Nog even over het automatisch accepteren van de nieuwe voorwaarden wanneer je alleen een deel vastklikt dus niet verhoogd of van spaar naar afllossingsvrij gaat. Je moet daar het volgende formulier voor invullen. Hierin staat volgens mij dat de voorwaarden niet veranderen. of lees ik dit verkeerd ?
In ieder geval heb ik dus alleen dit formulier ondertekend http://www.obvion.nl/filesystem/corpora ... 1-2006.pdf verder niks ik heb ook geen nieuwe voorwaarden ontvangen. Alleen een brief dat een deel nu vast is zoals vermeld in het invul formulier.
Dus zoals ik het lees mag je een deel vast zetten zonder automatisch de nieuwe voorwaarden te accepteren en zijn op mijn hypotheek nog steeds de voorwaarden geldig van 2004. Iemand die dit ook heeft gedaan en wel duidelijk een antwoord hier op weet ?
Met behulp van dit formulier kunt u doorgeven dat u een nieuwe rentevastperiode wilt vastzetten. Hebt u een
Obvion hypotheek dan kan dat voor Obvion Rentevrijheid, Obvion Variabele Rente of Rentekeuzevrijheid (= uw
lening bevindt zich in het laatste jaar van de rentevastperiode).
Hebt u een Obvion Basis hypotheek dan kan dat alleen bij Obvion Variabele Rente.
- Voor de nieuwe rentevastperiode geldt het rentepercentage dat Obvion hanteert op de datum van
ontvangst van uw schriftelijk verzoek.
- De nieuwe rentevastperiode gaat in per de eerste van de maand volgend op die waarin wij het volledig
ingevulde en ondertekende formulier hebben ontvangen.
- De eenmaal gemaakte keuze is onherroepelijk.
- Zodra wij uw aanvraag hebben verwerkt, ontvangt u een schriftelijke bevestiging van uw keuze met vermelding
van het nieuwe maandbedrag. U ontvangt geen offerte.
- Behalve wijziging van de rentevastperiode en het rentetarief blijven alle bepalingen uit de hypotheekakte van
kracht, tenzij anders is overeengekomen.
- Als het gewijzigde rentetarief gevolgen heeft voor de verschuldigde premies van een aan de lening gekoppelde
verzekering (bijvoorbeeld bij een Spaarhypotheek) dan ontvangt u het wijzigingsblad voor de polis separaat van
de betreffende verzekeraar. Dit kan wellicht enkele weken duren.