LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beddenreus

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
melodie

Beddenreus

Ongelezen bericht door melodie »

Vorige week zaterdag, 8-11 hebben wij een boxspring besteld bij beddenreus in almere.

Deze word geleverd in de 2de week van januari wat tevens mijn beval week is. Ondanks mijn twijfel heb ik mij toch laten overhalen tot aankoop.
Na thuis nogmaals overdacht te hebben, besloot ik binnen een week toch van de koop af te zien.

Maar dat gaat niet zo makkelijk. Ze berekenen annuleringskosten van 30% waar ik helemaal niets van af wist.
Dit is niet vermeld en staat ook nergens op de bon / op de site of in de winkel aangegeven. Ook werd mij dit niet verteld door de medewerkers.

In almere werd mij verteld om contact op te nemen met beddenreus zaandam, de bedrijfsleider. Hij was dan nog zo "coulant" om te zeggen dat ik enkel mijn aanbetaling van bijna 300 euro kwijt zou zijn als ik zou afzeggen.
Ook vond hij mijn reden van afzegging, geen geldige reden.

Ik vraag mij nu af wat mijn rechten als consument zijn. Moet ik een reden geven tot geldige afzegging? Dat zou toch helemaal niet hoeven?
en ook heb ik niet getekend voor de voorwaarden, noch heb ik deze ingezien of wist ik hier van af.

Hopelijk kan een van jullie mij helpen.

sjoegel

Re: Beddenreus

Ongelezen bericht door sjoegel »

Had je dit niet kunnen bedenken voordat je het bed kocht ? nogal dom. Ik snap dat de winkel niet blij is. Ze eerst lekker maken en dan zeggen dat het niet doorgaat ? Je bezorgt winkels zo een hoop ellende.
Als bij ons in de winkel iemand een goed verhaal heeft dan krijgen ze hun aanbetaling terug. Maar door dit verhaal voel je je als winkelier in de **** genomen en moet je gewoon annuleringskosten betalen !
Is het dan zo erg om toch dat bed te kopen ? Als je nu had gevraagd het zo snel mogelijk te laten komen omdat je moet bevallen zouden ze echt wel moeite voor je doen. Nu niet meer denk ik.

melodie

Nee, heus zo een ramp zal het ook niet zijn om dat bed te laten bezorgen. het gaat mij erom dat ik niet op de hoogte ben geweest van hun annuleringsvoorwaarden en regels.

Vaak staat in kleine lettertjes op een bon of aankoopbon de regels etc aangegeven. Zodat je weet waar je voor tekent.
Nu ik twijfel komen er ineens van alle soorten voorwaarden regels naar boven, en dat vind ik niet eerlijk.

Bovendien, wist de verkoopster dat ik twijfels had vanwege mijn beval datum. Dat was wel duidelijk maar helaas kan het bed niet eerder geleverd worden.

Niet alleen de winkelier voelt zich ge**** maar ik ook.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Voor de koop behoort de winkel je de kleine lettertjes te overhandigen, het is vervolgens eigen verantwoording om ze dan te lezen.

Indien de kleine lettertjes niet vooraf overhandigd zijn (en niet op achterkant koopbon staan, met zeer duidelijke verwijzing aan voorkant), dan heb je weldegelijk een punt.
Juridisch kan je dan succesvol stellen dat het betreffende punt in de voorwaarden voor jouw niet van toepassing is.
Echter, ook dan nog geldt de wet, volgens welke de winkel recht heeft op schadevergoeding bij niet uitvoeren van een overeenkomst.

Kun je niet gewoon een ander bed daar uitzoeken met kortere levertijd?

melodie

Bedankt voor de tip! Misschien is dit wel een goede oplossing voor de winkel en voor mij.
( om een ander bed uit te zoeken )

Het is echt niet dat ik beddenreus een loer wil draaien, maar iederen heeft wel eens twijfel gehad over een aankoop toch?

En dan vind ik het echt jammer dat je dan op zo een manier op de feiten word gedrukt terwijl dit te voorkomen is door simpelweg een bon af te drukken met de voorwaarden op de achterkant.
( wat meestal ook het geval is bij grote aankopen in dit soort grote winkels )

Gesloten