LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mega-NPB bv te Almelo

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
botep

Mega-NPB bv te Almelo

Ongelezen bericht door botep »

Helaas hebben wij via deze projectontwikkelaar een woning gekocht, mijn vraag is zijn er meer mensen met slechte ervaring met dit bedrijf???

Groetnis

12Peter12

Re: Mega-NPB bv te Almelo

Ongelezen bericht door 12Peter12 »

Wat is jouw ervaring met dit bedrijf dan?

botep

Ongelezen bericht door botep »

Ze beloven heldere afspraken, niks van dat alles wordt waar gemaakt, helemaal niks. Wij moesten overal achter aan. Eerst werd de bouw 3 maanden uitgsteld zonder ons iets te laten weten, dit terwijl Mega met het bouwbedrijf aan het ruzieen waren over wel of geen heipalen/bak.

Dit is slechts het begin, ik zou zeggen wees voorzichtig eer je met hen begint want er zitten nog al wat addertjes onder het gras, wil je meer dingen horen? mail me maar.

groet,
B

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het is wel zaak dat u de aannemer lik op stuk geeft en kort houdt anders nemen ze als ze de kans schoon zien een loopje met je.
Heipalen is beter!

Tim24

Ongelezen bericht door Tim24 »

Ik heb ook problemen met Mega NPB. Ik kom graag in contact met de andere personen die eveneens problemen hebben.

bert0570

Ongelezen bericht door bert0570 »

Het schiet niet erg op in Deventer he!

GottfriedJulius

Ongelezen bericht door GottfriedJulius »

Met onze 3 vorige nieuwbouw huizen hadden we goede tot zeer goede ervaringen met projectontwikkelaars/bouwers. Maar wat we met MEGA-NPB uit Almelo hebben meegemaakt tart elke beschrijving!
Nadat we het koopcontract hadden getekend, ook getekend door MEGA-NPB, met daarin de uitdrukkelijke voorwaarde dat er voor een bepaalde datum zou worden begonnen, gebeurde er maanden helemaal niets!!! Zelfs geen bericht waarom! Zijn we zelf maar gaan informeren, kregen we steeds verschillende antwoorden....... maanden later werd er eindelijk begonnen. Men deed gewoon een beroep op de "opschortende voorwaarden". Alsof er geen handtekeningen waren gezet.
Ook m.b.t. de z.g. projectleverancier(s) staat er in het contract van MEGA-NPB "u ontvangt via de aannemer een offerte voor de kosten en evt. bijkomende werkzaamheden".
En daar zit 'm de kneep, er bleek ons dat er steeds gewoon zonder bijkomende werkzaamheden zo'n 30% !!!! bovenop gerekend wordt. ZONDER ER IETS VOOR TE DOEN !!
De directeur van MEGA-NPB, dhr. Willy Welles bevestigde mij telefonisch e.e.a. doodleuk: "U hoeft het niet te doen..........." waren z'n woorden.
Er werd totaal niet doorgewerkt, soms gewoon weken niet.
Stopcontacten waar je extra voor moet betalen terwijl ze gewoon in het contract staan, verkeerd berekende radiatoren enz., enz.
5 verschillende verkoopmanagers werkten er aan ons project( de één na de andere vertrok) , uitermate slechte communicatie, geen uitvoerder !!!, tot 2x toe verkeerd uitgezette piket paaltjes bij het uitzetten van onze kavel bij oplevering, een heel vies huis bij oplevering, enfin teveel om op te noemen.
Het heeft ons duizenden euro's extra gekost en van MEGA-NPB nog geen woord van "sorry".... geen bloemetje bij oplevering.

Ik zou het wel weten als ik de keuze had tussen een huis dat ik kon kopen van MEGA-NPB of een ander bedrijf............

Rick Blok

Ongelezen bericht door Rick Blok »

Voordat ik mijn huis van mega-npb kocht heb ik een paar slechte berichten gelezen over deze projectontwikkelaar. Onlangs is mijn woning opgeleverd. Ik moet zeggen probleemloos en tijdig. Ik vond dat ik dat toch even moest laten weten.

GottfriedJulius

Interessant ! Het ware aardig om te vermelden welk project het was. Ons project stond in Sint Annaparochie-Friesland.
Onze ervaringen deel ik met 4 andere gezinnen. We hebben inmiddels ons huis kunnen verkopen en hopen nooit meer van dergelijke ervaringen mee te maken.

Juul

Dennis en Sofie

Ongelezen bericht door Dennis en Sofie »

Wij hebben ook erg veel problemen momenteel met Mega. Op ons nieuwbouwhuis dat voor 3/4 is gebouwd heeft de bouwmaatschappij retentierecht uitgevoerd. Mega schijnt bepaalde rekeningen niet te voldoen en dit gaat naar hore zeggen om een ontzettend groot bedrag. Dit schijnt ook landelijk te zijn. Veel reactie krijgen we niet van mega en ook de informatie hieromtrent is bar slecht. We blijven net als vele mede lotgenoten nu een periode in onzekerheid zitten.

GottfriedJulius

Dennis en Sofie,

jullie verhaal verbaast mij niets. Waar is jullie woning? Je hebt hierboven kunnen lezen hoe wij over het bedrijf van "coureur" Willy Welles, te weten MEGA-NPB denken.
Ik wens jullie ongeloofelijk veel sterkte toe!
Ga maar eens Googlen dan vind je veel interessante stukken over dat bedrijf en z'n directeur.

Juul

bdi

Ongelezen bericht door bdi »

Ik zag vandaag dat Van Dijk bouw uit Hardenberg ook het retentierecht heeft uitgevoerd met betrekking tot de bouw van 11 villa's in Deventer. Ook een project van MEGA NPB.

Een ander project van ze in Deventer, 20 vrijstaande woningen in de verkoop bij Bieze uit Twello (ook al zo'n boef) gaat ook crescendo. Ze zijn nu ruim 2 jaar bezig, en nog steeds aan het metselen en geen enkele woning af. Laat staan dat er ook maar één verkocht is.

MEGA NPB is een hoofdpijndossier voor elke gemeente waar ze in werken.

GottfriedJulius

Maar dat ligt dan wel aan de desbetreffende Gemeenten en haar ambtenaren, die gewoon niet zo "slim" zijn als de projectontwikkelaar. En het ook wel goed vinden zo.
Over de bouw van ons huis bij deze projectontwikkelaar heb ik een dossier van 60 ! pagina's met foto's documenten en al. Ze zijn nooit "thuis" met klachten en komen alleen in beweging als je dreigt met juridische stappen en dan nog. En dan wentelen ze alles af op de daadwerkelijke bouwer en die kan er weer voor opdraaien.

Nee, nooit MEGA-NPB meer voor ons

kijk hier ook maar eens :

http://www.woutervankouwen.nl/weblogbericht.asp?ID=272

Milica

Ongelezen bericht door Milica »

Ook op onze woning zit retentierecht van van dijk bouw,
Momenteel wordt er nog wel gewerkt, en naar verluid gaat eind deze week het retentierecht er af??

Even afwachten nog deze week, anders is het misschien wel wijsheid om met elkaar actie te ondernemen.

Wij houden ons aanbevolen voor reacties.

Groet,
Milica

GottfriedJulius

Maar wat ik nu mis is waar , in welke plaats dit alles plaats vind.

Maar hoe dan ook sterkte!

Even nog geen naam

Ongelezen bericht door Even nog geen naam »

Ook wij hebben een huis gekocht via MEGA-NPB en tot nu toe ervaren we het als een zeer starre organisatie. De verkoopbegeleiding heeft totaal geen zeggenschap en kan bijna nooit duidelijkheid geven. Alles moet worden nagevraagd. Het schiet niet op. Ook bij de offertes worden er mega... ze doen hun naam eer aan... hoge bedragen opgevoerd. We zijn zeer benieuwd naar ervaringen van anderen. Hebben jullie nog goede tips die we kunnen meenemen? De bouw van ons huis staat namelijk nog in de startblokken. Achteraf weet ik niet wat we gedaan zouden hebben als we dit hadden geweten...! :twisted: Alle tips zijn welkom!

GottfriedJulius

Voor tips zie mijn verhaal hierboven. Mijn dossier van 60 pagina's met foto's en video is zoooooo lang.

Gelukkig hebben wij ons huis alweer kunnen verkopen en wonen nu tot volle tevredenheid ergens anders.

Waar willen jullie gaan wonen?

Enfin,

Sterkte ermee. En let goed op!

nieuwe_inwoner_Houten

Ongelezen bericht door nieuwe_inwoner_Houten »

Eervaring tot nu toe is redelijk, wel veel uitzoeken en er veel achteraan zitten. De bouwkwaliteit kan (veel) beter.

Mekootje

Ongelezen bericht door Mekootje »

Er is een nieuwbouw-project bezig in Emmen. Deze nieuwbouw-project wordt gedaan door Megahom (Mega-npb). Wij zijn zeer geinteresseerd in het kopen van een nieuwbouwwoning betreffende dit project. Kan iemand mij helpen waar ik op moet letten voordat ik een contract ga tekenen met Megahome.

Mekootje

enrico123

Ongelezen bericht door enrico123 »

Wij zitten te wachten op onze woning van mega home project delflanden Oplevering 5 maanden later dan geplanned nu moeten ze volgens stiwoga contract de boete gaan betalen je raad het al liegen bedriegen :twisted: en je in alle bochten wringen om er onderuit te komen een grote criminele bende en dit duurt maar voort Stiwoga ingeschakeld alsmede rechtsbijstand, klacht gestuurd naar directie enz. mijn gratis tip koop nooit of te nimmer een woning van mega home.
mensen die ook deze problemen hebben mogen mij bellen ik kan alles bewijzen.

Gesloten