LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone = PROBLEMEN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mr_o
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2008 11:08

Vodafone = PROBLEMEN

Ongelezen bericht door mr_o »

L.s.,

Ook ik ben slachtoffer geworden van het "nieuwe" klantsysteem van Vodafone. Als zelfstandige heb ik 2 abonnenmenten bij Vodafone.

Gemiddeld liggen mijn maandelijkse kosten rond de 200 euro. In augustus begon het probleem. Ik ontving een factuur voor de lieve som van 545 euro. Na eerst een de medewerker te hebben aangesproken van wie dit nummer was heb ik contact gezocht met de servicedesk van Vodafone.

Ik kreeg te horen dat er een nieuw klantsysteem in gebruik was genomen en dat hier nogal wat problemen mee waren. Nu vind ik dat best, maar als men zonder vooraankondiging en zonder goed getest te hebben geld gaat incasseren van iemands rekening schiet dat in het verkeerde keelgat. Enfin, beterschap werd beloofd en men zou het goedmaken met een creditnota.

In plaats van een creditnota ontving ik de volgende maand gewoon een factuur waarin dezelfde fout werd gemaakt. Ik belde dus op hoge poten weer met de servicedesk met de vraag hoe dit in godsnaam mogelijk was. Weer hetzelfde liedje. Ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik toch echt al 4 jaar klant ben en dat mijn bedrijfje aan het groeien is en dat ik voor het volgende jaar extra abonnementen zal gaan afsluiten. En dat het dus onbegrijpelijk is dat men mij als klant op deze wijze behandelt.

Een week later, nog geen reactie niks. Mijn bloed begon zoetjes aan te koken en belde nogmaals met de service desk. "Nee meneer de aan de creditnota wordt gewerkt, heb nog even geduld". Er kon niet eens een excuus af en de opmerking dat ik mijn heil ergens anders zou gaan zoeken werd afgedaan met "ja meneer, daar staat u vrij in.."

Weer een week later kreeg ontving ik post van de vodafone. Voor het openen van de enveloppe dacht ik nog dat alles nu wel goed zou zitten. Nee dus! Geen nette brief met excuses, maar een droge creditnota voor het bedrag van.. 189 euro!!

Onbegrijpelijk! Hoe kan het zijn dat een bedrijf wat fouten maakt, niet eens de moeite neemt om deze afdoende op te lossen. Weer bellen natuurlijk. "Nee meneer, dit was de eerste credit nota, er zal er spoedig nog een volgen". Ik heb het dus, te goed van vertrouwen, nog maar even afgewacht. Natuurlijk ontving ik weer gewoon de factuur van oktober, welke gelukkig wel klopte.

Natuurlijk hoorde ik weer niets, dus ik nam nogamaals contact op met de servicedesk. Natuurlijk niet op vriendelijke toon en ik gaf duidelijk te kennen dat een van mijn abonnementen in december afloopt en dat ik geenzins van plan was om deze te verlengen. Natuurlijk kreeg ik weer te horen dat ik nog een 2e creditnota zou ontvangen. Omdat ik hiermee geen genoegen nam, heb ik bij iedere contact mogelijkheid welke ik kon vinden, mijn beklag gedaan. Uitwindelijk kreeg ik zelfs nog antwoord, en wel het volgende:

"Uit controle van uw gegevens blijkt dat er reeds een creditering is doorgevoerd. U heeft hier ook een creditnota van ontvangen.
Een speciaal getraind team heeft uw rekeningen uitgebreid onderzocht en heeft, aan de hand van hun berekeningen, het bedrag van 189,09 euro exclusief btw vastgesteld als zijnde uw rechtmatige creditering.
Deze creditering is met de incasso van uw rekening van september verrekend. Dit kunt u controleren aan de hand van uw bankafschriften.

Excuses voor alle ongemak."


Natuurlijk explodeerde ik hierdoor. Wat een stelletje prutsers daar!
Ik belde dus nog maar weer eens. Ditmaal met de vraag hoe ze denken de verstoorde klantrelatie enigszins te verbeteren. Het antwoord luidde als volgt:
"Meneer, dit is wat ik van de desbetreffende afdeleing te horen heb gekregen en meer kan ik er niet aan doen.." Ik heb toen duidelijk aangegeven dat ik klaar was met Vodafone en dat ik mijn abonnementen dus niet ga verlengen. Omdat ik het hierbij niet wilde laten zitten vroeg ik waar ik met mijn klacht naartoe moest.

Ik kreeg een emailadres: [email protected]. Ik stuur dus een mail op hoge poten naar dat betreffende adres en ik krijg het volgende automatisch antwoord:
"Dit e-mail adres is alleen voor intern gebruik.
Uw vraag zal dan ook niet in behandeling genomen worden.

Voor vragen kunt u terecht bij Vodafone klantenservice.
Daar staan onze adviseurs u graag te woord voor al uw vragen"
.

Ongeloofelijk!!! Wat is dit voor een organisatie???!!
Ik heb dus bij iedere contact mogelijkheid welke ik kon vinden, mijn beklag gedaan.

Het antwoord was zo triest, dat het grappig werd:
"Ik heb uw brief doorgestuurd naar de betreffende afdeling.
Houdt u er rekening mee dat u binnen 30 dagen een reactie zal ontvangen."

Voor de volledigheid, over 30 dagen ben ik dus geen klant meer van ze..

Dat was dus gisteren. Ik kan maar 1 ding zeggen: Ga als ondernemer vooral niet met vodafone in zee. Zelfs als je al 4 jaar klant bent gaat men op deze manier met u om. Of u nu veel belt of weinig. Daarnaast interesseert het kennelijk niet dat u een klant bent.

Dat ik geen zaken meer wil doen met de vodafone lijkt me evident. Ik ben wel benieuwd hoe de zaken zich verder zullen ontwikkelen. Daarvan zal ik dit forum in ieder geval van op de hoogte stellen.

mr_o
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2008 11:08

Re: Vodafone = PROBLEMEN

Ongelezen bericht door mr_o »

Inmiddels heb ik contact met de T-Mobile opgenomen. Allervriendelijkst en ze zullen mij een nette aanbieding doen.

Ik houd dit forum verder op de hoogte.

Mirage
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 okt 2008 13:23

Re: Vodafone = PROBLEMEN

Ongelezen bericht door Mirage »

mr_o

Stuur in elk geval een bondig mailtje naar radar.
Hoe meer mail ze krijgen hoe groter de kans dat zij er iets mee gaan doen.
Het is mij overigens een raadsel waarom dat nog niet gebeurd is. Hoeveel klachten moeten er in hemelsnaam binnen komen over een bedrijf voordat radar er mee aan de slag gaat?!

Gesloten