Na een langdurige periode van overmatig drankgebruik was het me toch
gelukt op eigen houtje te ''stoppen'' heel het gezin blij natuurlijk.
Nu heb ik per ongeluk de pech gehad om 2x een 6pack malt te kopen van Bavaria waar het verkeerde etiket opzat nl malt terwijl er pils in zat.
Na een dorstige grote slok proefde ik het wel meteen,maar dacht ik maak ze wel op ,iedereen thuis denkt toch dat het malt is.
Dus nu drink ik weer een weliswaar normaal biertje maar de wil om weer te stoppen ontbreekt me ff.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bavaria malt
Re: Bavaria malt
Aansprakelijk stellen. Zijn ze nou besodemieterd om je zomaar echt bier te verkopen. We hebben niet voor niets etikettenwetgeving.
Ga voor de hoofdprijs en raadpleeg een advocaat die De Telegraaf inlicht.
Oja, Proost en op de goede afloop.
Ga voor de hoofdprijs en raadpleeg een advocaat die De Telegraaf inlicht.
Oja, Proost en op de goede afloop.
blikjes met een etiket?
Hoezo blikjes. zijn er geen sixcpacks flesjes?
Maar evengoed is de etikettenwetgeving ook van toepassing op blikjes of ander verpakkingen die geen etiket kennen.
de betrokkene kan bij de Voedsel en Waren Autoriteit navraag doen naar de verplichtingen van fabrikanten m.b.t vermeldingen.
Hij krijgt natuurlijk wel het verwijt van eigen schuld om de oren. Moet je maar niet doordrinken als je merkt dat je met alcoholhoudend bier te maken hebt (overigens zit in malt ook alcohol, of is dat te weinig?).
Wellicht krijgt hij ook wel de stelling dat de norm (u zult het alcoholpercentage vermelden) niet strekt ter voorkoming van terugval in problematisch alcoholgebruik.
Maar evengoed is de etikettenwetgeving ook van toepassing op blikjes of ander verpakkingen die geen etiket kennen.
de betrokkene kan bij de Voedsel en Waren Autoriteit navraag doen naar de verplichtingen van fabrikanten m.b.t vermeldingen.
Hij krijgt natuurlijk wel het verwijt van eigen schuld om de oren. Moet je maar niet doordrinken als je merkt dat je met alcoholhoudend bier te maken hebt (overigens zit in malt ook alcohol, of is dat te weinig?).
Wellicht krijgt hij ook wel de stelling dat de norm (u zult het alcoholpercentage vermelden) niet strekt ter voorkoming van terugval in problematisch alcoholgebruik.