LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Global Collect BV en HOSHI NL

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
sofa drama
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:11

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door sofa drama »

Ik heb contact opgenomen met mijn bank hoe het zit met een telefonische machtiging. Zij vertelden mij dat een bedrijf waar ik nog geen klant ben alleen maar een telefonische machtiging mag vragen als ik zelf contact heb opgenomen met het bedrijf in kwestie.

Een telefonische machtiging heeft een terugboekingstermijn van 30 kalenderdagen. Bedrijven waar u al een bestaande klant bent, mogen u bellen en u telefonisch om een machtiging vragen.
Als u nog geen klant bent, mag een bedrijf alleen een telefonische machtiging vragen als u zelf contact heeft opgenomen met de incassant.
Het bedrijf is verplicht deze telefonisch afgegeven machtiging schriftelijk te bevestigen, met vermelding van de terugboekingstermijn en de datum van afschrijving. Terugboeken kan binnen een termijn van 30 kalenderdagen.

Als je dus gebeld bent door Hoshi Sudoku is de telefonische machtiging, al dan niet opgenomen met een voicelog, niet rechtsgeldig.

Jos Stigt
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2008 18:40

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Jos Stigt »

Algemeen
Hoshi Sudoku is een handelsnaam van Success Verlag AG. Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Zwitserland onder nr. CH 320.3.059.243-03, BTW nr. NL8172.18.579.B01 Correspondentieadres klantenservice:
Postbus 325, 5680 AH Best - Nederland
Vestigingsadres: Hauptstrasse 63, CH-9436 Balgach
Telefoonnummer klantenservice: 0900-1030103 (€ 0,20 p.m.)
Emailadres: [email protected]
Website: www.hoshi-sudoku.nl

Liza2
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2008 22:56

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Liza2 »

Bij mij is er per incasso even 288,00 afgeschreven van de postrekening.
Ik heb nog nooit van mijn leven van Global Collext Services gehoord of gelezen. Ik heb zelfs nog nooit een folder of iets door de brievenbus zien verschijnen. Dus hoe kan zo'n bedrijf nou een bedrag incasseren terwijl ik nog nooit een machteging heb ingevuld. Het is voor mij echt een raadsel en hoe kan ik nu het bedrag terug vorderen. Helaas door onoplettendheid ben ik ook te laat om het binnen bepaald aantal dagen terug te draaien. Wie kan mij informeren. Met vriendelijke groet, Liza.

Jaapie86
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2008 11:43

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Jaapie86 »

Beste (mede)gedupeerden,

Ik ben ook zo stom geweest om hier in te trappen. Heb telefonisch toestemming gegeven voor het éénmalig afschrijven van 4,95 in ruil voor het welbekende puzzelboekje. Een maand later(vandaag) is er opeens 19.95 euro afgeschreven. Heb gelijk de bankt gebeld en de boel laten blokkeren. Heb ook [email protected] gemaild om te vertellen dat ik hier niet van gediend ben en dat ik geen verdere afschrijvingen wens te ontvangen.

Kan iemand mij vertellen wat er verder te gebeuren staat?

Groetjes,

Jaap

Nicole180887
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 sep 2008 19:24

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Nicole180887 »

Beste (mede)gedupeerden,

Ik ben ook zo stom geweest om hier in te trappen. Heb telefonisch toestemming gegeven voor het éénmalig afschrijven van 4,95 in ruil voor het welbekende puzzelboekje. Een maand later(vandaag) is er opeens 19.95 euro afgeschreven. Heb gelijk de bankt gebeld en de boel laten blokkeren. Heb ook [email protected] gemaild om te vertellen dat ik hier niet van gediend ben en dat ik geen verdere afschrijvingen wens te ontvangen.

Kan iemand mij vertellen wat er verder te gebeuren staat?

Groetjes,

Jaap



Als je gelukt heb, hoor je niks...
Heb je minder geluk dan krijg je nieuwe rekeningen toegestuurd en bedreigingen van hun incassobureau Intrum Justitia ofzo iets en die incasso bureau heeft op deze site ook een topic vanwege hun oplichterij. Ze blijven dingen sturen en doen alsof hun neus bloedt. Je moet een mailtje naar ze sturen EN naar jou als bewijs dat je er niet van gedient bent en dat je je zelf "uitschrijft / afmeld" voor hun belachelijke bedoelingen. De laatste brief die ik van hun ontvangen had was een rekening en dus een bedreiging van hun incassobureau, helaas voor hun ga ik het huis uit en ga dus echt niet mijn nieuwe adres doorgeven aan hun. Maar ze krijgen geen cent van me. Ik heb trouwens meerdere posts hier geplaatst, misschien handig om alles ook terug te lezen? Succes!

Liza2
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2008 22:56

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Liza2 »

Beste mensen,
ik lees bij de meeste "ik ben er ook ingetrapt of ik ben ook zo stom geweest om...."
Maar dan moet ik toch iedereen teleurstellen, want ik heb niets getekend, heb ook nooit 1 telefoontje van dat bedrijf gehad en ik heb zelfs nog nooit 1 folder, blaadje of boekje mogen ontvangen. Dus ik weet absuluut niet van hun bestaan af.
Ze hebben met een valse machteging via een incasso zomaar € 288,00 buiten mijn medeweten om afgeschreven.
Ik heb nu inmiddels een brief geschreven naar de Postbank omdat ik van de Postbank een telefoonnummer heb gekregen om de adresgegevens te achterhalen van Global, maar helaas kreeg ik van de computerstem te horen dat banknummer 433776927 niet bestaat.
Dus in het ergste geval.................

Groetjes, Liza

Bada
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2008 18:41

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Bada »

even een update. Heb die vriendin gemaild, maar ze is op reis voor 3 maand :shock:

Heb zelf maar even het heft in eigen hand genomen en een klacht ingediend bij www.consuwijzer.nl

Ik kreeg de volgende reply:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 3 december 2008. Uit uw e-mail komt naar voren dat u een klacht wilt indienen over Global Collect (Success Verlag AG). U geeft aan dat u door dit bedrijf telefonisch benaderd bent met een aanbieding voor een gratis puzzelpakket, waarvoor u enkel de verzendkosten had hoeven te betalen. U had binnen 10 dagen een telefoonnummer kunnen bellen om aan te geven niet aan een abonnement gebonden te willen zijn. Echter, opzeggen kon helemaal niet, omdat het bedrijf zowel telefonisch als via e-mail niet bereikbaar is. Nu krijgt u facturen thuisgestuurd voor 75 euro en dient u 19,95 per maand en administratiekosten te betalen. U vindt dat hier sprake is van oplichting. Wij kunnen u hierover het volgende mededelen.

U hebt hiermee een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. Deze toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

Lossen ConsuWijzer en de toezichthouders mijn individuele probleem met een bedrijf op?

ConsuWijzer geeft u in eerste instantie praktisch advies over uw rechten en hoe u zelf uw recht kunt halen. ConsuWijzer en de toezichthouders lossen uw probleem met een bedrijf dus niet persoonlijk voor u op. In Nederland zijn er namelijk speciale instanties die u daarbij helpen. ConsuWijzer wijst u de weg en geeft u daar advies over. Uw melding bij ConsuWijzer is wel heel belangrijk voor de toezichthouders. Zij gebruiken uw meldingen namelijk om een beter beeld te krijgen op waar het misgaat in de markt en hebben wettelijke middelen om in te grijpen.

Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?

Eén of meerdere meldingen kunnen er voor zorgen dat een toezichthouder:
- een bepaalde sector extra gaat controleren
- een onderzoek start naar een bedrijf
- op basis van een onderzoek besluit om een boete op te leggen aan een bedrijf
- een bedrijf dwingt om met een structurele oplossing te komen voor problemen die consumenten ervaren
- via ConsuWijzer extra voorlichting geeft over een bepaald onderwerp

Waarom laat ConsuWijzer mij niet persoonlijk weten of een toezichthouder actie onderneemt op mijn klacht?

De toezichthouders ontvangen via ConsuWijzer jaarlijks tienduizenden meldingen. Helaas kunnen toezichthouders tijdens een onderzoek vaak niet bekend maken om welk bedrijf het gaat en wat er onderzocht wordt. Dat kan het onderzoek belemmeren. Het bedrijf zou met die informatie immers haar voordeel kunnen doen. Maar de uitkomst van een onderzoek kan natuurlijk ook zijn dat een bedrijf de wet níet overtreedt. Meestal moet er dus eerst een uitspraak zijn voordat een toezichthouder de bedrijfsnaam en overtreding bekend kan maken. Uitspraken die openbaar zijn communiceert ConsuWijzer onder andere via www.consuwijzer.nl en in kranten.

Meer weten over wat er gebeurt met uw klacht bij ConsuWijzer en welke acties de toezichthouders hebben ondernomen naar aanleiding van klachten bij ConsuWijzer? Kijk op www.consuwijzer.nl

Wat kan ik zelf doen om mijn probleem met dit bedrijf op te lossen?
Op basis van uw klacht adviseren wij u het volgende:

Bent u van mening dat u door onjuiste/onvolledige informatie van de ondernemer een besluit hebt genomen dat u anders niet zou hebben genomen? Dan kan er sprake zijn van ‘dwaling’. Probeer allereerst mondeling tot een oplossing te komen. Lukt dit niet, dan kunt u de volgende stappen volgen:

Schrijf de ondernemer een (aangetekende) brief waarin u inhoudelijk uw klacht aangeeft. Hierbij is het van belang dat u duidelijk maakt waarom u vindt dat u onjuist/onvolledig bent geïnformeerd. Maak in uw brief ook duidelijk dat u bij een juiste voorstelling van zaken niet op het aanbod zou zijn ingegaan. Schrijf uw brief zo snel mogelijk na het ontdekken van de werkelijke situatie. Stel tenslotte in uw brief een redelijke termijn (bijvoorbeeld 2 weken) waarbinnen u van de ondernemer een schriftelijke reactie op uw brief verlangt. Kijk voor voorbeeldbrieven op www.consuwijzer.nl.
Wordt uw klacht niet (juist) afgehandeld, en is de ondernemer aangesloten bij een brancheorganisatie of bij de Geschillencommissie geregistreerd, dan kunt mogelijk uw klacht voorleggen aan deze Geschillencommissie. De commissie doet een bindende uitspraak in het geschil. Voor meer informatie over de procedure en de voorwaarden kunt u kijken op www.geschillencommissie.nl.
Is de verkoper niet aangesloten dan kunt u de kwestie voorleggen aan de rechter. Als u hiervoor geen rechtsbijstandverzekering heeft afgesloten, dan is het raadzaam om eerst een goede kostenafweging te maken.

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer 2915264. Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

Met vriendelijke groet,
Ik zal die aangetekende brief versturen zoals aangegeven, maar wil eigen weten of er uberhaubt ooit een incassoburo wordt ingeschakeld door deze lui?

0pietjebel0
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 10:57

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door 0pietjebel0 »

Ik begrijp niet dat jullie uberhaupt akkoord gaan met het telefonisch verkopen van puzzelboekjes etc. Volgens mij wordt het heel duidelijk uitgelegd aan de telefoon en wanneer er vragen of onduidelijkheden zijn je gewoon ook antwoord krijgt. Mits je ernaar vraagt natuurlijk.
Volgens mij ben je gewoon heel dom als je ermee akkoord gaat. Zo kun je dit soort dingen voorkomen.
En dan kun je wel zeggen dat ze je "overhalen", maar nee is nee denk ik dan!!

Nicole180887
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 sep 2008 19:24

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Nicole180887 »

Ik begrijp niet dat jullie uberhaupt akkoord gaan met het telefonisch verkopen van puzzelboekjes etc. Volgens mij wordt het heel duidelijk uitgelegd aan de telefoon en wanneer er vragen of onduidelijkheden zijn je gewoon ook antwoord krijgt. Mits je ernaar vraagt natuurlijk.
Volgens mij ben je gewoon heel dom als je ermee akkoord gaat. Zo kun je dit soort dingen voorkomen.
En dan kun je wel zeggen dat ze je "overhalen", maar nee is nee denk ik dan!!
wacht maar tot je ooit er zelf in tuint, ik dacht ook altijd dat ze me niet zouden krijgen.

mychasama
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2008 14:37

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door mychasama »

Bij mij is er ook geld vanaf gehaald 29,95.
Ik heb gebeld naar sudoku, en gezegd dat ik nergens voor heb GETEKEND. je moet toch een overeenkomst tekenen als je ergens een deal mee sluit??
Ik heb mijn handtekening nooit ergens gezet.

Nu zegt een medewerker van sudoku dat ze het telefonisch hebben opgenomen. Kan me niks herinneren. En wie zegt dat ik dat ben??
Ze stuurt het naar me mail toe zegt ze.
Maar waarom zou ik telefonisch akoord gaan met 29,95 per maand voor een puzzel boek?? ik kan dat geld wel beter besteden.

Zolang zij mij geen bewijs laten zien met mijn handtekening erop, zijn zij fout en klaag ik ze aan!!

Raymond Han
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2008 18:04

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Raymond Han »

Hallo Allemaal,

Ik heb een email gekregen waarbij ik een Philips LCD TV heb gewonnen van Hoshi Sudoku. De tekst luidt als volgt:

WIJ HEBBEN EEN WINNAAR!

Mogen wij deze Philips LCD-TV afleveren voor: "geaddresseerde" op "adres"

Geachte heer "geaddresseerde",

Ja, u leest het goed! We hebben een winnaar. Want de gerechtsdeurwaarder heeft uit alle toegekende winnummers 1 nummer getrokken voor die hoofdprijs. Is die fantastische Philips Ambilight LCD-TV t.w.v. € 3.899,- voor u?!

Klopt het dat u op "uw adres" woont ? Activeer dan vandaag nog uw wincode: "code"

Met vriendelijke groet,

Berend van Weert
Hoofdredacteur Hoshi Sudoku

Als u binnen 7 dagen activeert, mag ik u ook nog GRATIS* een proefexemplaar van Hoshi Sudoku aanbieden (t.w.v. € 15,- excl. verzendkosten). Het leukste puzzel-en-win magazine van Nederland. Met iedere maand nieuwe Sudoku-puzzels waarmee u nog meer fantastische prijzen kunt winnen uit de totale prijzenpot van € 50.000,-!


DOE MEE


*U betaalt daarvoor slechts € 4,95 voor administratie- en verzendkosten


Wanneer je vervolgens wil activeren, dan komt een volgende popup scherm waarin je de code en telefoon nummer kan opgeven.

Als je dat hebt gedaan ben je de klos,
want dan heeft U niet alleen ingestemd ingestemd om E 4,95 administratie en verzend kosten te betalen (kleine letters), maar hebben ze uw telefoon nummer ook! Van een Prijs hoor je vervolgens niks meer. Vervolgens is niemand telefonisch of per email van Hoshi Sudoku te bereiken, als je de gewonnen prijs in ontvangst wil nemen.

Wel is je naam , adres, woonplaats en telefoon nummer nu bekend en staat in een bestand waar je het nooit meer uit krijgt, en voor je het weet staat je GSM roodgloeiend met mensen die je proberen van alles aan te smeren. De verkoop technieken zijn zo dringend en de gesprekken worden telefonisch opgenomen, vooral als men positief reageert op een aanbieding! Sommigen hebben niets vermoedend zich een proef abonnement van Sudoku laten aansmeren met een automatische overschrijving die niet opgezegd kan worden, omdat het bedrijf niet per email of telefoon meer te bereiken is.

WEES DUS GEWAARSCHUWD!!!!!!!!!!!! DE GEWONNEN PRIJS IS PURE OPLICHTERIJ om achter iemands prive gegevens en telefoon nummer te komen om vervolgens diegene met agressieve verkoop technieken hun bankrekening nummer te ontfutselen voor automatische overschrijvingen. Als U dan niet betaalt dan sturen ze ook de deurwaarder naar je toe via een incasso bureau.
Tegen dit soort praktijken dient de consument beschermd te worden, vandaar dat ik dit hier even centraal plaats!

Stel je eens voor dat van de 15 miljoen nederlanders er 1 % in trapt (dan zit je aan de voorzichtige kant) dat is toch goed voor zo'n 150.000 gedupeerden , die zich afgerond Euro 25,- eenmalig laten ontfutselen. Dat is toch goed voor een bedrag van Euro 3.750.000
Niet gek voor de Dief!!! Het geld wordt binnengehaald via een tussen rekening , en overgeboekt op een andere rekening, zodat storneringen mis lopen. Door de traagheid van de officiele instanties die hier wat mee kunnen doen, is de rekening leeg gehaald en de daders met de noorderzon vertrokken.


Gegevens van Hoshi Sudoku:

mail :

[email protected]
[email protected]

adressen :

isomos bv
Speelhuislaan 173
4815 CD Breda
kvk 17160469 0000

Hoshi Sudoku
Postbus 214
5500 AE Veldhoven

Rekening nummers :

235548600
433776927
Laatst gewijzigd door Raymond Han op 24 dec 2008 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

sia
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2008 20:26

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door sia »

Beste mensen op de radar forum ,

Help ik heb een probleem!! Ik ben ook de duppe geworden door Hoshi Sudoku. En kreeg laatst een rekening (alweer) van bijna 100 euro. Ik weiger om te betalen. Probeem is dat ik mijn zogenaamde abbonement nog niet op gezegd heb. Ik ben bang dat als ik het opzeg alsnog de 100 euro moet betalen. Want kan ik doen om hier van af te komen??

Srikandy
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2008 10:52

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Srikandy »

Global Collect Services heeft een bedrag van € 179,40 op 22 december 2008 onterecht van mijn rekeningnummer afgeschreven. Ik heb vandaag mijn bank online verzocht om het bedrag terug te boeken. Dit duurt een aantal dagen voordat het is verwerkt. Ik heb nimmer een gratis proefnummer van de een of ander ontvangen en heb ook nimmer Global Collect Services toestemming verleend om het bedrag van mijn rekening af te schrijven. Kan iemand mij advies geven hoe ik van het bedrijf af kom?

Raymond Han
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2008 18:04

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Raymond Han »

Alle gedupeerden kunnen naar de site surfen van Peter R. de Vries
www.peterrdevries.nl en aangifte doen van fraude. Bij de categorie "Tips en Vragen"

John Steen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2009 21:43

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door John Steen »

Dames en heren,

Er staan hier veel onduidelijkheden maar vooral veel paniekreacties. Laat ik voorop stellen dat het voor iedereen erg vervelend is hoe de opzeggingen en automatische incasso's plaatsvinden.

Ik zal u daarom het juiste advies geven:

Indien u van mening bent dat u geen lid bent, geen toezegging hebt gedaan per telefoon, is er niets voor u aan de hand.

Mocht er onverhoopt toch gedreigt worden met een incassokantoor of deurwaarder dan dient u in uw verweer slechts het navolgende te doen:

U stelt in uw brief aan incassobureau/deurwaarder of Hoshi Sudoku, dat u GEEN toestemming heeft verleend tot een lidmaatschap. U vraagt om de voicelog van het desbetreffende telefoongesprek waarin deze zogenaamde toezegging zou moeten staan.

Elk Callcenter dient namelijk een voicelog af te nemen. Een voicelog is de officiele bandopname van het gesprek. Hierin moeten een aantal zaken worden doorbesproken waarop de "klant" duidelijk ja moet zeggen. Daarnaast moet de identiteit van de "klant" duidelijk worden vastgesteld in deze voicelog zoals geboortedatum, bankrekening etc.

Geen voicelog=geen overeenkomst.

Daarnaast is er sprake van een koop op afstand, hierdoor heeft elke consument recht op 7 dagen bedenktijd.

Met andere woorden, u verzoekt slechts tot beschikking van deze voicelog, en deze is er niet, dus niets aan de hand.

Dan over de automatische incasso:
Een bedrijf moet aan regels voldoen om bij consumenten een automatische incasso te laten plaatsvinden. Hierbij word ook gekeken naar de rechtmatigheid van deze incasso's. Bij te veel klachten zal de vergunning worden ingetrokken.

Veelal is Interpay de verstrekker van deze incassovergunning.

U moet dus een klacht indienen bij Interpay. Hierdoor zal Interpay niet anders kunnen doen dan de incassovergunning in te trekken, waardoor Hoshi Sudoku niet meer automatisch kan incasseren.

Dus alle tips die u zag staan op dit forum is alleen maar paniek en frustratie.

We spreken af:
opvragen voicelog
klacht bij Interpay indienen

Geen enkele deurwaarder of incassobureau zal de vordering hard kunnen maken zonder voicelog, zo simpel is het!

Blijf overeind staan dat het wel heel vervelend is om tijd te besteden zonder dat u hieraan schuld heeft.

Waarom ik dit doe? ik ben namelijk eigenaar van een callcenterbureau en erger me dood aan callcenters die consumenten misleiden. Ook ik wil van die cowboys af. Ons callcenter houd zich wel aan de regels!

Ik zal met regelmaat kijken en wellicht reageren...

jorge
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2009 15:09

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door jorge »

Hallo,
helaas is het ons ook overkomen dat we niet goed genoeg opletten en is er al verschillende keren 19,95 van onze rekening afgeschreven.
Ik heb nooit een abonnement genomen of ben nooit telefoonisch benaderd door dit bedrijf.
nu heb ik ze net aan de lijn gehad en volgens de dame was ik al sinds juli 2008 lid. ze kon me niet vertellen hoe ik lid ben geworden waarschijnlijk was ik wel gebeld. ik heb op een vriendelijke doch dringend toon haar duidelijk gemaakt dat ik niks te maken wil hebben met dit soort oplichtings praktijken. ik kon me abonnement opzeggen vertelde ze mij, maar heb haar gezegd dat ik niks opzeg omdat ik ook niks heb aangevraagd!
Heb duidelijk gemaakt dat ik een bewijs wil hebben dat ik lid ben geworden.
Ze zegt dat ze het gaat uitzoeken hoe dit kan.
dus ben benieuwd of ik er wat van ga horen.
inmiddels de rekeningnummers waar ze meewerken geblokkeerd bij mijn bank.

hoop dat het snel is afgelopen met dit soort ongein!
vraag me eigenlijk af hoe dit kan in ons zogenaamd gezond land!

missyangel
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:14

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door missyangel »

Hallo allemaal,
Ook ik werd benaderd door Hoshi Sudoku om gebruik te maken van een gratis proefabonnement van 4,95. Mij werd wel netjes gemeld dat ik binnen 2 weken kon opzeggen als ik geen prijs stelde op dit abonnement. Aangezien ik al eens eerder ellende heb gehad met een of ander tijdschrift heb ik de dag dat ik het proefexemplaar binnen kreeg gelijk gebeld. Helaas bleef ik boekjes krijgen en werd er steeds geld afgeschreven. Ieder nummer heb ik terug gestuurd met de vermelding dat ik geen abonnement was aangegaan en netjes had opgezegd na het gratis proefnummer, en heb tevens elke keer gebeld om weer telefonisch ook mijn opzegging te bevestigen. Nu kreeg ik dus een dreigbrief dat ik direct moet gaan betalen omdat anders het incassobureau zou worden ingeschakeld. Ik heb ze dus netjes gebeld, en ja hoor ze hadden de puzzelboekjes terug gekregen, maar ik had niet op tijd gereageerd dus moest gewoon 3 maanden betalen ( terwijl ik dus de boeken heb teruggezonden en zij ook heeft bevestigd dat ze ontvangen zijn bij hen. Ik WEET gewoon dat ik heb afgezegd, maar moet nu bewijzen dat ik tijdig heb gebeld middels een telefoonrekening. Maar ik kan op mijn specificatie nergens dat 0900 of het 040 nummer terugvinden. De brieven waarin hun nummer stond heb ik helaas weggedaan.Is er iemand die nog andere telefoonnummers van dit bedrijf kent?

odetszky
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:18

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door odetszky »

Vandaag zag ik dat er een bedrag van 179,40 van m'n rekening is geschreven. Daartoe heb ik op geen enkele manier toestemming gegeven. En alles wat ik zie van hoshi sudoku zie ik nu dus voor het eerst.
Heb de postbank gebeld, en zij gaan het bedrag direct storneren, en dat rekeningnummer laten ze blokkeren. Elke keer als Global Sellect Services probeert geld af te schrijven via dat rekeningnummer (433776927) gaat de blokkade weer voor een jaar in.
Ik ben me echt rot geschrokken. Hopelijk gebeurt het niet nog eens, de rekening goed in de gaten houden. De dame van de postbank zei dat ik wel aangifte zou kunnen doen.

depax
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2009 12:23

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door depax »

Ook ik kijk vandaag op mijn rekening en zie precies het zelfde bedrag afgeschreven als odetszky. Ik heb daarop contact gezocht met de ABN en binnen 2 dagen heb ik het geld terug.
Ook ik heb nergens mee ingestemt. Al doe ik wel mee met enquettes vaker maar geef bij alles aan NEE. Als ik NEE zeg is het ook nee.
Overigens als je global collect belt in NEDERLAND om half 11 krijg je doodleuk te horen te bellen tijdens kantooruren. Bedrag was afgeschreven op de 21ste.

Ik ben nu terug aan het kijken en ik zie nu ook dat ik er in juni 2008 hetzelfde bedrag is afgeschreven voor iets wat ik niet weet.
Ik ga dit ook terug vorderen. (moet wel bellen)

overigens dit is wat ik op rekening zie :
21-01-2009 43.37.76.927
GLOBAL COLLECT SERVICES
BETALINGSKENM. 346451752006
080717-14482-00 -179,40 EUR

21-07-2008 43.37.76.927
GLOBAL COLLECT SERVICES
BETALINGSKENM. 346413731006
080717-14482-00 -179,40 EUR

iemand deze ook zo gekregen? Is een bedrijfsnaam niet verplicht?

Srikandy
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2008 10:52

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Srikandy »

Op 24 december 2008 heb ik via deze forum medegedeeld dat ik het door Global Select geïncasseerde bedrag van € 179,40 heb gestorneerd. De bank heb ik eveneens opdracht gegeven om het rekeningnummer van Global Collect te blokkeren. Ik heb naar aanleiding van deze actie tot 14 februari 2009 geen bericht meer ontvangen van Globel Select. Op 14 februari 2009, valentijnsdag, heb ik een valentijnsgroet gekregen van een incassobureau, waarin ik word verzocht om een bedrag van € 241,40 ( € 179,40 inclusief incasso en adm.kosten) te betalen voor 19 februari 2009. Vandaag heb ik een aangetekende brief naar het incassobureau verstuurd waarin ik hen heb verzocht om een door mij getekende opdracht tot betaling inclusief de aanmaningen te overleggen. Globel Collect heb ik nimmer een machtiging verleend en gedurende de periode december 2008 tot en met heden zijn geen aanmaningen naar mijn adres verstuurd.

Gesloten