LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitbetaling

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Wece

Uitbetaling

Ongelezen bericht door Wece »

In 1999 een legio SpaarExtra contract afgesloten en loopt af op 2014 maar naar 5 jaar kun je er dagelijks mee stoppen. nu was ik door omstandigheden te laat met het versturen van de verklaring Duisenberg regeling en om financiele redenen was een advocaat te duur, dus wat moet je?....afwachten dan maar! Nu is het met deze lopende aandelenkrisis mijn (waarde) uitbetalingsbedrag in een zeer snel tempo wel heel erg gezakt op, dus nog dikkere pech. Wie kan mij vertellen als ik in een negatief bedrag komt te staan of ik dat dan zelfs aan hun moet betalen, terwijl ik ook nog steeds mijn termijnbetalingsverplichtingen heb want dan stop ik nu direct, Of ik moet afwachten en weer het risico moet nemen dat de aandelen omhoog klimmen en dat het bedrag weer stijgt... ik weet het niet! officieel loopt het 2014 af maar betaal mnd tot die tijd nog een x bedrag. Misschien heeft iemand een advies.

Piet

Re: Uitbetaling

Ongelezen bericht door Piet »

Beste Wece,

Als je het contract nu beëindigt dan verkoopt Dexia het aandelenpakket.
Of er bij het beëindigen van het contract wel of geen restschuld is, is afhankelijk van de waarde van de aandelen bij verkoop.
Als de waarde bij verkoop lager is als bij aankoop dan moet je bijbetalen.
Is de waarde hoger als bij aankoop dan krijg je dit verschil uitbetaald.
Je kunt op de website van Dexia zien wat de huidige waarde is van je contract.
Ga naar www.dexialease.nl Bovenaan staat Waardebepaling, klik op de zin daaronder.
Je kunt dan inloggen en zien hoe het er voor staat met je contract.
Je kunt ook kijken wat de Duisenberg regeling voor je betekent als je het contract nu beëindigt met verlies.
Gezien je soort contract krijg je een korting van 10 % op de restschuld.
Kijk op de Dexia site bij Vragen en antwoorden bij Wat betekent de Duisenberg regeling voor mij?
Nu beëindigen is misschien niet handig.
De beurs staat op een zeer laag punt.
Het is natuurlijk ook zo dat het koffiedik kijken is wat de beurs de komende maanden gaat doen.
Je hebt de vrijheid om het contract te beeindigen wanneer je het zelf wilt.

Succes en groeten,
Piet

Gesloten