LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Hansome
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2008 20:45

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Hansome »

Haha Lisette, bij de standaardbrief van ze hebben ze bij jou vergeten het juiste IP adres erbij te zetten. Mochten ze tegen jou hebben gezegd dat je alsnog moet betalen dan had je kunnen zeggen dat je niet bekend bent met dat ip adres ( Allemaal nullen..)

Natuurlijk is het een nette afhandeling, maar dat is logisch bij zo'n bedrijf. Ze hebben wsl. toch al genoeg geld binnengehaald via mensen die toch maar betaalden. Ze willen niet al te veel commotie, anders krijgen ze de politie op hun dak.

De eigenaren melken dit concept nog even uit en gaan vervolgens onder een andere naam wel weer verder met dit soort praktijken.

ChrisL
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:39

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door ChrisL »

Ik heb de brief ook ontvangen. Gelukkig geen extra zorgen.

Ik vind het idee van een Single card goed alleen moet de invulling nog iets beter.

tomaesov
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2006 14:56

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door tomaesov »

Ik ook heb de standaardbrief betreffende kwijtschelding gekregen.
Als starter van dit topic, ben ik de kwaadste niet om te melden dat SC het goed heeft afgehandeld.

Wellicht heeft deze publiciteit op Tros Radar ons een handje geholpen.

lovelyandsweet
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2008 16:59

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door lovelyandsweet »

jeetje wat veel mensen die klachten hebben over SingleCard.

Zelf heb ik twee weken geleden meteen een reactie gestuurd naar het mailadres [email protected]
hierop heb ik nogsteeds geen reactie gehad. in deze mail heb ik voor alle zekerheid meteen mijn lidmaatschap maar opgezegd.

ik vind de brief van intrum justitia uiterst dubieus.
toen ik de gebruikersvoorwaarde accepteerde, stond er niets in over opzegtermijnen en 25 euro per jaar.

Toen de reactie op mijn mail uitbleef, besloot ik vandaag uit wanhoop maar te betalen. waar die dreigementen al niet toe leiden!

gelukkig bleek het niet eens mogelijk om te kunnen betalen, want ik kreeg een foutmelding. de begunstigde kan geen accepgiro's ontvangen.

hierop meteen contact opgenomen met intrum justitia, via de telefoon.
deze wilde niet op de kwestie reageren. ze konden me ook nergens in het bestand vinden. uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik maar naar het mailadres op de brief moest mailen.
uiterst vreemde gang van zaken.

ik heb intrum@singlecard meteen weer gemaild. maar vraag me af of ik er een reactie op ga krijgen.

Hopelijk gaat Rader met deze dubieuze firma aan de slag.
want dit lijkt verdacht veel op oplichting!!!

Allen Succes!!! en ik hoop dat er snel weer tips en juridisch advies op het forum komt, want ik weet het niet meer.

koenvanb
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2008 23:03

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door koenvanb »

@lovelyandsweet: Ik zou je adviseren niet te betalen aangezien dit voor meerdere mensen (waaronder mij) hier al positief is afgelopen. Eerder in dit topic zijn al een een paar voorbeeldmails voorbij gekomen. Ik zou adviseren nogmaals te mailen met de mails zoals eerder in het topic beschreven. Singlecard heeft namelijk geen enkel recht om jou aan de huidige voorwaarden te houden aangezien deze zijn gewijzigd nadat de "overeenkomst" is gesloten.

Succes!

sebasnlfr
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2008 14:58

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door sebasnlfr »

Ik heb ook een brief gekregen van Intrum Justitia, met daarin dat ik ze 25euro ben verschuldigd.

Gelukkig ben ik niet de enige hier. Ik dacht dat het gratis was voor 1jaar zonder dat het daarna automatisch werd verlengd.

Maar goed, even afwachten dus. Ik heb een mail gestuurd, ik ben wel te laat met reageren (niet binnen de 14dagen). Dus misschien moet ik wel 50euro betalen. Een arme student ben ik ja, dus dat wordt lastig. Groeten

Mireille72
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2008 00:13

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mireille72 »

Marcole en Sebas, hebben jullie al wat gehoord? Ik nog niet na mijn mailtjes van dik een week terug...

lovelyandsweet
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2008 16:59

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door lovelyandsweet »

Mijn mail:

beste meneer mevrouw,

bij deze maak ik bezwaar tegen de door op mij verhaalde bedrag.
tijdens het accepteren van de algemene voorwaarden was er nog geen sprake van een opzeg termijn, nog van dit soort absurd hoge bedragen, voor praktisch geen service.
De algemene voorwaarden zijn eenzijdig meerdere malen gewijzigd, zonder mij hiervan op de hoogte te stellen.
Ook ga ik er van uit dat er geen sprake is van een contract, omdat ik nooit aan de voorwaarden heb voldaan.
ten eerste heb ik nooit een handtekening gezet. ten tweede heb ik nooit een betaling gedaan, zoals in uw voorwaarden word genoemd voor het geldig maken van het lidmaatschap.

Zoals u weet staan er op het forum van Rader van de Tros enorm veel klachten.
Ik ga er dan ook van uit dat u deze kwestie op een nette manier zult oplossen.

met vriendelijke groet,

Petra

hun reactie:

Geachte mevrouw Kroon,

Wat u stelt is niet correct.

Desalniettemin zullen wij uw inschrijving per direct beëindigen en de vordering intern afboeken.

U bent ons daarom vanaf heden niets meer verschuldigd.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Singlecard


Maarten Janssen

mijn reactie:
Woehoe!!! :D

Mireille72
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2008 00:13

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mireille72 »

Haha! Ik heb gemeld dat we geen overeenkomst hadden en er dus geen lidmaatschap was. Daarop kreeg ik vandaag exact hetzelfde antwoord als lovelyandsweet. Woepie! :-D

Mireille72
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2008 00:13

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mireille72 »

Is iedereen er nu vanaf?

cdaniels
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2008 15:28

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door cdaniels »

Alleen diegenen die het niet eens waren en een email hebben gestuurd zijn er vanaf. De rest zal zoals altijd gewoon braaf betalen. That's life, smart business :wink:

patje-s
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2008 10:50

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door patje-s »

Hallo,

Ik heb zojuist een brief ontvangen van Intrum Justitia met de daarbij behorende acceptgiro van SingleCard.

Ik weet zelf niks van SingleCard af, ben op de site geweest en kon helaas geen telefoonnummer vinden. Alles gaat per email.

Nu heb ik op de telefoongids.nl gekeken en heb ik deze gegevens gevonden:

Single Card
Bezuidenhoutseweg 241
2594AM 's-Gravenhage
070-3626337


Geprobeerd te bereiken, maar helaas word er niet opgenomen.
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik ben namelijk niet van plan een bedrag van ád 25 Euro te betalen voor iets waar ik nergens van af weet.

Moet ik ze per email benaderen, nogmaals telefonisch contact met Single Card op proberen te nemen of moet ik er nu echt nodig naartoe rijden.
:twisted:

Juliette1
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2008 16:38

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Juliette1 »

:evil:

Hallo, ik krijg vandaag ook eenzelfde brief van itrum justitia op de mat...
Heb meteen mailtje gestuurd naar de eerder genoemde emailadressen en naar het adres op de brief.
Heb de brief van 'lovely&sweet' gekopieerd in mijn mail.
Ik ben dus niet van plan om te betalen. Hoop dat ze ook mij snel een positieve reactie geven.

Groetjes Juliette

Juliette1
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2008 16:38

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Juliette1 »

Hoe kan het nou dat ik nu onderstaande reactie krijg?????

Geachte mevrouw Martin,

Graag reageren wij op uw onderstaande e-mail.

Reeds vanaf het moment dat Singlecard van start is gegaan dienen leden akkoord te gaan met onze Algemene Voorwaarden.

Na het invullen van de persoonlijke gegevens verzoeken wij de aanvrager een vakje aan te vinken waarbij staat "ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden". Dit vakje staat bewust "uit" zodat de aanvrager deze moet aanvinken en dus op de hoogte zou moeten zijn van de Algemene Voorwaarden. Indien de aanvrager dit vakje niet aanvinkt is het niet mogelijk om de Singlecard aan te vragen. Bovendien hebben wij hier een directe link gemaakt naar de Algemene Voorwaarden die tevens duidelijk op onze site te vinden zijn in een eenvoudig te printen versie. Onder artikel 10 van deze Algemene Voorwaarden staat dat de aanvrager de inschrijving kan beëindigen indien dit minimaal twee maanden voor het verstrijken van de betreffende einddatum wordt doorgegeven.

U schrijft dat de Algemene Voorwaarden meerdere malen eenzijdig zijn aangepast. Dit is niet het geval. Alleen op het moment van de prijswijziging van de Singlecard zijn deze gewijzigd. Overigens was dit ruim voor uw inschrijving en derhalve niet van u op toepassing. Daarnaast mag het voor zich spreken dat wanneer iemand zich heeft ingeschreven door middel van een speciale kortingscode dit artikel 7.c overstijgt. Bovendien staat in artikel 7.h "Wanneer een kaarthouder gebruik heeft gemaakt van een actiecode betekent dit niet automatisch dat bij een eventuele verlenging van de deelname eenzelfde aanbieding/korting geldig is".

Omdat u zich niet had afgemeld als kaarthouder gingen wij ervan uit dat u wederom van de Singlecard gebruik wilde maken. Uit uw e-mail begrijpen wij dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft u zich toen u zich inschreef niet goed genoeg op de hoogte gesteld van de Algemene Voorwaarden. Desalniettemin kunnen wij uw inschrijving beëindigen.

Wij verzoeken u hiervoor binnen 14 dagen de administratiekosten van € 6,- aan ons over te maken. De rest van de vordering € 19,- zullen wij dan intern afboeken.

Postbank (ING) rekeningnummer: 2871391 ten gunste van Singlecard.

Graag uw relatienummer vermelden bij het betalingskenmerk.

Als wij de administratiekosten van u hebben ontvangen zullen wij u uitschrijven als kaarthouder bij Singlecard.

Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Singlecard

M. Janssen

Wat zeggen jullie ervan???? Wel/ niet nog 6 euro overmaken???????

monique815
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:17

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door monique815 »

dus als ik het goed begrijp moet ik gewoon een mail sturen en dan afwachten wat er gebeurt?
ben echt niet van plan te betalen
pffff toch al niet lekker eind van het jaar zulke bedragen
graag advies als ik nog iets anders moet doen dan mailen
groetjes en fijne zondag
monique

Juliette1
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2008 16:38

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Juliette1 »

Op mijn laatste mail heb ik nog geen reactie ontvangen...ik zou zeggen mailen en ook niet betalen...oplichters!

Juliette1
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2008 16:38

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Juliette1 »

Na mijn boze mail over de laatste 6 euro kreeg ik deze onderstaande reactie:

Geachte mevrouw Martin,

Excuses voor mijn late reactie, ik ben even een aantal dagen afwezig geweest ivm ziekte.

Wij informeren u nogmaals dat ten tijde van uw inschrijving de Algemene Voorwaarden niet meer zijn gewijzigd. Het is dus niet juist wat u schrijft.

De kosten voor administratie kunt u ook terugvinden in de Algemene Voorwaarden maar wij begrijpen dat u deze (toen u zich inschreef) niet heeft gelezen. Ondanks dat wij volledig in ons recht staan om deze kosten te handhaven zullen wij deze achterwege laten.

Tot slot willen wij graag het volgende aan u kwijt. Wij zijn een professioneel bedrijf en doen niets onwettigs. Sterker, wij proberen zoveel mogelijk korting en voordeel te bedingen bij bedrijven voor onze kaarthouders. Wij betreuren het daarom zeer dat u, door nalatigheid uwerzijds, ons beticht van oplichting.

Sterker, wij krijgen ontzettend veel complimenten van kaarthouders, die zich net als u zich niet op tijd hebben afgemeld, voor de coulante afhandeling (alleen rekenen van de administratiekosten) door ons. Helaas staan deze niet op de diverse fora vermeld.


Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,
Singlecard


Maarten Janssen


Ik heb meneer vriendelijk bedankt voor zijn coulante afhandeling. Pluim!

OSC4R
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2008 14:43

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door OSC4R »

Nou bij mij is het ook lekker....


Ik woon al een tijd niet meer bij mijn ouders dus ik zie de post daar niet snel tegemoet komen. Kom ik er vanmiddag achter dat er op 14 november een brief in de bus gekomen dat ik die gevraagde 25 euro ook moest betalen d.m.v. de acceptgirokaart...

Maar inmiddels zijn dus de 2 weken verstreken waarin ik moest betalen om het op 25 euro te houden, en zou het dus nu verhoogd moeten zijn naar 50 euro. Echter heb ik nog geen nieuwe brief of acceptgirokaart ontvangen.
Ik heb net een mail gestuurd met de mededeling dat ik niets getekend heb voor een verlenging en dus ook geen geld hoef over te maken, en dat ik mijn kaart dus wil annuleren. Blijkt het emailadres niet te bestaan... :? Althans, ik krijg een melding 'Unknown User" in mail delivery status.

Kan iemand me aub vertellen of adviseren wat ik nu moet doen? Want ik wil toch echt geen 50 euro betalen voor die kaart....(die ik overigens allang ergens ben kwijt geraakt).


Alvast bedankt!

monique815
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:17

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door monique815 »

mailadres is
[email protected]
groetjes

OSC4R
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2008 14:43

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door OSC4R »

Bedankt,

Heb nu maar naar meerdere adressen wat gestuurd want ik wil dit snel afgehandeld hebben. Heb Singlecard en Intrum maar beide gemailed, hoop snel reactie te ontvangen....

Gesloten