LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosten centrale verwarming ISTA
Re: Kosten centrale verwarming ISTA
Wanneer vormen de gedupeerde gebruikers eens een blok. Worden er juridische stappen ondernomen. Stellen deze vorm van oplichterij aan de kaak. Ze komen hiermee nogsteeds weg. Een VVE die dan alleen de verrekening doet en er voor zorgt dat ISTA hoe dan ook geld krijgt, maakt het voor de benadeelden erger. Het wordt tijd voor een RADER uitzending!!!!!
helemaal mee eens Johann7.
Ik wil mijn medewerking wel verlenen voor het aanleveren van informatie.
Gr. Martijn
Ik wil mijn medewerking wel verlenen voor het aanleveren van informatie.
Gr. Martijn
-
Ik ook heb stadsverwarming van Ista.
Heb een appartement en heb alleen de woonkamer aanstaan en de keuken en de rest van der slaapkamers niet(3 slaapkamers).
Nu heb ik dit jaar 27.75 eenheden verbruikt over de periode Juli 2007 t/m Juli 2008, de 27.75 eenheden zijn 17 eenheden voor de woonkamer 5 eenheden voor de keuken, de rest van radiatoren staat nooit aan maar wel een extra verbruik van 5.75 eenhden terwijl ik die nooit gebruik.
Nu komt het, voor 27.75 eenhden moet ik betalen 1332 euro, ik vindt dat enorm veel voor alleen 2 radiatoren die je alleen maar gebruikt max 6 maanden p jaar, en ik ook heb radiatorkranen erop laten
plaatsen.
Per eenheid kost het iets van 33 euro dan waarschijnlijk ex btw en dan komt er nog eens vastrect oid overheen, totaal in iedergeval dertienhonderdtweendertigeuro
Ik ben zeker als ik normale cv blokverwarming had dat ik niet meer dan 1000 euro verstookt zou hebben.
Is het niet zo, heb eens gelezen dat stadsverwarming niet duurder mag zijn dan cv verwarming via een cv ketel?.
Wie kan hier iets over zeggen, of mij er mee helpen, want vindt dat bedrag absurt hoog voor het aantal verbruikte eenheden(krijg ook elk jaar nieuwe verschillende kleuren verdampingsbuisjes)
Heb een appartement en heb alleen de woonkamer aanstaan en de keuken en de rest van der slaapkamers niet(3 slaapkamers).
Nu heb ik dit jaar 27.75 eenheden verbruikt over de periode Juli 2007 t/m Juli 2008, de 27.75 eenheden zijn 17 eenheden voor de woonkamer 5 eenheden voor de keuken, de rest van radiatoren staat nooit aan maar wel een extra verbruik van 5.75 eenhden terwijl ik die nooit gebruik.
Nu komt het, voor 27.75 eenhden moet ik betalen 1332 euro, ik vindt dat enorm veel voor alleen 2 radiatoren die je alleen maar gebruikt max 6 maanden p jaar, en ik ook heb radiatorkranen erop laten
plaatsen.
Per eenheid kost het iets van 33 euro dan waarschijnlijk ex btw en dan komt er nog eens vastrect oid overheen, totaal in iedergeval dertienhonderdtweendertigeuro
Ik ben zeker als ik normale cv blokverwarming had dat ik niet meer dan 1000 euro verstookt zou hebben.
Is het niet zo, heb eens gelezen dat stadsverwarming niet duurder mag zijn dan cv verwarming via een cv ketel?.
Wie kan hier iets over zeggen, of mij er mee helpen, want vindt dat bedrag absurt hoog voor het aantal verbruikte eenheden(krijg ook elk jaar nieuwe verschillende kleuren verdampingsbuisjes)
Het lijkt er op dat Radar binnenkort aan dit probleem speciale aandacht gaat besteden. Ze hebben een oproep geplaatst op hun website.
Zie: http://www.trosradar.nl/470/
Ik zou zeggen als de sodemieter invullen
Zie: http://www.trosradar.nl/470/
Ik zou zeggen als de sodemieter invullen
Ik woon in een appartementsgebouw (Gent, België). De eindafrekening voor verwarming met aardagas van Ista is enorm veel opgeslaan ten opzichte van vorig jaar. De eenheidsprijs voor de verwarmingskosten is 0,98640459 (vorig jaar: 0,54894000). De eenheidsprijs voor de vaste kosten verwarming is 2,25400423 (vorig jaar: 1,35897897). Ik heb samen met een bewoner een brief opgesteld die wij aangetekend gaan versturen naar ISTA waarin we vragen naar een gedetailleerde uiteenzetting van deze prijsverhogingen. Doch had ik graag geweten of iemand op de hoogte is van de juistheid van deze eenheidsprijzen of op welke manier wij dit zelf kunnen controleren en dit daar wij geen vertrouwen hebben in ISTA (de bewoners - o.a. ik ook - die vorig jaar teveel aan voorschotten hebben betaald hebben deze nog steeds niet ontvangen). Ik zou eventueel met enkele bewoners naar de rechtbank gaan, maar dan is het van belang dat wij heel goed geïnformeerd zijn.
met vriendelijke groeten
met vriendelijke groeten