LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vast aan aanneemovereenkomst die niet is getekend???

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
johnl
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2008 07:27

vast aan aanneemovereenkomst die niet is getekend???

Ongelezen bericht door johnl »

In een brief die de aannemer met wie ik alleen een mondelinge afspraak heb gemaakt staat: "U bent met ons een overeenkomst ( deze is tot op heden niet ondertekend maar met de start van de bouw wel bindend )aan gegaan voor u bouwwerk."

Het aannemersbedrijf wijst hierop een aannemersovereenkomst waar ik me nooit in kon vinden en daarom nooit, door bieden partijen, is getekend.

Ook zijn de offerte, door beide partijen, nooit getekend. De aannemer is begonnen met de bouw :cry: op basis van onze mondelinge overeenkomst.

Wie kan mij raad geven

betweter
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 okt 2008 14:25

Re: vast aan aanneemovereenkomst die niet is getekend???

Ongelezen bericht door betweter »

Gewoon je eerlijk je fout erkennen en de aannemer de hand geven en met een goed gesprek tot elkaar te komen. Je trekt toch aan het kortste eindje.

Als je het ergens niet mee eens ben laat je iemand niet gewoon starten en achteraf beginnen te blazen. Dat siert een mens niet.

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vast aan aanneemovereenkomst die niet is getekend???

Ongelezen bericht door 16again »

achteraf beginnen te blazen
Zoals ik het lees zijn deze ochtend juist de bouwvakkers gearriveerd.

Je kan overwegen om ze vragen te vertrekken, en in de telefoon te klimmen.


Wat houdt je mondelinge overeenkomst in?

EigenHuisEnPuin
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 okt 2008 18:10

Re: vast aan aanneemovereenkomst die niet is getekend???

Ongelezen bericht door EigenHuisEnPuin »

Persoonlijk denk ik dat het juridische steekspel een wespennest is.

Want wat heet aannemer? En heeft u een 'aannemer' in dient?
Heeft u een erkend aannemer welke constructieve werkzaamheden mag verrichten. Of heeft u een aannemingsovereenkomst bij een 'niet erkend en niet in het bezit van aannemer diploma' persoon welke klussen aanneemt. Iedereen kan wel zeggen ik ben 'aannemer want ik neem aan' toch dat maakt niet direct ook 'vakbekwaam en erkend aannemer'.
In de formulering zitten mega veel valkuilen en instinkers

Mondelinge overeenkomsten zijn in zoverre bindend, dat als er sprake is van een papieren overeenkomst waar je het beiden niet eens lijkt te kunnen worden - dit volgens mij toch wel een reden mag en kan zijn om te stellen; de mondelinge overeenkomst wordt ontbonden op grond van het niet rond komen van de papierenovereenkomst welke in voorwaarden, leveringcondities en al meer toch een noodzaak draagt om te beginnen aan een klus. De aannemer laat zelf ook een steekje vallen als hij start zonder een getekende overeenkomst.

Hiermee is er geen vaste overeenkomst - toch een mondelinge 'onder voorbehoud'

Gesloten