LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon probleem

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
lalique1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2008 21:45

Nuon probleem

Ongelezen bericht door lalique1969 »

Goedenavond allemaal,

Ik heb een probleem met de nuon (en met mij velen heb ik gelezen).

Vorig jaar heb ik een eindafrekening gekregen van 2000 euro. Omdat ik dit toch wel enorm hoog vond heb ik hier bezwaar tegen ingedient. Echter bleef het heel stil, na nog een keer een brief gestuurd te hebben kreeg ik doodleuk een kaartje in de bus met aankondiging tot afsluiting.

De man heb ik gebeld en vertelde mij dat er direct geld op tafel moest komen of anders zou ik afgesloten worden. Ik heb een gedeelte kunnen betalen en de rest kon ik afbetalen, maar dat moest in termijnen van 280 euro per maand. Dit heb ik een aantal maanden volgehouden, maar dat was niet te doen.

Wederom een brief geschreven dat ik graag minder wilde aflossen omdat een termijn bedrag van 200 euro en een afbetaling van 280 euro niet te was. Wederom niets gehoord.

Na een tijdje een dame van Nuon aan de telefoon gehad, probleem uitgelegd en aangegeven dat ik mijn termijnbedrag had betaald en 100 euro had overgemaakt om toch maar iets af te betalen. Ook de situatie uitgelegd dat ik een alleenstaande moeder ben en dus heel hard werk voor me geld. Geen probleem zei ze, zolang ik maar bleef betalen.

Maar nu moet ik voor morgen 12 uur alles toch in 1 keer betalen.

Nu heb ik op de site van Nuon gelezen dat ze mensen die bereid zijn om schulphulp te accepteren niet afsluiten en dat ze dit aan hun klanten aanbieden. Dit is bij mij dus niet gebeurd terwijl ik daartoe best bereid ben. Het is namelijk niet zo dat ik niet wil betalen, maar niet zoveel inene kan betalen. En laten we wel wezen een termijnbedrag van 200 euro en een afbetaling van 100 euro per maand is toch heel redelijk dacht ik.

Inmiddels heb ik mij aangemeld voor de schuldhulpverlening en Nuon op de hoogte gesteld. Echter ik moet morgen werken en ik ben toch bang dat ze me gaan afsluiten. Kunnen ze dat zomaar doen, terwijl ik toch tot een hoop bereid ben?

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nuon probleem

Ongelezen bericht door jsp »

Een termijnbedrag van 200 euro en een afbetaling van 100 euro per maand is toch heel redelijk dacht ik.
Ik vind het onredelijk! 300 euro per maand is belachelijk veel als je geen heel hoog inkomen hebt.

Een eindafrekening van 2000 euro over 1 jaar bijbetalen is trouwens ook wel erg veel. Weet u zeker dat die afrekening klopt? Kwam dit bedrag zo maar uit de lucht vallen, of waren er voordien misschien al betalingsproblemen die al wat langer spelen?
Ook de situatie uitgelegd dat ik een alleenstaande moeder ben en dus heel hard werk voor me geld.
Er zijn veel mensen die hard werken voor hun geld. Dat is voor energiebedrijven doorgaans geen reden om verbruikte energie niet in rekening te brengen.

Maar misschien kan 'de Nuon Medewerker' in uw geval nog bijtijds bemiddelen en afsluiting voorkomen. Ik hoop het voor u, sterkte.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Nuon probleem

Ongelezen bericht door Oblomova »

Ook verandering van energieleverancier blijft veel problemen geven!!!

Enige tijd geleden was er in het journaal een bericht over Gaslicht.com, die liet weten hoe je makkelijk kunt overstappen naar een andere energiemaatschappij. Ook de energiemaatschappijen zelf deden eraan mee dat het een fluitje van een cent was.

Nadat ik me heb aangemeld bij Nuon, o.a. vanwege de lijst op de site van Gaslicht met de voordeligste aanbieders, is Nuon daarop inmiddels gezakt van de 1ste naar de 5e plaats.

Nuon zou ook alles regelen, ik hoefde niets te doen, maar ik heb na een brief met de datum waarop het zou worden overgezet, er niets meer over gehoord via de post, moest er zelf achteraan dat ik de meterstanden kon insturen (heb daarvoor niet het aangekondige formulier gekregen) en krijg wel weer een rekening van de oude aanbieder Eneco, die mijn maandrekening met 78% verhoogt zonder uitleg terwijl ik juist geen ijskast en verwarming heb gebruikt om geen excuus te geven voor een hoge eindafrekening.
En nu moet ik dus ook gaan vechten om de ene buiten de deur te houden en de andere aan te sporen tot actie, met telefoonkosten die voor mijn rekening komen, want op e-mails wordt niet, laat of foutief gereageerd.

Het leek allemaal zo makkelijk volgens Gaslicht en zou dat natuurlijk ook moeten zijn, maar ik heb er alleen maar problemen van gekregen waar ik nu middenin zit met een oude leverancier die tot afpersen overgaat en een nieuwe die niets meer van zich laat horen (ook niet na een herhaalde e-mails), terwijl de energiemaatschappijen constant hun tarieven wijzigen.

Ik ben het ook heel zat om door grote bedrijven zo getiranniseerd te kunnen worden. Daar zou eens een eind aan moeten komen!!!

Gesloten