LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automatische incasso

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sillycious

Automatische incasso

Ongelezen bericht door Sillycious »

Ik loop al tijden tegen het volgende aan: mijn maandelijkse voorschot bij Energie Direct (waar ik overigens verder dik tevreden mee ben) wordt iedere maand rond de 25ste van de maand d.m.v. incasso afgeschreven. Echter krijg ik mijn salaris pas rond de laatste dag van de maand.
Doordat het nogal een fiks bedrag is kom ik hierdoor iedere maand dik in het rood te staan en heb ED gevraagd of ze hun voorschot niet later kunnen incasseren. Dat is niet mogelijk, echter kan ik dan wel via acceptgiro betalen maar....... er komen dan 2,50 per transactiekosten bij, iets wat ik onzin en zondegeld vind en het uberhaupt afzetterij vind als er betaald moet worden voor acceptgiro.
Is er een andere manier om ED aan het verstand te brengen dat zij mijn voorschot aan het begin van de maand incasseren?

Alvast bedankt.

Gr.
Sil

Shine

Re: Automatische incasso

Ongelezen bericht door Shine »

Ik weet niet hoe het werkt bij ED mbt automatische incasso, maar van Essent (en Nuon) weet ik dat ik dan zelf de dag van de maand kan aangeven. Ik kan dan een keuze maken van de 1ste t/m 27.
U geeft zelf aan dat uw maandinkomen rond de 25ste van de maand arriveert. U kunt dan kiezen voor afschrijving op de 27ste, of u speelt zeker (mocht het salaris net 2 dagen later arriveren) afschrijving op de 1ste van de maand.
Bij Essent (en overigens ook Nuon) kan ik de datum van automatische incasso te allen tijden aanpassen naar mijn believen.

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Ook bij Eneco kun je, na inloggen op de website, zelf de incassodatum aangeven. En ze houden zich er ook nog aan! Ik heb de voorwaarden van ED doorgelezen, en daar ben ik deze mogelijkheid niet tegengekomen.

Sillycious

Ongelezen bericht door Sillycious »

Dat zou Energie Direct eigenlijk ook moeten hebben. Mooi dat andere energiebedrijven dat wel hebben, dan ga ik toch weer contact met ze opnemen om dit aan te geven, en dat ik in het uiterste geval bij ze wegga als ze deze optie niet invoeren.
Niet dat ik er veel van verwacht maar ik kan het proberen.

Gesloten