LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lening of Hypotheek?????

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Tosca
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:17

Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door Tosca »

De spotjes toch ook de hele dag, frisia, gelinck, postkrediet enz enz :evil: :evil: :evil:

ik krijg er werkelijk de kots van :oops:

in het gesprek over een 2e hypotheek om kozijnen te laten plaatsen en een oudere lening over te nemen, dachten we alles duidelijk verstaan te hebben. Echter nu betaal ik meer veel meer dan ik dacht. heb nog een verzekering afgesloten ook voor arbeidsongeschiktheid enzo moest je ineens betalen. heb je nog een levensverzekering ook(als ik nu snap wat er allemaal ligt??) en blijkt achteraf alles een doorlopend krediet te zijn, betaal ik alleen maar rente en los ik niets af daarbij wilde ik iets lenen van €18.000 blijk ik nu een krediet van bijna €34000 te hebben en waarom?? je denkt je heb iemand voor je zitten die weet waar ie mee bezig is(uiteindelijk dus wel voor zichzelf) is te vertrouwen. wordt je gewoon belazerd.
:roll: Wie kan mij helpen uit deze ellende te komen?
:oops: :oops:

ik heb een kredietrekening via het administratiekantoor de perelaer contract via DSB financieringen met als adviseur frisia financieringen!
Laatst gewijzigd door Tosca op 19 sep 2003 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door SJZ »

Van welke organisatie is deze offerte?

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door Albert »

Hopelijk heb je een rechtsbijstands-verzekering. Zo niet ga dan langs een buro voor rechtshulp. Aan een arbeidsongeschiktheids-verzekering heb je niets met deze nieuwe maatregelen van de regering.

Ik ben juridisch niet op de hoogte maar misschien is er dwaling in het spel. Lijkt me wel als je met een doorloop-krediet wordt afgescheept.

Succes,

Albert.

Jean
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jul 2003 09:43

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door Jean »

Hai Tosca,

Ik heb geprobeerd jouw verhaal te doorgronden maar begrijp iets niet.

Je zegt dat je niets aflost en alleen maar rente betaald en dat je een DK zou hebben.

Even duidelijk: bij een DK los je wel degelijk af maar in een annuiteit, ofwel gedurende een bepaalde looptijd een bepaald bedrag die elke maand gelijk is.

Je hebt een DK van 2%, 1,5% en 1%. Meestal respectievelijk 5 jaar, 7,5 jaar en 10 jaar looptijd. Je betaalt dus het genoemde percentage over de lening. Bijvoorbeeld ? 20.000 lenen tegen 1% is dus 200 euro per maand 10 jaar lang.

Als je niet aflost heb je een rentekrediet. Alleen rente betalen...de periode kun je zo lang maken als wenselijk is. Meestal loopt hiernaast een spaarplan, leaseplan en inderdaad een AOV.

Ik wil nog even in het midden laten of een AOV overbodig is. Er zijn wel voorstellen van de regering over AO maar nog steeds niets definitief.

Ik kan je helpen als je wilt als je eerst wat duidelijker kunt zijn in wat je nu echt hebt.

Mail me eventueel op [email protected]

vriendelijke groet,

Jean

Gast

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door Gast »

het is zo dat een zogenaamde 2e hypotheek bij de tussenpersonen van de DSB bank, een hypothecair spaarkrediet is.
Je betaald een bedrag aan rente, en een bedrag aan "spaarpremie"
Die zogenaamde spaarpremie word gestord in een kapitaalpolis met een looptijd van 15 of 20 jaar,,
met het kapitaal in de polis word echter wel belegd. het is daarom ook niet zeker dat het krediet ingelost is aan het einde van de looptijd

FA
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2003 19:29

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door FA »

tja, weer een DSB slachtoffer...

Wat ze je hebben aangesmeerd is een DK-rente. Wat inhoudt dat het een aflossingvrijkrediet is (rentekrediet). De overeenkomst opzichzelf is op basis van het doorlopend krediet principe. Er is eent krediet op basis van hypothecaire dekking verstrekt (immers er staat "overeenkomst van hypothecair doorlopend krediet" op de voorzijde van je contract EN je moest naar de notaris ivm het aanvaarden van het afgeven van je huis als onderpand). Mocht het huis verkocht worden, dan dient de hypothe(e)k(en) te worden afgelost met de opbrengst van de woning. In het geval van DSB hebben ze vaak veel meer verstrekt dan de waarde van je woning. Mocht je dus tekort komen, en je gaat bijv. in een huurhuis wonen, zal DSB de rente verhogen naar 8,9% (of in die richting) en zal het maandbedrag 1,5% van de limiet gaan bedragen (of een andere optie is dat je 8,9% rente betaalt + de kapitaalverzekering).

Met andere woorden.DSB weet heel goed dat ze vaak boven de waarde woning verstrekken, en dekken zich in op het moment dat je bij verkoop woning te kort komt om het restant in te lossen. Je hebt op zo'n moment een 'normaal' doorlopend krediet met een 'marktconforme' rente en daarom is het ook als doorlopend krediet opgesteld (met hypothecaire) dekking....

De verzekeringen zijn (zoals bekend) vaak onnnodig en VEEL te duur. Zie ook het bericht met uitleg in het "banken" forumn (DSB verhaal uiteengezet).... En je zult zien hoe goed ze je voor de gek hebben gehouden. Indien je advies wenst hoor/horen ik/we het graag


groet

Kim

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door Kim »

Jean,

ik hoop niet dat het ´lifefinance´ uit je e-mailadres impliceert dat jij financieel advies geeft? Je slaat de plank namelijk he-le-maal mis. O.a. Gast heeft gelijk!

Tosca...

Via DSB (of Frisia, of Gelink, of...vul maar in...) sluit je inderdaad een rentekrediet af. Dit krediet los je na een aantal jaren af met een uitkering uit een levensverzekering (kapitaalverzekering). Daarbij komt dat DSB cs. vaak ook nog proberen een extra overlijdensrisicoverzekering én een arbeidsongeschiktheidsverzekering te slijten.

Het eerste (aflossen met een kapitaalsuitkering) is niet ongewoon. Hetzelfde doe je immers bij een aflossingsvrije hypotheek! Echter, die 2 extra verzekeringen (+ kredietkosten!) zijn overbodig en zeker niet verplicht. DSB cs. zelf zeggen dat deze verzekering ook niet verplicht zijn.. (ha!) Dus...je moet er vanaf kunnen!

Nu is het zo dat je bij levensverzekeringen niet verplicht bent te blijven betalen, tenzij de verzekering verpand is (wat bij hypotheken ed dus het geval is). Wanneer je een verzekering laat verpanden, draag je namelijk de rechten over. Wil je van een verpande verzekering af, dan zul je dus toestemming moeten vragen van de bank. Lijkt me moeilijk, in dit geval, maar de banken zelf zeggen dat deze extra verzekeringen niet verplicht zijn.

Ergo...verzamel zoveel mogelijk ´belastend´ materiaal, schrijf een brief op hoge poten en zorg dat je van die extra verzekeringen af komt (btw: die spaarverzekering is een verzekering op basis van beleggingen. Het kost (vrijwel) niets extra om daar een overlijdensverzekering aan te koppelen, waarbij een bedrag ter hoogte van de beleggingswaarde wordt uitgekeerd. Die extra overlijdensverzekering is dus sowieso niet nodig... (als ze tenminste vertrouwen hebben in de door hen aangeboden producten :wink:

Gast

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door Gast »

Via DSB (of Frisia, of Gelink, of...vul maar in...)

:x WIL JE GEEN DSB-Kantoren naast Gelink zetten? :x Gelink is een aantal jaar geleden niet voor niets afgestoten. Gelink is een grote boef.

En DSB is nog altijd wettelijk correct bezig.
En als je een rentekrediet hebt, en je wilt aflossen, dan kan dat ook! Bij alle producten (op PL na) mag je boetevrij versneld inlossen!



Daarbij komt dat DSB cs. vaak ook nog proberen een extra overlijdensrisicoverzekering én een arbeidsongeschiktheidsverzekering te slijten.
Natuurlijk mogen er verzekeringen verkocht worden, wat is daar mis mee? Ik adviseer mensen gewoon domweg te lezen, bij de WCP's, ORV's (verstrekt bij hypothecair krediet) of bij de FZP's, en KO's die verstrekt worden bij consumptief krediet (overlijdensrisicoverzekeringen) staat ALLE relevante informatie achterop. Echt Alles,.....

Gewoon lezen

Gast

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door Gast »

´DSB is NOG altijd wettelijk correct bezig.´ Inderdaad...NOG...

Zoals je zelf ook wel weet zoekt de overheid naar manieren om de praktijken van DSB cs. beter te kunnen controleren. Dus ik vraag me af hoe lang DSB nog door zal kunnen gaan met deze koppelverkoop.

Verzekeringen mogen natuurlijk verkocht worden. Waar veel mensen (en de overheid) moeite mee hebben is dat DSB cs. mensen er bijna toe dwingt om die nutteloze verzekeringen te accepteren. Andere mogelijkheden worden niet genoemd. Bovendien wordt niet duidelijk uitgelegd hoe de verzekeringen in elkaar zitten. Daarbij komt dat deze verzekeringen betaald moeten worden met koopsommen en dat die koopsommen opgenomen worden in de kredietsom. Voor een klein krediet kan iemand zo ettelijke duizenden euro´s meer kwijt zijn dan nodig is...

Ik heb zelf ooit eens een gesprek gehad met een adviseur van Frisia. Hij gaf mij geen enkele informatie mee naar huis over de verzekeringen. Ook een financiële bijsluiter heb ik niet ontvangen. Ook per post kreeg ik deze informatie niet toegezonden, hoewel ik daar wel om gevraagd heb. De hele zaak heb ik toen afgeblazen, ik breng mijn zaakjes liever onder bij een betrouwbare bank.

Misschien zullen de verkooptechnieken per adviseur verschillen. Jij vindt jezelf wel heel erg betrouwbaar...de uitzondering die de regel bevestigt? De AFM is tenslotte niet voor niets bezig met een onderzoek...

Gea

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door Gea »

Ook ik ben ooit in de leuke praatjes getrapt. Via Becam als tussen persoon hebben wij een jaar geleden onze hypotheken over gedaan naar DSB en ook een hypothecaire lening aangegaan.... Inderdaad meer dan ons huis in feite waard was! Achteraf beel dat we voor 30 jaar vooruit premie hebben betaald voor AOV hebben betaald met een totaal bedrag van zo'n 18.000 euro + een slordige 5000 euro voor WCP. Tja toen stonden we er niet zo bij stil (stom stom stom) maar na een jaar gingen we scheiden... huis moest verkocht worden en dan kom je pas achter de werkelijke feiten! Het huis is verkocht voor minder dan wij aan hyptheek bedragen open hebben staan. In paniek DSB gebeld en zij regelden keurig een akte van cessie voor ons wat betekend dat er van mijn salaris en dat van mijn ex, maandelijks een bedrag overgestord wordt om het verschil van te betalen met inderdaad een rentepercentage van 8,9%. Het koste me een hele studie om uit al de papieren rompslomp te ontdekken dat we inderdaad voor 30 jaar premies hebben vooruit betaald... Fijn dacht ik, die kunnen we dus nu mooi terug vorderen!!!! Vandaag is de akte gepasseerd bij de notaris voior de verkoop van de woning (wat ook heel voeten in aarde heet gehad omdat DSB een aantal zaken keer op keer verkeerd of niet door gaf aan de notaris. Na enorm veel frustratie, telfoontjes etc etc etc is het uiteindelijk toch goed gekomen. Dus dacht ik vandaag ook éven'te regelen dat we het teveel betaalde aan premie voor AOV en WCP terug te eisen... Mooi niet dus! Het schijnt niet afkoopbaar te zijn!!! Nu moeten we gewoon wachten tot we overlijden dan erven de kids het geld. (immers we zijn ondertussen gescheiden). In het ergste geval erven evt nieuwe partners van ons dit bedrag..... ???)Dit is dus beslist niet wat ik wil (niet dat ik mijn kinderen niks gun maar hiervoor hebben we andere verzekeringen lopen) Ik heb het geld gewoon nodig om onze restschuld bij de DSB af te kunnen betalen! Kan dit zomaar????? In de polis en keline letterjtes heb ik niet kunnen lezen dat het niet afkoopbaar zou kunnen zijn, wel was het verpand aan de hypotheek, maar die hebben we niet meer... dus wat is nu het probleem??? Tevens vind ik het als leek heel vreemd dat we in de papieren van de notaris moeten lezen dat er een hoger bedrag aan hypotheek afgelost dient te worden dan we ooit hebben afgesloten, scheelt zo'n 1000 euro. Je zou toch denken dat met het vrijgekomen levensverzekringpremie het bedrag juist iets lager zou moeten zijn. Wie o wie kan mij helpen met dit probleem? Ik als leek kom er niet meer uit en bel me suf van kastje naar de muur. Het lijkt wel of alle bedrijven (becam, Hollandswelvaren en Hollandswelvare Plus, hoge huys, de perelaer, DSB en Tadar met elkaar verstrengelt is... wordt van 1 naar de ander gestuurd..... ben compleet het overzicht kwijt waar ik moet zijn en wie waar vernatwoordelijk voor is..... HELP

perelaer

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door perelaer »

HEEL VEEL STERKTE we zijn allemaal slachtoffer van het kapitaal de MAFIA van Nederland. BANKEN verzekeringsmaatschappijen grote bedrijven hebben nu de volgende instituten in hun macht Namelijk de BKR die mag prive gegevens zomaar opslaan en beheren en de Regering die eigenlijk moet regeren die laten zich voor het karretje spannen van alle banken en verzekeraars. Overal moet aan verdiend worden over de ruggen van de werkende mensen. OPLICHTERS en ZWENDELAARS zijn alle verzekeringsmaatschappijen en banken.
HEEL VEEL STERKTE. Nog even en we zijn ingelijfd bij Amerika en zijn we een derde wereld land geworden.

Gast

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een AOW pensioen en tot mijn 75ste krijg ik geld daarna moet ik dat afbetalen. Maar ik heb geen auto wie kan mij helpen.

Jommier

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door Simon »

Perelaer,
ik denk dat u e.e.a. verkeerd ziet. De overheid trekt zich steeds meer terug. WAO, ziektewet, ANW, AOW enz, staan allemaal onder druk.
De verzekeringsmaatschappijen voorzien in een maatschappijke behoefte door hier verzekeringsoplossingen voor te creeëren. De meesten verdienen hier inderdaad geld aan, het zijn tenslotte ondernemers. Als u liever niet wilt dat een verzekeringsmaatschappij geld aan u verdient kunt u ook kiezen voor een Onderlinge Waarborg Maatschappij. De winst komt dan ten goede aan de leden.

Het BKR is opgericht door de banken. Niet om een centrale database van klantgegevens aan te kunnen maken, maar in de eerste plaats om de klant tegen zichzelf te beschermen. En op een goede tweede plaats om te weten wie er in huis wordt gehaald. Er zijn veel meer centrale databases dan alleen het BKR. Zo hebben verzekeringsmaatschappijen het Systeem Vertrouwelijke Mededelingen, waarin bijvoorbeeld fraude wordt opgenomen. Er bestaat een centrale database waarin uw legitimatiebewijzen staan geregisteerd. Zodat niemand met uw gestolen paspoort iets kan doen.

Overigens, als u niet wilt dat uw gegevens aan het BKR worden doorgegeven hoeft u maar een paar dingen niet te doen:
- Mogelijkheid om rood te staan
- Creditcard
- Lenen
- Hypotheekje regelen
- enz.

Waar wat is nu eigenlijk uw daadwerkelijke probleem met het BKR? Er zijn zeer strikte richtlijnen wanneer uw gegevens mogen worden geraadpleegd.

met vr. gr. Simon

die admie

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door die admie »

Hoi Mensen

Ik wil best kijken of ik mensen uit de **** kan helpen ik heb wel ervaring in dat wereldje

laat weten hoe ik in kontakt met jullie kan komen dan ga ik kijken voor een oplossing

groetjes
Jan

Gast

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door Gast »

Daar heb je weer zo'n colporteur :evil: Plaats een advertentie zou ik zeggen, maar niet hier zeggen dat je wilt helpen en ondertussen zakkenvullen. :shock:

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door Hollander »

Tosca opende deze discussie met de vraag:
Wie kan mij helpen uit deze ellende te komen?
Dan is het logisch dat mensen zich aan gaan bieden voor hulp. Dat was toch de vraag?

miesje
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2005 08:19

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door miesje »

Beste "die admie"

Ik wil zeker advies en hulp.
je kunt me mailen op [email protected].

Gr,
Mies

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Lening of Hypotheek?????

Ongelezen bericht door Jack747 »

Inderdaad, zo ook Jean. Uitgekotst :oops: in de Legio topics toen bleek dat hij als Spaar Select verkoper eerst mensen in grote problemen had gebracht en daarna slinks probeerde een 'oplossing' voor probleemgevallen te zoeken. Op die manier dus gewoon doorgaat met zakken vullen.

Zoek maar in de oudere Legio topics.

Nu richt Jean zijn pijlen kennelijk op andere argeloze slachtoffers. Mensen trap er niet in.... U bent gewaarschuwd :!:

groet,

Jack

Gesloten