LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rabobank
rabobank
Ieder jaar heeft de Rabobank iets leuks voor kleine kinderen om sparen interessant te maken, namelijk de spaardag !
Zo hadden ook mijn kinderen een spaarrekening daar lopen, hadden idd want heb vandaag de rekeneningen leeggehaald en de rekeningen op laten heven....
Waarom ?? Op de bewuste spaardag van de Rabobank hebben mijn dochters ook hun spaarpotje geleegd, natuurlijk erg druk daar dus iedereen stond netjes in de rij te wachten en zo ook wij...uiteindelijk waren we aan de beurt...
Een vriendelijke mevrouw neemt het spaarpotje over van mijn dochters en gooit 1 van de spaarpotjes leeg in de kleingeldmachine, we zagen een bedrag van 49 euro en een paar centen, ja dachten wij dat klopt dat hadden wij ook geteld , tweede spaarpotje werd leeggegooid en ook hier 49 euro en een paar centen (zat een paar cent verschil tussen die twee) de aardige mevrouw noemde beide keren netjes het bedrag wat te lezen was op het schermpje van de machine en nog een mevrouw achter de machine schreef het op en dat was dan een bewijsje dat je had gestort.....
En doordat de aardige mevrouw het bedrag had opgenoemd en wij het bedrag hadden zien staan hebben we het geschreven briefje niet gecontroleerd, dom oooh wat dom....want wat bleek ?? bij mijn oudste dochter was er zomaar opeens 20 euro minder op haar rekening bijgeboekt !! dus ipv 49 was er maar 29 bijgeboekt en dus meteen een telefoontje gepleegd naar de bank, of ik even langs wilde komen met de afschriften, en op het geschreven papiertje van de bank stond idd 29 euro ipv 49 !! het was dus gewoon verkeerd opgeschreven !!
Goed , ik dus naar de bank , werden er kopieën gemaakt en telefoonnummer werd genoteerd , we hebben ruim 2 weken moeten wachten eer we gebeld werden en kregen toen te horen dat ze niet konden achterhalen hoe het zat aangezien er geen overschot was ??
Ja maar waar zijn dan die 20 euro gebleven ??? dus op mijn vraag wat we daaraan gaan doen zegt de mevrouw , niets !!
ik was zo boos , ben meteen in de auto gestapt en wilde het er vorige week dus al afhalen waarop een medewerker zei dat ze het "toch nog even wilde overleggen" en of we dan nog even wilden wachten hiermee...
vandaag kwam dan het telefoontje , mijn dochter kan er naar fluiten en het leukste ik kan niets bewijzen, het enigste wat ik wel kan laten zien is dat ze iedere keer gelijk op sparen...ben wederom in de auto gestapt en heb gelijk beide rekeningen leeggehaald en de rekeningen laten opheffen...
Ben zo boos dat mijn dochter gewoon 20 euro zomaar kwijt is !!
Was vanmiddag even bij iemand en die vertelde dat ze had gehoord dat het vaker voorkomt bij de Rabobank ?? herkent iemand dit ??
Ik ga nog zeker een vette mail sturen naar het hoofdkantoor , maar of ik er iets mee opschiet ?? iemand nog tips voor me ??
Zo hadden ook mijn kinderen een spaarrekening daar lopen, hadden idd want heb vandaag de rekeneningen leeggehaald en de rekeningen op laten heven....
Waarom ?? Op de bewuste spaardag van de Rabobank hebben mijn dochters ook hun spaarpotje geleegd, natuurlijk erg druk daar dus iedereen stond netjes in de rij te wachten en zo ook wij...uiteindelijk waren we aan de beurt...
Een vriendelijke mevrouw neemt het spaarpotje over van mijn dochters en gooit 1 van de spaarpotjes leeg in de kleingeldmachine, we zagen een bedrag van 49 euro en een paar centen, ja dachten wij dat klopt dat hadden wij ook geteld , tweede spaarpotje werd leeggegooid en ook hier 49 euro en een paar centen (zat een paar cent verschil tussen die twee) de aardige mevrouw noemde beide keren netjes het bedrag wat te lezen was op het schermpje van de machine en nog een mevrouw achter de machine schreef het op en dat was dan een bewijsje dat je had gestort.....
En doordat de aardige mevrouw het bedrag had opgenoemd en wij het bedrag hadden zien staan hebben we het geschreven briefje niet gecontroleerd, dom oooh wat dom....want wat bleek ?? bij mijn oudste dochter was er zomaar opeens 20 euro minder op haar rekening bijgeboekt !! dus ipv 49 was er maar 29 bijgeboekt en dus meteen een telefoontje gepleegd naar de bank, of ik even langs wilde komen met de afschriften, en op het geschreven papiertje van de bank stond idd 29 euro ipv 49 !! het was dus gewoon verkeerd opgeschreven !!
Goed , ik dus naar de bank , werden er kopieën gemaakt en telefoonnummer werd genoteerd , we hebben ruim 2 weken moeten wachten eer we gebeld werden en kregen toen te horen dat ze niet konden achterhalen hoe het zat aangezien er geen overschot was ??
Ja maar waar zijn dan die 20 euro gebleven ??? dus op mijn vraag wat we daaraan gaan doen zegt de mevrouw , niets !!
ik was zo boos , ben meteen in de auto gestapt en wilde het er vorige week dus al afhalen waarop een medewerker zei dat ze het "toch nog even wilde overleggen" en of we dan nog even wilden wachten hiermee...
vandaag kwam dan het telefoontje , mijn dochter kan er naar fluiten en het leukste ik kan niets bewijzen, het enigste wat ik wel kan laten zien is dat ze iedere keer gelijk op sparen...ben wederom in de auto gestapt en heb gelijk beide rekeningen leeggehaald en de rekeningen laten opheffen...
Ben zo boos dat mijn dochter gewoon 20 euro zomaar kwijt is !!
Was vanmiddag even bij iemand en die vertelde dat ze had gehoord dat het vaker voorkomt bij de Rabobank ?? herkent iemand dit ??
Ik ga nog zeker een vette mail sturen naar het hoofdkantoor , maar of ik er iets mee opschiet ?? iemand nog tips voor me ??
Re: rabobank
Heb het meestal niet zo op dit soort verhalen, maar lijkt me overduidelijk dat de Rabobank hier een blunder maakt.
Onvoorstelbaar dat dit niet wordt rechtgetrokken door het plaatselijke filiaal.
Heb zelf het idee dat wanneer je het duidelijk en netjes formuleert richting het hoofdkantoor ( benadruk dat de bedragen van dochters nagenoeg gelijk dienen te zijn, en dat er sprake is van een begrijpelijke, menselijke fout, te weten de omwisseling van 2 cijfers), zij de fout zullen herstellen.
En anders is er altijd nog de optie om op het drukste moment van de dag een vreselijke hoeveelheid stennis te gaan schoppen. Meestal krijg je dan vrij snel de verantwoordelijke van het kantoor zelf te spreken die waarschijnlijk inziet dat voor € 20,-- al deze ophef niet waard is,
Succes!
Onvoorstelbaar dat dit niet wordt rechtgetrokken door het plaatselijke filiaal.
Heb zelf het idee dat wanneer je het duidelijk en netjes formuleert richting het hoofdkantoor ( benadruk dat de bedragen van dochters nagenoeg gelijk dienen te zijn, en dat er sprake is van een begrijpelijke, menselijke fout, te weten de omwisseling van 2 cijfers), zij de fout zullen herstellen.
En anders is er altijd nog de optie om op het drukste moment van de dag een vreselijke hoeveelheid stennis te gaan schoppen. Meestal krijg je dan vrij snel de verantwoordelijke van het kantoor zelf te spreken die waarschijnlijk inziet dat voor € 20,-- al deze ophef niet waard is,
Succes!
Re: rabobank
In het uiterste geval is een procedure bij het Kifid wellicht nog een mogelijkheid
http://www.kifid.nl/consumenten/
http://www.kifid.nl/consumenten/
Re: rabobank
bedankt voor jullie reacties ! ik ga iig vanaaf maar eens beginnen met een mailtje...
Re: rabobank
dit heb ik jaren geleden ook gehad bij de rabobank
van te voren had ik geteld hoeveel het was en toen het geld in de tel machine ging was er een verschil van 40 gulden.
ze hielden toen hoog bij laag vol dat de telmachine goed was, ik heb toen gedreigd met de politie en toen hebben ze toch nog maar eens gekeken naar de machine en wat bleek er bleven een aantal biljetten vastzitten in de machine
van te voren had ik geteld hoeveel het was en toen het geld in de tel machine ging was er een verschil van 40 gulden.
ze hielden toen hoog bij laag vol dat de telmachine goed was, ik heb toen gedreigd met de politie en toen hebben ze toch nog maar eens gekeken naar de machine en wat bleek er bleven een aantal biljetten vastzitten in de machine
Re: rabobank
Kijk, fouten zijn menselijk en dat kan dus overal gebeuren.
En óndanks dat ik een @#$ hekel heb aan grootbanken, moet ik toch stellen dat hier gewoon een foutje gemaakt is en geen sprake van oplichterij of iets dergelijks.
Waar ik mij dan weer wél aan stoor is het gemak waarmee ze dan arrogant iets van tafel vegen
Ze zouden mij écht niet kunnen wijsmaken dat zelfs op dit "lage" niveau er geen controle is op "kas" inhoud en wat er daadwerkelijk "binnen" is.
Of ....... (ouch!!!!)
of is er ook op dít niveau zo een slechte controle, dat er zó vaak verschillen optreden dat ze deze 20,= tussen al die andere fouten niet kúnnen aanwijzen...
Dit laatse zou ik eens gaan bespreken met het hoofdkantoor, en of ze dat graag openbaar willen hebben,
contole op hoog niveau heeft ZWAAR gefaald,
maar de onderlaag blijkt dus nét zo gammel...
Succes...
En óndanks dat ik een @#$ hekel heb aan grootbanken, moet ik toch stellen dat hier gewoon een foutje gemaakt is en geen sprake van oplichterij of iets dergelijks.
Waar ik mij dan weer wél aan stoor is het gemak waarmee ze dan arrogant iets van tafel vegen
Ze zouden mij écht niet kunnen wijsmaken dat zelfs op dit "lage" niveau er geen controle is op "kas" inhoud en wat er daadwerkelijk "binnen" is.
Of ....... (ouch!!!!)
of is er ook op dít niveau zo een slechte controle, dat er zó vaak verschillen optreden dat ze deze 20,= tussen al die andere fouten niet kúnnen aanwijzen...
Dit laatse zou ik eens gaan bespreken met het hoofdkantoor, en of ze dat graag openbaar willen hebben,
contole op hoog niveau heeft ZWAAR gefaald,
maar de onderlaag blijkt dus nét zo gammel...
Succes...
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40
Re: rabobank
Dit kan alleen bij Rabobank !!!
Re: rabobank
daar heb je toon ook weer.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40
Re: rabobank
Ja Vakkiel:
Niks zeggen kan veelzeggend zijn !!
Niks zeggen kan veelzeggend zijn !!