LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] te hoge verzekerde waarde opstalverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hb2158
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2008 22:09

te hoge verzekerde waarde opstalverzekering

Ongelezen bericht door hb2158 »

In 2002 woning gekocht. Verzekeringen overgelaten aan tussenpersoon. Wist ten tijde niets af van herbouwwaardeberekening. Per 1/9 2008 nieuwe polis gehad met de aangepaste verzekerde som. Deze bedraagt bijna € 400.000,--. De verzekeraar heeft garantie voor onderdekking afgegeven. Op basis van de herbouwwaardeberekening van de Bond van de verzekeraars kom ik uit op bijna €250.000,--. Kan ik mijn teveel betaalde verzekeringspremie vanaf 2002 terugvorderen?

rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Re: te hoge verzekerde waarde opstalverzekering

Ongelezen bericht door rugzak »

Hallo, welkom in de jungle van verzekeraars.
Ik zit precies met het omgekeerde probleem.
Mijn verzekering komt steeds met hele andere getallen.
Leest de topic maar na.

Persoonlijk zou ik je tussenpersoon om opheldering vragen en een taxatie rapport opvragen.
Kom je er niet uit, overweeg, net als ik, dan een klacht te deponeren bij Kifid. Er is een hoop "natte vingerwerk" in de taxatie wereld.

suc6

eaz
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2008 14:09

Re: te hoge verzekerde waarde opstalverzekering

Ongelezen bericht door eaz »

Sommige verzekeraars hanteren standaard maximum verzekerde bedragen. Bijvoorbeeld woningen tot EUR 500.000,-. Centraal Beheer doet dit ook. Automatisch is dan vaak de garantie tegen onder-verzekering van toepassing. De vraag is bij deze werkwijze wel of er niet teveel premie wordt betaald indien iemand een huis heeft welke een herbouwwaarde heeft veel minder dan het maximum verzekerde bedrag.
Als het al een bestaande polis was lijkt me de kans nihil dat er nog iets van de tussenpersoon verwacht kan worden aangezien de polis al liep. Bij welke verzekeraar loopt de polis als ik vragen mag?

Gesloten