LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan dit?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mifb

Kan dit?

Ongelezen bericht door mifb »

Door onverziene omstandigheden heb ik ineens allerlei verschillende deurwaarders op mijn dak.
Grote schuld, maar nu in 1x een bedrag waarmee ik alle rekeningen kan afbetalen.

Maar wat nou als ik die vorderingen in een keer betaal aan de eisers en niet aan de Inkassobureau's krijg ik dan als nog gelazer met de Inkassobureau's.

Want zoals ik ergens las op het forum, ik heb nooit een brief gekregen van op deze datum hebben we deze vordering gekregen. U heeft nog 10 dagen om te betalen, ... inkassobureau X.

Ik heb alleen brieven van de bedrijven zelf gekregen als u nu niet betaald geven wij de vordering uithanden.
En van de inkassobureaus wij hebben deze vordering gekregen... en of u nu even dit wilt betalen (dus met verhoging erbij al meteen).

Dus sta ik in mijn recht dat ze niet meteen kosten hadden mogen rekenen, maar mij eerst nog 10 dagen de tijd hadden moeten geven om het volledige bedrag te voldoen. Zonder extra kosten..... en dat ik daardoor nu gewoon direct aan de bedrijven kan betalen?
Maar waar staat dat inkassobureaus je eerst nog 10 dagen de tijd moeten geven voordat ze kosten gaan rekenen?

Kortom sta ik sterk als ik alsnog de vorderingen aan de eisers betaal.

charlie bing

Re: Kan dit?

Ongelezen bericht door charlie bing »

Op het moment dat de zaak doorgestuurd word naar het incassoburo en u de eerste brief van hen ontvangt zijn de incassokosten al gemaakt en zullen deze betaald moeten worden. Ook als u binnen 10 dagen reageerd. U kunt de hoofdsom aan de schuldeiser betalen maar de verder gemaakte kosten zullen op u verhaald worden door het incassoburo

Gesloten