LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunststof kozijnen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
famtimmer
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2006 21:24

Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door famtimmer »

Is er iemand die ervaring heeft met ESRO Kunststof Totaalplan?

Wij hebben een offerte gekregen voor het plaatsen van kunststof kozijnen voor ons huis van 25.000 euro. Zij hebben (volgens hun zeggen) het alleenrecht in Nederland voor de verkoop van Amisia kozijnen.

Het verkoopplaatje was me een beetje te glad, zo zouden zij tevens i.s.m. een intermediair de financiele kant in orde kunnen maken.

Graag reakties, zowel negatief als positief.

Alie

SMARFIN
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2006 15:41

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door SMARFIN »

25.000 is wel erg veel geld wat moet je allemaal laten doen dan?
het wat betreft het geld e.d. voor een lening ga je naar een bank toch.
vaak betaal je veel te veel rente.
is het een iedee om het mee te nemen in je hypotheek?
het bedrijf ken ik verder niet maar laat je niet van de wijs brengen door de mooie praatjes.
veel bedrijven prijzen zich zelf de hemel in omdat ze bij het vgk keurmerk aangeloten zijn, stel je niet te veel van voor en kijk eerst even op www.vgk.nl wat z`n keurmerk inhoud.
Het is nl niets meer dan een branceorganisatie.
sterkte ermee :wink:

SMARFIN
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2006 15:41

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door SMARFIN »

www.vkgkozijn.nl
is de website sorry

famtimmer
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2006 21:24

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door famtimmer »

In de offerte is alleen de vervanging van de kozijnen en deuren opgenomen, dus geen zijkanten van een dakkapel (trespa), beschotting, boeidelen, e.d.. Deze kosten komen er nog bij, en dan pretenderen ze 20 tot 25 procent goedkoper te zijn dan andere leveranciers!

Voor wat betreft de financiering, wij hadden van te voren al informatie ingewonnen voor het financieren met de overwaarde van ons huis. Hier ga ik dus zeker niet mee in zee!

Van het keurmerk had ik al e.e.a. gelezen, maar het geeft niet direct een garantie over het bedrijf zelf, eerder bij een mogelijk faillisement van het bedrijf.

SMARFIN
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2006 15:41

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door SMARFIN »

ik vind het erg duur hoor!!!
ik zou zeker nog heel wat offerte`s aanvragen.

als je met een bedrijf in zee gaat zoek er dan een waar niets hoeft aan te betalen.
je hoort ook vaak dat ze eerst 70% willen hebben en als het dan helemaal mis gegaan is mag je de resterende deel houden maar je hebt dat wel zwaar problemen.
want er is dan natuurlijk geen kozijnen boer die je voor een goedkoop prijsje uit de brand helpt!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door NAK »

Om hoeveel ramen en deuren gaat het?

En heb je al eens overwogen om meer offertes te vragen zodat jekunt vergelijken?

famtimmer
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2006 21:24

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door famtimmer »

Het gaat in totaal om 8 kozijnen en 3 deuren, zonder zijkanten e.d. van de dakkapel. Uit de reakties op dit forum en luisterend naar mijn eigen gevoel zijn ze inderdaad heel duur. Ik ben al aan het snuffelen geweest op internet, maar we zijn natuurlijk leken en in vertrouwen kun je je heel veel aan laten praten. Waar moet je bijvoorbeeld op letten? Inmiddels heb ik ook al bij andere bedrijven een offerte aangevraagd.

MartieB
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2008 14:43

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door MartieB »

Esro???? NIET DOEN!!!!!
Wij kregen de beoogde hypotheek niet rond en wij wilden geen onzekere 2e hypotheek met variabele rente.... Nu eisen ze 45% winstderving terwijl er niet eens is opgemeten. We weten inmiddels dat er meer mensen zijn met soortgelijke klachten. Oplichters en dan met name als het om geld gaat!

zoe2006
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2009 15:03

Re: Kunststof kozijnen

Ongelezen bericht door zoe2006 »

ja ik heb ervaring met esro het zijn boeven ik heb voor ze gewerkt en nog nooit een stuiver gezien.
pas er mee op !!!!!!

Gesloten