Ik snap niet dat mensen daar nog intrappen, als zij een brief van een incassoburo krijgen, om even een verhoogd bedrag te moeten betalen.
Stuur ze maar gelijk het bos in en zeg ze maar dat je het afhandelt met de oorspronkelijke opdrachtgever. (geldt niet voor een deurwaarders, want die zijn als enige rechtelijk bevoegd EN NIEMAND ANDERS !).
Iedere boerenlul mag een incassoburo oprichten en vragen wat ze willen.
Trap er niet in ! Zij speculeren op je gevoel om maar te betalen.
Eindelijk zijn we van die vieze praktijken verlost, als hopelijk de Tweede Kamer daar goede regels voor op stelt.
Zoals de mevrouw ook aangaf, de rechter zal altijd een streep door de rekening zetten.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Iedereen kan een incassoburo oprichten
Re: Iedereen kan een incassoburo oprichten
Dincky2
Da's niet correct wat je daar stelt hoor, kijk maar eens rond via google. De Deurwaarder is benoemd door de Kroon en kan derhalve als enige exploten, een vonnis en alle ambtelijke handelingen doen.
Da's niet correct wat je daar stelt hoor, kijk maar eens rond via google. De Deurwaarder is benoemd door de Kroon en kan derhalve als enige exploten, een vonnis en alle ambtelijke handelingen doen.
-
bodejosm43
Dat heeft Saskia Noorman-den Uyl dus niet gezegd.Zoals de mevrouw ook aangaf, de rechter zal altijd een streep door de rekening zetten.
Ze zei, dat een rechter in verreweg de meeste gevallen bepaalde kostenposten zou laten vervallen. Een rechter zal echt niet gaan zeggen dat je de hoofdsom niet hoeft te betalen.
Ik heb niet gezegd dat er een streep door de rekening wordt gehaald, maar er wordt door de rechter wel een streep door de incassokosten getrokken en daar gaat het om.
En terecht, want de rechters hebben de pest aan incassoburo's.
En wat de opmerking van Jospep betreft.
Als je mijn tekst goed leest, dan geef ik juist aan, dat Deurwaarders wel bevoegdheden hebben, die incassoburo's NOOIT zullen krijgen en/of mogen uitvoeren.
En terecht, want de rechters hebben de pest aan incassoburo's.
En wat de opmerking van Jospep betreft.
Als je mijn tekst goed leest, dan geef ik juist aan, dat Deurwaarders wel bevoegdheden hebben, die incassoburo's NOOIT zullen krijgen en/of mogen uitvoeren.
-
bodejosm43
kijk eens in je openingspost. dit is wat jij daar letterlijk zegt.zoals de mevrouw ook aangaf, de rechter zal altijd een streep door de rekening zetten.
Ik snap wel wat je bedoelt, hoor, een rechter zou altijd korte metten moeten maken met fantasiebedragen.