LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe vind ik wat er is gewijzigd in voorwaarden?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Cascas

Hoe vind ik wat er is gewijzigd in voorwaarden?

Ongelezen bericht door Cascas »

Ik heb Telfort, mijn provider, gemaild:

"Met ingang van 1 december 2008 wijzigt Telfort de Algemene Voorwaarden."

Dat zijn (nu) 20 pagina's kleine lettertjes.
Zou u mij svp willen meedelen wat de wijzigingen zijn.

p.s.
Overigens: Ik kan de helpdesk hier geen vraag hier stellen zonder mijn mobiel telefoonnummer in te vullen.
Wat als ik dat nu niet heb?!

Tot zover mijn email.

Want: hoe leg je twee keer 20 blz legaal gebrabbel naast elkaar? Trouwens, ik kan niet eens zien of wat NU op de site staat de oude of de nieuwe voorwaarden zijn.
Ik vind dit een vrij onfatsoenlijke gang van zaken.
Cas

TdeHond

Re: Hoe vind ik wat er is gewijzigd in voorwaarden?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als ik goed geïnformeerd ben door andere slachtoffers staan de nieuwe av op 1 december op de site.
Telfort handelt niet conform de wet:
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Cascas

Ik wil helemaal niet opzeggen (denk ik ;-)

Ik wil eerst weten wat er veranderd is!
Of veranderen gaat.

1. Ik weet nu niet wat de oude voorwaarden zijn en wat de nieuwe zijn.
2. ALS ik dat al wist, hoe kom ik dan op een REDELIJKE manier achter de veschillen?

Deze manier van doen is ofwel
Lui
Minachtend
Achterbaks iets invoeren
Stom
.... (vul in)

in ieder geval niet acceptabel.

TdeHond

2. ALS ik dat al wist, hoe kom ik dan op een REDELIJKE manier achter de veschillen?
Als Telfort zich aan de wet houdt en u daarover inhoudelijk over informeert. :wink:

Cascas

Ik heb antwoord van Telfort gekregen over de wijziging.

Quote:
De wijzigingen die plaats zullen vinden op 1 december 2008, zullen niet ten nadele zijn voor de klant. Zie algemene voorwaarde 2.5.

2.5 Telfort behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Telfort zal de Klant tenminste 30 dagen voordat deze wijziging(en) van kracht worden via een aankondiging per email op de hoogte stellen van het feit dat de wijzigingen worden gepubliceerd op de Website. Zulke wijzigingen of aanvullingen gelden ook ten aanzien van ten tijde van de wijzigingen lopende Overeenkomsten. De Klant heeft het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen vier (4) weken na de hiervoor vermelde bekendmaking indien de wijzigingen objectief ten nadele van de consument strekken.

Na 1 december zullen de nieuwe algemene voorwaarden bekend worden gemaakt op de website www.telfort.nl.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Vervelend dat ik er speciaal om moet vragen.
Waarom dit niet meteen in de mailing geschreven?

Overigens:
Dit recht om bij wijziging voorwaarden op te zeggen staat ook al in de wet, lijkt me.
Ze zeggen nu twee weken tevoren dat ze 4 weken tevoren zullen waarschuwen ;-)
De nieuwe voorwaarden zijn bij de aankondiging nog niet in te zien.
Komen pas op website wanneer ze ingaan.

Als ze minstens 4 weken tevoren bekendmaken dat ze gaan wijzigen, en je krijgt 4 weken om op te zeggen, dan moet je dus opzeggen vóórdat de voorwaarden op de site staan. :?:

TdeHond

Inderdaad, terwijl je nu niet kunt beoordelen of de wijzigingen niet ten nadele van de klant zijn en u dus ook niet conform de wet binnen de termijn kunt opzeggen per datum dat de nieuwe voorwaarden ingaan.

Blijft dat in de wet staat dat de klant op de hoogte gesteld moet worden van wat inhoudelijk in de voorwaarden gewijzigd wordt VIER weken voordat deze wijzigingen ingaan.

Ik kan me voorstellen dat als de voorwaarden gewijzigd worden ten gunste van de klant dat dit geen reden tot opzeggen is. Maar het lijkt mij dat de klant zelf tijdig moet beoordelen of dit in zijn geval daadwerkelijk zo is.

Gesloten