LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ron uit Den Haag
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:54

RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Ik heb er mischien wel overheen gekeken, maar in eerste instantie kan ik er niets over vinden, maar wie kan (hopelijk TARA zelf wel) iets vertellen over haar zaak die afgelopen donderdag 18 september diende.

Met vriendelijke groet,
Ron uit Den Haag.

keprosa
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:53

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door keprosa »

Ron,

Is dat niet behandeld tijdens de hoorzittingen waar vrijdag iets over in de Volkskrant stond? Nergens heb ik een artikel kunnen vinden in een krant waar een berichtje stond over individuele rechtszaken. Mochten er wel een of meerdere rechtszaken zijn geweest, dan ben ik ook wel benieuwd naar de uitslag.

Kees (ook uit Den Haag)

Ron uit Den Haag
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:54

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

bijdewee Kees,

Ook nog steeds niet betaald? :lol:

Ik stuur alles van GGN ongeopend terug (heb ze dat ook telefonisch mede gedeeld).

Maar kan ik dat beter naar ggn doen, of naar die boevenbende (dexia)?

Weet jij dat.

groet,
Ron uit Den Haag.

keprosa
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:53

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door keprosa »

Ron,

Ik heb een nette brief geschreven als reactie op de eerste GGN brief. Daarin het verhaal van Eega en daarbij nog wat aanvullende info: Ik wil geen post meer van jullie, stuur alles ongeopend retour etc etc
Dit heb ik naar het GGN gestuurd. dexia benader ik niet meer, ze lezen het daar volgens mij ook niet meer, dus waarvoor dan al die moeite?
Het geld dat de asociaalste bank van Nederland van mij wenst te ontvangen heb ik netjes apart gezet in afwachting van. Zelf denk ik dat er uiteindelijk een schikking komt want ik kan mij niet voorstellen dat een rechter ons (gedupeerden) volledig in het ongelijk zal stellen. Anderzijds denk ik ook niet de dexia volledig alle schuld op zich krijgt. Het is nu afwachten of dexia de Eega's gaat dagvaarden. Ik hoop het eigenlijk wel want dan is er duidelijkheid. Als het tot een schikking komt moeten we alleen niet vergeten dat wij met z'n allen al veel maandelijkse bijdragen hebben gestort en dat dexia daar volledig de winst van heeft opgestreken. Een schikking, daar valt over te praten, maar wel meetellen wat er al in die dexiaanse beerput is gestort.

Met vriendelijke groet,

Kees

Ron uit Den Haag
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:54

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Duidelijke taal Kees, en we zitten op dezelfde lijn.

Tot spreeks,

Ron.

keprosa
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:53

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door keprosa »

Ron,

Het idee dat we op dezelfde lijn zitten had ik al. Heb je al een tweede brief van GGN gehad na je telefonische actie?

Ik blijf ook volharden in mijn standpunt

Met vriendelijke groet,

Kees

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door lions90 »

Ik vraag me af wanneer ik nu eens een brief krijg van GGN! Mijn contract is vorig jaar oktober afgelopen, maar nog niks gehad...zit er natuurlijk niet op te wachten en betalen zal ik ook niet trouwens!

waltmans29
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 aug 2003 23:05

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door waltmans29 »

hoi, ik heb al heel veel aanmaningen gehad en ook van verschillende incassobureau's dreigementen gehad,mijn bedrag wat ik moet betalen is nu 20.000 euro en er lopen nog zes kontrakten en ik heb al meer dan een jaar geen maandelijkse betalingen gedaan,en ik heb een inkomen van 550 euro per maand heb een tijd geleden een advocaat in armen genomen die mij een stevige brief heeft gestuurd naar het eerste incassobureau en naar dexia zelf,dus van mij krijgen ze nou die kopieen van die brief bij ieder dreigement ,wij wachten eerst de uitspraak van de rechter af ,en dat zou eigenlijk iedereen moeten doen.niet betalen eerst de uitspraak van de rechter ,bij mij gaat het voornamelijk om de zorgplicht!

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door Karin »

Kees,

Tara


Geplaatst op 04 Sep 2003 21:56 door Tara


--------------------------------------------------------------------------------

ik moet 18 september voor de rechtbank verschijnen in Delft.
Ik heb vandaag het briefje ontvangen.
Aanmaningen werden op t oude adres gestuurd.
Mijn probleem was dat ik in juli 2001 opdracht gaf om te verkopen en nog telefonisch gecheckt heb of mijn opdracht binnen was. Ze hebben het niet verkocht. Reden: handtekening klopt niet.
Waar moet je om uitstel vragen? Heeft iemand het nummer of adres ?
Groetjes

ohn


Geplaatst op 04 Sep 2003 22:01 door john


--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Tara,

Waar moet je zijn in Delft, en hoe laat???
Woon daar in de buurt

Tara


Geplaatst op 04 Sep 2003 23:43 door Tara


--------------------------------------------------------------------------------

hoi John
het adres in Delft is:Korte Geer 11a
Tijd:10:00uur Groetjes, Tara

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door tester »

Rechtbank: zorgplicht zwaarder

Door onze redacteur Philip de Wit

Bij beleggen op krediet

AMSTERDAM, 4 SEPT. Banken hebben bij beleggingsmethodes waarbij met geleend geld wordt gewerkt een extra zorgplicht jegens hun klanten. Dat blijkt uit een recente uitspraak van de rechtbank in Amsterdam.

Bij aanhoudend dalende koersen heeft de bank bovendien een ,,voortdurende waarschuwingsplicht'', waarbij zij beleggers erop dient te wijzen dat hun belegging in waarde daalt.

De rechter deed op 27 augustus zijn uitspraak in de zaak die een particuliere belegger had aangespannen tegen zijn vermogensbeheerder, het Noordnederlands Effectenkantoor, nadat de waarde van diens beleggingsportefeuille in korte tijd was gedecimeerd. De beleggingsmethode, waarbij vreemd vermogen, opties en zogenoemde groeiaandelen werden gebruikt, kende volgens de rechter een hoog risico. De belegger was onvoldoende op de risico's gewezen. De belegger krijgt als gevolg van de uitspraak de helft van de geleden schade terug.

Volgens Jurjen Lemstra, raadsman van de particulier, is de uitspraak ook een steun in de rug voor de Legio Leasebeleggers, die een zaak zijn begonnen tegen Dexia Bank Nederland.

De desbetreffende methode van het Noordnederlands Effectenkantoor gaat uit van een effectenportefeuille, die wordt gefinancierd met 50 procent eigen geld en 50 procent geleend geld. Indien de waarde van de portefeuille toeneemt, daalt daardoor verhoudingsgewijs de debetstand. Dat is het signaal om bij te kopen met geleend geld. Indien de waarde van de portefeuille daalt, moet de belegger juist effecten verkopen om weer het evenwicht te bereiken. Bij dalende koersen kan dat grote verliezen betekenen.

Er zijn volgens Lemstra parallellen te trekken met de aandelenleaseproducten van Dexia Bank Nederland. ,,Bij Legio Lease wordt er eveneens gewerkt met geleend geld en zijn de producten risicovol, waardoor de zorgplicht ook zwaarder dient te zijn.'' De advocaat is ook lid van het bestuur van de Stichting Leaseverlies, die namens duizenden teleurgestelde Leasebeleggers procedeert tegen Dexia Bank. De beleggers verwijten Dexia dat het niet voldoende heeft gewezen op de risico's van de leaseproducten (beleggen met geleend geld). Zij zijn door de aanhoudende koerdalingen op de effectenmarkten de afgelopen jaren met enorme schulden blijven zitten.

De problematiek rond aandelenlease heeft inmiddels geleid tot de samenstelling van een commissie, onder leiding van oud-ombudsman Marten Oosting. Deze geschillencommissie is opgericht op verzoek van minister Zalm (Financiën, VVD). Het is de bedoeling dat de commissie, waarin ook oud-minister van Justitie Winnie Sorgdrager zit, een oplossing probeert te vinden voor het conflict tussen de teleurgestelde aandelenleasebeleggers en de aanbieders van de producten.

Op dit artikel rust auteursrecht van NRC Handelsblad BV, respectievelijk van de oorspronkelijke auteur

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door Sonja »

Ook hier kun je weer teruglezen,
de zorgplicht,
en het beheren van de aandelen
is niet uitgevoerd.

En zo kun je nog veel meer dingen noemen.

Laten we niet zo
het hooft laten hangen nu..

goed?

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door Sonja »

hoofd

keprosa
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:53

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door keprosa »

Toch eigenlijk raar dat er nog steeds geen antwoord is op de vraag welke deze topic vertegenwoordigd. Is die hoorzitting eigenlijk de rechtszaak en zijn ze nog steeds bezig met horen? En, belangrijker nog, wat is de uitslag? Ik pluis alle kranten uit, zoek mij een bult op de diverse internetsites maar weet nog steeds niet of er nu al een uitspraak o.i.d. is. Dus als iemand iets weet........

Kees

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door Jos1 »

bel eens naar het (kanton)gerecht in Delft.

Jos1

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door Captain-America »

Kees,

Morgen moet (mag) ik voor een andere kwestie (geen Dexia o.i.d.)aldaar zijn.
Zal persoonlijk bij de griffie informeren. Laat je dit nog weten.

Mazzeltov;

Ralph

Nes
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:15

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door Nes »

Mensen, Tara heeft zeker uitstel gekregen als ze natuurlijk nog een advocaat heeft gevonden (ik denk het wel, er wordt paniekerig over gedaan maar er zijn vele advocaten die het wel ' leuk ' vinden om deze zaak aan te nemen.). Uitstel kan tot 6 weken gaan. Tot nu toe is nog niemand (denk ik) van de 150 gedagvaarden waaronder ik, voorgekomen. Ook de DSI is bezig met hoorzittingen maar hierover is ook nog niets bekend. Ik laat jullie wel weten hoe het met mijn zaak gaat. Er is voor mij recentelijk uitstel gevraagd, nog geen antwoord gekregen. Mijn advocaat stelt voor bij eertse zitting de rechter te verzoeken de zaak aan te houden en te verwijzen naar de zaak die al loopt van SLV.
Ik denk er anders over. We horen van alle kanten dat ook al wint SLV dat we nog allmeaal individueel een zaak moeten spannen. Dus laat ik het maar nu doen, heb ik het ook gedaan. Wat ik vervelend vind is dat we niet weten wat alle andere advocaten voor strategie aannemen. SLV zou dit kunnen coordineren maar ja, waar is SLV? Sterkte iedereen

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: RECHTZAAK VAN TARA afgelopen donderdag 10.00 uur Korte Geer!

Ongelezen bericht door Captain-America »

Update.

Vanochtend begrepen dat er het te Delft nogal druk is met Dexia zaken...

(Donker = rolnummer)


02/1313 30 mei 2003 (uitspraak) Vonnis gewezen
Tegenspraak door gedaagde


02/5046 3 juli 2003 Vonnis gewezen
Veroordeeld bij verstek


03/4080 25-9-2003 lopende zaak, schriftelijke ronde


03/5081 25-9-2003 Vonnis (openbaar?)


03/5082 9-10-2003 (eerste) Zitting


03/4403 16-10-2003 (eerste) Zitting

Helaas zijn de vonnissen niet openbaar. Anders had ik dit wel vermeld.
Klaarblijkelijk wel openbaar is het uitspreken van het vonnis. Indien ik dit niet correct heb, dan zie ik de aanvullingen van/op deze uitspraak wel tegemoet.

Voor overige info zie het zojuist hiervoor geopende nieuwe topic.

Gesloten