LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik nu van Telfort af?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Zilverspar

Hoe kom ik nu van Telfort af?

Ongelezen bericht door Zilverspar »

Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad. Ik heb mijn abonnement opgezed, te weten ADSL/Telefonie van Telfort.
Mijn contract loopt op 25 januari aanstaande af. Ik heb een opzegging verstuurd naar Telfort op aanwijzing van een helpdesk medewerker, de mail heb ik nog. Hij gaf aan dat ik de brief moest sturen naar:
Green ISP B.V. handelend onder de naam Telfort
Postbus 23079
1100 DN Amsterdam Zuidoost

Dit heb ik gedaan en er is door Telfort op 9 oktober jl. getekend voor ontvangst. Tot op heden heb ik er niets van gehoord. Na diverse mails (waarin ik steeds een ander antwoord krijg overigens) kreeg ik vandaag weer een geweldige mail dat ik mijn brief opnieuw moet sturen want niemand kan wat vinden blijkbaar en wel naar een adres in Alphen a/d Rijn. Nou mooie boel is dat, waar is dan mijn brief gebleven waarvoor getekent is.
Ik blijf niet aan de gang en aangetekend versturen is een kostbare aangelegenheid. O ja, ik kan ook bellen met hun helpdesk, maar daar word ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd en lang in de wacht gezet.

Ik ben eigenlijk heel erg zat van Telfort en wil er zo graag vanaf. Met het vooruitzicht van 25 januari kan ik leven maar ja dat gaat dus zomaar niet. Ik weet het echt niet meer.
Moet ik mijn rechtsbijstand in gaan schakelen al bij voorbaat? In die klachtencommissie van Telfort heb ik ook geen vertouwen eigenlijk.

Wat nu dus? :roll: :roll: :roll:

hola_01

Re: Hoe kom ik nu van Telfort af?

Ongelezen bericht door hola_01 »

Ben al bezig met opzeggen sind juli. Alles zou per afgelopen augusrus beindigd zijn..... Helaas nog steeds bezig...

Zilverspar

Heb vandaag contact gezocht met Telfort.....wat een schijtvolk werkt daar zeg!
Heb nu eindelijk een mail waarin staat dat mijn abo per 25 januari einde oefening is. Ze krijgen van mij geen cent na deze datum.
Het was wel heel bijzonder, nadat ik had opgehangen om 13:18 (nadat de medewerker me 3 minuten in de wacht had gezet) kreeg ik een antwoord in mijn mailbox, om 13:16 (toen ik nog in de wacht stond) met daarin de mededeling dat ik er vanaf zou zijn, een reactie op mijn klacht van gisteren...................het is ook allemaal weer erg toevallig!

Ik hang de vlag uit als ik Telfort vrij ben. Iedereen doe ik Telfort heb aangeraden gaan ook opzeggen, zijn er toch weer een stuk of 20. Ach ze zullen er niet wakker van liggen misschien maar ik ben blij met Telforvrij!

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Heeft U al een andere?

Ik krijg namelijk een beloning en zij hoeven geen reclame te maken als ik U aanmeld indien het leverbaar is...

Compuserve, ja 20 mb voor €19,95 zonder of €24,95 met telefoon.

Als je intresse hebt voor een kleine provider met betere service met snel bereikbaar 0900 nummer van 25 cent of gratis via E mail en dan geen standaard maar persoonlijk goed antwoord..
Dus ik ben tevreden en zou U graag helpen met een provider die wel service geeft tegen vaste lage prijzen dus niet alleen eerste jaar!

Mailen via envelop naast mijn naam.

Zilverspar

Dag Dirk,

Kan mij niets anders leveren dan van KPN en dat is eigenlijk alleen maar duur, ik kan maar van enkelen internet krijgen hier waar ik woonachtig ben. Ik ga bij Online, die heeft een interessante aanbieding voor mij.

ajkampen

Ongelezen bericht door ajkampen »

Medio oktober kreeg ik een aanmaning van Telfort. Het gng om een achterstand van € 10,73. Het betreffende factuurnummer kende ik niet dus ik heb via de mail gereageerd. Het bleek om een factuur uit december 2004 te gaan. Ik heb toen gemaild dat ik een kopiefactuur wilde hebben en dat ik vermoedde dat dit om iets ging waar het toenmalige Tiscali mij zonder mijn toestemming op had geabonneerd en dat dat destijds ook al tot een meningsverschil had geleid maar dat Tiscali uiteindelijk de extra dienst heeft gestopt en gestopt is met factureren. De reactie was dat dit alleen per brief kon... Bijzonder voor een internetprovider. maar dit heb ik gedaan. De reactie hierop was dat al mijn mailboxen werden geblokkeerd. Ik heb toen een brief gestuurd waarin ik Telfort in gebreke stelde. In de algemene voorwaarden staat niet dat blokkeren van mailverkeer ingezet mag worden bij achterstand in betaling. In dat geval moet een incasobureau worden ingezet en die was bij mij meer dan welkom geweest omdat ik dan aan een mens een kopiefactuur had kunnen vragen, het minimale wat je kan verwachten na een periode van vier jaar. De reactie op de brief was het volledig afsluiten van mijn internetaansluiting. Ook hierover staat niet in de algemene voorwaarden dat dit een geoorloofd instrument is. Ik heb per ommegaande een aangetekende brief gestuurd met daarin een in gebreke stelling en van daaruit met onmiddelijke ingang de beeeindiging van het abonnement en een aansprakelijkheid van de door mij te maken kosten. Ook heb ik de vrijgave van de mailboxen waar nog e-mail in zit geeist. Tot op heden heb ondanks herhaald mailen nog steeds geen reactie gehad.

Ik houd mijn bankrekening in de gaten en zal iedere incasso sttorneren en heb een abonnement bij UPC genomen. Danbenje niet afhankelijk van de vrijgave door Telfort en heb je in ieder geval weer internet.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jij hebt de overeenkomst opgezegd en dat zij de brief verliezen is hun probleem. Ik neem aan dat je een kopie van je brief hebt bewaard en daarnaast kun je bewijzen dat zij de brief hebben ontvangen. Op verval datum van het contract zou ik je bankrekening in de gaten houden en het bedrag laten terug storten door de bank als ze het toch overstorten.

(Als de voorwaarden hebben aangepast gaat dat natuurlijk eerder in.)

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ AJ van kampen
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).

[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat
-------------------
Als u binnen 14 dagen geen toegang tot uw e-mail boxen heeft en/of nog steeds bent afgesloten, stuur dan schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging dat u met onmiddellijke ingang uw overeenkomst als ontbonden beschouwt omdat Telfort in gebreke is gebleven de verbinding te herstellen en u een schriftelijke factuur te sturen van het openstaande bedrag in december 2004 te sturen. U wordt niet in de gelegenheid gesteld om te kijken of dit een terechte factuur is. Trek meteen uw toestemming tot a.i. per direct in.
Verzoek om toezending schriftelijke bevestiging einde overeenkomst binnen 14 dagen + vergoeding vervolgkosten binnen 4 weken.
Geeft aan dat u, mocht de schriftelijke bevestiging einde overeenkomst, schriftelijke factuur december 2004 en/of vergoeding vervolgkosten achterwege blijven, u e.e.a. als een geschil bij de Geschillencommissie Telecommunicatie zult voorleggen.

Op het moment dat u de brief post ter ontbinding overeenkomst kunt u bij de bank een verzoek tot zo spoedig mogelijke blokkade rekening Green isp bv/telfort laten zetten.

Ik ben 9 maanden gestalkt met onterechte facturen terwijl ik NOOIT klant geweest ben bij Telfort.
Zie:
Telfort maakt fout op fout

conz

Ongelezen bericht door conz »

Hier nog een slachtoffer van telfort! Ik heb ergens in 2002 een mobiel telefoonabo afgesloten bij telfort, ben ik tot nu toe heel tevreden mee. Alleen heeft telfort ook maar gelijk mijn oude worldonline abo, wat ik al in 2000 had opgezegd, geheractiveerd. Ze hebben worldonline overgenomen en blijkbaar het oude klantenbestand nog steeds in gebruik.
Ik ontdekte dat pas dit jaar, ik ging er van uit dat de afschrijvingen betrekking hadden op mijn telefoon en heb (ja, ik weet het: stom) de gewoonte om afschrijvingen van kleinere bedragen niet na te spitten.

Maar goed, in augustus/september kreeg ik dus een betalingsherinnering toegestuurd want een afschrijving was niet gelukt. Ik dus de klantenservice mobiele telefonie gebeld en ik bleek geen achterstand te hebben voor telefonie maar wel voor internet. Via de website heb ik mijn gegevens opgevraagd en een paar dagen later lag er een brief in de bus met mijn logingegevens en telfort e-mail adres.

Ik stuurde mezelf direct een mailtje maar dat kreeg ik terug met de melding dat het adres niet bestaat. Ik probeerde in te loggen met de gegevens uit de brief en kwam nergens in. Bellen naar de klantenservice dus maar weer. Antwoord: er bestaat geen internet abo op uw postcode en huisnummer. Ik heb het hier dus bij gelaten.

Op naar november: een brief van incassoburo intrum justitia over de rekening van mijn niet bestaande abo. Weer gebeld naar telfort en weer kreeg ik te horen dat ik geen abonnement heb. Dit gemeld aan het incassoburo maar zoals verwacht geen reactie.

Doorgevraagd bij telfort en opeens had ik een abonnement! (heeft dat incassoburo dus toch actie ondernomen blijkbaar). Ik ben nu sinds die tijd al bezig om van dit abonnement af te komen. Klantenservice leest alles maar half en geeft blijkbaar op het eerste bekende woord dat ze tegenkomen een standaard antwoord.
Het eerste smoesje was dat het 4 dagen zou duren na mijn betaling voordat ik weer aangesloten was. (ondertussen had ik toch maar betaald om van het gezeur af te zijn) Toen die voorbij waren was het antwoord dat mijn betaling pas 1 december ontvangen was. Geen probleem, even gewacht tot 5 december. Weer gemaild en het antwoord was: u heeft weer internet en mail. Niet dus. Weer gemaild. Antwoord was dat het 3 tot 5 dagen zou duren voordat mijn abo vrijgegeven werd. Er stond niet bij of dit bovenop de eerste 4 dagen zou zijn. 10 december: nog niks. Weer gemaild en kreeg weer een onzinnig antwoord dat vaag sloeg op 1 woord uit mijn mailtje. Vandaag voor de 6e keer maar weer gemaild. Ben benieuwd.

Zijn er hier nog ergens mensen die mij kunnen vertellen wat voor rechten ik hier heb? De originele opzegging van worldonline heb ik helaas niet meer want dat is in 2000 allemaal geregeld en dus allang in de oud papier bak verdwenen.

telfort wil mij nu tot 2 augustus 2009 laten betalen maar ze leveren mij helemaal geen dienst. Mijn hele account bestaat niet en toch schrijven ze er geld voor af. Kan iemand mij een goed advies geven?

TdeHond

Volgens de wet heeft u recht om bedragen die ge-ind worden zonder dat een dienst verleend wordt terug te vorderen.

Ik raad u aan om schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging een klacht in te dienen bij Telfort.
Geeft aan dat u in 2000 bij World on Line het abonnement heeft be-eindigd.
Kopie van brief maken.
Vraag om schriftelijk bewijs van het tegendeel binnen 4 weken toe te zenden.
Mocht Telfort niet reageren en het bewijs niet kunnen leveren, ga dan naar Geschillencommissie telecommunicatie.

Kijk of u nog oude bankafschriften heeft uit 2000 waaruit blijkt dat u een eind afrekening van World online heeft gehad.

Reken op geen antwoord van Telfort en ga dus naar geschillencommissie.
zie: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=60104

Telfort is een afschuwelijk bedrijf als zij fouten in hun administratie hebben. U kunt ook een kopie van uw brief aan Telfort sturen naar de heer Middeldorp, directeur Klantencontact KPN. Hij heeft destijds bemiddeld in een administratief probleem met Telfort waarbij Telfort mijn opzegging bij ingelijfde 12move uiterst knullig had verwerkt waardoor ik onder " REMOVED" dollartekens etc een nieuw leven begonnen was bij Telfort. Niet recht te zetten omdat een goede communicatie met T. onmogelijk lijkt te zijn.

B.Stolwijk

Ongelezen bericht door B.Stolwijk »

Hallo Telfort slachtoffers,
Ik heb een paar uur jullie berichten in dit forum door gelezen maar wat ik zoek kom ik er niet in tegen.
In het kort de klachten over Telfort internet zijn waar zolang je geen problemen hebt of bij ze weg wil is er niets aan de hand.
In mijn geval heb ik over de hele periode dat ik bij Speedlinq en telfort ben geweest slecht internet en zeer slechte telefoon verbinding gehad.
Het uren aan hun service lijn hangen en daarna niets opgelost te hebben is een grote RAMP het heeft me al echt in de kosten gejaagd en de problemen zijn nooit opgelost. ik heb dit een jaar tot 1 1/2 jaar volgehouden (inclusief overstap van speedlinq naar Telfort) in de hoop dat het beter zou gaan. ik heb in juni 2008 besloten dat ik maar een andere provider voor het adsl abonnement neem en dus alles volgens de voorwaarde afgezegd en om bevestiging gevraagd. bevestiging nooit gekregen telefonisch /helpdesk toezegging wel. wel weer een brief gestuurd en om bevestiging gevraagd..... nooit antwoord gekregen.
inmiddels een nieuw abonnement bij andere provider genomen met maar een kleine overlap van een week, prima toch! Niets is minder waar. na de zogenaamde afsluit datum wordt je niet afgesloten want je moet aan alle voorwaarden voldoen. dus ik een brief schrijven dat ik dat best wil doen en graag daar een specificatie van wil zien want telfort stuurt je dood leuk een nieuwe rekening met abonnementskosten voor de komende volgende maand. na alle ellende die ik vooraf al met hun heb gehad heb ik de automatische incasso stop gezegd omdat ze niet de diensten en de service leveren die ze horen te leveren en eerst maar eens met me moeten communiceren. Nooit antwoord op gekregen alleen rekeningen en bedreigingen over afsluiten …….duuuuuuh daar ging het dus om …maar ze sluiten je niet af ! Dat houd dus ook in dat er GEEN ANDERE PROVIDER OP KAN. En dat is de Chloe Dus al die tijd geen internet gehad. Ook is het abonnement dat ik bij de nieuwe provider had afgesloten na een klein maandje afgezegd…….. maar niet door mij . volgens mij door een zeer crimineel en agressief bedrijf….. dat begint met een T. Dus dames / heren reken niet op dat je afgesloten wordt.
Inmiddels wordt er een deurwaarde op mij afgestuurd en de rekeningen worden zomaar verdubbeld. En hier gaat het dus om hoe kan ik tegen de macht en het onrecht wat mij wordt aangedaan in beroep gaan. Waar kan ik mijn burgerrecht halen zonder dat ik ook weer op kosten wordt gejaagd? Ik heb namelijk ook geen zin in een deurwaarde en ik speel al met de gedachte dat ik dan toch maar weer ga betalen voordat het nog hoger op loopt……….. Telfort krijgt dan toch weer z'n zin!

Hebben jullie advies graag zo snel mogelijk!

B. Stolwijk

TdeHond

Heeft u aangetekend opgezegd bij Telfort?

U heeft een soortgelijk probleem als ik had. Ik had opgezegd bij 12move per migratiedatum 12move naar Telfort.
Zowel niet aangetekende brief als 2 aangetekende brieven aan Telfort werden niet beantwoord.
Uiteindelijk ben ik met behulp van KPN.com, de heer Middeldorp, directeur klanten contact KPN van deze provider afgekomen.
Alles bleek te liggen aan een knullige verwerking van mijn opzegging. Op de plaats waar mijn gebruikersnaam stond was gezet: "Removed, dollartekens en cijfer". Ik ging onder die naam verder bij Telfort. Daar kwam ik pas achter toen zij door KPN gesommeerd werden een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst te sturen.
Uiteindelijk kreeg ik 3 schriftelijke bevestigingen waarvan er 1 klopte. :lol:
Zie:
Telfort maakt fout op fout

Dit bedrijf weigert fouten in hun administratie te corrigeren tenzij het moederbedrijf bereid is zich ermee te bemoeien. Ook bij mij werd maanden later afgesloten, maar daar had ik geen last van omdat ik internet via kabel genomen had.

conz

Daar heb je dus ook de reden dat ik geen aangetekende brief verstuurd heb met mijn verhaal. Ze lezen het toch niet. Het wordt tijd dat een of ander TV programma dit weer eens oppakt en heel Nederland even goed duidelijk maakt dat ze voortaan met een grote boog om Telfort heen moeten lopen als ze op zoek zijn naar een nieuwe provider.
Ikzelf heb een schriftelijke bevestiging dat mijn abo per 2 augustus wordt beeindigd (en een e-mail van de helpdesk die het tegengestelde beweert) en alles bijelkaar kost me dat nog een eurotje of 50 tot die tijd. Ik weet dat ze me daarna nog niet afsluiten en rekeningen blijven sturen want zo zit dat stelletje criminelen bij Telfort nou eenmaal in elkaar. Als ze dat idd doen dan zal ik in ieder geval vanaf augustus alles laten terugboeken en het daarna aan laten komen op een incassoburo. Daarna mag ik dan ongetwijfeld voor de 2e keer in mijn leven een gerechtsgebouw van binnen bekijken. Hopelijk bevalt dat dan net zo goed als de 1e keer :twisted:

Maar ondertussen ga ik, als ze niet op mijn verzoek tot onmiddelijke afsluiting, gewoon door als 'the customer from hell' met dagelijkse berichten naar de helpdesk. Ik zit er aan te denken om een kleine applicatie te schrijven die het mogelijk maakt om met een enkele muisklik een vooraf ingesteld bericht naar de helpdesk te sturen. Als er nog mensen geinteresseerd zijn in dit programma (gratis uiteraard), laat het dan even weten. Dan geef ik het bouwen ervan wat meer prioriteit.

Nog iemand interesse in het bouwen van een website om heel Nederland te waarschuwen voor het criminele gedrag van Telfort? Ik heb hier nog een domein ongebruikt liggen en 2 webservers waar ik nog bergen ruimte op over heb. Misschien is het handig om bij voldoende interesse een Joomla site in te richten met een eigen slachtoffersforum.

Laten we ons, zolang een TV programma ons nog niet helpt, eens gaan organiseren in de strijd tegen de criminele manier waarop Telfort ons behandelt!

TdeHond

U bespaart uzelf werk als u begin augustus uw bank opdracht geeft om zo spoedig mogelijk een selectieve blokkade op Green ISP BV/Telfort te laten zetten. Zodra deze effectief is, kunnen zij niet meer afboeken en beperken zij zich mogelijk tot het zenden van onterechte aanmaningen.

Uw kleinood: de schriftelijke bevestiging einde overeenkomst houdt u achter de hand mocht een incassoprocedure op kosten van Telfort gestart worden.

Mij werd destijds verweten dat zij pas later hadden afgesloten en ik na einde overeenkomst nog ingelogd had bij Telfort wat onmogelijk was omdat mijn analoge lijn door KPN opgeheven was in de maand waarin 12move overging naar Telfort. (thank doG).

Ik leef dan ook mee met eenieder die te maken krijgt met een falende administratie en gebrek aan service bij Telfort.

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik heb ook gekozen voor telfort, word per 1 februari aangesloten.
(ik ben nu eenmaal een gokker :P)

Ik heb het alleen aangevraagd via de http://www.vastelastenbond.nl
Dit heeft als voordeel dat de bond het administratieve gedeelte regelt.
gezien de scherpe prijs van telfort en de goede ervaring die ik heb met de vastelastenbond zie ik dit wel goedkomen.

conz

Of het een goede internetprovider is kan ik je niet zeggen. Ik heb er geen abonnement, al laten ze me wel voor een betalen.
Waar voor mijn geld heb ik in ieder geval niet. Tot nu toe weigeren ze me nog steeds een werkelijke dienst te leveren voor mijn geld...

Misschien heb je meer geluk dan de slachtoffers op dit forum.

B.Stolwijk

Reactie vastenlastenbond,

Ik ben even gaan kijken op de site en bij het internetten en tot mijn verbazing bieden ze daar Telfort aan. Ja, ik had Telfort ook gekozen omdat ze goedkoper waren en het ziet er ook prachtig uit maar als het niet werkt dan kom je in de problemen die ze niet voor je oplossen en als je eraf wil is het helemaal een doolhof. Lost de vastenlasten bond het dan ook op voor jou????

B. stolwijk

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

@Stolwijk

De vastelastenbond bied wel adminstratieve- maar geen technische ondersteuning. Dus als je een storing hebt dan moet je zelf telfort benaderen. Maar ik zie het wel zitten aangezien ik geen internet+bellen heb. Voip heeft nog niet mijn vertrouwen gewonnen, bovendien zou ik het niet gebruiken.

Ik zat voorheen bij online(orange) maar ivm de bijna niet gebruikte telefoonlijn vind ik dat een beetje zonde geld. Maar ook dat heb ik zonder kleurscheuren kunnen beeindigen en ook nooit problemen mee gehad (2jaar). En als je het forum hier moet geloven dan is dat ook een grote bak ellende. Hetzelfde geld voor KPN. Maar goed we zien het wel, zal zeker mijn ervaringen delen zodra telfort geactiveerd word(2 feb)

@conze

Je probleem moet vast op te lossen zijn. Als ik jou was zou ik telfort keer op keer "netjes" benaderen via email. Blijf zakelijk en lucht niet je emoties.

B.Stolwijk

Ik ben op den duur gestopt met mailen en telefoneren. Een mail werd helemaal niet beantwoord of maanden later met de mededeling dat het beter was om hun helpdesk te bellen.

We hebben nu het incasso bureau benaderd en die herkende het probleem meteen. We hebben alle correspondentie naar hun gestuurd en die regelen het nu met Telfort ....... we hopen dat we er dan van af zijn!

B. Stolwijk

Zilverspar

Nog enkele weken en ik ben er vanaf. Heb elders een aanvraag lopen en daar al een bevestiging van ontvangen.
Ik hang de vlag uit als ik er vanaf ben :) ......nooit meer Telfort voor mij!

Gesloten