LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Capaciteitstarief Continuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
LPH
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2008 11:37

Capaciteitstarief Continuon

Ongelezen bericht door LPH »

We hebben deze week een brief ontvangen van Continuon. De overheid heeft per 01.01.09 het capaciteitstarief ingesteld. Dan betaal je het transport van electriciteit op basis van capaciteit en niet meer op basis van verbruik. Wij gaan veel meer betalen, maar kunnen voor 15 december onze electriciteitsaansluiting verlichten. De brief is erg onduidelijk over dit gegeven. Wie heeft deze brief ook ontvangen?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Capaciteitstarief Continuon

Ongelezen bericht door Shine »

Eerst even verder kijken.........
Zie TOPIC alhier:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=65664

LPH
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2008 11:37

Re: Capaciteitstarief Continuon

Ongelezen bericht door LPH »

Dank je wel! Ik had wel gezocht, maar niets gevonden!

LPH
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2008 11:37

Re: Capaciteitstarief Continuon

Ongelezen bericht door LPH »

Heb vandaag een aantal installateurs gebeld en met één van hen een afspraak gemaakt. Omdat iedereen de aansluitwaarde zo absurd vond, wilde ik toch nog maar eens Nuon bellen. Wat blijkt: zij sturen zelf KOSTELOOS een installateur om vast te stellen of verlichting mogelijk is e.d. Er werd me verteld dat het niet meer mogelijk was om alle mensen hiervan op de hoogte te stellen. Dit besluit is na het verzenden van de brief genomen. Je moet naar www.sterkin.nl om een installateur aan te vragen.

LPH
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2008 11:37

Re: Capaciteitstarief Continuon

Ongelezen bericht door LPH »

Belachelijk gewoon! Bel ik een installateur: die doet het niet voor niets. Bel ik Continuon terug: sorry, mevrouw, foutje, dat klopt helemaal niet. Het is niet kosteloos. Het spijt me, maar die informatie hadden ze u niet mogen geven........ Wat een stom gedoe allemaal! De installateur die inmiddels was afgebeld, maar weer bellen. Het zal waarschijnlijk rond de 70, 80 euro zijn. Jammer.

inork
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2008 14:46

Re: Capaciteitstarief Continuon

Ongelezen bericht door inork »

Ik heb ook een brief gehad. Bij mij dachten ze dat ik een 3x35A aansluiting had terwijl ik 1x40A heb. nuon consumenten gebeld... 0900 0808 optie 4 en dan weer optie 4. daar zeiden ze ook dat ik een 1 fase aansluiting had (en dus al in het goedkoopste tarief zit!!!) ik moest de brief terug sturen dat met de naam van de mevrouw die mij geholpen had.

dus goed kijken of er 3x35 staat en gewoon nuon bellen en niet het nummer uit de brief bellen. die weten echt niets!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Capaciteitstarief Continuon

Ongelezen bericht door Shine »

Even nieuwsgierig........ welk tel.nummer staat er in die brief vermeld?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Capaciteitstarief Continuon

Ongelezen bericht door D1RK »

Aansluiting totaal /jaar
t/m 3*25A + alle 1-fase aansluitingen € 200,00
> 3*25A t/m 3*35A € 700,00
> 3*35A t/m 3*50A € 1.000,00
> 3*50A t/m 3*63A € 1.300,00
> 3*63A t/m 3*80A € 1.600,00

Dus het lager maken naar 3x 25 of 1x 40 A is rendabel.
U bespaarde als je van 3x35 naar 3x25 of 1x max. 40 gaat €500,- per jaar en de kosten zijn eenmalig.
Oude winkels of verdwenen grote apparaten en niet aangepaste meterkasten brengen nu dus kosten mee, en aanpassen is meestal 5 minuten werk.
Helaas zit er een zegel voor dus zelf vervangen kan en mag dus helaas niet!

bink1057
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2008 22:32

Re: Capaciteitstarief Continuon

Ongelezen bericht door bink1057 »

Inork heeft gelijk. Je kunt beter je electriciteitsrekening erbij pakken en checken wat je aansluiting werkelijk is. Bij ons hadden ze in de brief beweerd dat onze aansluiting 3.35a is. Maar op de notas staat dat we op een fase 1 aansluiting zitten.

Echt enorm irritant dat ze met dit soort onzin komen.

Gesloten