LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Delta blundert met nieuwe kanalen en windows media center

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ejk999

Delta blundert met nieuwe kanalen en windows media center

Ongelezen bericht door ejk999 »

Ik ben benieuwd wie er allemaal last heeft van de actie van de Delta TV (doelgroep in Zeeland) die al haar televisie kanalen op 11 november 2008 heeft veranderd. Ik heb het hier voor ANALOGE televisie

Dit heeft tot als gevolg dat ouderen en jongeren enorm worden gedupeerd en Delta zelf trekt zich er niets van aan, ze sturen je (na 30 minuten in de wacht te hebben gestaan) meet een kluitje in het riet.

Wat is het probleem?
1) Oude televisies die bijvoorbeeld geen originele afstandsbediening hebben kunnen niet meer worden geprogrammeerd (dit benadeelt met name oudere mensen)
2) De jongere generatie (waar ik toe behoor) werkt regelmatig met windows media center. Windows media center (ook wel MCE genoemd) werkt met een EPG, dat staat voor Electronische Programma Gids. Deze gids zorgt ervoor dat wanneer je binnen MCE jouw postcode invult er een gids komt van jouw regio (bijvoorbeeld UPC, KPN, Ziggo of Delta). Delta is mijns inziens verantwoordelijk voor het doorgeven naar de beheerder van de EPG dat zij haar kanalen heeft veranderd.

Na de wijziging van Delta is voor mij niets meer bruikbaar en heb ik ruis op de buis.

Reageer aub massaal op dit bericht zodat we delta ertoe kunnen bewegen haar verantwoordelijkheid te nemen en onze ruis van de buis te halen. Delta heeft het callcenter ingericht om domme antwoorden te geven zoals ga naar microsoft, of stel je mediaplayer anders in (dat er niets mee te maken heeft) en zelf: ga naar onze dochter zeelandnet, daar hebben we afspraken mee.

Uiteraard ook graag reactie wanneer jullie een oplossing hebben of weten wie de beheerder van de EPG is waar MCR contact mee maakt.

Thanks!

Carcom

Re: Delta blundert met nieuwe kanalen en windows media center

Ongelezen bericht door Carcom »

Ja ik heb ook gebeld met Delta, ik moest naar Microsoft gaan of bellen vertelden ze me.
Op de vraag waarom zij de gegevens niet doorgeven aan Delta kreeg ik geen antwoord, zodra ze het woord mediacenter horen, roepen ze alleen nog Microsoft.. En kun je niks meer vragen.

ejk999

Hoi allemaal,

Ben de gehele dag bezig geweest en heb de oplossing gevonden voor iedereen met dit probleem, mail me maar ff voor de details (ik alles in een word docje gezet

bezebok

Ongelezen bericht door bezebok »

Hallo,
Heel erg fijn als je een oplossing hebt gevonden voor de frequentie wijzingen van Delta in MCE analoog! Wij zijn al dagen aan het kijken en zoeken hoe we dit op kunnen lossen maar komen geen stap verder.
Kun je je oplossing ook hier op het forum plaatsen of naar me emailen?
alvast bedankt.

ejk999

mail me gerust even op jk AT jokerweb.nl en ik stuur je de oplossing toe, ik kan hier jouw emailadres niet zien

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Waarom mailen, terwijl je de oplossing voor iedereen gewoon hier op het forum kan zetten?

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Soms is het nodig om het zenderpakket opnieuw in te delen.

Wat is het probleem?
1) Oude televisies die bijvoorbeeld geen originele afstandsbediening hebben kunnen niet meer worden geprogrammeerd (dit benadeelt met name oudere mensen)

Met alle respect, maar dit is echt niet het probleem van Delta TV.
De eigenaren van die tv's zijn er zelf verantwoordelijk voor.
2) De jongere generatie (waar ik toe behoor) werkt regelmatig met windows media center. Windows media center (ook wel MCE genoemd) werkt met een EPG, dat staat voor Electronische Programma Gids. Deze gids zorgt ervoor dat wanneer je binnen MCE jouw postcode invult er een gids komt van jouw regio (bijvoorbeeld UPC, KPN, Ziggo of Delta). Delta is mijns inziens verantwoordelijk voor het doorgeven naar de beheerder van de EPG dat zij haar kanalen heeft veranderd.

Klopt. Maar het heeft ook geen zin om Microsoft daar mee lastig te vallen.
Als Delta TV de zenders omgooit en die nieuwe kanaalindeling netjes overal kenbaar maakt, moet de beheerder van de EPG die kanaalindeling ook aanpassen.

Na de wijziging van Delta is voor mij niets meer bruikbaar en heb ik ruis op de buis.
Reageer aub massaal op dit bericht zodat we delta ertoe kunnen bewegen haar verantwoordelijkheid te nemen en onze ruis van de buis te halen. Delta heeft het callcenter ingericht om domme antwoorden te geven zoals ga naar microsoft, of stel je mediaplayer anders in (dat er niets mee te maken heeft) en zelf: ga naar onze dochter zeelandnet, daar hebben we afspraken mee.
Als Delta TV netjes de zenders heeft omgezet en ook netjes overal de nieuwe indeling kenbaar heeft gemaakt, houdt daar dan hun verantwoordelijkheid op.

Dat er dan mensen zijn die hun afstandsbediening kwijt zijn van hun tv, zodat ze de zenders niet opnieuw kunnen invoeren is helaas wel hun eigen probleem en niet het probleem van Delta TV.
De eigenaren van de apparatuur zijn zelf verantwoordelijk voor hun apparatuur.
Want zou er een nieuwe zender bijkomen, dan kunnen ze die er ook niet in programmeren.
Sorry dat ik het zo zeg.

Het enige wat je wel zou kunnen doen is de beheerder van de Electronische Programma Gids aanspreken dat hij de nieuwe kanaalindeling gaat gebruiken.

En oke, alle tv's, computers enz. moet je gewoon opnieuw inprogrammeren.

Carcom

Nou heb gebeld met Microsoft, ze gaan me binnen 3 dagen terug bellen.
Eerst kreeg ik natuurlijk het standaard antwoord dat ik mijn leverancier van de computer moest bellen..
Maar ze gaan het nakijken dus hopelijk is het snel opgelost.

Daneron

Ongelezen bericht door Daneron »

Het handmatig instellen kun je vinden op.
degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,98.0.html

sccs ermee of wacht tot microsoft de verantwoordelijke op de hoogte stelt.

Daneron

Carcom

http://www.degroeneknop.nl/forum/index. ... 820.0.html

Ik heb deze post gevolgd, en dat werkte makkelijk.
Blijf wel van mening dat Delta/Microsoft dit op moeten lossen..

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Blijf wel van mening dat Delta/Microsoft dit op moeten lossen..
Als je het over die gids hebt, wel.

Al het andere niet.

ejk999

Heb de oplossing gevonden. staat op www.hulp.net

Gesloten