LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Inkasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Roanna
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 sep 2008 18:16

Media Inkasso

Ongelezen bericht door Roanna »

Hallo,

Is hier iemand bekend met het incassobureau Media Inkasso te Venlo.
Het betreft een zaak ivm Lycos webhosting Europe GmbH

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Media Inkasso

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Nee geen ervaring, maar rekeningen moet je gewoon betalen

Roanna
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 sep 2008 18:16

Re: Media Inkasso

Ongelezen bericht door Roanna »

Joh is dat echt zo???? wist ik niet :? :?

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Media Inkasso

Ongelezen bericht door Cesar »

Alles gegoogled maar niks gevonden.
Vertel eens iets meer.
Mogelijk iets van Lycos zelf anders e.o.a. dubieus gebeuren.
Heb je wel schuld, hoeveel en van wanneer.

Roanna
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 sep 2008 18:16

Re: Media Inkasso

Ongelezen bericht door Roanna »

Ik zal wat meer duidelijkheid geven.
Ik heb een internetsite gehad dat is aangemaakt bij Lycos.
Heb dit 2 jaar gehad maar het had niet het gewenste resultaat.
Dit heb ik gemeld bij Lycos maar heb daar geen enkele reactie van ontvangen van hun kant.Voordat mijn nieuwe periode inging van abonnement heb ik via de site van Lycos mijn abonnement opgezegd met weer de reden dat het niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd en dat de site opgeheven kon worden.
Echter beweert Lycos geen opzeggen te hebben ontvangen en moet ik alsnog het abonnement betalen.
Er was geen enkele mogelijkheid om op een andere manier het op te zeggen via hun eigen site.Dus wat er nu gebeurt is een wellis nietes spel.Wat kan ik hier tegen ondernemen?

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Media Inkasso

Ongelezen bericht door Cesar »

Kun je bewijzen dat je, eventueel middels mail, hebt opgezegd?

Ik bewaar persoonlijk alle mailtjes zowel in- uit- als beantwoord en dan nog in mappen op catagorie en/of naar wie.

Belangrijk in dit soort zaken.
Dan heb je bewijs. Meestal krijg je bij bedrijven altijd een ontvangstbevestiging.

Anders wordt het dus echt een spelletje en ik weet al wie er gaat winnen. Afhankelijk van het bedrag.

Laat bij een klein bedrag, tot €250,00, gewoon weten dat ze je maar voor de rechter moeten dagen. Zeg gewoon dat je tot twee maal toe hebt opgezegd, al is het dan wel niet aangetekend en hou dit stug vol.

Je wordt heus niet voor de rechter gedaagd.
succes.

Roanna
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 sep 2008 18:16

Re: Media Inkasso

Ongelezen bericht door Roanna »

Dat is het hem...Ik heb via hun site het op moeten zeggen dus heb daar geen bewijs van omdat het een systeem van hun zelf betrof.
Het gaat om een bedrag van 118 euro.Het is niet zo dat ik niet wil betalen maar ik heb opgezegd en ik betaal natuurlijk niet voor iets wat ik niet meer heb of krijg.De site is al verwijdert namelijk

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Media Inkasso

Ongelezen bericht door Cesar »

Wanneer jij dat via hun site hebt MOETEN doen dan ligt het probleem bij hun.
Einde discussie.
Voor dat bedrag gaan ze niet naar de rechter.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Media Inkasso

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Wanneer dat een systeem van hunzelf betrof heb je daar afschriften van.

E.Groenendijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:51

Re: Media Inkasso

Ongelezen bericht door E.Groenendijk »

Ook wij hebben problemen met Lycos / Media Inkasso. Wij hebben tot 1/1/2008 een account gehad via Lycos. Dit hebben wij ook via het opzegformulier opgezegd. Tot zover ging alles goed. Medio Aug 2008 kwamen wij erachter dat onze internetsite nog steeds toegankelijk was. Wij hebben toen gemaild aan Lycos om alle gegevens te verwijderen en de domeinnaam vrij te geven. Deze mail was aanleiding voor Lycos om ons account weer te activeren en daarbij ook de bijbehorende rekeningen toe te zenden. Tevens werd er via automatische incasso geld van onze rekening gehaald. Na diverse aangetekende brieven, mails en telefoontjes waarin wij getracht hebben het uit te leggen, is het ons tot op heden niet gelukt om tot een oplossing te komen. Inmiddels hebben ons de brieven van Media Inkasso ook bereikt. De bedragen worden ook steeds verhoogd. Het is begonnen om een bedrag van € 15,- en is inmiddels opgelopen tot bijna € 80,-.
Is er iemand die weet hoe dit opgelost kan worden ?

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Media Inkasso

Ongelezen bericht door Cesar »

Wat dacht u van een aangetekend schrijven dat u niet gediend bent van dit soort praktijken.

U bankrekening laten blokkeren voor dit rekeningnummer.

Storneren van het afgeschreven bedrag.

In u schrijven vermelden dat u keurig volgens hun regels hebt opgezegd en dat u zich niet laat chanteren. U moet aangeven dat u bereid bent het dan maar voor de rechter te laten komen.

E.Groenendijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:51

Re: Media Inkasso

Ongelezen bericht door E.Groenendijk »

Wat als je dat allemaal al hebt gedaan?
en nu in gevecht bent met een incasso-buro?

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Media Inkasso

Ongelezen bericht door Cesar »

Als je deze stappen al hebt ondernomen rest je alleen nog het incassoburo te laten weten, middels een briefje, dat je ze wel ziet voor de rechter.

Kijk, die incassoburo's willen je alleen maar bang maken in de hoop dat je gauw betaald.

Verder hier niet wakker van liggen.

Er worden voor dit soort bedragen geen procedures gevoerd vandaar die bedreigingen. Bangmakerij.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Media Inkasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Lycos heeft hier een handje van.

Zelfs de gratis website die men toendertijd bood wilde men niet opzeggen.
Email nieuwsbrieven bleven komen, niets hielp.

Ik heb op een gegeven moment alle mail van die gasten als spam aangemeld, maar het duurde bijna 3 jaar voordat ik er volledig van verlost was.

Dat afzeggingen / afmeldingen e.d. niet aankomen is een standaard truc. Altijd (maakt niet uit wat zo`n club beweert) schriftelijk, en aangetekend.

Gesloten