LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB - schimmig handelen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
bdi

DSB - schimmig handelen

Ongelezen bericht door bdi »

Op 8 mei 2008 heb ik een deposito bij DSB afgesloten voor 6 maanden. Volgens de toen geldende algemene voorwaarden zou het bedrag na verlopen van de termijn op 8 november 2008 automatisch inclusief rente worden teruggestort op de tegenrekening.
Op 17 juli 2008 (in de vakantie) past DSB zijn algemene voorwaarden aan. Na verlopen van de termijn wordt automatisch de deposito verlengd met een zelfde termijn tegen de dan geldende rente. Er wordt geen prolongatievoorstellen verstuurt. Je moet zelf een week voor het verlopen je contract beeindigen.
M.a.w. je geld staat voor eenzelfde periode vast en je weet niet tegen welke rente en DSB hoeft dit ook niet meer te melden.

Op 27 juli 2008 heb ik per fax (met faxbevestiging) aangegeven de deposito te beeindigen bij einde looptijd. Na einde looptijd werd het geld door DSB niet overgemaakt. Gebeld met DSB waarop een medewerker meldde, dat het geld voor woensdag op de tegenrekening zou staan. Aangezien het geld vandaag niet is overgeboekt, wederom gebeld. Nu blijkt dat het geld gewoon voor weer een periode is verlengd en dat er helemaal geen geld zou worden overgemaakt. Volgens medewerker gaan ze dit dus nu per direct doen.

Het aanpassen van de AV doort DSB was en is terecht, maar is absoluut niet klantvriendelijk. Je zal net een periode van een paar jaar hebben uitgezeten en het staat prompt weer een paar jaar vast.
Aangezien ik eventueel direct per email kan aantonen dat ik een contractsbeeindiging naar DSB heb gefaxt maakt dat het telefoongespreek vanmiddag snel klaar was. Doet u dit per brief, zonder aantekening, dient u te bewijzen dat zij de brief hebben ontvangen.
De medewerkers van de DSB bank liegen de klant voor bij een normale status vraag en zijn dus eigenlijk niet te vertrouwen.

Ik vind het handelen van de DSB bank schimmig en in het geval van het voorliegen ontoelaatbaar. Daarmee is dit de laatste keer dat ik zaken doe met deze bank.

noa2008

Re: DSB - schimmig handelen

Ongelezen bericht door noa2008 »

hoe kan je ook met deze oplichters in zee gaan,wilting en zalm zitten in het zelfde koor,dat zegt alles.
gr van noa.

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Stilzwijgende verlenging met méér dan een jaar zijn wel verboden. Deze staan op de zg. zwarte lijst van onredelijk bezwarende bedingen die verboden zijn.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als je je geld bij DSB onderbrengt weet je dat je heeeel goed op moet letten. Kijk al die postings maar eens op dit forum over DSB. Woekeraars zijn het.

bdi

Inmiddels is het donderdag 14 november en na drie keer bellen heb ik mijn geld nog niet.

Beloven en excuses is het enige dat ze bieden. Ik ga nu maar zwaardere geschut inbrengen en stel ze in gebreke als het geld morgen niet telefonisch wordt overgeboekt.

Het begint langzamerhand op diefstal te lijken.

bdi

Vrijdag 14 november 2008 heb ik een fax gestuurd waarbij ik heb aangegeven dat indien het geld dezelfde dag niet telefonisch zou worden overgemaakt ik ze "in gebreke" zou stellen. En ja hoor dezelfde dag stond het geld inclusief de extra rente bijgeschreven op mijn betaalrekening.

Inmiddels gebeld met de DNB om te vragen wat ik zou kunnen doen. In het kort is dit:
1. klacht naar de bank versturen. Indien geen behandeling van klacht door bank binnen vier weken, dan stap 2.
2. Klachte versturen naar KIFID. Kifid behandelt klacht indien bank ingeschreven staat in hun register http://www.kifid.nl/consumenten/wie+is+aangesloten. De uitspraak is bindend.
3. Eventuele gang naar de rechter.

Zover is het dus niet gekomen, ik wacht echter nog steeds op de excuses van de DSB, maar die zullen wel niet komen. In ieder geval zijn zij een klant kwijt, aangezien ik geen zaken meer doe met een bank die zich op deze wijze manifisteert.

__oi__

Ongelezen bericht door __oi__ »

Vooropgesteld dat DSB achterlijk heeft gehandeld snap ik niet goed wat je nu nog wilt.

Je schrijft vandaag:
ik wacht echter nog steeds op de excuses van de DSB, maar die zullen wel niet komen.
Eergisteren schreef je:
Beloven en excuses is het enige dat ze bieden
Dus je hebt excuses gehad, maar je wilt nu nog een keer excuses?

bdi

___oi___ je hebt gelijk of ik nu wel of niet Tricky Dicky met zijn 1000 excuses aan de telefoon zou hebben gehad. Ik wil primair gezien alleen nog maar terugnaaien.

Door aan te geven hoe ik alsnog mijn geld heb teruggekregen en welke vervolgstappen mogelijk waren, heeft iemand mogelijk er nog wat aan.

Consumentt

Ongelezen bericht door Consumentt »

Een deposito met een lange termijn is helemaal niet aantrekkelijk bij DSB.
De rente ervan is zelfs lager.
Een tijd geleden was de 1 maand deposito met de zelfde rente als de langere termijnen.
Rente is bij DSB ook niet best dus waarom je geld vast zetten?

noa2008

Ongelezen bericht door noa2008 »

a.s.b

ga nooit met deze bank in zee,niet sparen - lenen -hyp en verzekeringen.
van een klein zolderkamertje z,n imperium opbouwen bestaat alleen als je de boel belazerd en niet anders.
gr van noa.[/u][/i]

brimab

Ongelezen bericht door brimab »

Ja, ik heb ook een probleem met de DSB Bank inzake een 3-maands deposito. Op vervaldag lag ik in het ziekenhuis en pas vijf dagen later kon thuis nagaan hoe de stand van zaken was. Niets dus. Bellen leverde het antwoord op : ja, er is iets mis mee, maar binnen een paar werkdagen is het opgelost.
Ik heb toen een e-mailtje gestuurd met het verzoek nu direkt af te wikkelen. Ik kreeg als antwoord terug dat het deposito opnieuw voor drie maanden (zonder opgave !!) was verlengd, omdat voor afwikkeling niet zou zijn getekend.
Dit nota bene nadat ik qua de gang van zaken bij afwikkeling eerder bij DSB navraag heb gedaan en toen een e-mail terug kreeg met daarin : " alléén 1-maands deposito's worden zonder tegenbericht automatisch verlengd". Je hoeft dus niet zo goed te kunnen lezen om daaruit op te maken dat een 3-maands deposito zonder tegenbericht gewoon op vervaldag wordt afgewikkeld.
Ik heb dan vandaag weer een e-mail gestuurd met de eis dat per heden voor 17.00 uur het depositobedrag naar mijn tegenrekening moet zijn overgeboekt.
In het ontkennende geval zal ik de bank € 25,00 in rekening brengen voor elk uur dat mijn beschikkingsbevoegdheid over mijn saldo bij de DSB Bank door de bank wordt ontzegd en dat ik uiteraard de kwestie naar buiten aan de kaak zal stellen.
Het wordt toch tijd dat de DSB Bank op een volwassen manier gaat bankieren en afstand neemt van dat gebroddel.

sjoegel

Met alle respect mijnheer maar wat verwacht U van een bank als DSB ? Was U niet bekend met hun zeer slechte naam ? Of voelde U zich aangesproken door hun tenenkrommende reclames ? dacht U dat overkomt mij niet ? Wie ondanks alle zeer negatieve verhalen en ronduit lachwekkende en tenenkrommende reclames toch kiest voor DSB heeft zelf ook schuld.

brimab

Aan Sjoegel,
Zelf nooit iets verkeerd gedaan ?

bdi

@ Sjoegel,

Wat een onzin kraam jij nu weer uit. Uitgaande van jouw redeneertrant moet je ook stoppen met ademen anders ben je later zelf schuldig indien je longkanker mocht ontwikkelen.

Er is geen oorzakelijk verband tussen de handeling: "afsluiting termijndepositio" en het niet nakomen van de verplichtingen van de DSB bank. Indien je geen fan bent van Trickie Dickie dan moet je daar je pijlen op richten en niet op mensen in het forum.

sjoegel

Aan Brimals; Of ik ook fouten maak ? vraag mijn vrouw maar eens :D
Het is hetzelfde als het raam uitkijken en zien dat het regent en naar buiten gaan zonder jas en boos worden dat je nat wordt.
Desondanks erg vervelend. Wil je niet kwetsen.

mattie

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo.
Hier wil ik toch ook wat over zeggen.
Ik kan sjoegel wel een beetje begrijpen.
Als gedupeerde van DSB begrijp ik soms echt niet dat mensen ,na alle waarschuwingen hier,toch nog met dit horror bedrijf in zee willen gaan.
Ze vragen dan raad,na alle verhalen gelezen te hebben,en dan nog denken ze erover??
Ik wou dat ik deze waarschuwingen had gehad(gezien)dan was mij nooit overkomen wat mij is overkomen.
Toen ik in de val liep,was hier nog niets over bekend,dacht ik met echte adviseurs van doen te hebben,met een echte betrouwbare bank.
Er werd toen ook op geen enkele manier tegen gewaarschuwd.
Dan probeer je mensen te behoeden,die gun je niet de ellendedie jij doormaakt.
Dan word je wel eens moedeloos!
Mattie

mattie

Ongelezen bericht door mattie »

Brimab.
Houd je verre van DSB in de toekomst,is een stuk gezonder!
Hoop dat alles snel goed komt voor je.
Veel succes Mattie

brimab

Mattie,
Bedankt voor je advies, ik heb inderdaad geleerd voor de toekomst.
Ik had een afspraak met DSB omtrent afwikkeling van mijn te plaatsen deposito (ik heb er zelfs de registratiegegevens in de administratie van de DSB Bank van) en de DSB is eenzijdig van de overeenkomst afgeweken.
Ik heb dan ook bij DSB Bank officieel mijn beklag ingediend en de Bank voor verdere behandeling van de kwestie (ik ga door) in gebreke gesteld. Tevens heb ik de misplaatste handelswijze van DSB bij de toezichthouder DNB aan de orde gesteld, wie weet wat volgt.

Gesloten