LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afsluiten door NUON
Afsluiten door NUON
HELP, ik word afgesloten, heb gisteren een kaart in de bus gehad en vandaag lig ik eruit, wat moet ik doen?
Ik weet niet exact waar het incassobedrag vandaan komt, daarnaast is het bedrag niet leesbaar (is verbeterd lijkt het wel, doorgekraste cijfers), wie weet raad?
Alvast bedankt voor een reactie!!!
Groeten LangeWim
Ik weet niet exact waar het incassobedrag vandaan komt, daarnaast is het bedrag niet leesbaar (is verbeterd lijkt het wel, doorgekraste cijfers), wie weet raad?
Alvast bedankt voor een reactie!!!
Groeten LangeWim
-
Re: Afsluiten door NUON
Heb je gisteren dan niet gelijk gebeld met het energiebedrijf?
Ja, met het nummer dat op het kaartje stond, maar ik kreeg een bandje met een stem dat ze dicht waren etc.
Ik heb net naar de gemeente gebeld, om te vragen of ze mij kunnen helpen via zo'n traject en ik moet het kaartje langsbrengen, maar ze wisten niet of ze het tegen konden houden. Ik ben alleen als de dood dat ze voor de deur staan, terwijl ik net daar ben (kost volgens het kaartje 1100 euro extra, 2x550 euro).
Ik ga nu gelijk de NUON bellen (ik heb de medewerker van dit forum gemaild, alleen nog niks terug ontvangen) en doorgeven wat er loos is en hoe op te lossen.
Ik heb net naar de gemeente gebeld, om te vragen of ze mij kunnen helpen via zo'n traject en ik moet het kaartje langsbrengen, maar ze wisten niet of ze het tegen konden houden. Ik ben alleen als de dood dat ze voor de deur staan, terwijl ik net daar ben (kost volgens het kaartje 1100 euro extra, 2x550 euro).
Ik ga nu gelijk de NUON bellen (ik heb de medewerker van dit forum gemaild, alleen nog niks terug ontvangen) en doorgeven wat er loos is en hoe op te lossen.
-
Het NUON had je al een paar uur geleden kunnen bellen, Beeje actiever opstellen !
Laatste hulpmiddel....het is oh zo koud en vochtig
Vorige week werden wij door Nuon in de woning afgesloten van Electra en Gas ondanks dat de contracten met budgetbeheer ondertekent zijn, eerste gesprek met budgetbeheer al heeft plaatsgevonden en nu de laatste stukken nog verzameld moeten worden.
Met Nuon was al geruime tijd geen betalingsregeling mogelijk. Wij wilden wel maar Nuon niet
Sinds 17 oktober jl. zijn wij klant bij Eneco.
Via de netbeheerder Liander (was voorheen Continuon) sluiten ze niet eerder aan voordat de schuld die ik aan Liander heb, heb betaald.
Aangezien Nuon dit in de voorschotnota's int moet dit bedrag dus ook aan Nuon betaald worden. Zij rekenen dit dan af met Liander.
Nuon blijft stug volhouden dat er maar 4 betalingen binnen zijn gekomen voor dit jaar!!!!!!!!!! terwijl ik er 8 heb overgemaakt.
Klap op de vuurpijl: Ons verbruik volgens de meter is 12.0032kwh terwijl de voorgaande jaren ons verbruik tussen de 5.000 en 7.000 lag.
Dus dienen wij maar even 1.400,00 euro bij te betalen.
Wie oh wie kan mijn laatste strohalm zijn in deze zaak.
Vorige week werden wij door Nuon in de woning afgesloten van Electra en Gas ondanks dat de contracten met budgetbeheer ondertekent zijn, eerste gesprek met budgetbeheer al heeft plaatsgevonden en nu de laatste stukken nog verzameld moeten worden.
Met Nuon was al geruime tijd geen betalingsregeling mogelijk. Wij wilden wel maar Nuon niet
Sinds 17 oktober jl. zijn wij klant bij Eneco.
Via de netbeheerder Liander (was voorheen Continuon) sluiten ze niet eerder aan voordat de schuld die ik aan Liander heb, heb betaald.
Aangezien Nuon dit in de voorschotnota's int moet dit bedrag dus ook aan Nuon betaald worden. Zij rekenen dit dan af met Liander.
Nuon blijft stug volhouden dat er maar 4 betalingen binnen zijn gekomen voor dit jaar!!!!!!!!!! terwijl ik er 8 heb overgemaakt.
Klap op de vuurpijl: Ons verbruik volgens de meter is 12.0032kwh terwijl de voorgaande jaren ons verbruik tussen de 5.000 en 7.000 lag.
Dus dienen wij maar even 1.400,00 euro bij te betalen.
Wie oh wie kan mijn laatste strohalm zijn in deze zaak.
Laatst gewijzigd door koukleum op 22 nov 2008 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ligt het nou aan mij of heeft Nuon schijt aan de gemaakte overeenkomsten ?
Volgens de Regeling van de Minister van Economische zaken van 29 november 2006 nr WJZ 6101739 kan een kleinverbruiker niet worden afgesloten in de periode 1 oktober tot 1 april.
Volgens de Regeling van de Minister van Economische zaken van 29 november 2006 nr WJZ 6101739 kan een kleinverbruiker niet worden afgesloten in de periode 1 oktober tot 1 april.
Ligt het nou aan mij of heeft Nuon schijt aan de gemaakte overeenkomsten ?
Nee Nuon en de andere maatschappijen hebben geen schijt aan de gemaakt overeenkomsten. Er zijn uitzonderingen waarbij ze nog altijd in de bovenstaande periode mogen afsluiten maar denk daar bij aan fraude, wietplantages en illegaal aftappen, en bij veiligheidsituatie's( waar die gevaar loopt)
De gewone particulier die hiermee in aanraking komen mogen inderdaad niet afgesloten worden mits als ze mee werken aan een afbetalingsregeling op de voorwaarden die het energiemaatschappij vast stelt.
Voor de topicstarter zou ik zo aanraden om zsm contact op te nemen met de afdeling incasso via het gewone ccc nummer of anders met de afdeling aanleg aansluitingen ( infra) die kunnen u ook verder helpen.
Beide afdelingen kunnen u doorverbinden en zijn tot 21:00 te bereiken.
Zij kunnen u precies vertellen wat u moet doen.
Denk er om als u geen actie onderneemt en op het moment dat ze langs komen en u bent niet thuis dan kan er ook op afstand worden afgesloten.
Wens je veel succes en hoop dat je niet wordt afgesloten.
Feigje
-
Oh en @koukleum;
Met een verklaring van je arts dat je hartpatient bent mogen ze je sowieso niet afsluiten, zorg dat je dat bij de hand hebt
Met een verklaring van je arts dat je hartpatient bent mogen ze je sowieso niet afsluiten, zorg dat je dat bij de hand hebt
Bedankt voor de adviezen mensen, het is inmiddels geregeld deze morgen, na lang wachten kreeg ik een vriendelijke medewerkster aan de lijn die mij doorverbond met de incasso-afdeling, deze meneer stelde een betalingsregeling voor die ik na ga volgen.
Even een kleine update:
Dankzij de inspanning van "de Nuon medewerker" kunnen wij warm en veilig het weekend ingaan.
Binnen 3 uurtjes was alles geregeld, werd ik keurig te woord gestaan, zijn er wederzijdse afspraken gemaakt en.....kwam er een vriendelijke meneer hier de boel weer aansluiten.
Ik heb een positieve kant van Nuon meegemaakt.
Beste Medewerker, nogmaals heel hartelijk bedankt!!!!!!!!!!
@De Tegenpartij: Mijn eigen huisarts mag die verklaring wettelijk niet opstellen. Dat moet door de GGD arts gedaan worden.
Iedereen bedankt voor alle goede adviezen.
Dankzij de inspanning van "de Nuon medewerker" kunnen wij warm en veilig het weekend ingaan.
Binnen 3 uurtjes was alles geregeld, werd ik keurig te woord gestaan, zijn er wederzijdse afspraken gemaakt en.....kwam er een vriendelijke meneer hier de boel weer aansluiten.
Ik heb een positieve kant van Nuon meegemaakt.
Beste Medewerker, nogmaals heel hartelijk bedankt!!!!!!!!!!
@De Tegenpartij: Mijn eigen huisarts mag die verklaring wettelijk niet opstellen. Dat moet door de GGD arts gedaan worden.
Iedereen bedankt voor alle goede adviezen.