LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekeringen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Radar »

We mogen weer kiezen voor een nieuwe zorgverzekeraar. Maar hoe vrij is die keuze eigenlijk? En is het wel de moeite waard om je extra te verzekeren voor tandartskosten?

Uitzending: maandag 17 november 2008, 20.30 uur
Herhaling: woensdag 19 november 2008, 15.25 uur

ch8ntal
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:00

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door ch8ntal »

Het werd allemaal zo mooi voorgesteld............
Iedereen kan de voor hem goedkoopste verzekering uitzoeken, ieder jaar weer opnieuw.

Mooie oplichterij...........
Ik heb een botafwijking en dus chronisch ziek.
We hadden het al voorzien en hebben gelukkig een goede verzekering gekozen op onze behoefte afgestemd.....

Maar ik kan onmogelijk naar een goedkope verzekering.
Ja theoretisch wel maar dan alleen voor de basisverzekering want voor de aanvullende verzekering (die voor mij zo belangrijk is) wordt ik never nooit niet geaccepteerd.

Al gaat mijn verzekering 1000 euro in de maand kosten..........ik kan niet naar een goedkopere.
Wordt daar ooit nog iets aan gedaan????

Aldebaran
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 dec 2007 14:14

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Aldebaran »

De Zorgverzekeringswet kan gerust als een nationale ramp beschouwd worden! De burger heeft totaal niks te kiezen: puur een kwestie van VERPLICHT betalen en... bijbetalen. En dan wordt men plotsklaps ook nog eens heel, heel gemeen gebeten door die adder onder het polisgras: blijkt het opeens te vallen onder een andere regeling, die ofwel niet meer bestaat of ook eigen bijdragen kent. Enz. Enz. BOVENDIEN lijkt de invoering samen, als een soort complot, op te trekken met...jawel 'de afschaffing van allerlei aftrekpostjes ziektekosten' voor de inkomstenbelasting 2009! Géén ramp als je geld genoeg hebt, een tragedie voor alle anderen! Ook nog toevallig een kind, die 18 jaar wordt en de vertwijfeling slaat toe!
Wie durve dit nog 'vrijheid' te noemen??

stemako
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 16:11

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door stemako »

Ik ben chronisch ziek, heb door bestraling, chemo en sjogren heel veel problemen met mijn gebit gekregen, ondanks, dat ik 4x per jaar naar de tandarts ga en mijn gebit goed verzorg.
Hoewel mijn gebit perfect in orde was, toen de nieuwe zorgverzekeringswet begon, weigeren ze mij in een hogere tandarts verzekering. Ik wil mijn eigen tanden houden, maar dat wordt langzamerhand onbetaalbaar.
Ik ben sinds 1978 verzekerd bij zilverenkruis, dus ze kunnen weten, dat ik nooit van ze geprofiteerd heb met extra onkosten.

iesvanderwerf
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 19:23

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door iesvanderwerf »

De keuzevrijheid is voor heel veel mensen snel afgelopen als de zorgverzekeraars (daartoe vrijgelaten door ons parlement) in enige omvang gaan bepalen dat medische acceptatie verplicht is. Wie dan toch overstapt zal het risico lopen dat allerlei zaken waar iets mee aan de hand is geweest en waaraan men eerder behandeld is van de aanvullende verzekering worden uitgesloten. Formeel is er dan wel vrijheid maar dan wel tegen een zeer hoge prijs (meestal eerst figuurlijk, later wellicht letterlijk)

jvanderteems
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2008 23:26

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door jvanderteems »


TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Als vergelijkingssite raad ik Zorgplanet.nl aan. Op deze site kun je heel eenvoudig in één oogopslag de verschillen tussen vier zorgverzekeraars zien (zowel premie als voorwaarden). Erg handig.

Balen trouwens dat Delta Lloyd - waar ik zit - hun aanvullende tarieven hebben verhoogd. Ik ga maar eens shoppen.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door henkgeluk »

ook ik ben me suf aan het zoeken. ik heb bovenin allemaal kronen! de tandarts vertelde me .als mijn brug het begeeft,dat dat 3000 euro kost!! niet een verzekering dekt dat! zelfs bij 1500 euro tegen 80% vergoeding ,betaal ik me blauw aan premie.terwijl ik vorig jaar ben gekeurd moet ik bij andere zorgverzekering opnieuw laten keuren! wie weet goede zorgverkeraar met goede tandarts condities!

ria m
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 21:17

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door ria m »

Onze dochter woont in Zwitserland en heeft bij Delta Lloyd een buitenlandverzekering voor de ziektekosten. Vorig jaar is de premie aardig omhoog gegaan, dit jaar is de premie verhoogd van 175 euro naar 250 euro per maand. Omdat er eigenlijk niet een goed alternatief is moet ze het accepteren.

RVO
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2008 21:15

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door RVO »

Voor een betaalbare zorgverzekering met een hoge korting
bij de Agis of De Amersfoortse adviseer ik u:

www.twentecollectief.nl/pmbeter

U kunt vrij eenvoudig een vergelijkmaken en een verzekering afsluiten met een hoge korting voor iedereen. Super makkelijk

Zelf ben ik bij de Amersfoortse verzekerd, ben heel tevreden
een uitstekende dekking met een betaalbare premie.

AvBuren
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 21:46

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door AvBuren »

De uitzending ging hoofdzakelijk over de kosten, over wel en niet accepteren en over maximale vergoedingen. Er zijn 2 belangrijke instanties die ONAFHANKELIJK elk jaar een verzekeraar uitroepen tot de 'Beste verzekeraar'. Dat werd niet aangehaald.....

Opvallend is dat dit jaar door Kiesbeter.nl en de Consumentenbond PNO Ziektekosten is uitgeroepen tot de verzekeraar met de beste service.
Wellicht is deze kleine verzekeraar een alternatief voor iedereen die problemen elders ondervindt.

A. van Buren

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Grootste ramp die de regering heeft veroorzaakt, die vette winsten verdwijnen nu naar de verzekeringen en dan naar het buitenland naar buitensporig overbetaalde bestuurders. Daaroverheen nog een dikke bonus voor het flink uitknijpen van de verzekerden aan het eind van het jaar.

TERUGDRAAIEN NAAR COLLECTIEF ZIEKENFONDS

inge bouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 21:41

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door inge bouw »

Ik heb me aangemeld op www. kieszorgverzekering.nl
De PMA zorgverzekering is ondergebracht bij Menzis en heeft een premie van 82,48 per maand. Iedereen wordt gegarandeerd geaccepteerd, ook voor tandarts. Dat kwam goed uit want ik heb binnenkort een kroon nodig.

RVO
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2008 21:15

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door RVO »

Wist u dat jongeren vanaf 1 januari 2008 de mondzorg tot hun 22e vergoed krijgen?
En dat het niet onder het eigen risico valt? Jongeren hoeven dus geen extra tandverzekering af te sluiten.

Dit geldt alleen als de verzekeraar haar orthodontie dekking niet heeft opgenomen in haar tandverzekering.
Agis en De Amersfoortse hebben de orthodontie dekking opgenomen in haar aanvullende verzekering en
niet in de tandverzekering.

Menzis heeft haar orthodontie dekking opgenomen in haar tandverzekering. Wilt u eventueel uw kinderen verzekeren
tegen orthodontie, dan zult u hiervoor een tandverzekering twee of hoger per kind moeten afsluiten.

bij www.twentecollectief.nl/pmbeter kun je gemakkelijk een vergelijk maken tussen deze verzekeraars. ze geven je een hoge korting bij deze zorgverzekeraars en zijn niet aan een
verzekering verbonden. een aanrader.

Een makkelijkvergelijk kun je vinde onder:
https://fd9.formdesk.com/aanvraag-berek ... gelijk2009

W.J.Goedegebuure
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 23:59

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door W.J.Goedegebuure »

Vanavond de uitzending gezien met daarin de voorwaarden van Delta Lloyd en de prijsverhoging. Ook wij kunnen en willen niet veranderen, en wel om een heel andere reden: als je chronisch ziek bent, veel medicatie hebt, veel naar diverse disciplines in het ziekenhuis moet, hulpmiddelen nodig hebt, enz. ben je heel blij dat deze verzekering er is. De kosten van het chronisch ziek zijn wegen niet op tegen het bedrag wat wij moeten betalen.
En wij zijn blij, dat de voorwaarden niet zijn veranderd.
W.J. Goedegebuure

MVHradar
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2008 08:30

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door MVHradar »

AUB geen paniekvoetbal maar een voorzet op maat(zeker als het als het al om zoiets belangrijk is)

Ik ben zeker een voorstander van goede en heldere informatie die zéker door overheid/zorgverzekeraars dienen gegeven te worden.

Maar dan moet degene welke een onderzoek doet (Radar in casu) wel een goed en gedegen onderzoek doen en laat staan; de feiten goed hebben.

Gister hoorde ik weer een fout in de uitzending die laat zien dat ook radar niet goed geïnformeerd is en misschien zelf geen gedegen onderzoek doet alvorens ze een uitzending uitzenden.

1- Gister (maandag, 17 november)sprak men over tandvergoedingen. Ook Ohra Zorgverzekeraar kwam hier in voor. De tandgaaf 150 zou te duur zou zijn om de volgende vergoed te krijgen: 2 x periodieke onderzoek en mondhygiëniste .
Maar als Radar goed onderzoek zou hebben gedaan dan zouden ze hebben gezien, dat er ook bij Ohra een Tand gezond 150 vergoeding is welke stukke goedkoper is en erg dicht in de buurt komt van de koste die kruidvat in rekening brengt.

SORRY MAAR ERG SLORDIG !!!

MAAR NU IETS DAT MIJNS INZIENS NOG VEEL ERGER IS:

Enkele welke geleden liet radar toe dat een deskundige(?) op tv vertelde, dat als men sowieso een aanvullende zorgverzekering zou hebben, dat men in een reisverzekering dan ook geen extra module zorgkosten in het buitenland behoefde af te sluiten en wel omdat alle kosten toch zouden vergoed worden vanuit de aanvullende zorg.

Pfff.... vertel dan ook effe in welke aanvullende zorg wil je.

Tandmodule is ook aanvullende zorg en daar wordt echt niet een operatie of gips vergoed als men een lichaamsdeel gebroken heeft.

Voorts wordt in het buitenland alleen maar vergoed de kosten welke in Nederland(onder de basisverzekering) ook zouden vergoed worden. Dus niet hetgeen valt onder de AWBZ e.d.

WEER FOUT ADVIES.

Jammer dat radar niet eerst zelf onderzoek doet in zulks belangrijke zaken en afgaat in zogenaamde deskundige. Ik hoop, dat ze voor deze deskundige adviezen niet teveel hebben betaald.

joop2
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2008 12:18

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door joop2 »

Gisteren met wat verbazing gekeken naar de uitzending, inzake het onderwerp aanvullende verzekering tandartskosten.
Men stelde dat je buiten de kosten voor cotrole en schoonmaken geen vergoeding ontvangt, en je de rest van de behandelingen zelf moet betalen.
Ik heb pas voor € 500,-- aan nieuwe vullingen gehad.
Het volledige bedrag is vergoed door Zilveren Kruis.
Ik zie dus het probleem niet.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Dit soort voorlichting kwam bij Kassa beter over het voetlicht, de zg deskundige Independer is belanghebbende, zij incasseren provisie van afgesloten verzekeringen.

Wie gaat Kruidvat nu vergelijken met een zorgverzekeraar die alle paketten aanbied ????

kittyenpaul
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:36

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door kittyenpaul »

In de uitzending van 15 nov. praat u alleen over de verhoging van de aanvullende verz. IK betaal bij CZ in 2009 75 eurocent meer premie en de vergoeding voor de opticien is 5 euro hoger. Ik vindt dat u dit ook kunt vermelden. Wat de aanvulling voor tandarts betreft praat u alleen over de halfjaarlijkse controle maar niet over andere behandelingen zoals vulingen die ook vergoed worden. Dit vind ik geen juiste berichtgeving.Ik vindt dat dit ook vermeld mag worden.

arnieparnie
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jun 2008 20:07

Re: Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door arnieparnie »

Veel onterecht geklaag bij dit item. Alles zou slechter zijn geworden door de zorgverzekeringswet. En er zouden allerlei acceptatiedrempels worden opgeworpen door verzekeraars die vervolgens hun zakken vullen.
Juist dankzij de zorgverzekeringswet wordt iedereen, hoe ziek hij of zij ook is, bij elke zorgverzekeraar geaccepteerd. Dat was in het verleden niet het geval, zeker niet voor chronisch zieken die buiten het ziekenfonds vielen.
Wat de aanvullingen betreft: er zijn zorgverzekeraars die iedereen accepteren zonder voorwaarden. Menzis is er bijvoorbeeld één, maar er zijn er meer. Wie zijn best doet kan dus ook als hij (hoge) kosten verwacht een passend pakket bij een verzekeraar vinden. Zonder de zorgverzekeringswet was dit volstrekt onmogelijk geweest.
Als Radar iets minder oppervlakkig gezocht zou hebben en verder had gekeken dan het geheel niet onafhandelijke Independer (Independer is een tussenpersoon die ontzettend veel provisie pakt en die door te sturen in de keuzecriteria mensen in de richting van verzekeraars met voor Independer de beste afspraken leidt) dan had dat ook aan de kijkers geadviseerd kunnen worden. Nu was het goedkoop, makkelijk en tendentieus/

Gesloten