Deel 1
Sinds een dag kan ik geen privemail meer lezen. Het Net beweert nu al voor de 2e keer dat ik heb opgezegd. Drie maanden geleden kostte het 5 minuten om dit in orde te krijgen. Deze keer werd me gezegd dat alles werd afgesloten en dat ik na 10 dagen opnieuw surfen en bellen moest aanvragen en dan was de wachttijd 20 dagen. Een maand zonder telefoon en internet: "Dat gaat KPN/Het Net" me niet aandoen. Donderdagavond ongeveer 5 uur besteed aan 6 medewerkers van de verschillende helpdesk. In ieder geval werkt mijn telefoon en internet nog. Alleen mijn inbox en het wijzigen van gegevens bij het Net is niet mogelijk. Er schijnt nu een antwoord naar me onderweg te zijn en men is er druk mee bezig.
Afsluiten schijnt bij Het Net dus ongevraagd er snel te gaan. Snel een fout herstellen kost meer tijd.
Een advies: Ik zou maar geen surfen en bellen nemen bij Het Net want "Vraag het Fred" geeft niet thuis.
Deel 2
Inmiddels zijn we 4 dagen verder. Langzaam begin ik er nu achter te komen wat er aan de hand is bij het NET. Allereerst de lange wachttijden bij de helpdesk. Vanmiddag na meer dan 2 uur de verbinding maar verbroken omdat "al onze medewerkers in gesprek waren". Vanavond nog een poging ondernomen en nu maar een half uur in de wacht gestaan.
Deel 3
Het wordt een continuing story. Nog steeds geen mogelijkheid om email te lezen. Vandaag een andere afdeling gebeld van KPN 0900-0244
Ik zit nu in 2 systemen, in het ene aangemeld en in het andere afgemeld. Daar was ik dus ook al achter. Er wordt nu intern een mail rondgestuurd. Op zijn vroegst is daar vrijdagochtend een antwoord op. En nog geen garantie dat ik dan email kan lezen. Sterker nog het kan ook nog best zo zijn, dat ik helemaal niet kan bellen en internetten.
Antwoord van de KPN-er: Afsluiten is eenvoudiger dan weer aansluiten.
Misschien moet dat maar eens de nieuwe slogan van KPN Het Net Worden worden.
Ik ben tegen geweld, maar je zou bijna begrip gaan opbrengen voor mensen, die tegen een dergelijke organisatie actie gaan ondernemen.
Deel 4
Vrijdag 3 oktober: Opnieuw gebeld naar KPN 0900-0244 optie 3,2,3 . Inmiddels ben ik aan medewerker nummer 14 toe. Opnieuw alle vragen weer beantwoord:
Wat is uw postcode en huisnummer,
Wat is uw telefoonnummer
De klacht is intern in behandeling en er wordt mail doorgestuurd. Dat duurt dan weer een dag of 2 voor er intern weer over gecommuniceerd wordt.
Op mijn vraag wat ik nu kan doen is het antwoord: afwachten.
Op mijn vraag of ik op de hoogte gehouden kan worden is de reactie , dat ik zelf maar moet bellen.
En dan natuurlijk weer 30 minuten, een uur, 2 uur in de wachtstand staan.
Ik vraag me af of hetzelfde zou gebeuren als ik prinses Maxima was met als emailadres [email protected] .
Ja koninklijke hoogheid, het kan nog wel even duren voor u weer email kunt lezen. Belt u rustig een keer terug, dan zetten we u lekker in de wacht.
Emails versturen kan ik overigens nog steeds. Nu ik 10 dagen zonder internet zit, zal die mailbox wel ongeveer vol zitten.
Gaat ongetwijfeld vervolgd worden. Binnenkort maar eens een van die telefoongesprekken gaan opnemen.
In de trein zag ik de reclame over mobiel internet: KPN sluit je aan.
Bij mij is het meer KPN sluit je af .
Het NET is het net niet.
Deel 5
Inmiddels is het vrijdag 10 oktober. Een brief is gestuurd naar KPN en vandaag maar weer eens bellen. Nog steeds hetzelfde verhaal. Ik kan nog steeds geen email lezen of mijn klantgegevens lezen.
Straks dus medewerker 15,16 of 17 aan de lijn.
Het is ook als omroepmedewerker om moedeloos van te worden. Wordt vervolgd. Ik hoop dat als Radar het onderwerp nog eens in een uitzending aan de orde wordt gesteld ik als gast word uitgenodigd. Ik kom graag.
Blijkbaar heeft men met surfen en bellen bij mijn oude klantnummer, dat ik al vanaf 1999 had vermeld dat ik mijn abonnement op zou zeggen. Dat heeft men in juni gedaan. Toen heeft men in 5 minuten de fout ongedaan gemaakt.
Precies drie maanden later verdomt men bij HET NET de fout in 5 minuten te herstellen. In mijn 54 jaar heb ik me nog nooit zo geergerd aan een bedrijf als dit.
Toen men mij in januari belde om van HET NET over te stappen of HET NET surfen en bellen had ik slechts 1 harde eis, nl dat mijn internetverbinding en mijn emailadres niet veranderd zou worden. Vanzelfsprekend verandert er voor u niets, want u zit al bij HET NET.
Ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren.
Voorlopig zal ik niemand aanraden om surfen en bellen bij het net te nemen. Was ik maar gewoon bij HET NET met mijn ADSL gebleven. 9 jaar werkte dat feilloos.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Het Net Surfen en bellen in oneindig veel delen
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10 okt 2008 04:42
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10 okt 2008 04:42
Re: KPN Het Net Surfen en bellen in oneindig veel delen
Inmiddels kan ik sinds gisteren precies 1 maand de email van KPN Het Net niet meer lezen en mijn klantgegevens uploaden.
Vrijdag dus maar weer eens gebeld. Bij de eerste 2 medewerkers werd na een kwartier (ze houden gaan uitzoeken wat er aan de hand was) de verbinding verbroken. Eerst een Belg aan de lijn, vervolgens een Nederlander en bij de derde keer weer een Belg. Die vertelde me dat hij kon zien dat men er mee bezig was en dat het probleeem zo ingewikkeld was dat men het blijkbaar niet zo snel kon oplossen. Op mijn vraag waarom het in juni binnen 5 minuten wel kon worden opgelost moest hij het antwoord schuldig blijven.
Zijn advies: gewoon afwachten.
Steeds meer kom ik tot de conclusie dat de reclame van KPN met de slogan "KPN sluit u aan." misleidend is en dat KPN (stond dat ooit niet voor Koninklijke Post Nederland) een verkeerde naam is. Ik stel voor om het bedrijf KPNO te noemen (Kan Problemen Niet Oplossen).
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Jac van IJll
Vrijdag dus maar weer eens gebeld. Bij de eerste 2 medewerkers werd na een kwartier (ze houden gaan uitzoeken wat er aan de hand was) de verbinding verbroken. Eerst een Belg aan de lijn, vervolgens een Nederlander en bij de derde keer weer een Belg. Die vertelde me dat hij kon zien dat men er mee bezig was en dat het probleeem zo ingewikkeld was dat men het blijkbaar niet zo snel kon oplossen. Op mijn vraag waarom het in juni binnen 5 minuten wel kon worden opgelost moest hij het antwoord schuldig blijven.
Zijn advies: gewoon afwachten.
Steeds meer kom ik tot de conclusie dat de reclame van KPN met de slogan "KPN sluit u aan." misleidend is en dat KPN (stond dat ooit niet voor Koninklijke Post Nederland) een verkeerde naam is. Ik stel voor om het bedrijf KPNO te noemen (Kan Problemen Niet Oplossen).
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Jac van IJll
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 nov 2008 09:24
Re: KPN Het Net Surfen en bellen in oneindig veel delen
Ik kan je geruststellen ook ik heb deze vervelende ervaring met onze vrienden van HeNet/KPN. Ik moet je zeggen, ik heb op het punt gestaan om die gasten te lijf te gaan maar ik kan ze niet vinden!
Ze zitten in Capelle, Amersfoort en Antwerpen.
Het zijn de grootste knoeiers die ik ben tegengekomen.
Mijn geval is ongeveer hetzelfde, ik ging van ADSL surfen naar Surfen en Bellen. Ik heb mij overlaten halen door zo'n snotneus van HetNet.
Mijn eis was e-mail en telefoonnummer houden!
Dat gebeurde en er waren in eerste instantie geen problemen. Het was toen mei 2008.
In juni kom ik erachter dat mijn ADSL nog door liep, daar kreeg ik ook de rekening van. Netjes betaald maar wel gebeld. Antwoord: ze snapte er niets van maar het zou opgelost worden. Tuurlijk maar de volgende maand weer de rekening. Weer gebeld en toen hoorde ik wat er was gebeurd en ze snapte niet hoe dat nou kon! Op mijn ADSL account stonden mijn e-mailadressen en voor het Surfen en Bellen had die snotneus een apart account aangemaakt. En nu konden ze dat niet meer veranderen, Ja dat kon wel maar dat wou ik niet want ze moesten dan het ADSL account opzeggen en dan duurde dat 3 maanden voordat ik weer over mijn e-mailadressen kon beschikken!
ik heb toen tegen hun gezegd dat ik daar helemaal geen zin in had en ze zouden kijken wat er aan gedaan kon worden.
Niks dus! Geen reaktie. Op een bepaald moment heb ik mijn rekening van het ADSL account gestorneerd. Nou toen waren de rapen gaar!! Je wilt niet weten hoe snel ik een reactie kreeg. Ik uitgelegt wat er aan de hand was, maar ik moest en zou eerst deze rekening betalen voordat ze verder gingen met kijken naar de fout! Ik praat nu over september 2008. Ik de rekening betaald en zo waar ik had weer internet en kreeg mijn mail weer binnen.
Maar over de klacht van het teveel betaalde account geen reactie! Over dit heb ik toen een klacht via de mail naar ze toe gestuurd, ook daar geen reactie. Naarmate je in zo'n circuit terecht kom ga je begrijpen wat er aan de hand is en hoe ze werken. Klachten die behandelen gewoon niet! Het duurt minstens 4 weken tot er misschien iemand wat gaat ondernemen en dan alleen maar om je stil te houden. Die klacht wordt nooit en te nimmer opgelost!
Ik heb ooit eens 1 naam gekregen en die mevrouw behandelde de ingekomen klachten. ik kreeg haar aan de telefoon en zij zou me de andere week terug bellen om er over te praten. Ze moet nog terug bellen! Marjan van de Berg heette ze.
Over het bellen naar die gasten ook nog wat, in de eerste paar maanden belde ik tegen een tarief van €0.45 p.m.!! En dat loopt op kan ik je zeggen! Het duurt gewoon uren voordat je wordt geholpen en je wordt nou niet echt geholpen, je wordt van het ene naar het andere kastje gestuurd, daar zijn ze op getraind.
Op 28 oktober ging bij ons ineens de stekker eruit!
Geen internet en telefoon meer! Na een belletje bleek dat ik mijn abonnement had opgezegd! Ik uitgelegd wat ik in werkelijkheid had gezegd en dat ik niet mijn abonnement had opgezegd maar dat ik voor mijn probleem van dubbel betalen een oplossing wilde hebben.
Ik denk dat ze die hebben gevonden in het totaal afsluiten en opnieuw aanvragen. Dan heb je alles voor hun opgelost!! Lekkere gasten die jongens van HetNet, die snappen tenminste hoe je met een klant moet omgaan.
Ik heb nog geprobeert om het ongedaan te maken maar niets hielp, alhoewel er een dame in Antwerpen mij kon vertellen dat binnen 10 dagen alles weer zou werken! Helaas, het ging niet meer werken en het kon ook niet meer werken omdat ze alles eruit hadden getrokken en dat kan je niet zomaar herstellen. Ik moest alles opnieuw aanvragen en dan duurt het 3 tot 4 weken voordat je weer wat kan doen.
Ik heb mijn reschtsbijstandverzekering gebeld en die hebben er een brief naar toe gestuurd. Dat is nu een week geleden maar je hoort gewoon niets, ze reageren nergens op.
Ik heb jaren achtereen goed kunnen internetten via mijn ADSL lijntje. Je laat je ompraten door de een of andere snotneus die het wel even voor je zal regelen en het wordt zo'n enorme chaos dat ze het zelf niet meer snappen. Je wordt zo enorm gedupeerd, daar heb je geen weet van. Het internetbankieren is de laatste jaren de gewoonste zaak van de wereld geworden, je kan je websites niet meer up to date houden, en zo zijn er nog legio dingen op te noemen waar je geen erg in hebt als het allemaal goed werkt.
En dan door een of andere minkukel bij HetNet die uit onwetendheid of gewoon stommigheid de stekker er uit laat halen kom je daar weer achter!
Mijn ervaring met HetNet waren tot voor april 2008 goed en daarna is het zeeeeeer slecht tot schandalig toe zelfs.
De rechterhand weet niet wat de linkerhand doet bij HetNet/KPN.
Ze zitten in Capelle, Amersfoort en Antwerpen.
Het zijn de grootste knoeiers die ik ben tegengekomen.
Mijn geval is ongeveer hetzelfde, ik ging van ADSL surfen naar Surfen en Bellen. Ik heb mij overlaten halen door zo'n snotneus van HetNet.
Mijn eis was e-mail en telefoonnummer houden!
Dat gebeurde en er waren in eerste instantie geen problemen. Het was toen mei 2008.
In juni kom ik erachter dat mijn ADSL nog door liep, daar kreeg ik ook de rekening van. Netjes betaald maar wel gebeld. Antwoord: ze snapte er niets van maar het zou opgelost worden. Tuurlijk maar de volgende maand weer de rekening. Weer gebeld en toen hoorde ik wat er was gebeurd en ze snapte niet hoe dat nou kon! Op mijn ADSL account stonden mijn e-mailadressen en voor het Surfen en Bellen had die snotneus een apart account aangemaakt. En nu konden ze dat niet meer veranderen, Ja dat kon wel maar dat wou ik niet want ze moesten dan het ADSL account opzeggen en dan duurde dat 3 maanden voordat ik weer over mijn e-mailadressen kon beschikken!
ik heb toen tegen hun gezegd dat ik daar helemaal geen zin in had en ze zouden kijken wat er aan gedaan kon worden.
Niks dus! Geen reaktie. Op een bepaald moment heb ik mijn rekening van het ADSL account gestorneerd. Nou toen waren de rapen gaar!! Je wilt niet weten hoe snel ik een reactie kreeg. Ik uitgelegt wat er aan de hand was, maar ik moest en zou eerst deze rekening betalen voordat ze verder gingen met kijken naar de fout! Ik praat nu over september 2008. Ik de rekening betaald en zo waar ik had weer internet en kreeg mijn mail weer binnen.
Maar over de klacht van het teveel betaalde account geen reactie! Over dit heb ik toen een klacht via de mail naar ze toe gestuurd, ook daar geen reactie. Naarmate je in zo'n circuit terecht kom ga je begrijpen wat er aan de hand is en hoe ze werken. Klachten die behandelen gewoon niet! Het duurt minstens 4 weken tot er misschien iemand wat gaat ondernemen en dan alleen maar om je stil te houden. Die klacht wordt nooit en te nimmer opgelost!
Ik heb ooit eens 1 naam gekregen en die mevrouw behandelde de ingekomen klachten. ik kreeg haar aan de telefoon en zij zou me de andere week terug bellen om er over te praten. Ze moet nog terug bellen! Marjan van de Berg heette ze.
Over het bellen naar die gasten ook nog wat, in de eerste paar maanden belde ik tegen een tarief van €0.45 p.m.!! En dat loopt op kan ik je zeggen! Het duurt gewoon uren voordat je wordt geholpen en je wordt nou niet echt geholpen, je wordt van het ene naar het andere kastje gestuurd, daar zijn ze op getraind.
Op 28 oktober ging bij ons ineens de stekker eruit!
Geen internet en telefoon meer! Na een belletje bleek dat ik mijn abonnement had opgezegd! Ik uitgelegd wat ik in werkelijkheid had gezegd en dat ik niet mijn abonnement had opgezegd maar dat ik voor mijn probleem van dubbel betalen een oplossing wilde hebben.
Ik denk dat ze die hebben gevonden in het totaal afsluiten en opnieuw aanvragen. Dan heb je alles voor hun opgelost!! Lekkere gasten die jongens van HetNet, die snappen tenminste hoe je met een klant moet omgaan.
Ik heb nog geprobeert om het ongedaan te maken maar niets hielp, alhoewel er een dame in Antwerpen mij kon vertellen dat binnen 10 dagen alles weer zou werken! Helaas, het ging niet meer werken en het kon ook niet meer werken omdat ze alles eruit hadden getrokken en dat kan je niet zomaar herstellen. Ik moest alles opnieuw aanvragen en dan duurt het 3 tot 4 weken voordat je weer wat kan doen.
Ik heb mijn reschtsbijstandverzekering gebeld en die hebben er een brief naar toe gestuurd. Dat is nu een week geleden maar je hoort gewoon niets, ze reageren nergens op.
Ik heb jaren achtereen goed kunnen internetten via mijn ADSL lijntje. Je laat je ompraten door de een of andere snotneus die het wel even voor je zal regelen en het wordt zo'n enorme chaos dat ze het zelf niet meer snappen. Je wordt zo enorm gedupeerd, daar heb je geen weet van. Het internetbankieren is de laatste jaren de gewoonste zaak van de wereld geworden, je kan je websites niet meer up to date houden, en zo zijn er nog legio dingen op te noemen waar je geen erg in hebt als het allemaal goed werkt.
En dan door een of andere minkukel bij HetNet die uit onwetendheid of gewoon stommigheid de stekker er uit laat halen kom je daar weer achter!
Mijn ervaring met HetNet waren tot voor april 2008 goed en daarna is het zeeeeeer slecht tot schandalig toe zelfs.
De rechterhand weet niet wat de linkerhand doet bij HetNet/KPN.
Re: KPN Het Net Surfen en bellen in oneindig veel delen
Inmiddels is KPN zo vaak gefuseerd of heeft andere bedrijven opgeslokt dat ze vele tientallen handen hebben die niet weten waar ze mee bezig zijn.De rechterhand weet niet wat de linkerhand doet bij HetNet/KPN.
Met wat moeite ben ik gelukking helemaal van die ballentent af, met de afscheidsbrief die ik van ze kreeg (u mag altijd terugkomen) heb ik mijn ..... afgeveegd.