wie heeft er hier nog meer ervaring... vanaf dat die crisis er is, dat er geld langer word vastgehouden door de banken. Mijn loon is afgelopen maand te laat gestord, terwijl ik zelf op de financiele afdeling zit en dus weet dat de betaling zeker op tijd is gedaan.
Nu heb ik ook dat ik altijd de 15e belastinggeld krijg. Voor mijn hypotheek, maar wederom heb ik het nu nog niet ontvangen.
Dit mag toch niet?
Ik hou eerlijk gezegd mijn hart vast voor de feestdagen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geld word langer vastgehouden door banken
Re: geld word langer vastgehouden door banken
Dat lijkt me logisch, de 15de is een zaterdag. Als de betaaldag in het weekend valt, dan worden de bedragen van de belastingdienst op maandag gestort. Dat is altijd zo.
Wellicht dat je salaris ook op een vaste dag van de maand wordt overgemaakt, maar dat dat dit keer ook op een vrijdag was, zodat de bijschrijving wellicht op maandag volgt. Je zou dit nog na kunnen gaan door de bijschrijvingen (en overschrijvingen) uit het verleden te bekijken.
Wellicht dat je salaris ook op een vaste dag van de maand wordt overgemaakt, maar dat dat dit keer ook op een vrijdag was, zodat de bijschrijving wellicht op maandag volgt. Je zou dit nog na kunnen gaan door de bijschrijvingen (en overschrijvingen) uit het verleden te bekijken.
ik weet niet kweenie... misschien dat ik zelf ook wel kan nadenken en dit cenario al bedacht had!!
Maar nee dit alles is niet het geval.
De 15de krijgen wij dit altijd, ook indien dit op een zaterdag valt... Al 7 jaar lang, dus wel raar dat het nu niet zo is.
En het salaris was wel op tijd betaald, ik werk zelf bij de financiele afdeling, en er werken zo'n 500 mensen bij ons... wel raar dat al deze mensen met dezelfde klachten kwamen of de betaling wel was gedaan.
En het is niet alleen mijn salaris, ook die van mijn partner, mijn moeder loopt in de ziektewet en ook die heeft te laat haar geld gekregen, mijn vader heeft later zijn salaris gekregen, allemaal toeval?
Maar nee dit alles is niet het geval.
De 15de krijgen wij dit altijd, ook indien dit op een zaterdag valt... Al 7 jaar lang, dus wel raar dat het nu niet zo is.
En het salaris was wel op tijd betaald, ik werk zelf bij de financiele afdeling, en er werken zo'n 500 mensen bij ons... wel raar dat al deze mensen met dezelfde klachten kwamen of de betaling wel was gedaan.
En het is niet alleen mijn salaris, ook die van mijn partner, mijn moeder loopt in de ziektewet en ook die heeft te laat haar geld gekregen, mijn vader heeft later zijn salaris gekregen, allemaal toeval?
Lang niet zo raar als het feit dat je blijkbaar de enige nederlander bent die het al 7 jaar ook op zaterdag krijgt. Ik denk dat je hier aan het drogredenen bent, ik geloof namelijk niet dat je van 7 jaar uit je hoofd weet op welke dagen je de teruggaaf uitbetaald hebt gekregen. Ook is de kans klein dat je voordat je hier een bericht plaatst 7 jaar aan bankafschriften hebt bekeken.De 15de krijgen wij dit altijd, ook indien dit op een zaterdag valt... Al 7 jaar lang, dus wel raar dat het nu niet zo is.
Geen toeval maar borrelpraat.En het is niet alleen mijn salaris, ook die van mijn partner, mijn moeder loopt in de ziektewet en ook die heeft te laat haar geld gekregen, mijn vader heeft later zijn salaris gekregen, allemaal toeval?
-
NewDutchie
Aangezien je op de financiële afdeling werkt kun je gemakkelijk zien welke valutadatum de afschrijving van de salarissen is geweest bij je werkgever. Kijk voor een vergelijk ook even naar een periode voor de crisis, b.v. februari 2008.
Vergelijk bovenstaande 2 valutadagen met je eigen bankafschriften en je kunt zien of je vermoedens waar zijn, of niet.
Vergelijk bovenstaande 2 valutadagen met je eigen bankafschriften en je kunt zien of je vermoedens waar zijn, of niet.