LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Albert »

:shock:
Laatst gewijzigd door Albert op 23 sep 2003 17:27, 2 keer totaal gewijzigd.

An

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door An »

Hai Albert.

We dwalen weer helemaal van het onderwerp af. Maar wou toch nog even van jou weten dan, ben jij dan ook Ted de Bruin?

Groetjes An :wink:

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Albert »

:roll:
Laatst gewijzigd door Albert op 23 sep 2003 17:27, 3 keer totaal gewijzigd.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Albert »

m.
Laatst gewijzigd door Albert op 23 sep 2003 17:35, 2 keer totaal gewijzigd.

An

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door An »

Nee joh, integendeel! Maar ik kan me dat niet zo goed voorstellen.Ik volg dit forum toch ook al wel een tijdje, maar dit had ik niet door!

Maar ik denk niet dat anderen dit hier nu op prijs stellen, omdat we zoals ik daarnet al zei, helemaal van het onderwerp af dwalen. Ik kom nog wel eens terug op een andere topic, want deze vond ik best heftig. Of niet dan?

Ik ben nu weer helemaal bij en wens iedereen welterusten. Gr. An :wink:

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Albert »

. :wink:
Laatst gewijzigd door Albert op 23 sep 2003 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Andrea
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2003 12:08

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Andrea »

Wat zijn sommigen mensen nog lief en eerlijk hier ! Of is het naïviteit zo als in elk forum. Hier speelt gevoel , drama en hoe je het wilt noemen een rol.

Dit forum is een spiegelbeeld. Haat, Liefde, Geldwolven, Eerlijkheid en Hardheid.

Andrea.

hier is een eerlijk mens bezig die lief schrijft.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Albert »

:D
Laatst gewijzigd door Albert op 23 sep 2003 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Andrea
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2003 12:08

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Andrea »

weg
Laatst gewijzigd door Andrea op 01 apr 2004 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

ks.delarambelje
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2003 21:53

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door ks.delarambelje »

Beste Karin, Albert en An,


Bedankt voor het vertalen van het aantal zinnen in het indonesisch.

Ik was even niet aan toe gekomen om het terug te vertalen in het nederlands.

Ik was diep in mijn gedachten aan die familie.

Helaas weten wij zijn email adres niet.

Steun geven is mijn doel !

Maar nogmaals bedankt voor de vertaling!


groetjes Karin1

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Karin »

Karin 1,

Kembali!

Ik hoop dat de familie Moechtar contact opneemt met Piet, tenzij zij al op een andere manier hulp hebben.

Salam dari Karin

ks.delarambelje
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2003 21:53

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door ks.delarambelje »

Beste karin,

Terima kasih banyak! voor je reactie

Ik ga het informeren bij PB of Piet Korremans.

Lieve Karin nog veel bedankt voor alle steun op het forum.

Sampai jumpa lagi


groetjes Karin1

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Albert »

:o
Laatst gewijzigd door Albert op 23 sep 2003 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerdi
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:20

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Gerdi »

Hi Albert,

Best een slimme oplossing om mensen met elkaar in contact te brengen. Ben benieuwd !

Groetjes, Gerdi

Andrea
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2003 12:08

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Andrea »

Zijn hier nog reacties opgekomen ?????? Kan die meneer Moechtar zelf nog aktie ondernemen??? Karin 1 wil helpen !!!

Groeten, Andrea

Anneliesje
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 aug 2003 21:23

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Anneliesje »

Die meneer zet hier een heel verhaal neer en reageert niet. Vreemd of is het valse schaamte ???

Kom uit uw schulp en u krijgt hulp.

Annelies.

hadeem
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2003 13:56

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door hadeem »

Betr. Reacties op plaatsing OPENBRIEF aan Dirk Bruneel Dexia

Aan allen die op onze OPENBRIEF hebben gereageerd: wij danken u allen voor de vriendelijke, troostende en bemoedigende woorden . Wij zijn zeer aangenaamd verrast door jullie racties. Het doet ons goed te weten dat er anderen zijn die met ons meevoelen. Nù weten wij dat wij niet alleen staan in deze ramp.
Wij hebben alle reacties t/m die van 22 september geprint om ze rustig te kunnen lezen.

Wij zullen reageren op van jullie uitspraken:
- Anneliesje, om met het laatste te beginnen: over valse schaamte/kom uit uw schulp en u krijgt hulp. Neen, wij hebben geen valse schaamte. Wij hebben de PC gewoon niet eerder aangezet, misschien uit angst dat wij zouden moeten constateren dat er geen reacties zijn. Maar het tegendeel is waar. Armoede is geen schande. Wij schamen ons inderdaad niet (meer) . Wij hebben zelfs de moed om ons kwetsbaar op te stellen.
- Anke: Dexia is niet om te buigen…..Wij maken ons geen illusies over de reactie van Dexia en anderen. Wij twijfelden of wij van medegedupeerden iets zouden horen. Het was dus duidelijk fout om te twijfelen. Zoals reeds gezegd: jullie reacties zijn bemoedigend.
- Sara Etty: over onze meervoudig gehandicapte dochter. Neen zij geen directe Legio Dexia slachtoffer. Wij noemde haar in onze brief omdat wanneer Bruneel ons dat laatste zetje geeft (nu nog in figuurlijke zin dan) dan kan het niet anders dan dat wij haar in onze val moeten meeslepen., want wie moet voor haar zorgen, voor iemand die zo goed als niets zelf kan doen, zelfs niet zitten, iemand die altijd hulp nodig heeft. Over de abonnementskosten: als deze worden geschrapt dan kunnen wij wat geld vrijmaken. Dan zouden wij GGN/Dexia kunnen betalen. Dat bedoelen wij alleen maar.
- Karin: terutama terima kasih banyak untuk ucapan2 Anda yang telah berhasil menimbulkan rasa semangat. In het kort vertaald: Hartelijk dank voor je bemoedigende woorden. Semoga do’a Anda diterima oleh Tuhan Yang Maha Esa // moge God de almachtige je goede wensen verhoren Ons e-mailadres: [email protected]
- Ks. De la rambelje: Terima kasih kami ucapkan kepada keluarga de la Rambelje atas kata2 yang menghibur dan yang memberi kami semangat untuk meneruskan perjuangan // van harte dank voor troostende en bemoedigende woorden die ons sterken in onze verdere strijd. U vroeg om mijn e-amil: [email protected] Wij zwelgen niet in medelijden, maar wij houden rekening met het feit dat wij in een gastland verblijven als ingezetenen of om met de terminologie van tegenwoordig te spreken, als “legale allochtonen”. Wij mogen dus niet armlastig zijn.
- Albert: van mijn Indonesische zinnetjes treft u meteen de vertaling aan. Dank voor je idee om een verbinding tot stand te brengen tussen Karin en ons.
- An: terima kasih. Semoga Tuhan mengabulkan do’a Anda // dank en moge God je verzoek inwillegen.
- Andrea: wij hebben het e.e.a. ondernomen. Een levendige –emailwisseling welke uiteindelijk op niets uitliep omdat je bij Dexia klantenservice te maken hebt met naamloze freewheelende analfabeten Je kunt schrijven wat je wilt, zij komen steeds terug met dezelfde vragen of mededeling. Ze pakken je geld automatisch van je bank weg terwijl de machtiging al lang is ingetrokken. Toen maar Interpay ingeschakeld. En wat de Stichting betreft: men kreeg steeds een copie van onze e-mail aan Dexia. Reactie” Ho maar. Wel eentje: individuele gevallen behandelen wij niet. Dan de GGN: nog in ondehandeling. Vervolgens ook naar de Sociale Raadsvrouw. Leuk advies: ga naar de Gemmentelijke Kredietbank ….Onze laatste zet als je dat zo wilt noemen: de OPENBRIEF aan Bruneel. Met prints voor 2 ministers en een staatssecretaris, een aantal parlementsleden, een aantal kranten, 2 ambassadeurs, TV programma’s, Consumentenbond (dit is leuk: ik kreeg van Klantenservice de vraag aan wie die brief binnen Consumentenbond moet worden doorgegeven, want bij Klantenservice is er niemand die de OPENBRIEF kan beantwoorden …….hoe vind je dat?). En natuurlijk ook een print aan de Stichting, aan de voorzitter himself en ook nog een print weer aan de voorzitter maar dan naar zijn huisadres. En naar het FORUM. Of die OPENBRIEF zin heeft? Een psycholoog bij wie ik weleens langs komt zegt: “dat haalt niets uit, want u bent niet interessant terwijl Dexia arbeidsplaatsen verschaft”
Daar gaat het volgens mij naar toe. Men (wie, de onlangs benoemde Zalmcommissie?) gaat met het Groot Kapitaal Dexia rekening houden. Zie de aan agressiviteit grenzende assertiviteit van Dexia. Dexia lapt alles aan zijn laars. En de Stichting? Die blijft in haar ivorentoren met opmerkingen als “individuele gevallen” behandelen wij niet. (Heeft de Stichting eigenlijk ooit een definitie van “individuele gevallen” bij de oprichting vastgesteld en in de statuten opgenomen? Of is het net als “restschuld”: je wist er niets van bij het sluiten van het contract, en hup daar is-ie). En dat terwijl Dexia deze “policy” van de Stchting kent. Dus zegt Dexia: wij gaan nog een paar individuen verrassen met GGN en dan naar de rechtbank slepen.

Tenslotte: van harte dank voor jullie bemoedigende woorden. Wij voelen ons nu niet meer helemaal alleen.
Groeten van
Hilman Djaja Moechtar
Ella A.I. Moechtar-Karlsson
Den Haag
23 september 2003

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Albert »

Beste Hadeem,

Tot uw dienst en veel succes gewenst.

Groet,

Albert.

amanda
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2003 19:48

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door amanda »

Meneer Moechtar,

Bedankt voor u lieve reactie.

Ik heb een half uur geleden u nog een mail gestuurd.


Met vriendelijke groet,

mw. K.S. de la Rambelje

Karin1

Andrea
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2003 12:08

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Andrea »

weg
Laatst gewijzigd door Andrea op 01 apr 2004 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten