LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dit kan toch niet?!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
chan
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2006 18:28

Dit kan toch niet?!

Ongelezen bericht door chan »

Waar ik me al een paar jaar over verbaas is dat sinds de invoering van het nieuwe ziektekostenverzekeringssysteem niemand protesteerd. In de politiek is er niemand die voor onze belangen opkomt en ook onder de burgers vind ik geen verzet. Vreemd want het is veel duurder geworden en het blijft maar stijgen. Dit jaar is er weer iets nieuws verzonnen, het eigen risico. Dit betekent dat je bovenop je dure premie nog een 150,- pp betaald! En de service wordt steeds minder. Er is maar een groep die er beter van wordt en dat zijn de zorgverzekeraars. Ik ben bang dat we hier Amerikaanse toestanden krijgen en dat moeten we echt niet willen. Kan er iets aan gedaan worden? Zo ja, wie moet dit dan doen?

Mar1974
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2008 19:24

Re: Dit kan toch niet?!

Ongelezen bericht door Mar1974 »

Ik ben het volledig met je eens, en met mij vele Nederlanders, denk ik. Ik denk ook best dat mensen ertegen in opstand willen komen (ik in ieder geval wel), maar dat niemand echt weet waar te beginnen.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Dit kan toch niet?!

Ongelezen bericht door cossie300 »

Gewoon dat eigen risico niet betalen. Bij mij is niks te halen dus ze zien maar wat ze er mee doen.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: Dit kan toch niet?!

Ongelezen bericht door bushalte »

Ik ben het ook eens over de invoering van de "partikuliere verzekering"

Diegene die hierovr gn, ministers, zitten lekker lang uit op de bank met een toastje kaviaar.... is toch zo?
Gaan ze nog 2 miljard, 4 miljard en 700 miljoen uitgeven aan banken ivm de crisiss.

Nee ik heb er ook vandaag over nagedacht, 1200 per jaar aan zorgverzekeringen waar je maar 5 of 8 keer van gebruik van maakt.
Tsjaa, ik kan wel doorgaan maar dan dwalen we af naar een ander onderwerp.

Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Re: Dit kan toch niet?!

Ongelezen bericht door Rik1970 »

De mensen die vroeger particulier verzekerd waren die gingen vaak niet naar de dokter uit angst voor kosten.
Nu lopen ze de deur plat en met de uitgebreid aanvullende verzekeringen zetten ze de ene kroon na de andere.
Ze lachen in hun vuistje.
Elk jaar krijgen ze meer belasting terug op hun koophuis die steeds meer hun eigendom wordt.

De mensen die nu met moeite de ruim 100 euro per maand kunnen ophoesten blijven thuis.
Want krijgen zij een pijnstiller voorgeschreven dan moeten ze nog eens extra in de buidel tasten.

Ik ken mensen met zeer slechte ogen die geen bril meer kopen ondanks dat de ogen weer achteruit zijn gegaan.
De reden is omdat ze dan hun vakantiegeld aan de bril moeten spenderen omdat er voor hen simpelweg niet voldoende vergoed wordt.
Ook halen zij geen medicijnen omdat naast de hoge kosten nog eens extra betaald moet worden op vanalles en nog wat.

Ze betalen veel voor hun huurhuis. De huur wordt elk jaar hoger en de huursubsidie wordt steeds lager.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat het vroeger met de ziekenfonds wel goed ging en nu het ene na het andere medicijn in kosten wordt verhoogs of uit het vergoedingspakket verdwijnt.

Ik overweeg om binnenkort mijn premie helemaal niet meer te betalen!

Gesloten