Hallo,
Mijn dochter heeft op 18 maart jl. een pup gekocht in Belgie. De pup is geboren op 1 januarie 2008. De fokker vertelde dat de pup kerngezond was en ook de ouders van de pup kenden (deze waren niet aanwezig tentijde van de koop). De dierenarts kwam om de pup na te kijken en heeft de inenting gegeven (nobivac dhppi) en ook hij concludeerde dat de pup gezond was en mee mocht naar huis.
De pup moest na 3 dagen naar de dierenarts omdat hij ziek was. Hij at en dronk niet en had last van diaree. De kosten waren toen 288 euro. Op advies van de dierenarts is er gebeld met de fokker om te zeggen dat de pup giardia had een deel van de kosten terug moest betalen.
Natuurlijk moet tot op heden het bedrag nog worden overgemaakt en de fokker was hier over erg boos. Er was niet normaal met hem te praten. Nu 8 maanden verder is er geconstateerd dat de pup calve legg perthes heeft. Ook nu weer met de fokker gesproken en hij vertelde dat het niet mogelijk is dat de pup calve heeft want de ouders zijn kern gezond. Na navraag bij een andere koper van een pup uit het zelfde nest blijkt dat de fokker niet zelf fokt maar ze ergens anders vandaan haalt. Ook de andere pup is ziek geweest.
Onze vraag is : Is er een kans om deze fokker aan te pakken en zouden eventuele kosten kunnen worden terug gehaald.
Is er juridisch iets aan te doen??
Met vriendelijke groeten,
Schoffie te Delft
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Chihuahua handel in Belgie
-
Re: Chihuahua handel in Belgie
hoe heette de fokker waar je het hondje vandaan hebt?
Niet toevallig brands of bruurs?
Ik heb mijn verhaal ook bij forums gezet in de hoop om ook wat tegen de fokker te doen waar ik mijn hondje heb gekocht.
mijn hondje is gekocht in arendonk, bij dhr brands.
en die bleek achteraf bruurs te heten.
Niet toevallig brands of bruurs?
Ik heb mijn verhaal ook bij forums gezet in de hoop om ook wat tegen de fokker te doen waar ik mijn hondje heb gekocht.
mijn hondje is gekocht in arendonk, bij dhr brands.
en die bleek achteraf bruurs te heten.
Re: Chihuahua handel in Belgie
De fokker heet Piperno te Oost Ham (Limburg) te Belgie
Met deze man is echt niet te praten. Alle gesprekken zijn opgenomen als bewijs. De vraag is of een jurist hier iets mee kan.
Met deze man is echt niet te praten. Alle gesprekken zijn opgenomen als bewijs. De vraag is of een jurist hier iets mee kan.