LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog maar eens Fit For Free

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.

Wie vind dat er aan de praktijken van Fit For Free wat gedaan moet worden ???

Peiling eindigde op 26 jul 2008 17:55

Ja (ik)
1
100%
Nee (ik niet)
0
Geen stemmen
neutraal
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 1

fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door fietten »

hallo,

Ook ik heb problemen met mijn opzegging van Fit for free
Ik heb op tijd opgezegd daarna vervolgens 6 weken niets gehoord en ja hoor kwam de brief dat ik niet op tijd opgezegd had en dat ik nog 1 jaar lid bleef.
Een brief teruggestuurd en natuurlijk geen reactie terug
Nog een brief gestuurd en natuurlijk nog geen reactie maar vervolgens kunnen ze wel brieven sturen dat ik moet gaan betalen en nu zijn we inmiddels zover dat ik 103 euro voor extra kosten moet betalen.
In de vorige brief dat ik kreeg zeiden ze dat ze over zouden gaan tot incasso bureau nu weer een brief en weer dat ze het gaan overdragen aan incasso bureau.... wat zal de volgende brief zijn ???
Terwijl mijn pasje enzo allemaal is ingeleverd!


Nu heb ik gebeld en weer het praatje dat de brief niet op tijd was enzo...
Uiteindelijk hebben ze midden het telefoongesprek gewoon opgehangen !!! Hoezo onbeleefd ???

Nu is mijn vraag wie heeft Fit for free al eens voor de rechter laten komen ???
Hoe lang moet ik nog wachten voor ik voor de rechter kan komen ???

Hoop op enig antwoord !

ivoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:01

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door ivoo »

Hallo Fietten,

Wij hebben ruim een jaar geleden opgezegd per brief. Geen reactie gekregen van hun. Bij hun vestiging en balie medewerker gesproken, opzegging was in orde. Pasje ingeleverd!

Eind juli ligt er een brief van Fit For Free!!? Direct weg gegooid zonder te openen. (geen interesse in directmail/spam) Na mijn vakantie liggen er alweer 2 brieven van FFF. Wat schetst mijn verbazing, het ging om een openstaande rekening mbt een pasje wat wij niet hadden ingeleverd. Inmiddels heeft men ook extra admin. kosten opgevoerd voor te laat betalen? Wij gereageerd met een brief dat wij hadden opgezegd. Gisteren weer een brief met inmiddels ruim 80 euro admin.kosten en dat het naar incasso bureau gaat met eventuele beslaglegging.

Wij hebben vorig jaar netjes opgezegd! 1 jaar hoor je niets, en dan piepen ze in eens over een pasje wat al lang is ingeleverd.
Wie heeft ervaring met deze praktijken.

fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door fietten »

hai

Ja bij mij dreigen ze ook met inbeslagname ed
Maar dat kunnen ze helemaal niet ...
Ik heb nu al een maand niets vernomen van hun dus ben benieuwd wanneer ik een brief krijg van het incassobureau en wanneer het dan eens voor de rechter zal komen...
Hopelijk doet Radar eens wat tegen die Fit for Free...

wordt vervolgd...

agu79
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2008 15:07

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door agu79 »

hallo,

Bij mij kwam gisteren ook een herinnering van € 11.80 voor een pasje dat ik de afgelopen 4 maanden in bezit zou hebben, terwijl ik die uiteraard net voor het einde van het contract heb ingeleverd.

Ik heb het filiaal waar ik heb gesport een email gestuurd dat ik niet van plan was te betalen voor iets wat ik al heb ingeleverd.

Ik heb snel antwoord gehad met excuses en dat de fout bij hen ligt.
Nu maar hopen dat er inderdaad niet nog een brief komt.

Marja v H
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2008 10:25

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door Marja v H »

Ik verwacht binnenkort een dagvaardiging, omdat ik niet van plan ben onterecht opgelegde kosten van FFF te betalen. Ze stuurde mij een aanmaning na een half jaar zonder toelichting over welke periode het ging en vervolgens steeds extra administratiekosten. Ik heb die rekeningen niet betaald en krijg nu brieven van hun incassobureau. Dit bureau leest post ook niet en geeft geen antwoord op je vragen. Ze hebben mij gedreigd met een dagvaardiging. Ik laat het voorkomen met het risico dat ik voor de kosten opdraai (geen pro-deo) moet het zelf verdedigen ivm de kosten. Maar ik heb alles betaald en ik ga niet betalen voor hun administratieve blunders. (hoop ik). Ik zou graag met andere gedupeerden naar de rechter stappen. FFF gaat al lang genoeg zijn gang.

IngeP
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2008 18:33

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door IngeP »

Hallo,

Ik zit ook te wachten op een dagvaarding. Mij is, nadat ik heb opgezegd per brief, verteld dat de opzegbrief niet is aangekomen. Nog een brief schrijven had geen zin want ik zou m'n pasje moeten inleveren en die zat bij die zoekgeraakte brief. En die zou ik dus niet nog eens op kunnen sturen want ik had 'm immers niet meer in mijn bezit. Daarop vroeg ik natuurlijk verbaasd hoe ik dan in vredesnaam kon opzeggen. Dat kon niet.......want als je de pas kwijt bent moet je door blijven betalen. Haha, ze zijn niet wijs daar zeg! Ik werd natuurlijk boos aan de telefoon en het gesprek werd abrupt beeindigt door de telefoniste van FFF. Niets gedaan......na een jaar kreeg ik aanmaningen en inmiddels dus een dagvaarding. Ook ik ben niet van plan ook maar 1 cent te betalen aan FFF. Zojuist heb ik ze in een mail laten weten dat ik het er niet bij laat zitten als ze me gaan dagvaarden. Daarom hierbij een oproep aan iedereen die in 'hetzelfde FFF-schuitje' zit. Laten we de handen ineenslaan en korte metten maken met dit soort oplichters.

Met vriendelijke groet,
Inge Postma

Marja v H
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2008 10:25

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door Marja v H »

Het lijkt mij een prima idee om samen te werken tegen de praktijken van FFF. Het incassobureau waar ze mee samenwerken stuurt wel allerlei brieven met de nodige dreigementen, maar de brieven die ze toegestuurd krijgen lezen ze blijkbaar niet evenmin als de bewijsstukken die je als kopie meestuurt.

Verav
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2008 19:33

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door Verav »

Hoi Marja en Inge en andere gedupeerden,

Ik wil graag meedoen aan een eventueel proces tegen F4F; ze hebben mij op gelijksoortige wijze beduveld en ben niet van plan ze ook maar een cent te betalen. Dit moet toch aan de kaak gesteld worden voordat nog meer onwetende mensen hierdoor opgelicht worden.

Neem ajb contact op via [email protected]

Hoop dat we samen sterk staan!

groeten,

Vera

Denisurt
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2008 14:45

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door Denisurt »

Hallo,

ik heb mijn eigen op tijd opgezegt bij fit for free en had ook netjes op tijd mijn pasje ingeleverd. Omdat je dus een ontvangsbevestiging moest krijgen ( die ik niet heb gekregen) ben ik terug gegaan naar het filiaal. Deze waren dus mijn pasje kwijt geraakt. na vele telefoontje ( a 40 cent per minuut) waarin ze mij beloofden mij terug te bellen wat nooit is gedaan ben ik maar naar mijn filiaal gegaan en hebben ze uiteindelijk toch een ontvangstbevesiging gegeven. Omdat deze een maand later was nadat mijn contract was afgelopen. Ze zeiden dat nu alles geregeld was maar er werd 2,95 van mijn rekening afgehaald. Dit liet ik elke keer terugstoren nu heb ik een aanmaaning gekregen van 44 euro! omdat hun een fout hebben gemaakt. Toen ik belde werd ik asociaal te woord gestaan en vervolgens ook nog eens de horn erop gegooit. Ze zeggen dat ik de kosten moet betalen omdat hun mijn pasje zijn kwijtgeraakt. :s
ik hoop dat er wat aan fit for free gedaan wordt want als ik nu al zie hoeveel klachter erover zijn is dat echt super veel!

charlyzz
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2008 22:35

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door charlyzz »

ik had ook een abonnement bij fit for free
en ik heb mij abonement opgezeg . en dat is allemaal wel goed gegaan
maar nu krijg ik een betalingsherinnering en aanmaningen over een kortingspas die pasje had ik nog. al die maanden is er 2,95 afgeschijven
(wat ik nog geen eens wist) tot dat de laaste 2,95 mis ging die konden ze niet af schijven van me rekening, van daar die betalingsherinnering
dus ik heb brieven gescheven en nix terug gekregen, behalve hoofdpijn en een rekening van 88euro en dat binnen 2 weken!!!! echt om misselijk van te worden pfff
ik betaal geen cent aan f4f

maar maja en inge en vera hoe is het verder gegaan???
ik wil ook wel graag mee doen
[email protected]

pjotterc
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:51

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door pjotterc »

Ik probeer al twee maanden een bericht van Fit for Free te krijgen na twee maanden hebben ze wel geld afgeschreventerug gevorderd weer een brief. Geen antwoord, wel weer een afschrijving. Weer terug gevorderd. Een mail gestuurd. men zal uitzoeken waarom ik geen antwoord heb gehad. Nu kreeg ik wel een brief. Een aanmaning met administratiekosten. Ik proberen te bellen 25 minuten aan de lijn gehangen a 0,40 euro dus 10 euro. Hierna werd aan de andere kant de verbinding verbroken. Ook een manier van inkomsten. Kan Radar deze organisatie eindelijk eens een keer voor de camera's halen, zodat andere nederlanders er in ieder geval niet meer in trappen. Een boze Pjotter

drdewever
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2008 19:39

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door drdewever »

hallo
Wij hebben met 2 mensen dezelde problemen.
Vanavond heeft het incassoburo gebeld want onze schuld is intussen opgelopen tot 700 euro. 350 p.p.
of betalen of een rechtzaak.
we hebben nog 2 dagen de tijd om te reageren.
heeft iemand al eens echt voor gerecht gestaan tegen fit for free.
ik lees alleen maar stoere reacties van laat ze maar komen maar over een rechtszaak en het vonnis lees ik niets
rob

stephan.dewie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2008 22:30

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door stephan.dewie »

Hallo lezers,

Mijn vriendin en ik hebben alle 2 hetzelfde probleem!

In 2006 zijn wij gaan fitnessen bij F4F in Almelo.

Toen wij op wilden zeggen hebben wij in eerste instantie hierover een email gestuurd met de vraag hoe dit in zijn werk ging.
Wij moesten door middel van een brief opzeggen.

(Omdat er 1 rekening niet was betaald heb ik dit, tesamen met een administratieve boete betaald aan de balie.
Hiervan heb ik het betalingsbewijs niet meer omdat ik dacht dat e.e.a geregeld was.
Tevens heb ik toen onze passen ingeleverd omdat wij reeds hadden opgezegd.)

Dit hebben wij gedaan, maar hier nooit iets op gehoord, omdat wij niets meer van F4F vernomen zijn wij ervan uitgegaan dat e.e.a. geregeld was en dat wij niet meer bij F4F ingeschreven stonden.


Nu krijgen wij van hun incasso bureau brieven met daarin het bericht dat wij beiden € 696,54 (dus x 2) moeten betalen.

Na diverse keren contact te hebben gezocht met het incassobureau (direct incasso) hebben wij pas na 3 weken (na het eerste contact) te horen gekregen dat wij lidmaatschap moeten betalen t/m julli 2009.
Omdat wij dus niet opgezegd zouden hebben.

Eerder incasseerde F4F altijd automatisch maar na onze opzegging is dit ook ineens gestopt. Ook hierdoor staan we er nogal versteld van dat wij ineens van hun incasso bureau brieven hebben ontvangen.

Wij zijn nu samen op zoek naar andere ex leden van F4F die hierin gerechtelijke stappen hebben ondernomen en die ons kunnen inlichten over hoe we nu moeten handelen.

Wij hebben besloten om tot betaling over te gaan om verdere nare gevolgen met deurwaarders etc te voorkomen.

Kan iemand ons hierin misschien helpen?

Groeten stephan & Dewie

IngeP
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2008 18:33

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door IngeP »

Hallo allemaal,

Nav mijn eerdere bericht op dit forum wil ik jullie laten weten dat ik inmiddels een dagvaarding heb ontvangen. Ik hoef niet aanwezig te zijn maar mag mijn verweer schriftelijk indienen. Dat heb ik natuurlijk direct gedaan middels een brief.
Is er iemand die al een uitspraak heeft gehad nav de dagvaarding?
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe we dit gezamenlijk aan zouden kunnen pakken zonder dat het handen vol geld gaat kosten (advocaten enzo)..........iemand tips, ideeen en/of ervaring?
[email protected]

Groet,
Inge

rivaho
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2008 11:48

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door rivaho »

Hallo allemaal,
Ik maak dus het zelfde mee als jullie. Ben op 1 mei 2006 een contract aan gegaan met fff, en in juli van dat jaar word ik geveld door een dubbele nek hernia. Hierdoor kon ik niet sporten, heb aan de baliemedewrkster gevraagd of ze op medische gronden mijn abbonnement konden opschorten. Dit bleek volgens de medewerkster niet mogelijk. Ben toen gewoon netjes mijn abbonnementsgeld blijven betalen en heb in december 2006 middels een brief mijn abbonnement opgezegt. Dus ruim voor de drie maanden periode, kreeg via de mail te horen dat ik mijn pas bij mijn fff instelling moest gaan inleveren. Dat heb ik gedaan op 5 januari 2007(op 12 januari 2007 ben ik eindelijk geopereerd aanmijn nekhernia). Ik kreeg geen ontvangst bevestiging van het inleveren van de pas want volgens de baliemedewerkster moest ik er maar op vertrouwen dat het zo goed was. dat heb ik gedaan STOM. ik hoorde niets meer van fff dus ging er van uit dat het allemaal goed was gegaan. Maar wat schetst mijn verbazing op 3 juni 2008 krijg ik een sommatie van fff voor een bedrag van 237,30 met 106,49 extra kosten dus in totaal wilde ze dat ik binnen 7 dagen een bedrag van 343,79 zou over maken. natuurlijk gelijk weer gebeld met dat hele dure 0900 nummer Kreeg daar een hele onbeschofte meneer RAMON aan de lijn die zei dat het bij hun in het systeem zo stond en hij geen zin had omdaar met mij over in discussie te gaan en gooide hij tot mijn verbazing de telefoon erop. (Hoe zo Klant vriendelijk). nog 2 keer geprobeerd contact te krijgen niet gelukt. nou dan maar afwachten.Op 30 juni 2008 kreeg ik een brief van direct incassoineens was de hoofdsom ipv 237.30 nu 513,29 kwamen er weer incasso kosten bij en rente en zo moest ik nu dus ineens een bedrag van 725,16 gaan betalen en wel binnen 10 dagen. nou echt niet he gelijk gebeld met meneer Boots het hele geval uitgelgd maar kreeg het idee dat hij daar geen boodschap aan had. het zou uitgezocht worden.niets meer gehoord totdat 15 juli de 2de brief in de bus valt al een stuk minder vriendelijk bel ik weer met die meneer Boots en weer beloofd hij het uit te zoeken dus weer wachten. dit wachten duurd tot 12 augustus toen kreeg ik de derde brief waarin hij dreigt met een dagvaarding. weer bellen en mailen en weer de belofte dat het wordt uitgezocht. werd niet terug gebeld maar kreeg op 19 augustus een brief waarin ze een voorgenomen besluit tot beslaglegging aan kondigen . je begrijpt het weer bellen en ja hoor weer wordt het uitgezocht en bellen ze terug NOT. heel lang niets meer vernomen van fff tot 10 november er ineens een brief in de bus valt waarop staat dat ik een betalingsregeling ben overeengekomen en mij niet aan de afspraken houd als ik niet binnen 3 dagen betaal dan verspil ik mij rechten en zal ik in de toekomst regelmatig met de finaciele consequenties van mijn nalatig heid worden geconfronteerd. Nou ten eerste heb ik nooit een betalingsafspraak gemaakt want ik ga dit niet betalen en ten tweede wil hij mij niet te woord staan als ik bel. DUS er zit niets anders op dan te wachten op de dagvaarding. Na wat google vond ik deze pagina waaruit blijkt dat ik niet de enige ben. het is dus een oplichters zooitje

groetjes en je hoort nog van mij

kian
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2008 16:38

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door kian »

Ik heb een nieuw verhaal over hoe Fit For Free klanten oplicht:

Ik heb een sportabonnement via internet aangevraagd, alleen verwarde ik mij met een andere fitnesszaal bij mij in de buurt. Vervolgens bel en mail ik Fit For Free Nijmegen dezelfde week om het abonnement te annuleren conform de Wet Kopen op Afstand [zie http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... op_afstand ], die geldt voor alle producten die worden verkocht via het internt. Fit For Free Nijmegen vertelt echter doodleuk dat deze wet niet op hen van toepassing is, en dat ik gewoon een jaar lang daar moet sporten, zonder dat ik hier zelf ook nog maar iets over te zeggen heb. Vervolgens schrijven ze ondanks mijn annulering tot 4x toe geld af van mijn rekening, terwijl ik ze al meerdere malen gevraagd heb dit niet meer te doen. Nadat ik alles terug boek gaan ze mijn sportabonnement vervolgens verhogen tot 315,15 met 'administratieve kosten', terwijl ik daar nog nooit geweest ben, en nog nooit een schriftelijke bevestiging of iets gehad heb waar ik mijn handtekening op heb gezet. Momenteel hebben ze de incassoopdracht uitgezet bij Direct Incasso, die nog eens 75 euro eroverheen berekenen als incassokosten met de mededeling dat ik binnen 10 dagen 390,15 dien te betalen om een dagvaarding te voorkomen. Dit alles terwijl ik nog nooit ook maar 1 stap in een Fitness For Free vestiging heb gezet en ik meerdere malen schriftelijk heb geannuleerd binnen de wettelijke termijn.

Werkelijk ongelovelijk dat dit kan. Kan Radar, de Consumentenbond of Kassa, Fitness For Free niet eens in de publieke media uitleg vragen voor dit soort praktijken? Dat bedrijf heeft echt de illusie dat ze alles kunnen maken. Wat betreft mijn situatie zie ik de dagvaarding graag tegemoet en informeer ik mijn rechtsbijstand. Ik ga niet toegeven aan dit soort praktijken.

jipenjanneke
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 11:57

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door jipenjanneke »

hallo allemaal,

Inderdaad.. die mensen zijn verschrikkelijk. Allemaal klachten overal. Ook ik heb problemen met de opzegging. Ze zeggen dat de brief te laat is ontvangen en nu mag ik weer een heel jaar lang lid zijn.
Natuurlijk wel de brief gestuurd, maar niet aangetekend verzonden. (ik had deze ellende natuurlijk niet verwacht). Na verschillende keren gebeld te hebben met het hoofdkantoor, die mijn gewoon ophingen (!!!) midden in het verhaal, ben ik gaan speuren naar een telefoonnummer van iets van een klachtenbureau / klantenservice die wel service geeft. Ik kwam uit op het volgende nummer:

070-3227639

Dat is het nummer van het hoofdkantoor, met gelukkig medewerkers die wel naar je klacht luisteren. Zij gingen het uitzoeken, en ook in het systeem kijken (zozo, al een hele verbetering). Zij zouden mij terug gaan bellen.... Nou, ik ben benieuwd.
In ieder geval hangen ze je daar niet midden in een gesprek op, zoals ene " Irma" tot 2x toe bij mij deed..

succes allen,
wordt vervolgd.

charlotte

rbn23
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2009 20:13

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door rbn23 »

Ha Kian,

Toevallig heeft mijn vriendin precies hetzelfde,
Ook via internet aangemeld, maar binnen 7 dagen op grond van de wet kopen op afstand ontbonden.
Mocht je hulp nodig hebben meld dit dan even. Ik heb nog wat relevante informatie/uitspraken etc. De wet kopen op afstand is inderdaad gewoon van toepassing. Je mag trouwens binnen 3 maanden ontbinden, omdat ze de wet niet in de av hebben vermeldt. Dus mochten ze ontkennen dat ze je brief hebben ontvangen, stuur hem dan nog eens, liefst dubbel (gewone post en aangetekend) aangetekend. Ben je inmiddels gedagvaard?

melus
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 apr 2009 18:51

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door melus »

:oops: :oops: :oops:
hoi mensen.ik heb nu een grote probleem met fit4free.wie heeft geen probleem.door een fout dat ik had gemaakt in mijn gedachten dat het fit 4 free pathe was,ben ik nu de dupe van 434,27.vandag 27 april kreeg ik een telefoontje,dat ik die hele bedrag moet betalen anders een dagvaarding.die mevrouw aan de telefoon was zo arrogant en dwing je om te betalen.het bedraagt blijft steeds verhogen.zo zo belachelijk.ik vecht tot ik een goeie hulp krijgt.wat ik nu ga doen weet ik echt niet.ik ben heel gestress over dit,en brengt me totaal in de war.wie heeft van fit4free de zaak gewonnen?laat me effe weten.met wat help radar mensen?helpen ze jouw echt.

charlyzz
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2008 22:35

Re: Nog maar eens Fit For Free

Ongelezen bericht door charlyzz »

melus
wat is precies jou verhaal bij fit for free

Gesloten