LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Gezien het bedrag lijkt het mij dat er contributie voor een ongewenst lidmaatschap van de prutjes is afgehouden. Ontvangt ze het blad Privilege? Het 1ste jaar wordt het blad gratis verstrekt, waarna het stilzwijgend wordt verlengd voor mucho dinero.

diatam

Ongelezen bericht door diatam »

Ook mijn schoonmoeder heeft veel problemen gehad met Pretium. En ik wil graag een advies geven. Stap naar de geschillencommissie want Pretium kwam al heel snel met een schikkingsvoorstel.
www.sgc.nl

KrikvdKruK

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Diatam,
Gefeliciteerd.
Hoe heb je Pretium zo snel kunnen overtuigen?

dejansje

Ongelezen bericht door dejansje »

Mijn moeder van 74 is ook zonder het te weten overgestapt op Pretium.
Dat was in augustus 2007. Sinds februari dit jaar blijkt ze echter ook lid te zijn van Privilege! Zelf ben ik hier ooit ook ingetuind dus vandaar dat ik dit nakeek bij mijn moeder.
Destijds weigerde ik te betalen voor dit lidmaatschap, ook na het bewijs van Pretium: de bandopname. Ik heb hen verzocht dan maar een proces aan te spannen omdat ik dit een ontzettend misleidende actie vindt. NOOIT MEER WAT VAN HEN GEHOORD! :D

Forum_gast

Ongelezen bericht door Forum_gast »

Wat een verhalen allemaal over Pretium Telecom!

Feit blijft dat PT gebruik maakt van de ruimte die hun binnen de kaders van de wet wordt (of althans werd) geboden. Het vastleggen van een overeenkomst via voicelog is wettelijk toegestaan, ook voor mensen boven een bepaalde leeftijd, voorzover deze mensen niet onder curatele staan. Het stellen van voorwaarden door PT aan het opzeggen van een overeenkomst is ook volkomen wettelijk.

Klanten zijn een overeenkomst aangegaan, of ze daar nou achteraf spijt over hebben of niet. Als de voicelog onjuist is, is PT de eerste die de aansluiting terug zal draaien. Dat bij een juiste procedure klanten door PT worden aangesproken op het opzeggen van die overeenkomst is dus objectief gesproken volledig terecht. Daar kan geen Geschillencommissie of Tros radar iets aan doen! Geen krokodillentranen dus alstjeblieft!

Of het moreel juist is is een heel andere vraag. Een mooie klus voor een PvdA tweede-kamerlid om daar eens een heus Hollands waarschuwend vingertje voor op te steken. Ik garandeer echter dat dat bij Haagse praat blijft...

pbarendse

Ongelezen bericht door pbarendse »

@Forum-gast:

Als PT zou handelen zoals u het hier beschrijft, zou u helemaal gelijk hebben. Waar PT echter de fout in gaat, of beter gezegd waar de callcenters die PT inhuurt de fout in gaan, en PT faalt in de controle, is dat zij zich uitgeven voor medewerkers van KPN, of althans falen duidelijk te maken dat ze namens PT bellen. Op dat moment kunnen ze verkopen wat ze willen, de consument zal er dan altijd onderuit komen op grond van dwaling.

MamMaria

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Forum-Gast:
"Klanten zijn een overeenkomst aangegaan, of ze daar nou achteraf spijt over hebben of niet."

Het gaat er niet om of ze SPIJT hebben, nee, het gaat er mij om dat veel klanten (en dan bedoel ik hoofdzakelijk de ouderen en de minder begaafden onder ons en NIET de 'slimme jongens'!) die niet eens WETEN dat ze überhaupt een nieuw contract hebben afgesproken!!!!

DAT is mijn probleem met dit soort (in mijn ogen) piraten!
Ze WETEN niet eens dat ze een nieuw contract hebben afgesloten!

Er wordt gezegd dat hun eigen MIJ (NUON etc.) samen gaat met de NEM ('dus eigenlijk zou men dus geen keus hebben ...', Yea, right!!)

Maar de ouderen en de minder begaafden geloven dat, want waarom zouden ze liegen ...!

Nou gewoon omdat ze er dan weer een nieuwe in hebben geluisd, DAAROM!!!!!

En daarom zou dit soort gek***t dan ook verboden moeten worden!

TdeHond

@ Pretium hater
Een gang naar de geschillencommissie lijkt mij hier op zijn plaats.
De geschillencommissie:
Zie hier

Mausyl

Ongelezen bericht door Mausyl »

Ik ben er in september ook ingeluisd door Pretium en ben zeker niet bejaard! Na speurtocht op het web uiteindelijk 2 aangetekende brieven geschreven.

Juridisch zijn ze wél in staat te reageren, ze wijzen alles van de hand door te verwijzen naar de diverse rechterlijke uitspraken. Wie o wie heeft actuele tips hoe je van het privilege abonnement kunt afkomen én tijdig het telefoonabonnement kunt stopzetten???

het zijn schandalige malafide praktijken waarvan ik nog steeds niet kan begrijpen dat hiertegen geen actie kan worden ondernomen. Misleiding aan de telefoon, antedateren van vooraankondigingen waarin reactietermijnen worden opgenomen en verschuilen achter juridische uitspraken. Kan me niet voorstellen dat er daar iemand met plezier naar zijn werk gaat en klanten gaat oplichten.

Gevolg is wel dat we iedereen die iets te verkopen/onderzoeken/vragen heeft aan de telefoon afpoeieren. Helaas moeten de goeden onder de kwaden lijden.......

TdeHond

Bron AV Pretium m.b.t. lidmaatschap:
11. Duur en beëindiging
11.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van 1 jaar, te rekenen vanaf het moment van de aanmelding door Contractant voor de Pretium Diensten, met daarbij een stilzwijgende verlenging van telkens 1 jaar tot wederopzegging.
11.2 De opzegging als bedoeld in lid 1 van dit artikel door de Contractant kan slechts geschieden na voorafgaande schriftelijke kennisgeving aan Pretium en met in achtneming van een termijn van tenminste 3 maanden voor het verstrijken van een jaartermijn mits de Contractant het gebruik van de Pretium Diensten staakt en gestaakt houdt vanaf het moment van de dag waartegen wordt opgezegd, derhalve de dag waarop de jaartermijn eindigt.
15. Contactgegevens Pretium
15.1 Pretium
Postbus 6128
2001 HC Haarlem
0900 - 11 22 33 6
Deze Algemene Voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Amsterdam onder registratienummer: 34092571.
---------------------------------------------

Telefonie abonnement
15. Duur en beëindiging
15.1 De Overeenkomst voor de Telefoon- en/of de Internetdienst zonder Aansluiting wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kan door Pretium Telecom of de Contractant slechts tussentijds worden beëindigd overeenkomstig het bepaalde in dit artikel. De Overeenkomst voor de Aansluiting in combinatie met de Telefoondienst (het Telefoonabonnement) wordt aangegaan voor een jaar (te rekenen vanaf de eerste dag van de maand volgend op de datum waarop de Overeenkomst tot stand is gekomen) en zal stilzwijgend worden verlengd met telkens een termijn van één jaar met een opzegtermijn van dertig dagen.

Voor ADSL geldt een opzegtermijn van 2 maanden.
19.2 Contactgegevens Pretium Telecom
Postadres: Postbus 6128, 2001 HC Haarlem
---------------------------------------------------
Ik zie dat beide contact adressen hetzelfde zijn.
Ik zou dan ook 1 aangetekende brief sturen waarbij ik 2 overeenkomsten op zeg aan het begin van de 4de maand voor einde van het jaarcontract.
Wel nadrukkelijk aangeven dat u
1. het lidmaatschap van Pretium per ..... beëindigt
2. het abonnement van telefonie via Pretium per ...... beëindigt.
Expliciet verzoeken om een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst van zowel lidmaatschap van Pretium als abonnement van telefonie binnen 14 dagen toe te sturen.
Contact opnemen met Pretium als dit niet gebeurt.

Kopie van brief maken en verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.
Z.n. naar Geschillencommissie Telecommunicatie mocht Pretium in gebreke blijven u schriftelijke bevestiging van einde overeenkomsten te sturen.

lenalida

Ongelezen bericht door lenalida »

Ik ben er ook ingetrapt Enkele weken geleden werd ik 's-avonds gebeld (vaste net) met de mededeling dat ik dat en dat abonnement van KPN heb en dat ze mij nu een goedkoper abonnement aanboden en daar ben ik op ingegaan, niet wetende dat het helemaal de KPN niet was maar Pretium Telecom
Vorige week donderdag 20 november 2008 kreeg ik een bevestiging van Pretium Telecom gedateerd 10 november 2008 dat het contract bij hen op 12 december zou ingaan, en toen realiseerde ik mij dat ik er "ingestonken" was. Ik heb direct Pretium gebeld met het verzoek dit te annuleren omdat ik bij de KPN wilde blijven, maar er werd mij gezegd dat de 7 dagen bedenktijd voorbij waren en annuleren dus niet meer mogelijk is en ik moest maar een brief schrijven waarop zeer klantonvriendelijk de verbinding werd verbroken.
Reageren binnen die bewuste 7 dagen was niet mogelijk omdat ik die brief niet eerder ontvangen heb en als men over 7 dagen bedenktijd had gesproken was me er bij mij wel een lichtje gaan branden dat dit niet helemaal klopte
Verder staat de bevestiging op naam van mevrouw A. Oskam en dat ben ik niet, ik ben L.A. Oskam - Firing waardoor volgens mij dit "contract" niet geldig is
Ik heb vandaag een aangetekende brief gestuurd naar Pretium Telecom met het verzoek de overeenkomst te annuleren en op het postkantoor hoorde ik van de beambte dat ik de zoveelste was
Inmiddels heb ik ook telefonisch contact gehad met de KPN die mij hetzelfde vertelde en dat men met een rechtszaak bezig was
Ook heb ik Radar gemaild of zij aandacht aan de praktijken van Pretium kunnen besteden.
Leni Oskam, Hoofddorp

pbarendse

@Lenalida: De 7 (werk!)dagen opzegtermijn gaan pas tellen bij ontvangst van de brief. U bent dus nog ruim binnen de tijd van reageren. Dat PT zijn brieven antidateert is op zich nieuw, maar niet verbazend... Het is echter aan hen om te bewijzen dat u de brief al eerder in uw bezit had.

lenalida

Het adres van Pretium Telecom is Amerikaweg 10, 2035 RA Haarlem
gr. lenalida

hejeja

Ongelezen bericht door hejeja »

De laatste brief van Pretium d.d. 2 oktober 2008 gleed op 9 oktober bij mij door de brievenbus. Ik reageerde ongeveer 8 dagen later omdat er nog het een en ander opgestuurd moest worden door mijn moeder.
We kregen nooit antwoord!!!!!. Aardig om nog te weten is dat ik in dezelfde postregio woon dan Pretium.
Verbazend is toch wel dat als mijn moeder op werkdagen s,middags om 17 uur een brief voor mij in de brievenbus stopt ik deze altijd binnen 24 uur ontvang. In mijn antwoord aan Pretium heb ik steeds hun datum vermeld en de datum van ontvangst. Verder bewaar ik ook de enveloppen. Waar ik mij over verbaas dat ze hun werkwijze nog niet aangepast hebben.

TdeHond

Ik kan niet wachten op het moment dat de nieuwe wet telecommunicatie in het staatsblad der Nederlanden gepubliceerd wordt en wij ons massaal in het "belmeniet register" kunnen laten zetten. Hierna overtreden call centers de wet als zij nog zouden bellen.

TdeHond

@ lenalida
Naar mijn gevoel was er bij u sprake van oneerlijke handelspraktijken.
Het lijkt mij verstandig om de nieuwe wet hierover te downloaden. Bij oneerlijke handelspraktijken heeft u tot 3 maanden de tijd om schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging te annuleren.

http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.

pbarendse

Ongeacht of de Wet Oneerlijke Handelspraktijken hier van toepassing is, ze heeft de brief gewoon op tijd verstuurd ondanks de bewering van PT dat dit niet zo is.

MamMaria

Ongelezen bericht door MamMaria »

Stel, dat ALS straks alles goed gaat, wij niet iedere keer op de verschillende fora meer hoeven te reageren, hoeveel tijd wij dan wel niet gaan overhouden ...

:lol: :twisted:

Wij gaan elkaar straks nog missen en onszelf vervelen !!

:lol: :twisted:

lenalida

Gossie, ik ben hartstikke blij met jullie en door jullie reacties zo strijdvaardig geworden als wat, ik lust ze rauw
Wanneer gaat die site "bel me niet" in de lucht, sta al te trappelen om me aan te melden
gr. lenalida

evgajo

Ongelezen bericht door evgajo »

Nou, ik heb wel heel erg lang last van Pretium.
Het is een lang verhaal, maar voor wie nog niet moe is,hier komt ie dan.

Op 20 februari 2006 dat we werden benaderd door Pretium met de vraag of wij onze KPN aansluiting wilden over laten zetten naar Pretium.
Omdat wij al zolang via Pretium belden was het voor ons voordeliger, werd ons verteld.
Mijn man heeft haar eerst aan de lijn gehad, toen heb ik haar over genomen daar mijn man ziek was en de kop er niet bij kon houden.
Omdat ik zelf bij een callcenter heb gewerkt weet ik dat je voorzichtig moet zijn met ja zeggen, dus gaf ik te kennen dat ik er even over na wilde denken en er nog geen uitsluitsel over kon geven.
Zaterdag 24 Februari kregen we een brief met de felicitatie dat wij nu een abbonement hebben afgesloten bij Pretium en dat zij dat zo spoedig mogelijk in orde zouden maken.
Wij waren verbluft, dus gelijk helpdesk van Pretium gebeld. Niet bereikbaar, maandag nog een keer gebeld, nietbereikbaar.
Toen een brief geschreven met dat ik hier niet mee akoord ging en dat zij zonder onze toestemming hebben gehandeld.
Ook heb ik te kennen gegeven dat zij dat gelijk moesten rectiviseren.
We hebben nog eens de desk opgebeld, geen gehoor.
Toen we niets te horen kregen hebben we maar een brief geschreven dat we schade hebben geleden en dat we dat zouden verhalen bijn hen door middel van de machtiging in te trekken en dat bedrag min schade zouden betalen.
Toen kregen we een brief dat we binnen drie dagen zijn afgesloten van Pretium en dat we zo snel mogelijk een andere provider moesten benaderen. Maar bellen kon al niet meer. Gebeld via mobiele telefoon, weer gerectiviseerd. Opta geschreven, zou in behandeling worden genomen.
Toen kregen we een brief dat de voicelog van 20 februari 2006 inderdaad niet klopte en dat het hun ten zeerste speet.
Maar we hadden schade geleden, dus hebben we ook te kennen gegeven dat we dat gerectiviceerd winlden hebben. niets gehoord.
Toen de machtiging ingetrokken. De betaling ging steeds gewoon door, en wij hebben het steeds weer gerectiviseerd. Toen kregen we weer een brief dat we binnen drie dagen zijn afgesloten van Pretium en dat we zo snel mogelijk een andere provider moesten benaderen. Maar bellen kon al niet meer. Weer mobiel bellen, ping, ping, ping. Die menneer gaf te kennen dat we onze machtiging hadden ingetrokken en dat was voor hen de reden om onze abbonement op te zeggen. Telefonisch heeft hij gezegd dat we Pretium niets meer verschuldigd zijn en dat we binnen 3 dagen naar KPN overgeschakelt zouden zijn.
Nou, ik denk dat de dagen bij Pretium jaren zijn, want we zijn nou nog steeds niet bij KPN.
Hij gaf mij ook nog te kennen dat we 1655moesten intoetsen voor we een nummer draaide, dan konden we deze drie dagen ook gewoon weer bellen. Nog gevraagd van wie dat nummer was. Hij vertelde me dat het van de KPN was. Na die drie dagen hadden we nog geen mogelijkheid om te bellen, toen naar KPN geweest, die zeiden ons dat we niet in hun bestand stonden als klant en dat naar Pretium moesten om het in orde te maken. Pretium gebeld, dat moest de KPN doen, aldus Pretium. Na lang touw getrek lieten we het er bij, want we kwamen toch geen steek verder. Afgelopen woensdag was er iemand van Pretium aan de lijn. Hij wilde graag weten of we nu graag naar KPN wilde of dat we bij Pretium wilden blijven.
Ik was een beetje verbluft en vertelde hem dat de zaak er heel anders uit zag dan dat hij mij vroeg. Dus uitleggen hoe het zat. Hij was verslagen en vertelde verschillende keren hoe erg hij het vond dat dit heeft kunnen gebeuren, hij vond het verschrikkelijk en verontschuldigde zich. Ik heb hem verteld dat ik zijn persoonlijke verontschuliging ter harte nam, maar dat dit zeker niet geld voor het managersment van Pretium.
Na stuk of drie telefoontje is er weer een ander persoon geweest die belde. Deze was wat zakelijker, wilde graag dat ik een keuze maakte voor KPN of Pretium. Ik vertelde hem dat ik er bij bleef om geen keuze te maken, daar die keuze door Pretium zelf al is gevallen. Toen zei hij dat hij de voorgaande telefonische en schriftelijke afspraken zou gaan herzien en dat die van dat moment af aan ongeldig was. Daar ik verschillende keren het gevoel had dat hij niet over de openstaande faktuur wilde praten, heb ik hem op de man af gevraagd om even in 1 korte zin te vertellen wat hij wilde wat wij moesten doen, maar hij kwam niet echt to the point. Met moeite heb ik te horen gekregen dat het om de openstaande faktuur ging dat van de KPN was, maar dat Pretium moest verhalen op ons, daar KPN dat niet kon doen. En gezien wij nog steeds een abonnement hadden van Pretium en belden via Pretium, moesten wij dat alsnog betalen.
Ik heb gezegd dat we ons hielden aan de schriftelijke en telefonische afspraak in september 2007 en dus niet bereid waren om te betalen aan Pretium. Hij vertelde dat hij ging praten met de achterban en een herziening van afspraken zou schrijven naar ons, ook zou hij kijken wat voor juridische stappen zij zouden ondernemen om ons te laten betalen, dus wachten we nu af wat er verder gaat gebeuren.
Dan nog even hoe het allemaal begon;
20-02-2006 Zonder toestemming abonnement van KPN naar Pretium over zetten (aldus de Voicelog). 24-02-2006 De welkomstbrief niet optijd verstuurd. 24-02-2006 en 26-02-2006 Telfonische helpdesk telefonisch niet bereikbaar, op verschillende tijdstippen. 27-02-2008 Klacht brief en verzoek om herstel abonnement niet juist afgehandelt, omdat volgens hun zeggen de brief te laat kwam. Dit was nog binnen de verplichte bedenktijd dat de consument heeft.

Gesloten