niets vast, of het moet mijn achterwiel zijn.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik ben in het bezit van een Acer 7720G, sinds een 1,5 maanden en heb tot nu toe al twee keer de boel geherinstalleerd daar ik veel problemen had.
In eerste instantie werkte er niet veel doch na een SP1-update werd Vista wakker.
Diverse functies laten het afweten zoals logboeken en andere services.
Regelmatig moet ik opnieuw opstarten om mijn netwerkproblemen op te lossen. Dit is de enige manier. Ik kan ook niet nagaan in een logboek wat de oorzaak is.

Ik ben al jaren de bezitter van XP-Pro welke nog nimmer één probleem heeft gehad.
Vreemd, dat Microsoft met een onvoltooid Vistapakket op de markt komt. Bij een dealer kost dit Premium-pakket toch zo'n €349,-..
Veel geld voor een boel ellende.
Ik heb in ieder geval alle drivers al binnen gehaald van Acer en zal binnenkort ook wel overstappen naar XP-Pro. Mogelijk een dubbel systeem.

breemer
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2008 17:47

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door breemer »

Ik heb 3 maanden geleden een acer laptop aangeschaft met besturingssysteem Vista. Totaal geen problemen.Volgens mij ook afhankelijk van de
leverancier. Aangeschaft via Paradigit.Niets dan lof.

Piet.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb de laptop aangeschaft bij Media-Markt maar dat maakt niets uit aan kwaliteit.
Ik geloof niet dat voor jouw leverancier er een apparte productielijn is opgezet.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door LeoZ »

Heb alhier al 2X een antwoord over Vista gegeven, maar nogmaals....
Ook met WindowsXP liep men al te klagen (Nederlanders klagen graag én veel), het is nooit goed...
Installeer dan een Linux versie... lekker snel en stabiel, maar soms is het moelijk om bepaalde drivers te vinden, voor een Digibeet is Linux minder.

Voor de meeste Vista klagers: Koop een boek::

"WIndows Vista voor Dummies!!"

Enne... mij valt op dat de klagers (vaak) een Acer hebben... zou er verband zijn?....

Tenslotte wat ik al eerder intikte.... Niet zomaar van alles klakkeloos installeren (zeker niet wat niet Vista compatible is!)

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door Cesar »

WIndows Vista voor Dummies!!"
Speciaal gescheven en uitgebracht door LeoZ

Tenslotte wat ik al eerder intikte.... Niet zomaar van alles klakkeloos installeren (zeker niet wat niet Vista compatible is!)
Mijn Vista staat op automatische update en ik werk alleen met Vista, Office 2007, AVG-internetsecurity, en Spybot. Alles officieel.
Dus wij, Acergebruikers, installeren niet zomaar alles.
Ik ben geen deskundige doch Microsoft - MCSE-gecertificeerd.
Helpt dat?

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door LeoZ »

Touché.... Cesar,

Het was niet mijn bedoeling om iemand te beledigen! :roll:
Maar op diverse reacties op het Radar forum zijn het vaak de Digibeten (waar u blijkbaar niet toe behoort) die dan het hardst klagen over Windows Vista, vandaar dat Vista voor Dummies...

Over de Acer PC's:: ook vele reacties van mensen die een Acer laptop hebben die volgens hen niet best op Vista schijnt te werken (lees het eens door!)... vaak zijn het dan verkeerde drivers en (verouderde)programma's die niet goed met Vista werken.

Als u MCSE gecertificeerd bent.... weet u ook wel dat Vista best goed kan werken. :D :D

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door Cesar »

Vista kan goed werken doch bezit nog wat kinderziektes. Dit heb ik bij Microsoft Nederland, als eerste testgebruiker, ook al aangegeven.

Ik blijf wel bij mijn mening dat XP-Pro wat verder is uitgekristaliseerd.

Momenteel is de logboekfunctie uitgevallen zonder aanwijsbare oorzaak.

Ik wacht op reactie van MS.

mapebe
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2008 16:04

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door mapebe »

Gisteren las ik in de folder en op de website van BCC hun advertentie voor Toshiba SATELLITE L300-178, een kwaliteitsnotebook voor een superlage prijs, inclusief besturingsprogramma (legaal) Vista Home Premium, totaal € 349,-, actie 42 (geloof ik). Echter, alert geworden door de slechte ervaringen met BCC op dit forum, besloot ik eerst een en ander te onderzoeken. Aldoende kwam ik op deze topic terecht, waar heel duidelijk de voorwaarden gesteld werden voor functioneren van Vista Premium. Ik las dat 1 gb werkgeheugen prima is voor besturingssysteem Windows XP, doch ter nauwernood voldoet voor Vista Basic en zeker niet voor Vista Premium, het besturingssysteem dat ze bij de aankoop van dit notebook legaal leverden. Ik dacht: ook bij een topmerk als Toshiba, zal het dan misgaan, zoals dat ook bij slechtere merken als Acer het geval was. De detailhandel wil gewoon van oudere producten af en in plaats van deze te leveren met een passend besturingssysteem dat geschikt is voor de capaciteit van het werkgeheugen, zoals Windows XP, stunten ze met een modieuzer systeem als Vista Premium, terwijl op voorhand al duidelijk is, dat dit problemen zal geven.

Vanmorgen bezocht ik opnieuw hun website en zag tot mijn verbazing, dat ze hetzelfde notebook, voor dezelfde prijs aanboden, maar nu zonder enig besturingssysteem. Hun hele website was bovendien veranderd.

Vanmiddag keek ik nog een keer en nu bleek de website wederom veranderd te zijn. Hetzelfde notebook werd nu aangeboden met besturingssysteem Vista Basic, dat nog net kan draaien (of net niet) mbv 1 gb werkgeheugen.

Ik besloot BCC maar eens om een uitleg te vragen. Jullie raden het al: die hadden ze niet. 'ja, we zijn met onze website bezig', hadden ze als verklaring. 'Nee', zei ik, 'jullie willen van oude systemen af, terwijl jullie heel goed weten, dat 1 gb werkgeheugen niet genoeg is voor Vista Premium en ook ternauwernood voor Vista Basic.' Hoe durfde ik dit te denken! 'Bewijs het me', stelde ik voor. 'Lever me die Toshiba met 1gb werkgeheugen met Windows XP, inpaats van Vista. 'Nee', dat was niet mogelijk. Oude besturingssystemen waren niet meer leverbaar, hoe kon ik denken dat ze zoiets ouds zouden willen leveren. 'Maar jullie dumpen wel je oude computers in combinatie met nieuwe besturingssystemen, waardoor de combi niet werkt en doen dat zonder hier ook maar 1 nacht van wakker te liggen. 'Ik moet haast om u lachen', kreeg ik als antwoord. 'Nou', zei ik, 'als het niet zo treurig zou zijn, zou ik me ziek lachen om uw naiviteit dat u denkt mij te kunnen misleiden.'



[/b]

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Verwijder Vista, installeer XP

Ongelezen bericht door djmaze »

"WOW" Mike it's amazing! U krijgt nu niet drie maar wel 4 extra schoonmaakdoekjes bij de "ramen met uitzicht" reiniger!

Clue: het woord 'vista' betekend 'uitzicht' en 'windows' betekend 'ramen'
Nu zelf maar bedenken wat die reiniger is :)

Gesloten